Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
Bugi
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: Bugi »

No i kolejny duzdy adventure sie szykuje, sie zaczyna dziać :thumbsup:

http://www.scigacz.pl/Triumph,Explorer, ... 16825.html
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: ArturS »

Niech się dzieje :ok: Za kilka lat będzie w czym przebierać :thumbsup: Ciekawe jak się będzie sprawował pod kątem awaryjności. Nie wiecie może jak w tej kwestii radzi sobie 800/800XC?
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
miroslaw123
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3622
Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kraków

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: miroslaw123 »

Chyba jeszcze za młody jest tygrysek by coś można powiedzieć o awaryjności... A duży tygrysek był kwestią czasu... Za 10 lat będziemy się zastanawiać co wybrać :wink: choć mi 800 ccm w zupełności wystarcza.
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: marcinfmx »

Fajnie, w przyszlym roku dojdzie Honda CrossTourer, może niebawem też Suzuki pokaże turystycznego EnduroMastodonta :-)
A BMW rok później wyskoczy z nowym R1250GS i dalej będzie numerem jeden. Oni po prostu robią dobre motocykle. Inni są raz lepsi a raz gorsi a BMW trzyma stabilny wysoki poziom i nie eksperymentuje. Chłopaki z Monachium doskonale trzymają obrany kierunek i nie robią niepotrzebnych eksperymentów, nie zastanawiaja się czy zrobić GS-a bardziej w teren czy bardziej na szosę. Robią solidne, wszystkomogące maszyny i dlatego w tej klasie trudno z nimi konkurować.
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
sajmonwww
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 836
Rejestracja: 19.06.2010, 10:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: sajmonwww »

marcinfmx pisze:nie zastanawiaja się czy zrobić GS-a bardziej w teren czy bardziej na szosę. Robią solidne, wszystkomogące maszyny i dlatego w tej klasie trudno z nimi konkurować.
czyli że na szosę... :grin:

ja tam jestem zadowolony z trampka, długo decydowałem się, a teraz po 2 sezonach uważam że zrobiłem najlepiej jak mogłem :grin:
co jazdę odkrywam nowe umiejętności, i trampek daje radę... a że nie jedzie 200 na autobanie :haha: - ojtam ojtam :grin:
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: kko »

marcinfmx pisze: Oni po prostu robią dobre motocykle. Inni są raz lepsi a raz gorsi a BMW trzyma stabilny wysoki poziom i nie eksperymentuje.

Właśnie - ciągle to samo od roku 1998 - z małymi, drobnymi zmianami - a to okrągła lampa, a to lekko poprawiona skaza skrzyni biegów, ale generalnie dla mnie jest to tak samo jak z Panem Hondą... 20 letnie konstrukcje i nic konkretnego poza lansem...
marcinfmx pisze:
A BMW rok później wyskoczy z nowym R1250GS i dalej będzie numerem jeden
Później będzie R1300, R1400 itd :lol:
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
Bugi
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3271
Rejestracja: 27.06.2009, 09:23
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: Bugi »

ArturS pisze:Niech się dzieje :ok: Za kilka lat będzie w czym przebierać :thumbsup: Ciekawe jak się będzie sprawował pod kątem awaryjności. Nie wiecie może jak w tej kwestii radzi sobie 800/800XC?

jak narazie była ogłoszona akcja serwisowa ze w 800/xc cos sie z centralna stopka dzieje, a dokladniej ze sprezyna.
Pozdrawiam
Bugi
jak cos działa, nie ruszaj bo spier...
był.. Pomarańczowy dzik :)
http://www.youtube.com/user/bugi275
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: ArturS »

kko pisze: Później będzie R1300, R1400 itd :lol:
Albo wymyślą jakieś hiper małe i wydajne sprężarki i wszystko zacznie się dział podobnie jak np w VW z silnikami TSI ;) I nagle będzie R500GS :lol: tyle, że będzie miał z 200 kucy i potężny moment obrotowy :grin:
Bugi pisze:
ArturS pisze:Niech się dzieje :ok: Za kilka lat będzie w czym przebierać :thumbsup: Ciekawe jak się będzie sprawował pod kątem awaryjności. Nie wiecie może jak w tej kwestii radzi sobie 800/800XC?
jak narazie była ogłoszona akcja serwisowa ze w 800/xc cos sie z centralna stopka dzieje, a dokladniej ze sprezyna.
Teraz jeszcze doszła akcja z silnikiem, ale to są "choroby wieku dziecięcego", wiec można wybaczyć. Ciekawy jestem czy ktoś zdążył nalatać z 20-30tys.km i nic nie odpadło.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Fryzjer
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 789
Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: Fryzjer »

Każdej firmie zdarzają się "wpadki" - takie czasy nastąpiły w konstrukcji-wyścig. A i dostawcy czasem polecą w "ch.."
Wiele akcji "naprawczych" jest robiona po ciuchu, w czasie normalnych przeglądów.
To, że firma ogłosiła akcję nie znaczy ze coś jest źle, ale wolą dmuchać na zimne i mają jaja to oficjalnie oświadczyć :thumbsup:

Pamiętajcie : nie myli się ten co nic nie robi :grin:
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
Awatar użytkownika
Fresh
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 353
Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Szczecin

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: Fresh »

a Ja mam gdzieś ten śmieszny wyścig zbrojeń, najważniejsze dobrze się bawić i przekopywać pola, lasy i łąki. Potrzebowałem brudasa do orania i przelatywania po asfaltach i takiego mam. Taki jest trampolini i nie zamierzam go zmieniać. :dupa:
Jest lepszy od tych wyżyłowanych plastikowców :ok:
p.s ...no dobra jeszcze stara tenerka siedzi mi w głowie :grin:
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: ArturS »

Fryzjer pisze:Każdej firmie zdarzają się "wpadki" - takie czasy nastąpiły w konstrukcji-wyścig. A i dostawcy czasem polecą w "ch.."
Wiele akcji "naprawczych" jest robiona po ciuchu, w czasie normalnych przeglądów.
To, że firma ogłosiła akcję nie znaczy ze coś jest źle, ale wolą dmuchać na zimne i mają jaja to oficjalnie oświadczyć :thumbsup:

Pamiętajcie : nie myli się ten co nic nie robi :grin:
Powiedziałbym, że to bardziej dbałość o klienta i wizerunek niż wpadki :wink: Równie dobrze można to zwalić na złe paliwo, czy użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem. Ale nie, firma dostrzegła problem i chce go usunąć, więc chwała im za to :thumbsup: Przypomina mi się tu też sytuacja z problemem z przednim zawieszeniem w nowym modelu Citroen Berlingo i bliźniaczym Peugeot Partner. Zawias potrafił walić na nierównościach jakby wszystkie gumy były powybijane - peugeot usuwał problem przy pierwszym przeglądzie (zdaje się, że coś z górnym mocowaniem kolumny) lub gdy klient przyjechał, a citroen odwracał kota ogonem, co chyba nawet było w jakimś tam tefałenturbo.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: marcinfmx »

kko pisze: Właśnie - ciągle to samo od roku 1998 - z małymi, drobnymi zmianami - a to okrągła lampa, a to lekko poprawiona skaza skrzyni biegów, ale generalnie dla mnie jest to tak samo jak z Panem Hondą... 20 letnie konstrukcje i nic konkretnego poza lansem...
Nie jest dokładnie tak - zwykle największe zmiany są tam, gdzie jest to niewidoczne, poprawa chrakterystyki silnika, zmiany ustawień zawieszeń, ulepszanie elektroniki (nie jestem fanem wszystkich systemów kontroli trakcji itp. ale od tego nie ma odwrotu). Pamiętaj, że BMW potrafiło też zrobić m.in. HP2 Enduro.

Obrazek

Poza tym R1200GS nie odstaje tak bardzo od konkurencji, że dramatycznie potrzebuje zmiany - nie brakuje mu niczego do spełniania zadania podróżniczego motocykla na długie trasy, a w sieci pojawiły się już pierwsze "szpiegowskie" zdjęcia nowego dużego GS-a.

Obrazek
sajmonwww pisze:ja tam jestem zadowolony z trampka, długo decydowałem się, a teraz po 2 sezonach uważam że zrobiłem najlepiej jak mogłem :grin:
co jazdę odkrywam nowe umiejętności, i trampek daje radę... a że nie jedzie 200 na autobanie :haha: - ojtam ojtam :grin:
I o to chodzi - większość z nas nie wykorzystuje w 100% możliwości swojego moto, osobiście uważam, że należy najpierw pracować nad własnymi umiejętnościami a potem zmieniać motocykl na lepszy. Sądzę, że należy dobierać motocykl do umiejętności jeźdźca a nie odwrotnie (pomijając oczywiście kwestie zasobności portfela).
Dlaczego zatem chcemy zmieniać moto na lepsze skoro obecny spełnia nasze oczekiwania? Bo spełnia je technicznie, ale nie zaspokaja naszej potrzeby brylowania w towarzystwie innych motocyklistów posiadaniem lepszego, droższego, szybszego i w ogóle megazaje... sprzęta ;-)
Bugi pisze:jak narazie była ogłoszona akcja serwisowa ze w 800/xc cos sie z centralna stopka dzieje, a dokladniej ze sprezyna.
:-) z centralną stopką w 800XC jest taki kłopot, że nie spełnia swojego zadania - po postawieniu na centralce oba koła dotykaja ziemi. Może to jest powodem wezwania do serwisu a nie sprężyna...
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: kko »

marcinfmx pisze: BMW potrafiło też zrobić m.in. HP2 Enduro.
Nie znam tego motocykla - ze zdjęcia za to wygląda jak wielki, twardy kloc drewna i przyznam się, że do większości ostatnich niemieckich produkcji trzeba mieć twardą niemiecką dupę żeby jeździć.

marcinfmx pisze: I o to chodzi - większość z nas nie wykorzystuje w 100% możliwości swojego moto, osobiście uważam, że należy najpierw pracować nad własnymi umiejętnościami a potem zmieniać motocykl na lepszy. Sądzę, że należy dobierać motocykl do umiejętności jeźdźca a nie odwrotnie (pomijając oczywiście kwestie zasobności portfela).
Zakładając, że dane moto jest w pełni dopasowane do jeźdźca. U mnie np. było tak, że trampek był za mały, nie za słaby tylko za mały. Poza tym wykorzystać w 100% motocykla chyba się nie da - bo i jak to sprawdzić ? :tongue:
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: marcinfmx »

kko pisze:Nie znam tego motocykla - ze zdjęcia za to wygląda jak wielki, twardy kloc drewna i przyznam się, że do większości ostatnich niemieckich produkcji trzeba mieć twardą niemiecką dupę żeby jeździć.
Niezłe, usmiałem się ;-)
A swoją drogą wychwalane przez wszystkich KTM-y też nie oszczędzają czterech liter kierowcy.
kko pisze:Zakładając, że dane moto jest w pełni dopasowane do jeźdźca. U mnie np. było tak, że trampek był za mały, nie za słaby tylko za mały.
Dlatego warto przymierzyć się do moto i przejechać nim przed zakupem.
kko pisze:Poza tym wykorzystać w 100% motocykla chyba się nie da - bo i jak to sprawdzić ? :tongue:
Chodzi o Twoją własną, niezmiernie subiektywną ocenę - jesli Ty potrafisz więcej niż Twój motocykl, to znaczy, że dla dalszego rozwoju powinieneś zmienić model. Przykład: Jeśli jesteś w stanie pokonywać zakręty szybciej ale Twoja CBF600 przyciera podnóżkami i nie możesz się bardziej złożyć - pomyśl o zmianie na CBR-kę. To miałem na mysli :-)
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
sajmonwww
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 836
Rejestracja: 19.06.2010, 10:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: sajmonwww »

marcinfmx pisze:
sajmonwww pisze:ja tam jestem zadowolony z trampka, długo decydowałem się, a teraz po 2 sezonach uważam że zrobiłem najlepiej jak mogłem :grin:
co jazdę odkrywam nowe umiejętności, i trampek daje radę... a że nie jedzie 200 na autobanie :haha: - ojtam ojtam :grin:
I o to chodzi - większość z nas nie wykorzystuje w 100% możliwości swojego moto, osobiście uważam, że należy najpierw pracować nad własnymi umiejętnościami a potem zmieniać motocykl na lepszy. Sądzę, że należy dobierać motocykl do umiejętności jeźdźca a nie odwrotnie (pomijając oczywiście kwestie zasobności portfela).
Dlaczego zatem chcemy zmieniać moto na lepsze skoro obecny spełnia nasze oczekiwania? Bo spełnia je technicznie, ale nie zaspokaja naszej potrzeby brylowania w towarzystwie innych motocyklistów posiadaniem lepszego, droższego, szybszego i w ogóle megazaje... sprzęta ;-)
yyy.... chodziło mi że uważam że dobrze wybrałem... ale nie oznacza to że najlepiej... jak bym wybrał Tigera, BMW to też bym dobrze wybrał...
tu nigdzie nie jest napisane, że zaczynamy od romet pony, ogar 200, mz itd... to jest każdego wolny wybór, można zacząć od r1 byleby długo cieszyyć się jazdą...
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: marcinfmx »

sajmonwww pisze:yyy.... chodziło mi że uważam że dobrze wybrałem... ale nie oznacza to że najlepiej... jak bym wybrał Tigera, BMW to też bym dobrze wybrał...
tu nigdzie nie jest napisane, że zaczynamy od romet pony, ogar 200, mz itd... to jest każdego wolny wybór, można zacząć od r1 byleby długo cieszyyć się jazdą...
To właśnie napisałem, jeśli moto spełnia wszystkie Twoje oczekiwania, moim zdaniem nie ma wielkiego sensu inwestować w coś megawypasionego - oczywiście każdy sam decyduje jak wydaje swoją kasę i jeśli mam się czuć lepiej z tym, że mam lepszy (i często droższy) sprzęt, to go kupuję :-) Zadowolenie i dobre samopoczucie jest bezcenne - za wszystko inne zapłacisz MasterCard ;-)
Real men don't eat honey, they chew bees
darius
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 164
Rejestracja: 09.07.2008, 23:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: darius »

Są już fotki tego Explorera

Klik


Pozdrowienia,
D
krzysimirn
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 778
Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wyszków

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: krzysimirn »

ciekawe czy będzie tylko na alusach czy dadzą też wersję ze szprychami w kołach
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: marcinfmx »

darius pisze:Są już fotki tego Explorera

Klik

Pozdrowienia,
D
Multistrada od Triumpha :-)
Pewnie będzie Explorer i Explorer XC...
Ciekawe, że podkreślają prawie kilowatową prądnicę - co to? wojna na alternatory? Ufff... jak dla mnie to moto służy do jeżdzenia i dawania maksimum frajdy z jazdy a nie do podłączania tylu gadżetów elektronicznych ile zdołasz kupić ;-)
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Triumph Explorer 1200 - kolejny adventure klasy 1200

Post autor: ArturS »

marcinfmx pisze:
darius pisze:Są już fotki tego Explorera

Klik

Pozdrowienia,
D
Multistrada od Triumpha :-)
Pewnie będzie Explorer i Explorer XC...
Ciekawe, że podkreślają prawie kilowatową prądnicę - co to? wojna na alternatory? Ufff... jak dla mnie to moto służy do jeżdzenia i dawania maksimum frajdy z jazdy a nie do podłączania tylu gadżetów elektronicznych ile zdołasz kupić ;-)
Wiesz, jeden kufer może być lodówką :roll: A jak zimno to dojdzie podgrzewana kanapa, grzane manetki, światła przeciwmgłowe, światła dalekosiężne, ogrzewane kombinezony drivera i plecaka, ... pewnie coś się jeszcze znajdzie :lol: Prądu nigdy za wiele :grin: I tu się nie ma co śmiać :wink: Sam zacząłem szyć sobie podpinkę ze spiralami grzewczymi (te co są w matach grzewczych pod 4 litery w samochodzie) i aż zacząłem się zastanawiać czy po załączeniu tego wszystkiego altek wyrobi :wink:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość