Jak zdemontować stary alarm.

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
szsznurek
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 156
Rejestracja: 09.12.2010, 09:12
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jak zdemontować stary alarm.

Post autor: szsznurek »

Witajcie!
Rzecz zdawała by się oczywista. Jak coś nie działa - znaczy nie jest potrzebne i można to zdemontować. O tuż jak się okazało nie do końca :sad: .
Na sam koniec sezonu postanowiłem rozprawić się z walającą się puszką starego alarmu, do którego nie dostałem pilota ani żadnej informacji co z tym dalej robić. Do tamtej pory jakoś mi to nie przeszkadzało aż stwierdziłem że toto walając się po całym schowku doprowadziło do odłączenia się rurki skotoilera. W ferworze niczym nie zrozumiałem nawet dla mnie decyzji złapałem co było pod ręką i wyciąłem latającą puszkę. Niestety jak się zorientowałem co narobiłem było już pozamiatane.
Jeśli ktoś ma doświadczenie z demontażem alarmów proszę o pomoc.
Znalazłem zasilanie i po podłączeniu z innym kabelkiem są następujące efekty:
zasilanie z kablem nr 1 = mryga lampka his
zasilanie z kablem nr 2 = lampka his przestaje mrygać
W żadnym z powyższych przypadków nie mogę uruchomić silnika.
Jak się zrobi troszkę cieplej i będę mógł wytrzymać w garażu dłużej zacznę likwidować (po kablu) wszystkie przewody.
Nie liczy się ilość, tylko jakość :)
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Jak zdemontować stary alarm.

Post autor: pat13 »

Jeśli to HISS...
Nie miałem zaszczytu używać takiego ustrojstwa, więc porada wyłącznie teoretyczna. :grin:
Podłącz jak było.
Jeśli nie dasz rady, to masz problem. :niewiem:
HISS działa bezprzewodowo z kluczykiem (kluczyk jest transponderem). W normalnym układzie HISS blokuje pompę wtryskową lub kompa. Co blokuje w 650tce? IMO - moduł zapłonowy. I nie obejdziesz tego metodą kowalską czyli podając "+" lub "-" na odpowiedni kabel. Nie jeden już próbował. HISS jest immo fabrycznym, więc amatorskie metody nie są tu skuteczne.

Oczywiście - jeśli istotnie jest to HISS. Bo jeśli to jest dorabiany alarm+immobiliser to zapewne zwiera lub rozwiera jakiś obwód i to da się prosto obejść. Jaki obwód? To już zależy od inwencji instalatora. Najprościej jest podać sygnał rozłożonej kosy, zapiętego biegu itp.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Awatar użytkownika
cezar
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 147
Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Białystok

Re: Jak zdemontować stary alarm.

Post autor: cezar »

Spróbuj pójść po kabelkach od alarmu i zobacz gdzie sa podłączone. Najprawdopodobniej w obwód rozrusznika lub zapłonu albo w jeden i drugi był wpięty alarm który go zamykał. Powinieneś znaleźć dwa przewody które po odłączeniu tych od alarmu trzeba połączyć aby działało.
V -strom 650 -2005
Awatar użytkownika
szsznurek
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 156
Rejestracja: 09.12.2010, 09:12
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jak zdemontować stary alarm.

Post autor: szsznurek »

pat13 pisze:Jeśli to HISS...
Czytamy ze zrozumieniem :lanie: Odpowiadam, to nie his tylko lampka his - sygnalizuje ona jego stan. Jak przekręcisz kluczyk to lampka się zapala i jeśli wszystko jest ok to po chwili gaśnie i możesz uruchomić silnik i :crossy: .
Pytanie było do znawców tematu, których - co oczywiste jest mało :).
Nie liczy się ilość, tylko jakość :)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Jak zdemontować stary alarm.

Post autor: Nadol »

Znawcą to w tym wypadku może być "wróż Maciej" :). Na odległość to ciężko cokolwiek powiedzieć. Jedyna metoda to sprawdzenie dokąd odcięte kable prowadzą. Wtedy będzie można pomóc.
Ostatnio zmieniony 25.03.2013, 19:55 przez Nadol, łącznie zmieniany 1 raz.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Jak zdemontować stary alarm.

Post autor: pat13 »

szsznurek pisze:Czytamy ze zrozumieniem :lanie:
No właśnie ...
BTW - znajdź jeden istotny techniczny szczegół różniący dwie Twoje wypowiedzi ... :grin:
szsznurek pisze:Pytanie było do znawców tematu, których - co oczywiste jest mało :).
Muszą mieć jeszcze jedną unikalną umiejętność - przekazać Ci to tak, abyś pojął. :lol:
Bo jak widzę ostatni akapit mojego posta, nic Ci nie mówi. Trudno. :niewiem:

Nie wątpię jednak, że sobie poradzisz. Bo przecież nie masz innego wyjścia. :lol:
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Awatar użytkownika
szsznurek
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 156
Rejestracja: 09.12.2010, 09:12
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jak zdemontować stary alarm.

Post autor: szsznurek »

Święta racja :). Grunt to dobra motywacja.
Nie liczy się ilość, tylko jakość :)
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3966
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Jak zdemontować stary alarm.

Post autor: ostry »

Idź po szsznurku do kłębka :grin: , tak jak koledzy radzą. Miałem w 650 alarm, też schowany pod :dupa: . Raz unieruchomił mi moto (również nie dostałem pilota przy zakupie) . Wywaliłem wszystko co było z nim związane, złączyłem ponownie "przerwany" obwód w instalacji moto tak jak było kiedy wyszedł z fabryki i po kłopocie.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
szsznurek
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 156
Rejestracja: 09.12.2010, 09:12
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jak zdemontować stary alarm.

Post autor: szsznurek »

Jak po szsznurku :) - więc poszło. Przydała się znajomość elektryki.
Info dla pozostałych wpuszczonych w kanał bez pilota, schematów i innych dobrych.
1. Szukacie w wiązce kabla + (włączona stacyjka) wcześniej dzielicie główną wiązkę na mniejsze idące w różnych kierunkach.
2. w wiązce z kablem + łączycie po kolei i obserwujecie kontrolkę his szukając kabla, który powoduje gaśnięcie kontrolki a nie miganie.
3. Łączycie te kable razem
5. szukacie wiązki biegnącej do zasilania w kierunku + na akumulatorze i łączycie kabelki biegnące w przeciwnych kierunkach.
Powyższy opis dotyczy transalpa 650, w którym wcześniej fachowo odłączono (rozbrojono) działający alarm nie likwidując go całkowicie lub też nie uzbrajając (brak dokładnych danych).
Mając więcej czasu można całkowicie wyjąć kable alarmu z wiązki elektrycznej motocykla ale to będzie większa robota. Po kosztach łączymy odpowiednie kabelki a resztę izolujemy taśmą i ładnie układamy.
Wszystko - w razie czego dzwonić to pomogę :impreza: .
Nie liczy się ilość, tylko jakość :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości