Nie mam w zwyczaju czytania tego typu prasy motocyklowej, ale w oko wpadł mi pewien artykuł na stronie motogen. Autor w dość zabawny sposób przedstawia przydatność do codziennego użytku motocykla sportowego.
http://www.motogen.pl/Swiat-wedlug-Wiew ... 17163.html
Cała prawda o ścigaczach
- teo
- miejski lanser
- Posty: 370
- Rejestracja: 14.06.2011, 09:36
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Cała prawda o ścigaczach
Nic nowego nie napisał, za to fajnym językiem
- jacekj
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 208
- Rejestracja: 17.01.2011, 05:21
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Warszawa Białołęka
Re: Cała prawda o ścigaczach
Gdyby pisał to ktoś inny to mógłbym przypuszczać, że nigdy nie prowadził takiego motocykla.
Ponieważ pisze to dziennikarz motoryzacyjny spocjalizujący się w motocyklach muszę podejrzewać, że tekst jest pisany pod publikę, aby w sezonie ogórkowym jaki mamy obecnie wywołać możliwie najbardziej żywiołową reakcję.
A teraz do konkretów :
"... to proponuję przejechać się Erłaną ok. 20 minut w korku, w którym nie ma jak się przecisnąć, a trzeba co chwilę operować sprzęgłem i gazem, starając się utrzymać równowagę ..."
Fakt R1 jest wyjątkowo niwdzięcznym motocyklem ze względu na zastosowany silnik i system chłodzenia. Jeśli jednak Pan Marcin, autor ma problemy z utrzymanien równowagi na motocyklu takim jak R1 to raczej powinien zrezygnować z tego zawodu. Sportowy motocykl jest bardzo smukły i zwykle przeciska się tam, gdzie inne sprzęty nie daję rady, za wyjątkiem skuterów.
"... Raz jeden na Gixxie zapiąłem szóstkę i tocząc się 60 km/h postanowiłem wyprzedzić Tico..."
Kolejne nadużycie. Na takim motocyklu nie zapina się 6 biegu w mieście, gdy warunki zmieniają się bardzo dynamicznie. Na 2 biegu można jechać 15 km/h jak i prawie 200 km/h. W mieście na takim motocyklu używa się tylko 2 i 3. Wystarczają aby złamać wszystkie ograniczenia a są wystarczająco elastyczne aby wyprzedzić Tico....w każdych warunkach
"... Po tym pokazie elastyczności i zrywności uznałem, że w tym motocyklu biegi 3-6 nie istnieją..."
Szkoda że tak późno autor się zorientował i epatuje nas swoją ignorancją.
Ciężko dyskutować o wrażeniach związanych z komfortem. Są tacy, którzy objechali pół Europy na takim sportowym litrze.
Jednak po przesiadce z dużego turystyka można być niemiło zaskoczonym ...
"... do tego siedząc na czymś, co szumnie nazywane jest siedzeniem, choć kształtem i grubością bardziej przypomina podpaskę niż choćby taboret..."
Bez przesady, autor miał chyba na myśli siedzenie dla pasażera.
Generalnie, mam wrażenie, że autor postawił sobie za cel udowodnienie pewnych tez, bez względu na ich prawdziwość i przyozdobił to szeregiem mniej lub bardziej karkołomnych ozdobników i porównań stając się przy tym jeszcze mniej zrozumiałym i za to bardziej groteskowym.
Długa i sroga zima daje się we znaki nam wszystkim
Ponieważ pisze to dziennikarz motoryzacyjny spocjalizujący się w motocyklach muszę podejrzewać, że tekst jest pisany pod publikę, aby w sezonie ogórkowym jaki mamy obecnie wywołać możliwie najbardziej żywiołową reakcję.
A teraz do konkretów :
"... to proponuję przejechać się Erłaną ok. 20 minut w korku, w którym nie ma jak się przecisnąć, a trzeba co chwilę operować sprzęgłem i gazem, starając się utrzymać równowagę ..."
Fakt R1 jest wyjątkowo niwdzięcznym motocyklem ze względu na zastosowany silnik i system chłodzenia. Jeśli jednak Pan Marcin, autor ma problemy z utrzymanien równowagi na motocyklu takim jak R1 to raczej powinien zrezygnować z tego zawodu. Sportowy motocykl jest bardzo smukły i zwykle przeciska się tam, gdzie inne sprzęty nie daję rady, za wyjątkiem skuterów.
"... Raz jeden na Gixxie zapiąłem szóstkę i tocząc się 60 km/h postanowiłem wyprzedzić Tico..."
Kolejne nadużycie. Na takim motocyklu nie zapina się 6 biegu w mieście, gdy warunki zmieniają się bardzo dynamicznie. Na 2 biegu można jechać 15 km/h jak i prawie 200 km/h. W mieście na takim motocyklu używa się tylko 2 i 3. Wystarczają aby złamać wszystkie ograniczenia a są wystarczająco elastyczne aby wyprzedzić Tico....w każdych warunkach
"... Po tym pokazie elastyczności i zrywności uznałem, że w tym motocyklu biegi 3-6 nie istnieją..."
Szkoda że tak późno autor się zorientował i epatuje nas swoją ignorancją.
Ciężko dyskutować o wrażeniach związanych z komfortem. Są tacy, którzy objechali pół Europy na takim sportowym litrze.
Jednak po przesiadce z dużego turystyka można być niemiło zaskoczonym ...
"... do tego siedząc na czymś, co szumnie nazywane jest siedzeniem, choć kształtem i grubością bardziej przypomina podpaskę niż choćby taboret..."
Bez przesady, autor miał chyba na myśli siedzenie dla pasażera.
Generalnie, mam wrażenie, że autor postawił sobie za cel udowodnienie pewnych tez, bez względu na ich prawdziwość i przyozdobił to szeregiem mniej lub bardziej karkołomnych ozdobników i porównań stając się przy tym jeszcze mniej zrozumiałym i za to bardziej groteskowym.
Długa i sroga zima daje się we znaki nam wszystkim
R1200 GS LC ADV [jest]
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Cała prawda o ścigaczach
On po prostu lubi byc fajny i kontrowersyjny za wszelka cene. Kiedys lubialem czytac wiewiora jak jeszcze byl na smigaczu mimo tego, ze z polowa jego pogladow wogole sie nie zgadzalem jezyk mi sie podobal. Pozniej jak poszedl do motogena to juz tak obrosl w piorka, ze odpuscilem jego teksty.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Re: Cała prawda o ścigaczach
A ja sądze, że niczego nie starał się udowodnić - po prostu zbyt poważnie podszedłeś do tesktu pisanego z przymrużeniem oka. Wczoraj nabijał się z chopperów, dziś ze ścigaczy, jutro z enduro. To tylko kolejny z serii artykułów pisanych dla żartu, a nie jakaś poważna polemika, więc nie ma o co spinać pośladów.jacekj pisze: Generalnie, mam wrażenie, że autor postawił sobie za cel udowodnienie pewnych tez, bez względu na ich prawdziwość
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość