Jak zdemontować stary alarm.
- szsznurek
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 09.12.2010, 09:12
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jak zdemontować stary alarm.
Witajcie!
Rzecz zdawała by się oczywista. Jak coś nie działa - znaczy nie jest potrzebne i można to zdemontować. O tuż jak się okazało nie do końca .
Na sam koniec sezonu postanowiłem rozprawić się z walającą się puszką starego alarmu, do którego nie dostałem pilota ani żadnej informacji co z tym dalej robić. Do tamtej pory jakoś mi to nie przeszkadzało aż stwierdziłem że toto walając się po całym schowku doprowadziło do odłączenia się rurki skotoilera. W ferworze niczym nie zrozumiałem nawet dla mnie decyzji złapałem co było pod ręką i wyciąłem latającą puszkę. Niestety jak się zorientowałem co narobiłem było już pozamiatane.
Jeśli ktoś ma doświadczenie z demontażem alarmów proszę o pomoc.
Znalazłem zasilanie i po podłączeniu z innym kabelkiem są następujące efekty:
zasilanie z kablem nr 1 = mryga lampka his
zasilanie z kablem nr 2 = lampka his przestaje mrygać
W żadnym z powyższych przypadków nie mogę uruchomić silnika.
Jak się zrobi troszkę cieplej i będę mógł wytrzymać w garażu dłużej zacznę likwidować (po kablu) wszystkie przewody.
Rzecz zdawała by się oczywista. Jak coś nie działa - znaczy nie jest potrzebne i można to zdemontować. O tuż jak się okazało nie do końca .
Na sam koniec sezonu postanowiłem rozprawić się z walającą się puszką starego alarmu, do którego nie dostałem pilota ani żadnej informacji co z tym dalej robić. Do tamtej pory jakoś mi to nie przeszkadzało aż stwierdziłem że toto walając się po całym schowku doprowadziło do odłączenia się rurki skotoilera. W ferworze niczym nie zrozumiałem nawet dla mnie decyzji złapałem co było pod ręką i wyciąłem latającą puszkę. Niestety jak się zorientowałem co narobiłem było już pozamiatane.
Jeśli ktoś ma doświadczenie z demontażem alarmów proszę o pomoc.
Znalazłem zasilanie i po podłączeniu z innym kabelkiem są następujące efekty:
zasilanie z kablem nr 1 = mryga lampka his
zasilanie z kablem nr 2 = lampka his przestaje mrygać
W żadnym z powyższych przypadków nie mogę uruchomić silnika.
Jak się zrobi troszkę cieplej i będę mógł wytrzymać w garażu dłużej zacznę likwidować (po kablu) wszystkie przewody.
Nie liczy się ilość, tylko jakość
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Jak zdemontować stary alarm.
Jeśli to HISS...
Nie miałem zaszczytu używać takiego ustrojstwa, więc porada wyłącznie teoretyczna.
Podłącz jak było.
Jeśli nie dasz rady, to masz problem.
HISS działa bezprzewodowo z kluczykiem (kluczyk jest transponderem). W normalnym układzie HISS blokuje pompę wtryskową lub kompa. Co blokuje w 650tce? IMO - moduł zapłonowy. I nie obejdziesz tego metodą kowalską czyli podając "+" lub "-" na odpowiedni kabel. Nie jeden już próbował. HISS jest immo fabrycznym, więc amatorskie metody nie są tu skuteczne.
Oczywiście - jeśli istotnie jest to HISS. Bo jeśli to jest dorabiany alarm+immobiliser to zapewne zwiera lub rozwiera jakiś obwód i to da się prosto obejść. Jaki obwód? To już zależy od inwencji instalatora. Najprościej jest podać sygnał rozłożonej kosy, zapiętego biegu itp.
Nie miałem zaszczytu używać takiego ustrojstwa, więc porada wyłącznie teoretyczna.
Podłącz jak było.
Jeśli nie dasz rady, to masz problem.
HISS działa bezprzewodowo z kluczykiem (kluczyk jest transponderem). W normalnym układzie HISS blokuje pompę wtryskową lub kompa. Co blokuje w 650tce? IMO - moduł zapłonowy. I nie obejdziesz tego metodą kowalską czyli podając "+" lub "-" na odpowiedni kabel. Nie jeden już próbował. HISS jest immo fabrycznym, więc amatorskie metody nie są tu skuteczne.
Oczywiście - jeśli istotnie jest to HISS. Bo jeśli to jest dorabiany alarm+immobiliser to zapewne zwiera lub rozwiera jakiś obwód i to da się prosto obejść. Jaki obwód? To już zależy od inwencji instalatora. Najprościej jest podać sygnał rozłożonej kosy, zapiętego biegu itp.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- cezar
- osiedlowy kaskader
- Posty: 147
- Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Białystok
Re: Jak zdemontować stary alarm.
Spróbuj pójść po kabelkach od alarmu i zobacz gdzie sa podłączone. Najprawdopodobniej w obwód rozrusznika lub zapłonu albo w jeden i drugi był wpięty alarm który go zamykał. Powinieneś znaleźć dwa przewody które po odłączeniu tych od alarmu trzeba połączyć aby działało.
V -strom 650 -2005
- szsznurek
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 09.12.2010, 09:12
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jak zdemontować stary alarm.
Czytamy ze zrozumieniem Odpowiadam, to nie his tylko lampka his - sygnalizuje ona jego stan. Jak przekręcisz kluczyk to lampka się zapala i jeśli wszystko jest ok to po chwili gaśnie i możesz uruchomić silnik i .pat13 pisze:Jeśli to HISS...
Pytanie było do znawców tematu, których - co oczywiste jest mało .
Nie liczy się ilość, tylko jakość
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Jak zdemontować stary alarm.
Znawcą to w tym wypadku może być "wróż Maciej" . Na odległość to ciężko cokolwiek powiedzieć. Jedyna metoda to sprawdzenie dokąd odcięte kable prowadzą. Wtedy będzie można pomóc.
Ostatnio zmieniony 25.03.2013, 19:55 przez Nadol, łącznie zmieniany 1 raz.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Jak zdemontować stary alarm.
No właśnie ...szsznurek pisze:Czytamy ze zrozumieniem
BTW - znajdź jeden istotny techniczny szczegół różniący dwie Twoje wypowiedzi ...
Muszą mieć jeszcze jedną unikalną umiejętność - przekazać Ci to tak, abyś pojął.szsznurek pisze:Pytanie było do znawców tematu, których - co oczywiste jest mało .
Bo jak widzę ostatni akapit mojego posta, nic Ci nie mówi. Trudno.
Nie wątpię jednak, że sobie poradzisz. Bo przecież nie masz innego wyjścia.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- szsznurek
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 09.12.2010, 09:12
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jak zdemontować stary alarm.
Święta racja . Grunt to dobra motywacja.
Nie liczy się ilość, tylko jakość
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Jak zdemontować stary alarm.
Idź po szsznurku do kłębka , tak jak koledzy radzą. Miałem w 650 alarm, też schowany pod . Raz unieruchomił mi moto (również nie dostałem pilota przy zakupie) . Wywaliłem wszystko co było z nim związane, złączyłem ponownie "przerwany" obwód w instalacji moto tak jak było kiedy wyszedł z fabryki i po kłopocie.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- szsznurek
- dwusuwowy rider
- Posty: 156
- Rejestracja: 09.12.2010, 09:12
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Jak zdemontować stary alarm.
Jak po szsznurku - więc poszło. Przydała się znajomość elektryki.
Info dla pozostałych wpuszczonych w kanał bez pilota, schematów i innych dobrych.
1. Szukacie w wiązce kabla + (włączona stacyjka) wcześniej dzielicie główną wiązkę na mniejsze idące w różnych kierunkach.
2. w wiązce z kablem + łączycie po kolei i obserwujecie kontrolkę his szukając kabla, który powoduje gaśnięcie kontrolki a nie miganie.
3. Łączycie te kable razem
5. szukacie wiązki biegnącej do zasilania w kierunku + na akumulatorze i łączycie kabelki biegnące w przeciwnych kierunkach.
Powyższy opis dotyczy transalpa 650, w którym wcześniej fachowo odłączono (rozbrojono) działający alarm nie likwidując go całkowicie lub też nie uzbrajając (brak dokładnych danych).
Mając więcej czasu można całkowicie wyjąć kable alarmu z wiązki elektrycznej motocykla ale to będzie większa robota. Po kosztach łączymy odpowiednie kabelki a resztę izolujemy taśmą i ładnie układamy.
Wszystko - w razie czego dzwonić to pomogę .
Info dla pozostałych wpuszczonych w kanał bez pilota, schematów i innych dobrych.
1. Szukacie w wiązce kabla + (włączona stacyjka) wcześniej dzielicie główną wiązkę na mniejsze idące w różnych kierunkach.
2. w wiązce z kablem + łączycie po kolei i obserwujecie kontrolkę his szukając kabla, który powoduje gaśnięcie kontrolki a nie miganie.
3. Łączycie te kable razem
5. szukacie wiązki biegnącej do zasilania w kierunku + na akumulatorze i łączycie kabelki biegnące w przeciwnych kierunkach.
Powyższy opis dotyczy transalpa 650, w którym wcześniej fachowo odłączono (rozbrojono) działający alarm nie likwidując go całkowicie lub też nie uzbrajając (brak dokładnych danych).
Mając więcej czasu można całkowicie wyjąć kable alarmu z wiązki elektrycznej motocykla ale to będzie większa robota. Po kosztach łączymy odpowiednie kabelki a resztę izolujemy taśmą i ładnie układamy.
Wszystko - w razie czego dzwonić to pomogę .
Nie liczy się ilość, tylko jakość
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości