Kierunkowość TKC80
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 164
- Rejestracja: 09.07.2008, 23:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Kierunkowość TKC80
Cześć,
Mam wrażenie, że tylną oponę TKC80 mam założoną odwrotnie Prośba o weryfikację przez znających się na rzeczy.
No i czy kierunek ma znaczenie przy oponach typu kostka?
Przód
Tył
Pozdrowienia,
D
Mam wrażenie, że tylną oponę TKC80 mam założoną odwrotnie Prośba o weryfikację przez znających się na rzeczy.
No i czy kierunek ma znaczenie przy oponach typu kostka?
Przód
Tył
Pozdrowienia,
D
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Kierunkowość TKC80
skoro producent zalecił to ........... skoro masz odwrotnie to powinieneś zmienić.
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- kamilltee
- dwusuwowy rider
- Posty: 184
- Rejestracja: 09.03.2012, 11:02
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Kierunkowość TKC80
jeśli nie widać gołym okiem kierunkowości bieznika to nie ma to w zasadzie większego znaczenia
ja jeździłem na odwrotnie załozonych E09 gdy je wyząbkowało
oczywiście to moje prywatne zdanie
ale na pewno nic się nie "urwie" ani gorzej nie hamuje
ja jeździłem na odwrotnie załozonych E09 gdy je wyząbkowało
oczywiście to moje prywatne zdanie
ale na pewno nic się nie "urwie" ani gorzej nie hamuje
jest XTZ 750 ST - Desert Rat - dla znajomych Paproch
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kierunkowość TKC80
Zgadzam się z Thorgalem - jeśli producent zalecił (oznaczył kierunek) należy się do tego stosować Z tego co wiem, inaczej są (właśnie kierunkowo) włókna w oponie kładzione i ma to znaczenie, w którą stronę działa siła odśrodkowa ale jak kto lubi - każdy robi jak chce
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Kierunkowość TKC80
Dokładnie - chodzi o budowę opony, nie tylko o sam bieżnik.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kierunkowość TKC80
A mi się akurat gorzej hamowało jak przód miałem niezgodnie z kierunkiem. Siły są inaczej przenoszone i opona jest mniej stabilna przy hamowaniu (przód) lub przyspieszaniu (tył) oraz w zakrętach. Jak ktoś nie odczuł różnicy to jego sprawa, ale strzałka to nie jest widzi mi się producenta
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Kierunkowość TKC80
Urwać się z pewnością nic nie urwie, ale co do tego niepogorszonego hamowania przy wyząbkowanej oponie to nie do końca bym się zgodził. Skoro się już raz bieżnik "ułożył do drogi" to przy odwrotnym założeniu działająca na bieżnik siła i podczas przyspieszania i podczas hamowania powoduje zupełnie inne ugięcie kostki co skutkuje pewnie nieznacznym ale jednak innym odkształceniem się powierzchni ciernej opony w stosynku do czarnego ( na glebie faktycznie nie ma to znaczenia a nawet może być lepiej jak się taka "piła" wgryzie w glebę) co raczej musi się przełożyć na skuteczność hamowania samej opony. Nie bez znaczenia jest to że po jej odwrotnym założeniu dużo szybcie Ci ona zejdzie bo bieżnik dąży do ponownego ułożenia się . A z kolei ja mam zapytasa. Może to już gdzieś było ale nie doczytałem. czy ma znaczenie w którą stronę zakłada się onony szosowo szutrowe z tzw "jodełką"? Tzn jak się stoi np przodem do motka to jodełka ma być w dół czy w góre? Bo mi się zdaje że z racji zapobiegania aquaplaningowi i poprawić wyrzucanie "materiału" spod opony (co ma poprawić jej kontakt z podłożem) jodełka powinna być skierowana ku górze co powoduje że na styku z powierzchnią jezdni V-ka układa się w kierunku przodu motka. A pytam bo widzę jak różnie są pozakładane opony na kołach.kamilltee pisze:jeśli nie widać gołym okiem kierunkowości bieznika to nie ma to w zasadzie większego znaczenia
ja jeździłem na odwrotnie załozonych E09 gdy je wyząbkowało
oczywiście to moje prywatne zdanie
ale na pewno nic się nie "urwie" ani gorzej nie hamuje
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kierunkowość TKC80
Jeśli producent nie wskazał zalecanego kierunku - nie ma to znaczenia. Jeśli kierunek jest zaznaczony - zawsze zgodnie.grad74 pisze:Urwać się z pewnością nic nie urwie, ale co do tego niepogorszonego hamowania przy wyząbkowanej oponie to nie do końca bym się zgodził. Skoro się już raz bieżnik "ułożył do drogi" to przy odwrotnym założeniu działająca na bieżnik siła i podczas przyspieszania i podczas hamowania powoduje zupełnie inne ugięcie kostki co skutkuje pewnie nieznacznym ale jednak innym odkształceniem się powierzchni ciernej opony w stosynku do czarnego ( na glebie faktycznie nie ma to znaczenia a nawet może być lepiej jak się taka "piła" wgryzie w glebę) co raczej musi się przełożyć na skuteczność hamowania samej opony. Nie bez znaczenia jest to że po jej odwrotnym założeniu dużo szybcie Ci ona zejdzie bo bieżnik dąży do ponownego ułożenia się . A z kolei ja mam zapytasa. Może to już gdzieś było ale nie doczytałem. czy ma znaczenie w którą stronę zakłada się onony szosowo szutrowe z tzw "jodełką"? Tzn jak się stoi np przodem do motka to jodełka ma być w dół czy w góre? Bo mi się zdaje że z racji zapobiegania aquaplaningowi i poprawić wyrzucanie "materiału" spod opony (co ma poprawić jej kontakt z podłożem) jodełka powinna być skierowana ku górze co powoduje że na styku z powierzchnią jezdni V-ka układa się w kierunku przodu motka. A pytam bo widzę jak różnie są pozakładane opony na kołach.kamilltee pisze:jeśli nie widać gołym okiem kierunkowości bieznika to nie ma to w zasadzie większego znaczenia
ja jeździłem na odwrotnie załozonych E09 gdy je wyząbkowało
oczywiście to moje prywatne zdanie
ale na pewno nic się nie "urwie" ani gorzej nie hamuje
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kierunkowość TKC80
W jodełkach nie spotkałem się jeszcze, żeby kierunku nie było zaznaczonego.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Kierunkowość TKC80
TKC80 i E09 przekładałem, przekładam i będę przekładał. To samo robi wielu znajomych. Nic złego nikomu się nigdy nie trafiło z tego powodu. Ostatnio tak przekładałem E09, która po 4500km była zjedzona w jedną stronę, teraz po przekładce ma już ponad 9000km, do 11-12kkm spokojnie wytrzyma. Na przedniej przekładanej TKC zrobiłem przeszło 13tys.km i sprzedałem z nią motocykl - opona nadal wyglądała lepiej niż 90% używek do 100zł na allegro.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Kierunkowość TKC80
Sory Mirosławski ale u nas to siła odśrodkowa zawsze działa na zewnątrzmirkoslawski pisze: ma to znaczenie, w którą stronę działa siła odśrodkowa ale jak kto lubi - każdy robi jak chce
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Kierunkowość TKC80
pisałem o kierunku działania siły odśrodkowej na oponę a dokładniej na jej strukturę w zależności od jej założenia, tj. zgodnie lub niezgodnie z kierunkowością, a nie o "kierunku" siły odśrodkowej a poza tym się nie gniewamNext22 pisze:Sory Mirosławski ale u nas to siła odśrodkowa zawsze działa na zewnątrzmirkoslawski pisze: ma to znaczenie, w którą stronę działa siła odśrodkowa ale jak kto lubi - każdy robi jak chce
Re: Kierunkowość TKC80
Oj kiedyś się (tak z 2 lata temu) doktoryzowaliśmy tutaj odnośnie jodełki z dobre 2 tygodnie nam zeszło na dywagacjeJaro-Ino pisze:W jodełkach nie spotkałem się jeszcze, żeby kierunku nie było zaznaczonego.
Bodajże któraś opona była kierunkowa i właśnie połowie osób nie pasował kierunek jodełki z kierunkiem jazdy. Oj działo się wtedy ....
- Pingwin
- czyściciel nagaru
- Posty: 561
- Rejestracja: 06.12.2008, 00:10
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Nysa/Reykjavik
Re: Kierunkowość TKC80
[quote="Fizolof"
Oj kiedyś się (tak z 2 lata temu) doktoryzowaliśmy tutaj odnośnie jodełki z dobre 2 tygodnie nam zeszło na dywagacje :[/quote]
Tutaj to znaczy sie gdzie?
Oj kiedyś się (tak z 2 lata temu) doktoryzowaliśmy tutaj odnośnie jodełki z dobre 2 tygodnie nam zeszło na dywagacje :[/quote]
Tutaj to znaczy sie gdzie?
Dawniej gdziala
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Kierunkowość TKC80
No to właśnie mi o to chłodziło A przy okazji sorki że nie "ujawniłem" tamtego tematu , a w końcu jak wyszło?) ArturS ja Cię rozumiem że przednia TKC dużo wytrzymała ale to świadczy tylko o oponie i jej jakości a jednak będę się szczególenie przy kostkach upierał z całym szacunkiem przy swoim Owszem jak się opona z powrotem zeszlifuje do kierunku jazdy nie będzie różnicy, ale mówię tu o czarnym czyli stałej związanej nie sypkiej nawierzchni. Na sypkiej po przekładcebędzie nawet lepiej przez pewien czas , a potem będzie normalnie . Mirkosławski wiem że na jodełkach jest zawsze wskazany kierunek ale się zastanawiam czy wielu z nas - kierowników tego nie wie czy to bagateelizuje czy ja czegoś nie wiem .Fizolof pisze:Oj kiedyś się (tak z 2 lata temu) doktoryzowaliśmy tutaj odnośnie jodełki z dobre 2 tygodnie nam zeszło na dywagacjeJaro-Ino pisze:W jodełkach nie spotkałem się jeszcze, żeby kierunku nie było zaznaczonego.
Bodajże któraś opona była kierunkowa i właśnie połowie osób nie pasował kierunek jodełki z kierunkiem jazdy. Oj działo się wtedy ....
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kierunkowość TKC80
Wyszło tak, że jodełka w Anakee ma znaczenie odnośnie przyczepności na mokrym. Poza tym sam kiedyś założyłem źle opone na przód (TKC) i po zmianie na odpowiedni kierunek dała się prowadzić dużo precyzyjniej i była dużo stabilniejsza przy hamowaniu, zwłaszcza mocniejszym.
Nie po to są opony kierunkowe, żeby je przekładać. Oszczędność popłaca bardziej w delikatnej jeździe jak w przekładaniu opon, które są odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo. Przeliczając przebiegi roczne i stopień zużycia opon w zależności od stylu jazdy nie zyskuje się tak wiele jak wiele się ryzykuje
Nie po to są opony kierunkowe, żeby je przekładać. Oszczędność popłaca bardziej w delikatnej jeździe jak w przekładaniu opon, które są odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo. Przeliczając przebiegi roczne i stopień zużycia opon w zależności od stylu jazdy nie zyskuje się tak wiele jak wiele się ryzykuje
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Kierunkowość TKC80
Tutaj to znaczy sie gdzie?[/quote]Pingwin pisze:[quote="Fizolof"
Oj kiedyś się (tak z 2 lata temu) doktoryzowaliśmy tutaj odnośnie jodełki z dobre 2 tygodnie nam zeszło na dywagacje :
Tutaj
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... quaplaning
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości