zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Dzieki wujkowi Guglowi znalazłem i przeczytalem coś takiego:
http://www.transalp.de/technik/umbauten ... gsscheibe/
Ponieważ jestem taki troszku größere Fahrer może to jest dobra droga?
Ktoś się odważył?
http://www.transalp.de/technik/umbauten ... gsscheibe/
Ponieważ jestem taki troszku größere Fahrer może to jest dobra droga?
Ktoś się odważył?
- Trol
- wypruwacz wydechów
- Posty: 965
- Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Poland
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Myślę , że wystarczy szyba standardowa, czyli niska .
Oglądając zdjęcia z różnego rodzaju forumowych imprez m. in. na Rogaczu (o ile dobrze pamiętam) zauważyłem Trampka
bez szybki wogóle. Może to m. in. potemu.
Oglądając zdjęcia z różnego rodzaju forumowych imprez m. in. na Rogaczu (o ile dobrze pamiętam) zauważyłem Trampka
bez szybki wogóle. Może to m. in. potemu.
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
- Neno
- młody podróżnik
- Posty: 2484
- Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zambrów
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Ja jestem przykładem osobnika, który za namową kolegów szedł "w górę". Po wysokiej szybie, z różnymi deflektorami, na koniec swojej przygody z Transalpem wróciłem do niskiej szyby i wg mnie to najlepsza opcja. Na niesprzyjające warunki ( zimno, deszcz) warto założyć do niej wysoki deflektor, wg mnie (169cm) to najbardziej optymalne rozwiązanie.
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Miałem okazję jechać 650 Neno z krótką szybą (jestem od Niego znacznie wyższy - 180) i osobiście miałem wprost proporcjonalnie negatywne odczucia.
Wiatr walił we mnie tak, że miałem wrażenie, że spycha mnie z motocykla + cały syf z drogi łącznie z robactwem wali na kierownika i kask.
Jak dla mnie, to nie wyobrażam sobie takiej walki na dłuższą metę, ale jak widać, każdy ma własne, mocno odmienne upodobania.
W/w artykułu nie odczytałem, bo z niemieckiego (niestety) niewiele pamiętam.
Wiatr walił we mnie tak, że miałem wrażenie, że spycha mnie z motocykla + cały syf z drogi łącznie z robactwem wali na kierownika i kask.
Jak dla mnie, to nie wyobrażam sobie takiej walki na dłuższą metę, ale jak widać, każdy ma własne, mocno odmienne upodobania.
W/w artykułu nie odczytałem, bo z niemieckiego (niestety) niewiele pamiętam.
- Neno
- młody podróżnik
- Posty: 2484
- Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zambrów
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Falko, pamiętaj, że jechałeś autostradą.
W wielu miejscach pęd powietrza jest właśnie pożądany, czasem wręcz modlisz się by powiało
Ale fakt, krótka szyba lub jej brak to nie dla autostradowych turystów, nie dla osób jeżdżących szybciej niż pozwalają przepisy, bo po prostu wieje, a kask trzeba czyścic częściej niż tankować motocykl.
W wielu miejscach pęd powietrza jest właśnie pożądany, czasem wręcz modlisz się by powiało
Ale fakt, krótka szyba lub jej brak to nie dla autostradowych turystów, nie dla osób jeżdżących szybciej niż pozwalają przepisy, bo po prostu wieje, a kask trzeba czyścic częściej niż tankować motocykl.
-
- przycierający rafki
- Posty: 1285
- Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Jeżdziłem z normalną szybą, wysoką, wysoką z deflrktorem. Obecnie mam przyciętą, krótką szybę. Na dłuższe przeloty zakładam krótki deflektor (sam nie wiem po co?). Mam 184cm i na niskiej szybie jeździ mi się najlepiej.
- struga powietrza nie jest kierowana na kask, tylko rozkłada się na większej powierzchni ciała. Mniejsze turbulencje.
- wreszcie wentylacja w kasku działa jak należy. W gorące dni jest o niebo lepiej.
- Widoczność w jeździe na stojaka jest lepsza.
- W przypadku gleb, trudniej połamać krótką szybę.
Jest to jednak sprawa indywidualna i nie ma co dowodzić " o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy"
- struga powietrza nie jest kierowana na kask, tylko rozkłada się na większej powierzchni ciała. Mniejsze turbulencje.
- wreszcie wentylacja w kasku działa jak należy. W gorące dni jest o niebo lepiej.
- Widoczność w jeździe na stojaka jest lepsza.
- W przypadku gleb, trudniej połamać krótką szybę.
Jest to jednak sprawa indywidualna i nie ma co dowodzić " o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy"
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
[ Julian Tuwim ]
- payo-misiek
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 46
- Rejestracja: 15.06.2011, 18:29
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mirosławiec
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
W/w przykład to raczej żeby nie tłuc szyby/ zębów przy glebie na hardkorowym off-ieTrol pisze:Myślę , że wystarczy szyba standardowa, czyli niska .
Oglądając zdjęcia z różnego rodzaju forumowych imprez m. in. na Rogaczu (o ile dobrze pamiętam) zauważyłem Trampka
bez szybki wogóle. Może to m. in. potemu.
Nie używasz skóry, ani też Cordury, gdy się wypierniczysz to na dupie dziury
- Trol
- wypruwacz wydechów
- Posty: 965
- Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Poland
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
wrrr... falco! Panie Neon!Neno pisze:Falko, pamiętaj, że jechałeś autostradą. .
O! Teraz wiem, że mamy autostradę w PL!
Wiem, wiem, bo jeździłem z różnymi wariantami, choć na dłużej nigdy z krótką szybą.Neno pisze:W wielu miejscach pęd powietrza jest właśnie pożądany, czasem wręcz modlisz się by powiało
...po prostu wieje, a kask trzeba czyścic częściej niż tankować motocykl.
Do wypadów, jakie Ty robisz, czyli gorące kraje i dużo offu, jak najbardziej krótka, do moich wypadów, czyli wiejskie, wąskie drogi, trochę szutrów czy leśnych ścieżek oraz szybki asfalt na powrót do domu bez dwóch zdań wybrałem wysoką + deflektor.
Nie cierpię czyścić szyby w kasku, więc to też jest dla mnie mocny argument.
Najlepszym rozwiązaniem jest próba organoleptyczna, bo to co się powtarza w wypowiedziach jest najlepszą odpowiedzią - każdy ma własne potrzeby, nie ma 1 recepty na wszystko...
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
oj tam oj tam - do jazdy bez szyby można sie przyzwyczaić.... na razie nie zamierzam zakładać
A przelotówki po 120 - 130 da sie bez problemu zrobić... nawet w kasku z daszkiem
A przelotówki po 120 - 130 da sie bez problemu zrobić... nawet w kasku z daszkiem
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- robii23
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 804
- Rejestracja: 02.11.2010, 22:42
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Nasze skrajne odczucia w tej kwestii wg. wynikają z dwóch zmiennych którymi są:
- waga oraz
- wzrost
I to w tej kolejności.
Ja mam podobne odczucia jak Falco, a i "zmienne" też mamy podobne
- waga oraz
- wzrost
I to w tej kolejności.
Ja mam podobne odczucia jak Falco, a i "zmienne" też mamy podobne
- sajmonwww
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 836
- Rejestracja: 19.06.2010, 10:24
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
ja mam niską szybę i duży deflektor, 180 cm i przy większych prędkościach nienaturalnie muszę się zgarbić żeby "było miło"...
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 17.04.2010, 13:15
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Zabrze
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Ja mam 175 cm wzrostu, wysoką szybę MRA z deflektorem (testowałem też inne i w różnych konfiguracjach z/bez deflektora).
Wniosek: do ok. 100-120 km/h (zależy od kierunku i siły wiatru) da się jechać z każdą szybą, a powyżej tych prędkości w zasadzie z każdą "jechać się nie da"
Ogólnie wolę, żeby mi wiało na klatę niż wprawiało kask w wibracje i rzucało robactwo na wizjer.
Wniosek: do ok. 100-120 km/h (zależy od kierunku i siły wiatru) da się jechać z każdą szybą, a powyżej tych prędkości w zasadzie z każdą "jechać się nie da"
Ogólnie wolę, żeby mi wiało na klatę niż wprawiało kask w wibracje i rzucało robactwo na wizjer.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 942
- Rejestracja: 07.12.2011, 17:03
- Mój motocykl: nie mam motocykla
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
ja ma 176cm i mamm mikromałą szybe i teraaz wiem zę to jest to co mi trzebabyło. Nie chacza mi ( przerobione ) hanbary i w offi jest po prostu tak jak powinno byc . Wiatr wali mi pod broda w klate i jest przez to ciszej niż jak walił w kask/ górę kasku . Dla mnie jest OK ale większość jednak woli latac z szybą tak wielką jak w jawce mojego starego .
Konto dezaktywowane na prośbę użytkownika
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Kupiłem szybę Loster + deflektor Darkojak 12cm i już jest OK.
Powiedziałbym nawet, że przy obecnej pogodzie calość za dużo osłania i szyba w kasku mi mocniej paruje niż bez deflektora (powietrze na tyle się wciska przez wszystkie szczeliny że następuje naturalne wietrzenie przedmordzia)
Powiedziałbym nawet, że przy obecnej pogodzie calość za dużo osłania i szyba w kasku mi mocniej paruje niż bez deflektora (powietrze na tyle się wciska przez wszystkie szczeliny że następuje naturalne wietrzenie przedmordzia)
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
odkopię wątek. Właśnie wczoraj doszedłem do wniosku , że krótka szyba jest dla mnie za długa ( handbary przy maksymalnych skrętach wyrywają szybę z górnych zaczepów - i juz mnie to denerwuje) Próbowałem róźnych ustawień kierownicy (kierę mam zmienioną i podwyższoną o 30mm) i nie bardzo da się. Tak więc wczoraj zdjąłem szybę. Ale tak całkiem bez szyby przód trampka dziwnie wygląda
Widziałem na forum ktoś sobie zrobił taką malutką osłonę z jakiegoś tworzywa która tylko wystawała odrobine ponad zegary. Coś w podobie tej szyby z tego germańskiego linka z początku wątku. I może ktoś ma taką szybę albo może takie coś zrobić? Ewentualnie mogę poświęcić krótką szybę do podcięcia, ale to chyba nie jest dobry pomysł bo będzie miała dosyć ostre zakończenie. Pozatym jakbym to obciął szlifierką to nadawało by się do kosza tylko .
Widziałem na forum ktoś sobie zrobił taką malutką osłonę z jakiegoś tworzywa która tylko wystawała odrobine ponad zegary. Coś w podobie tej szyby z tego germańskiego linka z początku wątku. I może ktoś ma taką szybę albo może takie coś zrobić? Ewentualnie mogę poświęcić krótką szybę do podcięcia, ale to chyba nie jest dobry pomysł bo będzie miała dosyć ostre zakończenie. Pozatym jakbym to obciął szlifierką to nadawało by się do kosza tylko .
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Deska klozetowa(najtańsza jakaś biała) + opalarka i rzeźbisz - wiem brzmi "trochę" głupio, ale nie jeden moto z taką owiewką lata.
Jak znajdę w wolnej chwili to wątek z advrider.com wstawię z tym.
Sam sobie kształt nadasz, zaokrąglisz - zabawy trochę z tym będzie ale da radę.
Jak chcesz szybę poświęcić to tnij - a potem, żeby pozbyć się ostrych krawędzi - bierzesz wężyk gumowy, nacinasz gada z jednej strony, nasuwasz na krawędź i przyklejasz super glutem, albo jakimś klejem na gorąco.
Jak znajdę w wolnej chwili to wątek z advrider.com wstawię z tym.
Sam sobie kształt nadasz, zaokrąglisz - zabawy trochę z tym będzie ale da radę.
Jak chcesz szybę poświęcić to tnij - a potem, żeby pozbyć się ostrych krawędzi - bierzesz wężyk gumowy, nacinasz gada z jednej strony, nasuwasz na krawędź i przyklejasz super glutem, albo jakimś klejem na gorąco.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
dzięki wilqu za rady, z tą deską to czytałem. Wężyk gumowy niby też spoko, ale chciałbym żeby to jednak jakąś estetykę zachowało
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
Miałem jedną szybę wysoką, gdzie producent dawał wężyk - wyglądało to całkiem
Pokopie w starych zdjęciach w domu - jak znajdę wrzucę tutaj.
Pokopie w starych zdjęciach w domu - jak znajdę wrzucę tutaj.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: zamiast podwyższac i deflektorowac może... obniżyć?
I ja mam takie coś jak wężyk. Wygląda zupełnie normalnie.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości