Zębatka jt padła po 9kkm

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
simi81
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 22.06.2008, 21:18
Lokalizacja: białystok

Zębatka jt padła po 9kkm

Post autor: simi81 »

Od jakiegoś czasu zauważyłem głośniejszą pracę zestawu napędowego. Gdy tydzień temu jechałem z krynicy morskiej do białegostoku pojawiły się dziwne wibracje. Wczoraj zacząłem szukać przyczyny. okazało się że, zębatka zdawcza wygląda jak piła tarczowa :omg: . Łańcuch wgryzł się w zębatkę na 1,5-1,7 mm. i to wszystko po 9 kkm.
Łańcuch po tym przebiegu nie wykazuje najmniejszego zużycia-łańcuch DID G&B 525 ZVM2.
Czas na wypróbowanie sunstara.
Czy mieliście podobne problemy?
B3stia
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1142
Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Leszno

Re: Zębatka jt padła po 9kkm

Post autor: B3stia »

Może za mocny naciąg był ?
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zębatka jt padła po 9kkm

Post autor: Daniel 87 »

ja zrobilem na jt wlasnie okolo 10 tys km i nie wykazywala zadnego zyzycia
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Awatar użytkownika
orzeł
romeciarz
romeciarz
Posty: 20
Rejestracja: 13.06.2008, 01:23

Re: Zębatka jt padła po 9kkm

Post autor: orzeł »

ja tez mam u siebie jt z przebiegiem ok 10tysi i widze ze jeszcze dluuuugo pociagnie
Lanstralp
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Zębatka jt padła po 9kkm

Post autor: Cambriel »

Stary wątek, ale może jary.Obrazek
Przeczytałem kilkanaście wątków, kilkadziesiąt stron związanych z napędem, a że sezon ogórkowy, to zadaję pytanie:

WYŻSZOŚĆ ZĘBATKI ZDAWCZEJ FIRMY :egh:

JT Sprockets

Obrazek

NAD

SUNSTAR

Obrazek

LUB ODWROTNIE.

A może Obrazek


Tej zębatki nie porównujemy :tongue:

Obrazek
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zębatka jt padła po 9kkm

Post autor: Daniel 87 »

Oczywistym jest że zębatka oryginalna jest najlepsza. Jeśli chodzi o przebiegi jakie osiągniesz na poszczególnych zębatkach to są one takie same. Rożnica jedynie występuje w momencie gdy zaczyna Ci przeszkadzać terkotanie łańcucha opierającego się o zębatkę w JT i Sunstar. Pamiętaj że żadna zębatka zdawcza nie wytrzyma tyle co biorcza. Na jedną napędową musisz uwzględnić średnio 3 zębatki zdawcze.
Najważniejszą częścią eksploatacji napędu jest smarowanie, jak mówi stare porzekadło "nie smarujesz , nie jedziesz" Tak więc smaruj napęd co 500 km i po każdej jeździe w deszczu a będziesz się cieszył napędem grubo ponad 30 tys km.
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości