Super Tenere XTZ 750 a Transalp
- sewer
- dwusuwowy rider
- Posty: 181
- Rejestracja: 16.06.2008, 19:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
tak sobie czytam i się chyba pogubiłem
no i stało sie co się miało stać mam następce
3,3kg---55cm---27.09.2008r ---4,35rano
zapinajcie pasy mniej boli
był tampi jest super tenera
3,3kg---55cm---27.09.2008r ---4,35rano
zapinajcie pasy mniej boli
był tampi jest super tenera
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 533
- Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Kontakt:
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
...a ja tak sobie czytam i jest tomój ulubiony temat na forum, trampka mam a tenera się mnie mocno podobuje, i jeśli miała by być moim następnym motocyklem to już będzie to bardzo świadomy wybór - a jak będzie czas pokaże.
pozdr
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Powiem Wam, że pod względem własności jezdnych to wybór zależy od prywatnych preferencji, ale stan techniczny starszych motocykli może czasem wymagać dużo cierpliwości. Bo wielu z nas chciałoby KTMy albo BMW, ale zwyczajnie nas na to nie stać, więc staramy się mieć jak najlepszy sprzęt za jak najmniejszą kase Każdy kto się waha lub chciałby zmienić niech kupi sprzęt w dobrym stanie i sprawdzi samemu, bo często krótka przejażdżka może zaważyć o kupnie danego modelu, a dłuższe użytkowanie pokaże szereg wad. A przecież motocykl to nie żona, można odsprzedać nawet po pół roku
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Tu ciekawe podsumowanie XTZ - pod względem wyścigów, wyników.
http://passion4travel.pl/index.php/supe ... da-dakaru/
http://passion4travel.pl/index.php/supe ... da-dakaru/
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
-
- łamacz szprych
- Posty: 761
- Rejestracja: 06.09.2011, 13:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
A ja grzebałem na forum zagranicznych motórzystów i oto artykuły z zeszłego tysiąclecia (1990!). Recenzja trampka oraz jazda porównawcza TA, SuperTenere, GS 100 i Cagiva Elefant. Niestety po angielskiemu, bo chłopaki z wysp. Dla zachęty zdradzę, że trampek wygrał
http://www.xrv.org.uk/forums/transalp/7 ... 991-a.html
http://www.xrv.org.uk/forums/transalp/7 ... 991-a.html
Niech będzie odpalony!
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
No dobra. Obiecałem jakieś porównanie to warto by coś skrobnąć po pierwszym tysiącu.
W skrócie: nie będę porównywać do TA
Hamulce: ma lepsze od TA z jedną tarczą, do jazdy solo są wystarczające, choć brak mi takich hamulców jakie ma AT ojca. Na dotyk, lepiej wyczuwalne i mocniejsze. Ale nie ma tragedii. Poczyściłem wszystko, jak skończe klocki to zmienie na lepiej hamujące i powinno to dawać rade.
Zawieszenie: wybiera, na asfalcie stabilnie, w offie również. Przy większych dziurach warto zwolnić, bo masa robi swoje i czasem można pozwiedzać świeżo orane.
Silnik: Jeżdże na obrotach 3-4,5 tys. Sprzęt przyspiesza wystarczająco. Przy wkręceniu go wyżej to rakieta. R2 to fajne połączenie dobrego dołu z mocną górą. V-ka ma pewnie nieco lepszy dół (AT, bo TA jest za słaby ), ale na górnych obrotach słabnie. Słabsze hamowanie silnikiem niż w V i tego mi brakuje.
Podsumowując: nie zamieniłbym się na TA. Jak lepiej poznam sprzęt i pojeżdże troche na zmiane nim i AT to powiem, który leży mi bardziej
Chyba mniej więcej opisałem co trzeba. Jakbym czegoś zapomniał to pytajcie
W skrócie: nie będę porównywać do TA
Hamulce: ma lepsze od TA z jedną tarczą, do jazdy solo są wystarczające, choć brak mi takich hamulców jakie ma AT ojca. Na dotyk, lepiej wyczuwalne i mocniejsze. Ale nie ma tragedii. Poczyściłem wszystko, jak skończe klocki to zmienie na lepiej hamujące i powinno to dawać rade.
Zawieszenie: wybiera, na asfalcie stabilnie, w offie również. Przy większych dziurach warto zwolnić, bo masa robi swoje i czasem można pozwiedzać świeżo orane.
Silnik: Jeżdże na obrotach 3-4,5 tys. Sprzęt przyspiesza wystarczająco. Przy wkręceniu go wyżej to rakieta. R2 to fajne połączenie dobrego dołu z mocną górą. V-ka ma pewnie nieco lepszy dół (AT, bo TA jest za słaby ), ale na górnych obrotach słabnie. Słabsze hamowanie silnikiem niż w V i tego mi brakuje.
Podsumowując: nie zamieniłbym się na TA. Jak lepiej poznam sprzęt i pojeżdże troche na zmiane nim i AT to powiem, który leży mi bardziej
Chyba mniej więcej opisałem co trzeba. Jakbym czegoś zapomniał to pytajcie
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Tyle Cię musiałem przekonywać do ST, ale widzę, że zaczyansz odczuwać plusy tego lotniskowca
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Bez obaw. Ile się najpierw nawk....em to moje. Plusy są względem TA. Co do AT to już nie jest tak różowo dla STBartass pisze:Tyle Cię musiałem przekonywać do ST, ale widzę, że zaczyansz odczuwać plusy tego lotniskowca
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Kwestia wymagań, dla mnie AT nie nadaje się
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
AT od dolnych lepiej ciągnie ?! Hehe nie wierzę... Jak nie dasz w palnik wyżej niż 3tyś obr to zapomnij.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Pytanie gdzie ustalimy granice dół-góra i o jakich minimalnych obrotach mówimy. Poza tym na ST można odnieść inne wrażenie, bo ma krótki gaz. Fakt, że od 2 tys ciągnie bez szarpania. Dla AT sensowne minimum to 3 tys.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- kamilltee
- dwusuwowy rider
- Posty: 184
- Rejestracja: 09.03.2012, 11:02
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Tak sobie czytam i cieszę się, że można w sposób kulturalny porównać różne motocykle - bez fanatyzmu obecnego "gdzie indziej" Za to właśnie bardzo lubię to forum.
Moje odczucie jest takie: każdy z Was ma rację. Każdy czuje inaczej, ma inne potrzeby, każdy się nasłuchał kolegów, naczytał głupot - co do każdego z tych motocykli. Każdy powinien wsiąść na kilka dni i dobrze się wjeździć na całkowicie sprawnym motocyklu. Nie będzie wtedy gadania: zabite zawieszenie, pali jak smok ...
Jeśli ktoś szuka motocykla na długo i niewyklucza małych inwestycji to sprawy które można rozwiązać zamiennikami lub ulepszeniami powinniście pominąć (poprawa hamulców przez oploty stalowe, regulatorów, pompy, kanapy, manetki, szyby). Oczywiście nie każdy tak chce - i chciałby motocykl w który będzie tylko lał paliwo... nooo to są nowsze konstrukcje
moje małe uwagi, TA za bardzo nie znam, więc skupię się na AT-ST:
Przyznam, że kiedyś podobała mi się AT 07 a ST nie... ale jak ktoś słusznie zauważył porównywać powinno się ST z RD04 a nie RD07. Później stałem się pasjonatem ST, ale nie fanatykiem. AT to super sprzęt, trochę przesadnie wyceniany (choć to się zmienia). W 2010 zapytałem Ryżego Konia (Damian Śmigielski) o porównanie AT i ST m.in upierdliwości serwisowania silnika (zawory itd). Z właściwą sobie nutą malkontenctwa powiedział: oba są tak samo upierdliwe - w inny sposób, ale na podobnym poziomie. Miał wtedy AT (obecnie GS 1150) - i wskazał ma parę rzeczy czym AT 07 wygrywa jego zdaniem: ogólną jakością wykonania, schowkiem itd. Ale osłupiał, że moją w idealnym stanie kupiłem za 6700zł, podczas gdy AT w podobnym stanie o roczniku 92-95 trzeba było zapłacić ... 2 x tyle.
Pytacie dlaczego jest mniej ST. ST nie była hitem rynkowym ... z powodu ceny. Nowa była sporo droższa od AT. Ciekawe czy były takie koszty czy tak wyceniono legendę Dakaru Jej produkcja została zakończona w 1995 - produkowano ją 6 lat praktycznie bez zmian. To wydawało mi się plusem (kupując części rocznik jest nieistotny). Teraz myślę, że gdyby produkowano ją dłużej z modyfikacjami byłoby ich więcej na rynku wtórnym.
Dlaczego AT jest lepszym wyborem na długie zagraniczne wyprawy ? bo szeroko na świecie jest lepiej znana, i jest ich więcej. Pewnie są nieco prostsze gdy coś wymaga regulacji. Tyle, że w ST wymaga to rzadziej.
Tymniemniej ST jeżdżą - a właściwie jeździły (choć sporo mniej) na niej RTW i inne długie: polecam wątek http://www.xtzclub.pl/threads/8035-Dale ... ie+wyprawy
Z Lukassem napisałem artykuł: http://passion4travel.pl/index.php/supe ... da-dakaru/ - a tam na końcu kilka linków.
W nim opisane są upgrade silników na Dakarze jak i obecnie w cywilnych ST - dwie osoby z samej warszawy LukaSS i Blady ma górę od TDM = 800cm3, znam kilka prostych w wykonaniu swapów na 850 (cały silnik od wczesnych TDM), znam przeróbki na TDM /TRX900.
Kończąc mój przydługi wywód nie na temat: każdy lubi to co lubi . I tak skończymy w końcu na KTM lub BMW ... fuck ...
Wojtek zimował u mnie ST, pewnie najlepiej się powypowiada co do porównań z TA. Wszystkie jego opisy w tym wątku uważam za trafne.
ps: co do tego nieszczęsnego spalania: moja pali min 5,1L przy 100kmh, 5,5 L w cyklu mieszanym, max 6 z kuframi przy przelotach 150 km/h. Mam wersje Szwajcarską, oddławioną. Jeżdżę spokojnie 3 000 - 4500rpm. To potwierdza kilku spokojnych ridersów.
Fakt, że jest spory odsetek ST co palą 1-2 L więcej - nie wiem czy mają szmelc w gaźnikach czy kręcą do czerwonego pola. Jak komuś pali 9-10l - to ma do regeneracji gaźniki i tyle.
Oczywiście mówimy o jeździe po czarnym a nie oranie pola na 1-2 biegu, bo wtedy liczy się to na motogodziny .
Moje odczucie jest takie: każdy z Was ma rację. Każdy czuje inaczej, ma inne potrzeby, każdy się nasłuchał kolegów, naczytał głupot - co do każdego z tych motocykli. Każdy powinien wsiąść na kilka dni i dobrze się wjeździć na całkowicie sprawnym motocyklu. Nie będzie wtedy gadania: zabite zawieszenie, pali jak smok ...
Jeśli ktoś szuka motocykla na długo i niewyklucza małych inwestycji to sprawy które można rozwiązać zamiennikami lub ulepszeniami powinniście pominąć (poprawa hamulców przez oploty stalowe, regulatorów, pompy, kanapy, manetki, szyby). Oczywiście nie każdy tak chce - i chciałby motocykl w który będzie tylko lał paliwo... nooo to są nowsze konstrukcje
moje małe uwagi, TA za bardzo nie znam, więc skupię się na AT-ST:
Przyznam, że kiedyś podobała mi się AT 07 a ST nie... ale jak ktoś słusznie zauważył porównywać powinno się ST z RD04 a nie RD07. Później stałem się pasjonatem ST, ale nie fanatykiem. AT to super sprzęt, trochę przesadnie wyceniany (choć to się zmienia). W 2010 zapytałem Ryżego Konia (Damian Śmigielski) o porównanie AT i ST m.in upierdliwości serwisowania silnika (zawory itd). Z właściwą sobie nutą malkontenctwa powiedział: oba są tak samo upierdliwe - w inny sposób, ale na podobnym poziomie. Miał wtedy AT (obecnie GS 1150) - i wskazał ma parę rzeczy czym AT 07 wygrywa jego zdaniem: ogólną jakością wykonania, schowkiem itd. Ale osłupiał, że moją w idealnym stanie kupiłem za 6700zł, podczas gdy AT w podobnym stanie o roczniku 92-95 trzeba było zapłacić ... 2 x tyle.
Pytacie dlaczego jest mniej ST. ST nie była hitem rynkowym ... z powodu ceny. Nowa była sporo droższa od AT. Ciekawe czy były takie koszty czy tak wyceniono legendę Dakaru Jej produkcja została zakończona w 1995 - produkowano ją 6 lat praktycznie bez zmian. To wydawało mi się plusem (kupując części rocznik jest nieistotny). Teraz myślę, że gdyby produkowano ją dłużej z modyfikacjami byłoby ich więcej na rynku wtórnym.
Dlaczego AT jest lepszym wyborem na długie zagraniczne wyprawy ? bo szeroko na świecie jest lepiej znana, i jest ich więcej. Pewnie są nieco prostsze gdy coś wymaga regulacji. Tyle, że w ST wymaga to rzadziej.
Tymniemniej ST jeżdżą - a właściwie jeździły (choć sporo mniej) na niej RTW i inne długie: polecam wątek http://www.xtzclub.pl/threads/8035-Dale ... ie+wyprawy
Z Lukassem napisałem artykuł: http://passion4travel.pl/index.php/supe ... da-dakaru/ - a tam na końcu kilka linków.
W nim opisane są upgrade silników na Dakarze jak i obecnie w cywilnych ST - dwie osoby z samej warszawy LukaSS i Blady ma górę od TDM = 800cm3, znam kilka prostych w wykonaniu swapów na 850 (cały silnik od wczesnych TDM), znam przeróbki na TDM /TRX900.
Kończąc mój przydługi wywód nie na temat: każdy lubi to co lubi . I tak skończymy w końcu na KTM lub BMW ... fuck ...
Wojtek zimował u mnie ST, pewnie najlepiej się powypowiada co do porównań z TA. Wszystkie jego opisy w tym wątku uważam za trafne.
ps: co do tego nieszczęsnego spalania: moja pali min 5,1L przy 100kmh, 5,5 L w cyklu mieszanym, max 6 z kuframi przy przelotach 150 km/h. Mam wersje Szwajcarską, oddławioną. Jeżdżę spokojnie 3 000 - 4500rpm. To potwierdza kilku spokojnych ridersów.
Fakt, że jest spory odsetek ST co palą 1-2 L więcej - nie wiem czy mają szmelc w gaźnikach czy kręcą do czerwonego pola. Jak komuś pali 9-10l - to ma do regeneracji gaźniki i tyle.
Oczywiście mówimy o jeździe po czarnym a nie oranie pola na 1-2 biegu, bo wtedy liczy się to na motogodziny .
jest XTZ 750 ST - Desert Rat - dla znajomych Paproch
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Dziś mi ciśnienie skoczyło jak po poprawnej procedurze sprawdzania oleju wyszło, że miałem 0,5l za dużo. Mokra miska ma dużo przyjaźniejszy system sprawdzania poziomu oleju....
+dla AT
+dla AT
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
I dla +TAJaro-Ino pisze:Dziś mi ciśnienie skoczyło jak po poprawnej procedurze sprawdzania oleju wyszło, że miałem 0,5l za dużo. Mokra miska ma dużo przyjaźniejszy system sprawdzania poziomu oleju....
+dla AT
Oj tak! Dlatego trzeba wstawać patenty kolegi Łojka z XTZ forum, tj. "oczka" w zbiornik oleju i wyciąć plastik. Wtedy jest to bezproblemowe.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Jakoś nie widzi mi się w garażu rozpruwać zbiornik oleju i wstawiać oczka. Takie coś powinno być w standardzie. Bo procedura pomiaru jest ... (przemilcze).wojtekk pisze:
I dla +TA
Oj tak! Dlatego trzeba wstawać patenty kolegi Łojka z XTZ forum, tj. "oczka" w zbiornik oleju i wyciąć plastik. Wtedy jest to bezproblemowe.
Nie zgodze się z upierdoliwością serwisowania AT. Zawory przez okienka inspekcyjne, może i powyginać się trzeba, ale robisz to w 3h na spokojnie i nie trzeba czekać za płytkami. Gaźniki w AT wchodzą tak samo łatwo/ciężko jak w XTZ, bo króćce ssące to też porażka. W serwisowaniu AT jest dużo tańsza. Nie ma dziwnych cięgien, które łapią luz przy dźwigni zmiany biegów. Przednie kolektory i generalnie silnik razem z chłodnicą są mocno narażone na to co przednie koło im rzuci, nie ma bezpiecznego i mocnego miejsca na zamontowanie gmoli. Heble słabsze. Zastanawiam się czy mocniejszy i równiej pracujący silnik niweluje sporo drobnostek, które mogą okazać się wkurzające.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Pełna zgoda.Jaro-Ino pisze:Takie coś powinno być w standardzie. Bo procedura pomiaru jest ... (przemilcze).
Co do kolektorów - to mam wrażenie, że bardziej rdzewieją niż w TA / AT
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Pojeżdże dłużej i wyprostuje pare drobiazgów to ocenie ten sprzęt. Ale na dzień dzisiejszy nie mam pojęcia co bym wybrał: AT czy ST. Po regulacjach się dowiem
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- kamilltee
- dwusuwowy rider
- Posty: 184
- Rejestracja: 09.03.2012, 11:02
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Jaro ... mam wrażenie, że masz chyba egzemplarz w stanie wymagającym regulacji. Szanuję prywatne Twoje odczucia, ale musze jakąś polemikę tu zapodać - tylko bez napinki
Chyba nie rozumiesz w ST jednej prostej sprawy: wystarczy, że olej w zbiorniku jest... nie ważne ile. Nic się nie stanie to zaleta suchej miski. No i nie masz stresu, że jedna mocna gleba z odkręconą manetką zakończy żywot silnika gdzieś w czarnej ... kropce. btw: Ja trzymam min-max, a właściwie po 6000km z max robi się 1/2 max. Nic nie dolewam.
Nie tylko XTZ mają suche miski i nie róbmy z pomiaru jakiegoś czary mary: silnik który przejechał min 10 km ( a nie po rozgrzaniu postojowym 5 min - a to ważne) wyłączyć, zdjąć szybko boczek (max 30 sek) wykręcić bagnet i wetknąć go bez wkręcania. Motocykl w poziomie. Co w tym trudnego ? Wiem że łatwiej zerkać w oczko czy oleum wogóle jest ... ale w ST sprawdzam olej co 1000km, a nie co 100 jak w DRce
Zawory teoretycznie co 48 000km - powiedzmy praktycznie co 30 000. Z płytkami nie przesadzajmy - raz na 4-5 lat można przeżyć .
Nie rozumiem "Nie ma dziwnych cięgien, które łapią luz przy dźwigni zmiany biegów" - jakie luzy na jakich cięgnach? Jest tam popychacz, ale jakoś nie słyszałem by łapał luz.
" Przednie kolektory i generalnie silnik razem z chłodnicą są mocno narażone na to co przednie koło im rzuci" mój motocykl ma 20 lat i ma nie przerdzewiałe kolektory. Ostatnio je czyściłem i malowałem. Zawsze można sprzedać, dołożyć 150 zł i mieć z nierdzewki jakoś nie słyszałem by ktoś uszkodził kolektory.
"nie ma bezpiecznego i mocnego miejsca na zamontowanie gmoli" też chyba przesada - fakt, że źle zamocowane gmole (bez ceowników) mogą zniszczyć ramę pomocniczą, która jest btw wymienna w 20 minut.
"Heble słabsze" masz w oplocie ? ja mam i nie narzekam. BMW to nie jest, ale daje rade.
Zapomniałeś jeszcze dodać, że do silnika wchodzi 4 l oleju ("ło jezusicku co tak dużo i drogo") który jest elementem chłodzenia tego silnika ... .silnika którego nie sposób przegrzać w żadnym korku w najcieplejsze dni i który nie bucha gorącem w jajca
i takie tam jeszcze pewnie inne się znajdą argumenty na "nie" ...
Ktoś mądry powiedział kiedyś: "jak ktoś nie chce - znajdzie wymówikę; jak chce - znajdzie sposób"
tymczasem pozdrawiam wszystkich z harcerskim: czuwaj!
Chyba nie rozumiesz w ST jednej prostej sprawy: wystarczy, że olej w zbiorniku jest... nie ważne ile. Nic się nie stanie to zaleta suchej miski. No i nie masz stresu, że jedna mocna gleba z odkręconą manetką zakończy żywot silnika gdzieś w czarnej ... kropce. btw: Ja trzymam min-max, a właściwie po 6000km z max robi się 1/2 max. Nic nie dolewam.
Nie tylko XTZ mają suche miski i nie róbmy z pomiaru jakiegoś czary mary: silnik który przejechał min 10 km ( a nie po rozgrzaniu postojowym 5 min - a to ważne) wyłączyć, zdjąć szybko boczek (max 30 sek) wykręcić bagnet i wetknąć go bez wkręcania. Motocykl w poziomie. Co w tym trudnego ? Wiem że łatwiej zerkać w oczko czy oleum wogóle jest ... ale w ST sprawdzam olej co 1000km, a nie co 100 jak w DRce
Zawory teoretycznie co 48 000km - powiedzmy praktycznie co 30 000. Z płytkami nie przesadzajmy - raz na 4-5 lat można przeżyć .
Nie rozumiem "Nie ma dziwnych cięgien, które łapią luz przy dźwigni zmiany biegów" - jakie luzy na jakich cięgnach? Jest tam popychacz, ale jakoś nie słyszałem by łapał luz.
" Przednie kolektory i generalnie silnik razem z chłodnicą są mocno narażone na to co przednie koło im rzuci" mój motocykl ma 20 lat i ma nie przerdzewiałe kolektory. Ostatnio je czyściłem i malowałem. Zawsze można sprzedać, dołożyć 150 zł i mieć z nierdzewki jakoś nie słyszałem by ktoś uszkodził kolektory.
"nie ma bezpiecznego i mocnego miejsca na zamontowanie gmoli" też chyba przesada - fakt, że źle zamocowane gmole (bez ceowników) mogą zniszczyć ramę pomocniczą, która jest btw wymienna w 20 minut.
"Heble słabsze" masz w oplocie ? ja mam i nie narzekam. BMW to nie jest, ale daje rade.
Zapomniałeś jeszcze dodać, że do silnika wchodzi 4 l oleju ("ło jezusicku co tak dużo i drogo") który jest elementem chłodzenia tego silnika ... .silnika którego nie sposób przegrzać w żadnym korku w najcieplejsze dni i który nie bucha gorącem w jajca
i takie tam jeszcze pewnie inne się znajdą argumenty na "nie" ...
Ktoś mądry powiedział kiedyś: "jak ktoś nie chce - znajdzie wymówikę; jak chce - znajdzie sposób"
tymczasem pozdrawiam wszystkich z harcerskim: czuwaj!
jest XTZ 750 ST - Desert Rat - dla znajomych Paproch
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
Co nie zmienia faktu, że w AT łatwiej sprawdza się olej.kamilltee pisze:Jaro ... mam wrażenie, że masz chyba egzemplarz w stanie wymagającym regulacji. Szanuję prywatne Twoje odczucia, ale musze jakąś polemikę tu zapodać - tylko bez napinki
Chyba nie rozumiesz w ST jednej prostej sprawy: wystarczy, że olej w zbiorniku jest... nie ważne ile. Nic się nie stanie to zaleta suchej miski. No i nie masz stresu, że jedna mocna gleba z odkręconą manetką zakończy żywot silnika gdzieś w czarnej ... kropce. btw: Ja trzymam min-max, a właściwie po 6000km z max robi się 1/2 max. Nic nie dolewam.
Nie tylko XTZ mają suche miski i nie róbmy z pomiaru jakiegoś czary mary: silnik który przejechał min 10 km ( a nie po rozgrzaniu postojowym 5 min - a to ważne) wyłączyć, zdjąć szybko boczek (max 30 sek) wykręcić bagnet i wetknąć go bez wkręcania. Motocykl w poziomie. Co w tym trudnego ? Wiem że łatwiej zerkać w oczko czy oleum wogóle jest ... ale w ST sprawdzam olej co 1000km, a nie co 100 jak w DRce
W AT wystarczy sprawdzić co 12 tys, a regulacje często nie są wymagane przez długie dziesiątki tysięcy km.kamilltee pisze: Zawory teoretycznie co 48 000km - powiedzmy praktycznie co 30 000. Z płytkami nie przesadzajmy - raz na 4-5 lat można przeżyć .
Mowa o przegubach rzymskiej śruby. W AT składana dźwignia zmiany biegów jest mocowana bezpośrednio na wałku, co powoduje, że skrzynia jest/wydaje się precyzyjniejsza.kamilltee pisze: Nie rozumiem "Nie ma dziwnych cięgien, które łapią luz przy dźwigni zmiany biegów" - jakie luzy na jakich cięgnach? Jest tam popychacz, ale jakoś nie słyszałem by łapał luz.
To, że jest wymienna to wiem, ale nie zmienia to faktu, że brak miejsca na mocowanie. W AT może Ci wyrwać śrube od mocowania chłodnicy jeśli ktoś nieogarnięty robi gmole i je tak tam zamontuje, ale ramie krzywdy nie zrobi. A brak miejsca nie jest przesadą. Właściwie zostaje Ci kawałek główki ramy do zamocowania gmoli u góry i kołyski na bokach. Do setów kierowcy nic nie zamocujesz, bo nie ma jak poprowadzić rur.kamilltee pisze: "nie ma bezpiecznego i mocnego miejsca na zamontowanie gmoli" też chyba przesada - fakt, że źle zamocowane gmole (bez ceowników) mogą zniszczyć ramę pomocniczą, która jest btw wymienna w 20 minut.
Mam w domu RD04 na gumowych przewodach. W ST mam oplot. Oplot nie zwiększy średnicy tarcz z 245mm na 276mm. Ma słabsze hamulce i z tym nie ma co polemizować. Do jazdy solo wystarczą, ale nie widze powodu, dla którego nie chciałbym mieć lepszych hamulców.kamilltee pisze: "Heble słabsze" masz w oplocie ? ja mam i nie narzekam. BMW to nie jest, ale daje rade.
W AT wchodzi +/-2,5 litra co 12 tys, a do ST 4,1 litra co 6 tys. No ekonomii w tym nie ma. Do tego Yamaha zaleca zmiane filtrów powietrza (2 sztuki, po 55zł każda) też co 6 tys km.kamilltee pisze: Zapomniałeś jeszcze dodać, że do silnika wchodzi 4 l oleju ("ło jezusicku co tak dużo i drogo") który jest elementem chłodzenia tego silnika ... .silnika którego nie sposób przegrzać w żadnym korku w najcieplejsze dni i który nie bucha gorącem w jajca
Nie chodzi tu o czepianie się, bo nie próbuje wytykać komuś wad w jego sprzęcie, żeby wybielić swój tylko mówie co mi nie pasuje i co mnie wkurza w ST, którą posiadam. Owszem, nie ma sprzętów idealnych, frajda z jazdy jest. Tylko zawsze pozostanie tych kilka ale, które czasem nie dają mi spokoju.kamilltee pisze: i takie tam jeszcze pewnie inne się znajdą argumenty na "nie" ...
Ktoś mądry powiedział kiedyś: "jak ktoś nie chce - znajdzie wymówikę; jak chce - znajdzie sposób"
tymczasem pozdrawiam wszystkich z harcerskim: czuwaj!
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- kamilltee
- dwusuwowy rider
- Posty: 184
- Rejestracja: 09.03.2012, 11:02
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp
"Co nie zmienia faktu, że w AT łatwiej sprawdza się olej" - fakt łatwiej, wystarczy się schylić.
"W AT wystarczy sprawdzić co 12 tys, a regulacje często nie są wymagane przez długie dziesiątki tysięcy km. " - a nawet setki tysięcy km kamon to samo można powiedzieć o ST, że "często regulacje nie są wymagane" ... zaginasz czasoprzestrzeń
"Mowa o przegubach rzymskiej śruby. W AT składana dźwignia zmiany biegów jest mocowana bezpośrednio na wałku, co powoduje, że skrzynia jest/wydaje się precyzyjniejsza."
wspomnij za to o luzach na wałku zdawczym
"To, że jest wymienna to wiem, ale nie zmienia to faktu, że brak miejsca na mocowanie. W AT może Ci wyrwać śrube od mocowania chłodnicy jeśli ktoś nieogarnięty robi gmole i je tak tam zamontuje, ale ramie krzywdy nie zrobi. A brak miejsca nie jest przesadą. Właściwie zostaje Ci kawałek główki ramy do zamocowania gmoli u góry i kołyski na bokach. Do setów kierowcy nic nie zamocujesz, bo nie ma jak poprowadzić rur.
a takie gmole widziałeś ? gmole Drakuli ?
"Mam w domu RD04 na gumowych przewodach. W ST mam oplot. Oplot nie zwiększy średnicy tarcz z 245mm na 276mm. Ma słabsze hamulce i z tym nie ma co polemizować. Do jazdy solo wystarczą, ale nie widze powodu, dla którego nie chciałbym mieć lepszych hamulców." sory, jeżdżę solo centymetrów nie oszukam
"W AT wchodzi +/-2,5 litra co 12 tys, a do ST 4,1 litra co 6 tys. No ekonomii w tym nie ma. Do tego Yamaha zaleca zmiane filtrów powietrza (2 sztuki, po 55zł każda) też co 6 tys km."
No widzisz ... jeszcze się coś znalazło zła ta jamacha, po coś kupował ?
"W AT wystarczy sprawdzić co 12 tys, a regulacje często nie są wymagane przez długie dziesiątki tysięcy km. " - a nawet setki tysięcy km kamon to samo można powiedzieć o ST, że "często regulacje nie są wymagane" ... zaginasz czasoprzestrzeń
"Mowa o przegubach rzymskiej śruby. W AT składana dźwignia zmiany biegów jest mocowana bezpośrednio na wałku, co powoduje, że skrzynia jest/wydaje się precyzyjniejsza."
wspomnij za to o luzach na wałku zdawczym
"To, że jest wymienna to wiem, ale nie zmienia to faktu, że brak miejsca na mocowanie. W AT może Ci wyrwać śrube od mocowania chłodnicy jeśli ktoś nieogarnięty robi gmole i je tak tam zamontuje, ale ramie krzywdy nie zrobi. A brak miejsca nie jest przesadą. Właściwie zostaje Ci kawałek główki ramy do zamocowania gmoli u góry i kołyski na bokach. Do setów kierowcy nic nie zamocujesz, bo nie ma jak poprowadzić rur.
a takie gmole widziałeś ? gmole Drakuli ?
"Mam w domu RD04 na gumowych przewodach. W ST mam oplot. Oplot nie zwiększy średnicy tarcz z 245mm na 276mm. Ma słabsze hamulce i z tym nie ma co polemizować. Do jazdy solo wystarczą, ale nie widze powodu, dla którego nie chciałbym mieć lepszych hamulców." sory, jeżdżę solo centymetrów nie oszukam
"W AT wchodzi +/-2,5 litra co 12 tys, a do ST 4,1 litra co 6 tys. No ekonomii w tym nie ma. Do tego Yamaha zaleca zmiane filtrów powietrza (2 sztuki, po 55zł każda) też co 6 tys km."
No widzisz ... jeszcze się coś znalazło zła ta jamacha, po coś kupował ?
jest XTZ 750 ST - Desert Rat - dla znajomych Paproch
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
Super Tenere - legenda Dakaru
http://passion4travel.pl/index.php/cate ... motocykle/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości