Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Awatar użytkownika
stasic
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 274
Rejestracja: 31.03.2012, 21:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kolbuszowa

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: stasic »

Podejmę się próby :wink: Kolo mieszka w Mielcu, rzut beretem. Napisałem do niego czy mogę podjechać, porozmawiać i kupić. Czekam na odpowiedź, jak się wszystko uda to dam znać. Myślę że warto poświęcić te 40zł :tongue:

EDIT:
Sprzedawca to młody chłopak, bardzo miły swoją drogą :wink: Kluczyk już mam, problemem będzie dorobienie go do oryginału o tej godzinie w sobotę :egh:
Ale jak dorobię kluczyk to zrobię tutorial. Będą musiał pogrzebać w serwisówce by znaleźć tą kostkę ECM, chyba że ktoś już wie i mi podpowie :wink:
Obrazek
Obrazek

i kolejny EDIT:

Procedura kodowania klucza jest w serwisówce, u mne jest to strona 156, lub 5*7, czyli 5 rozdział (ignition system) 7 strona :smile: Tylko że po angielsku :)
...viva la pasion del enduro... XL650V RD11
nitroMCZ
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 07.09.2012, 22:48
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: nitroMCZ »

Muszę podpatrzeć w serwisówce. Jezeli jest procedura, to mamy odpowiedz, czy działa... Tą kostkę znajdziesz jak zdejmiesz boczek tam gdzie aku , kabel idzie z silnika , kostka jest czerwona i kable chyba żółty i biały.
nitroMCZ
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 07.09.2012, 22:48
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: nitroMCZ »

Właśnie sprawdziłem i rzeczywiście procedura jak na tacy . Fajnie, czyli zrobimy se sami.
Awatar użytkownika
stasic
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 274
Rejestracja: 31.03.2012, 21:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kolbuszowa

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: stasic »

Hmm, nie znalazłem kostki koło aku, była tam tylko czarna od tylnego hamulca. W serwisówce pisze by ściągnąć bak by dostać się do tej kostki i znalazłem:
Obrazek
Obrazek

Żołtawa kostka z białym i żółtym kabelkiem. Nie jestem pewien czy o tę kostkę chodziło, ale jak ją rozpiąłem to kontrolka imo (kluczyk) świeciła cały czas. Więc stawiam że tak, bo oprócz czarnej od hamulca, niebieskiej od rezerwy i trzech kostek koło bezpieczników (od biegu N,wyłączania zapłonu jeżeli nie jest schowana stopka i trzeciej nie wiem od czego, z 3 żółtymi przewodami) nie znalazłem już nic. I pojawił się problem, bo nie wiem która część jest od impulsatora zapłonu. Założyłem że ta większa, czyli gniazdo, czyli od strony silnika i podłączyłem wszystko wg instrukcji, czyli + aku z żółtym i - z białym, włączyłem zapłon, przekręciłem oryginalny kluczyk do pozycji ON, kontrolka imo świeci 10sec, a nawet więcej, odłączyłem krokodylka z + aku, po 3 sec z powrotem i zamiast migać 4 razy, to kontrolka dalej mi świeciła :egh: Nie wiem gdzie zrobiłem błąd, jutro z świeżą głową zrobię drugie podejście.

Wszelkie sugestie mile widziane :smile:

EDIT:
C.D. walki

Mniejsza część złączki (wtyczka) idzie jakby w stronę kierownicy, ale zaraz opada w dół, między chłodnicami. Dalej skręca w prawo i idzie do silnika z prawej strony motocykla, nisko wchodzi w blok silnika,wg mnie do impulsatora zapłonu, czyli Ignition Pulse Generator.

Większa część złączki, gniazdo, idzie w grubą wiązkę kabli, wzdłuż ramy w miejsce gdzie są bezpieczniki i ICU (Ignition Control Unit, czyli chyba to jest ECM z instrukcji- Engine Control Module, moduł kontroli silnika).

Czyli wpinałem się gdzie trzeba, kabel z opornikiem 1komh do gniazda z żółtym kablem i do plusa akumulatora. Drugi kabel połączyłem: minus akumulatora z białym kablem gniazda.

Należy kupić wąskie nasówki, jakieś 2,4, ja mam chyba 4,8 i ciężko było. I najlepiej żeby były izolowane. Na drugim zdjęciu zaizolowałem, a raczej odsunąłem od siebie nasówki kawałkiem osłony po przewodzie, chciałem mieć dostęp do nich by mierzyć napięcie. Po włączeniu zapłonu na kierownicy i przekręceniu stacyjki na ON pojawiło się napięcie na gnieździe ponad 3v ( nie pamiętam dokładnie ile, coś koło 3, 25V)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Włączyłem zapłon, kluczyk na ON, zielona kontrolka IMO świeci cały czas, po kilkunastu sec (min 10) dalej świeci, czyli jest dobrze, nie włącza się tryb diagnostyczny. Odpiąłem na 3 sec krokodylka od + akumulatora (kontrolka kluczyka cały czas świeci) i wpiąłem z powrotem i tu wg różnych schematów po 2 sec lub po 4 sec kontrolka IMO powinna migać 4 razy, oznacza to że system immobilizera (HISS) wejdzie w tryb rejestracji. U mnie nic się nie zmienia, kontrolka IMO świeci cały czas.

Nie wiem dlaczego nie wchodzi w tryb rejestracji, może gdzieś zrobiłem błąd. Więc jeżeli ktoś chce kupić surówkę, dociąć wg oryginału, to niech najpierw sprawdzi czy uda mu się dojść do trybu rejestracji nowego klucza. Uwaga, jeżeli ma się dwa sprawne klucze (zakodowane, działające z immobilizerem), wchodząc w tryb rejestracji, trzeba będzie ponownie zarejestrować ten klucz, który nie jest w stacyjce!

C.D.N.
...viva la pasion del enduro... XL650V RD11
nitroMCZ
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 07.09.2012, 22:48
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: nitroMCZ »

Właśnie próbuję tak jak piszesz i mam to samo , nie mruga , tylko świeci... Próbowałem też z opornikiem 100 Ohm (taki opis znalazłem gdzie indziej) i też nic... Ale się nie podaję i zrobię , choćbym mał uwalić ECU ;)
nitroMCZ
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 07.09.2012, 22:48
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: nitroMCZ »

Panowie udało się!!! przed chwilą stałem się posiadaczem zapasowego zakodowanego klucza !!! Wieczorem jak ochłonę to opiszę co i jak , bo jest lekkie "kombinejszyn" ... ale idzie.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: Nadol »

nitroMCZ, czekamy na dokładny opis procedury... i gratulacje za cierpliwość oraz doprowadzenie sprawy do pozytywnego zakończenia :)
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
nitroMCZ
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 07.09.2012, 22:48
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: nitroMCZ »

Sprawa ogólnie jest dziwna. Serwisówka podaje nr przewodów serwisowych takie jak stosowane w tych "fireblejdach" itp. ale w Trampku 650 one po prostu nie działają (albo działają a opisy w necie ich schematu są niekompletne , nie wiem i się nie dowiem , bo pieniędzy na takowy nie wydam). Znalazłem trzy różne opisy budowy tychże kabelków . Jeden podawał , że jest tam opornik 100R , czyli 100 Ohm , inne ,że 1 KOhm a inny jeszcze ,że napięcie powinno być zredukowane do 5V. Żaden nie uruchomił procedury a jest pewne ,że wersja 100 Ohm działa , poparte licznymi tematami na forach , filmikami na YT i odpowiedziami ludzi , którzy zajmują się tym zawodowo.
W akcie desperacji na przewód żółty , założyłem potencjometr , którym mogę płynnie zmieniać napięcie na tym kablu od 0V - 12V .
Włączyłem zapłon z ustawionym napięciem ok 12V , po 10sec odpinam , po 3sec podpinam i płynnie powoli zjeżdzam napięciem do 0V potem z powrotem do 12V aż w pewnym momencie kontrolka zaczyna migać tak jak powinna 4X , wyjmuję klucz , wkładam nowy , przekręcam , mruga 4X , wyjmuję , odłączam wsio i mam nowy klucz zakodowany.
Procedura sprawdzona trzy razy i za każdym razem działa. Jedyne czego nie wiem i nie jestem za bardzo w stanie sprawdzić, to jakie napięcie / opór wprowadza HISS w tryb rejestracji kluczy. Na szybko miałem potencjometr 0-10KOhm , ale obciążony jeszcze od strony kostki zwykłym próbnikiem napięcia (taka zwykła kontrolka z żarówką za parę zł) podłączonym krokodylkiem do minusa a igłą do kostki , widać na niej fajnie zmiany napięcia. Jak ktoś jest biegły w elektronice , to niech poda prostszy sposób lub dane takiego potrzebnego potencjometru , żeby każdy mógł kupić.
Ogólnie koszt zamknął się ok 70zł . Teraz w razie zgubienia klucza lub złamania mam zabezpieczenie w szufladzie :) Jak się złamie , to jeszcze można wydłubać transponder z klucza i przełożyć do nowego.
Postaram się dowiedzieć też czy da się i za ile wywalić immo ( złodziejowi Hiss za bardzo nie przeszkadza , nawet jest filmik na YT jak kradną jakąś CBR nagrane na monitoringu miejskim) . Jedyne co , to prawdopodobnie trzeba by wtedy wywalić lampkę na desce(która może wtedy świecić cały czas pomimo ,że moto pali) a ona jest potrzebna do diagnostyki układu ( kontrolka miga przy niesprawności pokazując kodami migowymi nr usterki) . I jeszcze jedno , jak Hiss / kontrolka nie gaśnie , to wcale nie musi oznaczać uszkodzenia immo , tylko np. usterkę czujnka obrotów silnika np. (częsty przypadek z tego co czytałem) . Lub jak gaśnie a nie odpala , wiemy ,że immo ok i szukamy dalej wykluczając usterkę immo i czujnika CKP. Więc kontrolka się przydaje i immoff nie koniecznie jest fajne... (chyba ,że po usunięciu immo kontrolka zachowuje się jak w sprawnym , ale tego nie wiem...)

Amen . Idzcie i rozmnażajcie klucze... :)
Awatar użytkownika
stasic
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 274
Rejestracja: 31.03.2012, 21:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kolbuszowa

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: stasic »

To teraz muszę kupić 8 oporników od 200 do 900 omh i próbować po kolei ;) Wtedy będzie wszystko wiadomo :)
...viva la pasion del enduro... XL650V RD11
Awatar użytkownika
stasic
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 274
Rejestracja: 31.03.2012, 21:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kolbuszowa

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: stasic »

Dzięki pomocy nitroMCZ, któremu należy się wielki szacunek, i ja jestem posiadaczem zapasowego klucza, który sam zakodowałem za cenę około 70zł.
Kosztorys: :wink: cena nowego klucza: 40zł, dorobienie 20zł, reszta to kable, krokodylki, nasuwki, potencjometr, probówka.

Zaczynając od początku: kupujemy kluczyk, z którym dostajemy instrukcję, którą również znajdziemy w seriwsówce na siódmej stronie piątego rozdziału (5*7 Ignition system), lub ogólnie na 156 stronie pdf-u.

Obrazek
Obrazek

Kupujemy małe krokodylki, nasuwki 2,4mm, probówkę samochodową z krokodylkiem do masy i potencjometr. Obaj użyliśmy potencjometra 10komh. Jeden kabel będzie łączył masę akumulatora z masą kostki, czyli kończymy go czarnym krokodylkiem z jednej strony i nasuwką z drugiej. Drugi kabel również kończymy krokodylkiem (czerwonym tym razem) z jednej strony, po czym szeregowo wlutowujemy potencjometr i dalej kończymy nasuwką. Ja dałem jeszcze wyłącznik między potencjometr, a nasuwkę, bo źle mi było odpinać krokodylka.

nitroMCZ kręcił potencjometrem, aż kontrolka immobilizera zaczęła migać, ja też tak zrobiłem i sprawdziłem miernikiem opór: 166 omh. U mnie taka wartość uruchomiła procedurę kodowania, dlatego jeżeli ktoś ma potencjometr 1komh, to też powinien zadziałać. Podejrzewam że opornik 160 omh też zadziała, nie próbowałem. Ustawiamy potencjometrem opór około 166 omh. Potencjometr nie zmienia napięcia tylko opór, przez co spada wartość prądu liczona w amperach co powodowało przygasanie probówki.

A teraz coś ważnego, w żadnym opisie nie ma słowa o probówce (kontrolce) o której pisze nitroMCZ, ale bez niej nie dało się wejść w tryb kodowania (cztery mignięcia kontrolki immobilizera). Próbowałem różne ustawienia potencjometra i nic. Nie umiem tego wytłumaczyć, ale przyłożyłem końcówkę probówki do kabla plusowego za potencjometrem, a masę probówki połączyłem z masą akumulatora i zadziałało. Ja to przyłożyłem na ostro, trzymając ręka, bo chciałem spróbować i zdziwiłem się, że zadziałało, ale polecam to jakoś profesjonalnie podłączyć.

Mając wszystko przygotowane dobieramy się do trampka, zdejmujemy siedzenie, prawy tylny boczek, bak i po lewewj stronie znajdujemy złączkę w żółtym kolorze:

Obrazek
Obrazek

1) Rozpinamy żółtą złączkę.
Wtyczka nas nie interesuje, bo kabel idzie w stronę kierownicy, ale zaraz opada w dół, między chłodnicami, skręca w prawo i idzie do silnika z jego prawej strony, nisko wchodzi w blok silnika,wg mnie do impulsatora zapłonu, czyli Ignition Pulse Generator.
Gniazdo jest przedmiotem zainteresowania :wink: Kabel dzie w grubą wiązkę kabli, wzdłuż ramy w miejsce gdzie są bezpieczniki i ICU (Ignition Control Unit, czyli to jest ECM z instrukcji- Engine Control Module, moduł kontroli silnika).

2)W gnieździe łączymy wsuwkę żółtego kabla z nasuwką kabla z potencjometrem, nazwijmy go kablem plusowym, a wsuwkę kabla biało-żółtego z nasuwką kabla masowego. Krokodylki odpowiednio z + i - akumulatora. Nasuwki izolujemy taśmą lub rurkami termokurczliwymi.

Ja zrobiłem to trochę po "rusku", bo kabel brązowy, czyli kolor fazowy, łączył masę, a kabel niebieski, czyli zerowy był kablem plusowym. Chociaż krokodylki prawidłowo podpiąłem :wink:

Obrazek
Obrazek

3) Postępujemy wg instrukcji kupionej z kluczykiem.
Mój opis: włączyłem zapłon, kluczyk na ON, zielona kontrolka immobilizera świeci cały czas, po kilkunastu sec (min 10) dalej świeci, czyli jest dobrze, nie włącza się tryb diagnostyczny. Odpiąłem na 3 sec krokodylka od + akumulatora (kontrolka kluczyka cały czas świeci) i wpiąłem z powrotem i po 2 sekundach kontrolka immobilizera zaczęła migać . Po czterech mignięciach przekręciłem kluczyk na OFF, wyciągnąłem i odłożyłem kluczyk kilka metrów od motocykla. Wróciłem z nowym kluczykiem, włożyłem i przekręciłem na ON, kontrolka mignęła 4 razy, przełączyłem kluczyk do pozycji OFF: kluczyk zakodowany w ICU :smile:

4) Odpinamy krokodylki i nasuwki, łączymy żółtą złączkę i testujemy nowy kluczyk, po czym na twarzy pojawia się duży banan :thumbsup:

Proszę nie obawiać się, że podpinając coś źle uszkodzimy elektronikę w TA. Ja przez niedopatrzenie podpiąłem kabel plusowy od aku z kablem masowym w gnieździe przez pomyłkę, bo nie zauważyłem białego paska na kablu, a tylko żółty i wykonałem nieudaną procedurę kodowania :wink: Nie wiedząc o potrzebie użycia probówki, w akcie desperacji podpiąłem kable pod wtyczkę, czyli impulsator zapłonu z oczywistym skutkiem nieudanej procedury kodowania klucza :tongue: I dopiero dzisiaj udało mi się zakodować nowy kluczyk w ICU.

Jeżeli ktoś chce to może zakodować większą ilość kluczy, ICU przechowuje w pamięci 4 kody kluczyków. Wydaje mi się, że 4 mignięcia z oryginalnym kluczykiem również rejestrują kod transpondera oryginalnego kluczyka, bo wchodząc w tryb rejestracji w ICU skasowane zostają wcześniejsze zapisane kody transponderów kluczyków.

Wszelkie poprawki w nazewnictwie i wytykanie błędów mile widziane :smile: Naniosę poprawki.

P O W O D Z E N I A :ok:
...viva la pasion del enduro... XL650V RD11
Awatar użytkownika
szsznurek
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 156
Rejestracja: 09.12.2010, 09:12
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: szsznurek »

Witajcie!
Ja się spotkałem w serwisie z dwoma motocyklami, z którymi sobie nie poradzili - jeśli chodzi o kodowanie kluczyka - powiedzieli klientom, że nie dadzą rady tego zrobić z powodu:
- motocykle są z Anglii,
- mają wyczerpaną ilość kodowań.
Zastanawiam się na ile to prawda a na ile byli, czy są nie kompetentni.
Wyczytałem, w Waszych postach, że kody się restartują - czy to jest sprawdzona informacja, czy można sobie narobić szkody tak sprawdzając dobre kluczyki zmieniając im kody - mam tu na myśli, że się wyczerpie ilość kodowań.
Pozdrawiam
Nie liczy się ilość, tylko jakość :)
Awatar użytkownika
stasic
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 274
Rejestracja: 31.03.2012, 21:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kolbuszowa

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: stasic »

szsznurek pisze:Witajcie!
Ja się spotkałem w serwisie z dwoma motocyklami, z którymi sobie nie poradzili - jeśli chodzi o kodowanie kluczyka - powiedzieli klientom, że nie dadzą rady tego zrobić z powodu:
- motocykle są z Anglii,
- mają wyczerpaną ilość kodowań.
Zastanawiam się na ile to prawda a na ile byli, czy są nie kompetentni.
Wyczytałem, w Waszych postach, że kody się restartują - czy to jest sprawdzona informacja, czy można sobie narobić szkody tak sprawdzając dobre kluczyki zmieniając im kody - mam tu na myśli, że się wyczerpie ilość kodowań.
Pozdrawiam
Mój motocykl mieszkał we Włoszech zanim wpadł w moje ręce, ale to nie ma znaczenia, dla mnie to wymówka. A co do ilości wyczerpań kodowań to nie ma takiej opcji. Jeżeli kontrolka immobilizera błyśnie 4 razy, to znaczy że system jest w trybie rejestracji i wszystkie zakodowane wcześniej klucze zostają usunięte z pamięci, oprócz tego który jest w stacyjce. Więc jeżeli dorobiłeś sobie trzeci kluczyk, a wcześniej miałeś dwa sprawne, to oprócz nowego dorobionego kluczyka, musisz dokonać rejestracji kluczyka który nie był w stacyjce. Wszystko jest opisane w manualu, tak jak wcześniej pisałem, na siódmej stronie piątego rozdziału (5*7 Ignition system). Jest jeszcze inny sposób dorobienia klucza, idziesz z kluczem do firmy, która z tego żyje, odczytują kod transpondera i kopiują go do nowego czystego klucza. Mi zawołali za taką usługę 350zł.

Nie rozumiem po co chcesz sprawdzać dobre kluczyki? I nie możesz zmienić kodu kluczyka, on po prostu jest, a jedynie możesz go zarejestrować w ICU.
...viva la pasion del enduro... XL650V RD11
carvan
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 23.04.2012, 22:59
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: carvan »

Panowie - pełen szacunek. Też nabyłem moto z jednym kluczykiem i chociaż sezon przejeździłem, chodziło mi to po bańce. Nie wszystko trybie (gdzie i w imię czego ta probówka) - muszę przeczytać kilka razy; elektronik ze mnie mało przedni. Ale dla mnie odkrycie w deche; stasic - jutro przedzwonię za surówką do Mielca. Może aktualne. Trampek co prawda już w gawrze (może za wcześnie, ale szkoda mi go budzić). Gotowym cza być. Fajnie, że jest perspektywa rzadkiego ograniczenia ograniczonych nikłych finansów.
boguś
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 18.12.2012, 20:46
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: boguś »

witajcie szukam szukam pomocy...
zgubiłem kluczyk do hondy z 2004 ma hiss-a, dzwoniłem do serwisu ale taka kasę chcą że szok, znalazłem kogoś kto zaoferował pomoc niby w komputerku jest coś wymienione(jest dziurka zaklejona) dostałem kluczyk miało być pięknie, ale nic z tego nie wyszło. motocykl w ogóle nie kręci. dokładnie to przy pierwszej próbie odpalenia kontrolki się normalnie zapaliły ale po próbie uruchomienia (padł akumulator bo chwile kręciłem a motocykl stał 3mies) już się nie świeci kontrolka N środkowa a kontrolka od kluczyka ciągle świeci, próba uruchomienia nic nie daje bo w ogóle motocykl nie kręci, 500zł poszło! a ja dalej nie mogę moto odpalić. nie wiem może ja coś zele zrobiłe ale co niby?? szukam kogoś kto by mi to ogarnoł, zdiagnozował co tam jest nie tak.

sorry za mało fachowy monolog ;)

dzięki za jakąś pomoc

jestem z Sochaczewa
Awatar użytkownika
airwolf
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1521
Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: airwolf »

boguś pisze:witajcie szukam szukam pomocy...
zgubiłem kluczyk do hondy z 2004 ma hiss-a, dzwoniłem do serwisu ale taka kasę chcą że szok, znalazłem kogoś kto zaoferował pomoc niby w komputerku jest coś wymienione(jest dziurka zaklejona) dostałem kluczyk miało być pięknie, ale nic z tego nie wyszło. motocykl w ogóle nie kręci. dokładnie to przy pierwszej próbie odpalenia kontrolki się normalnie zapaliły ale po próbie uruchomienia (padł akumulator bo chwile kręciłem a motocykl stał 3mies) już się nie świeci kontrolka N środkowa a kontrolka od kluczyka ciągle świeci, próba uruchomienia nic nie daje bo w ogóle motocykl nie kręci, 500zł poszło! a ja dalej nie mogę moto odpalić. nie wiem może ja coś zele zrobiłe ale co niby?? szukam kogoś kto by mi to ogarnoł, zdiagnozował co tam jest nie tak.

sorry za mało fachowy monolog ;)

dzięki za jakąś pomoc

jestem z Sochaczewa
naladuj aku to taka pierwsza mysl bo nic nie mowiles ze go naladowales
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
Awatar użytkownika
stasic
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 274
Rejestracja: 31.03.2012, 21:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Kolbuszowa

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: stasic »

Trochę chaotycznie piszesz, znaki interpunkcyjne zmieniają sens zdania, więc warto ich używać :wink: Czyli ktoś grzebał przy ICU, dał Ci kluczyk i nie sprawdziłeś na miejscu czy działa? Z tymi kontrolkami to też dziwne, N powinno świecić, a kontrolka od imo (kluczyk) powinien po przekręceniu kluczyka na ON, zgasnąć. Jeżeli świeci, kod kluczyka i zapisany w ICU nie są zgodne. Nawet przy świecącej kontrolce imo, rozrusznik będzie kręcił, ale nie odpalisz moto. Podstawa to naładuj akumulator i sprawdź.

Prawdopodobnie jest opcja usunięcia immobilizera, mój mechanik mówił że to zrobił w Hornecie, a HISS jest chyba ogólnie wspólnym systemem w Hondzie.
...viva la pasion del enduro... XL650V RD11
pawner1
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 218
Rejestracja: 25.06.2012, 19:21
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: pawner1 »

Kolego ja walczyłem z hissem 2 tygodnie, i ogarnąłem temat.

Akumulator bardzo ważny, za niskie napięcie też powoduje nie gaśniecie kontrolki hiss.
Jeśli zrobił Ci dziurkę i dograł kluczyk i jest on jest odczytywany to kontrolka powinna albo zgasnąć i jest OK, albo świecić, wtedy problem jest natury innej niż antena i klucz. Np usterka: akumulatora, przewodów, styków, impulsatora, lub ICU.

Jeśli kontrolka miga to problem jest z pastylką w kluczu, anteną, i ew. modułem ICU.

Z tego co ja się dowiadywałem to ICU jest raczej trwałe więc sie nie stresuj, u mnie jak już w wielu tematach zanznaczałem, problemem była po prostu kostka, a potem właśnie po wielu próbach odpalania akumulator.

Natomiast problem niegasnącej lampki hiss, rozwiązywany na szybko ruszeniem rozrusznika są najczęściej wióry, opiłki przylepiające się do czujnika impulstaora (magnes).

A co do usuwania hiss, to słyszałem ze moduły z USA, onie nie mają hissa. Czy ktoś w PL to usunął to nie wiem, elektronik który mi pomagał mówił że nie zna nikogo.
Suzuki Sepia --> Yamaha Dt mx-->Honda XR 125-->Honda SHadow 600-->Honda Transalp 650-->Varadero 1000--> Suzuki Freewind-->Honda Silverwing 400-->Honda Transalp 650
boguś
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 18.12.2012, 20:46
Mój motocykl: XL650V

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: boguś »

dzięki wielkie za rady. pisze chaotycznie to fakt, bo za szybki jestem i nie zwracam na detale sprawy (tak mi mówią) akumulator naładowałem właśnie i po naładowaniu przestał mi moto kręcić........ a u mnie jest tak że N się teraz nie świeci po przekręceniu stacyjki a kluczyk świeci cały czas i nie gaśnie po kilku sekundach.
jedno co sobie pluję w brodę to fakt że nie sprawdziłem czy komp i ten kluczyk faktycznie działają, co by świadczyło że robota jest zrobiona dobrze(ale jak zwykle śpieszyło mi się)

i wygląda na to że wybiorę sie do hondy żeby mi pow co jest zle, co dalej będę potem myślał.........:(

ale jak już zrobię to od razu 2 kluczyk!! hihihi
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3966
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: ostry »

boguś pisze:dzięki wielkie za rady. pisze chaotycznie to fakt, bo za szybki jestem i nie zwracam na detale sprawy (tak mi mówią)
To dobrze Ci radzę abyś to zmienił...
Tzn, to że jesteś szybki mało mnie interesuje, to że nie zwracasz uwagi na detale również ale już to że piszesz chaotycznie bez znaczenia nie jest! Pisz jak należy i będzie ok. Pamiętaj, że jak Cię czytają, tak Cię widzą.
Powodzenia.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
carvan
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 23.04.2012, 22:59
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Zgubiłem kluczyk od TA, co teraz?

Post autor: carvan »

Dzisiaj (bo i tak pogoda kapata) dzięki wcześniejszym wskazówkom chłopaków (nitroMCZ i stasic) zakodowałem kluczyk HISS. To co chciałem nadmienić i uważam za istotne to fakt, iż po podłączeniu zgodnym z instrukcją chłopaków j.w. :thanks: nie musiałem stopniować potencjometra (był w położeniu "0" przy podłączeniu wejścia 1 i środka. Po przetrzymaniu ok. 15 s na wlączonym HISS rozłączyłem plusa przy aku. . Następnie po kilku sek. po ponownym podłączeniu bez ingerencji w potencjometr (kręcenia) wskaźnik zielony HISS zaczął mrugać zgodnie z instrukcją :ok: I kluczyk zapasowy jest. Nie wiem jak i dlaczego ale się udało bez poszukiwań określonej ilości ohm. Nadmieniam iż zastosowałem zgodnie ze wskazówką - probówkę za 3,50 zł. Gdyby ktoś lękał się z jednym kluczykiem :swieczki: tak jak ja, połączony zestaw mogę pożyczyć. Starałem się w miarę dokładnie wszystkie połączenia zabezpieczyć. 3 moj TA się :wink: .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość