Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

motocyklowo
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: marcinfmx »

Wybierając motocykl można oczywiście pójść po bandzie, sprzedać nerkę i kupić na maksa wypasionego GS-a 1200 ;-) jednak kiedy określisz do czego będzie Ci służył ten motocykl, pojeździsz wybranymi wstępnie modelami i odpowiesz sobie na ważne pytanie - czy np. F 800 GS jest na tyle lepszy od Trampka, że warto wydać dodatkowe 15 000? Pomijam kwestie "nieracjonalne" czyli np. muszę mieć GS-a bo będę wtedy czuł się lepiej, kiedy zejdę do garażu.
Utrata wartości motocykli jest niestety dość podobna, po 5 latach można dostać około 50% ceny zakupu, czyli im droższy motocykl tym większa "strata" w złotówkach, ale co tam bogatemu nie wolno :-)
Real men don't eat honey, they chew bees
marek79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 464
Rejestracja: 29.06.2010, 11:05
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: marek79 »

neno nie wiedziałem że ty taki oczytany jesteś .
Masz racje trampek 650 to piękna maszyna , oczywiście 600 i 700 to zacne sprzęta
ale tu powstaje pytanie drogi NENO co ty kurcze kupisz jak skończy ci się trampek
czy DL czy GS czy jeszcze coś innego
Nie PISZ , nie chwal się , tylko pomyśl i zastanów się .

Moje zdanie jest takie że najlepszym rozwiązaniem jest transalp 600 obojętnie czy z 1 czy 2 tarczami
650 to już maszyna za bardzo marketingowa
chociaż 600 i 650 ma tak skonstruowane owiewki że nic nie wieje .

Zazdroszczę kolegą co jeżdzą BIGOSAMI
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: Neno »

marek79 pisze: Nie PISZ , nie chwal się , tylko pomyśl i zastanów się .
Nie muszę myśleć, ja już wiem ;) Mam swoich faworytów w poszczególnych klasach.
Tylko pytanie czy nie zmienią mi się priorytety.
A Trampek...w takim stopniu jak go użytkuję na dziś to mi go nawet na 10-15 lat by starczyło ale ja tyle chyba nie wytrzymam. Co jakieś 4-5 lat staram się zmienić maszynę. Pytanie j.w. ;)
P.S. Nie wiem czy o tym samym Bigu myślimy ale fakt, był cudowny ( z wyglądu) !
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: Wolo »

Neno pisze:
Driverd2 pisze:Docentowi regulator napięcia i akumulator poszedł a to przecież nie afryka, na zlocie w Nieborowie kto upychał rękawiczki czy szmatki pod kanapę żeby moduł załapał?
Obydwa przypadki to 600ki. Ja przed zakupem sprawdzałem niezawodność jedynie 650ki. Wiem , że 600ka już takową nie grzeszy.
:shock: ... :lol:... :rolf:
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: Neno »

Wolo pisze:
Neno pisze:
Driverd2 pisze:Docentowi regulator napięcia i akumulator poszedł a to przecież nie afryka, na zlocie w Nieborowie kto upychał rękawiczki czy szmatki pod kanapę żeby moduł załapał?
Obydwa przypadki to 600ki. Ja przed zakupem sprawdzałem niezawodność jedynie 650ki. Wiem , że 600ka już takową nie grzeszy.
:shock: ... :lol:... :rolf:
Masz rację , za bardzo uprościłem, nie podałem odniesienia.
Więc się poprawię - nie grzeszy w porównaniu z nowszymi Trampkami. Pytanie co będzie z nowszymi jak osiągną wiek i przebiegi 600tek :D
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: Jaro-Ino »

Afryka ma tylko jeden słaby punkt więcej niż transalp. Jest to pompa paliwa, której trampek nie posiada. Znane są 3 furie afrykańskie: pompa, moduł, regler. Pompe w razie czego można odłączyć i podpiąć wężyk od razu do gaźnika. Wtedy w baku zostaje pare litrów, ale bez pompy da się wyciągnąć z baku 20-21 litrów. Afryka jest cięższa i to wielu osobom może przeszkadzać. Ma za to lepsze hamulce, zawieszenie i inaczej rozmieszczony moment obrotowy. Miałem okazje porównywać Afre i Trampka i zdecydowanie wole Afryke. Jedzie się nią zupełnie inaczej, choć to niby prawie takie same motocykle. Trampek ma gumowy wahacz. Mój prowadził się dobrze dopiero jak jechałem z pasażerem. Afryka jest stabilniejsza na asfalcie, a w terenie bardziej mi leży ze względu na moment i jakieś takie lepsze wyczucie maszyny.

A co do bajek dotyczących droższych opon do Afryki to .... :haha: Przecież to te same rozmiary, lub zamiast 130 masz 140. Ceny są te same lub różnią się bardzo nieznacznie, więc skąd kolejny mit o dużo droższych oponach?

Co do porównania 600 i 650 to 650tka ma więcej elektroniki. Póki co wszystko śmiga i ma się dobrze, ale trampki prócz reglerów i modułów do pewnego rocznika nie mają usterek. A zepsuć można wszystko, kwestia pomysłowości :wink:
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: kko »

Ktoś wyżej pisał, że Afryka jest "sporo" większa od trampka - kolejny mit - do ziemi od siedzenia jest identycznie, pasażer ma nawet niżej. Inaczej za to są ułożone nogi - bardziej pod kątem 90 stopni (kierowca) - co jest wygodniejsze dla wyższych osób. Co więc sprawia, że AT wydaje się taka duża ? - Ciężar i bardziej rozbudowany przód - nic więcej.
Następny głupi mit to pompa paliwa... Jak nie lejesz syfu to spokojnie zrobisz na niej 150 000 km - czyli powtórzę słowa Szparaga - więcej niż na silniku. Dalej - jak się nie dba o instalację elektryczną to palą się reglery.

Reszta jest dokładnie tak jak napisał Jaro-Ino.

Znalazłem w tym wątku nawet zdjęcie trampka i afryki obok siebie - viewtopic.php?f=17&t=7789&p=118254&hili ... ek#p118254
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
moto-bandit
Czytacz
Czytacz
Posty: 2
Rejestracja: 02.10.2010, 08:00
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: moto-bandit »

kko pisze:Ktoś wyżej pisał, że Afryka jest "sporo" większa od trampka - kolejny mit - do ziemi od siedzenia jest identycznie, pasażer ma nawet niżej. Inaczej za to są ułożone nogi - bardziej pod kątem 90 stopni (kierowca) - co jest wygodniejsze dla wyższych osób. Co więc sprawia, że AT wydaje się taka duża ? - Ciężar i bardziej rozbudowany przód - nic więcej.
Następny głupi mit to pompa paliwa... Jak nie lejesz syfu to spokojnie zrobisz na niej 150 000 km - czyli powtórzę słowa Szparaga - więcej niż na silniku. Dalej - jak się nie dba o instalację elektryczną to palą się reglery.

Reszta jest dokładnie tak jak napisał Jaro-Ino.

Znalazłem w tym wątku nawet zdjęcie trampka i afryki obok siebie - viewtopic.php?f=17&t=7789&p=118254&hili ... ek#p118254
Co ty piszesz...
-Afri jest większa, masywniejsza i cięższa od Trampka (nawet wys. siedzenia Afri-880mm Tramp 600-850mm)
- Pompa paliwa w Afri - skąd masz te informacje? awarie występują na skutek dużego prądu na stykach mechanicznego przerywacza, a nie od stosowanego paliwa, jak dla mnie to też nie jakaś tam wielka wada, wystarczy co kilkanaście tysięcy km sprawdzić stan pompy i ewentualnie wymienić przerywacz (koszt ok.70zł).
-Jeśli chodzi o reglery - to faktycznie głównie siadają od zaśniedziałych kostek w instalacji, ale wystarczy zamontować woltomierz i można unikać problemów.

Wcześniej miałem Transalpa 600, freewinda, teraz jeżdżę Afri RD04 i powiem tak, Tramp super, zaraził mnie turystyką enduro niezawodny czujesz się z nim fajnie, ale brakuje kilka kucyków w dwójkę z pakunkami, Freewind lekki dobrze się prowadzi, ale singel nie lubił niskich obrotów, w dwójkę też mało mocy.
Afri nie robi różnicy sam czy w dwójkę i z pakunkami, stabilniejsza od trampka, chociaż też trochę mocy mało (w porównaniu z innymi konstrukcjami) ale bardzo ładnie pracuje. kultura silnika w 20-to letniej maszynie jest piękna. Afri naprawdę daje dużo przyjemności z jazdy, choć nie poleci 200km/h i nie ma przyspieszeń poniżej 3s od 100km/h
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: kko »

moto-bandit pisze:
-Afri jest większa, masywniejsza i cięższa od Trampka (nawet wys. siedzenia Afri-880mm Tramp 600-850mm)
Przecież napisałem, że jest cięższa i ma większą obudowę - poza tym praktycznie się nie różni - wysokość siedzenia 3cm różnicy ? Tyle co nic, tym bardziej, że nie każdy ma akcesoryjne siedzenie (ja miałem podwyższone w trampku i przy próbie jazdy afryką żadnej różnicy nie było). Co do pompy to jesteś pierwszą osobą, która powiedziała mi o jej innej awarii...
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: Jaro-Ino »

Awarie pomp w Afrach to właśnie wypalenie styków w skutek dużego prądu na nich. Membrany raczej nie ulegają uszkodzeniom. Jeżeli pompa nie była zalana i jest szczelna,sucha, czysta to powinna pracować bezawaryjnie przez sporo kilometrów, a zestaw naprawczy kosztuje 100zł i są to właśnie styki. Danie przekaźnika pozwala odciążyć pompe z dużego prądu i wtedy wystarczy mieć zapasowy przekaźnik, a pompa chodzi i chodzi. Lub Mikuni ;)
Awatar użytkownika
jacekj
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 17.01.2011, 05:21
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: jacekj »

marcinfmx pisze:Wybierając motocykl można oczywiście pójść po bandzie (...) jednak kiedy określisz do czego będzie Ci służył ten motocykl, pojeździsz wybranymi wstępnie modelami i odpowiesz sobie na ważne pytanie - czy np. F 800 GS jest na tyle lepszy od Trampka, że warto wydać dodatkowe 15 000?
rok temu stałem przed dylematem jakie moto kupić. Byłem przygotowany finansowo na zakup nowego egzemplarza. Prześledziłem fora, opisy wycieczek bliższych i dalszych. Pod uwagę brałem opcje pojemności skokowej od ok. 600 - 800 ccm. Przeskanowałem różne typy i wyszło mi, że Trampek najlepiej odpowiada moim potrzebom, oraz jest najbardziej bezawaryjnym modelem, oferującym przyzwoitą dynamikę i prędkości przelotowe, gwarantującym dodatkowo przyzwoite spalanie przy jeździe solo. Jednym słowem : najlepszy stosunek jakości do ceny.
Ponadto, zrobili na mnie wrażenie użytkownicy transalpa, w szczególności społeczność tego forum (podlizywanie sie gratis :grin: ), ludzie na poziomie, pełni energii, faktycznie podróżujący po Polsce i Europie a nie jedynie robiący takie wrażenie, jakich wielu na wspaniałych i błyszczących maszynach, pozujący na globtroterów.
Ostatnio zmieniony 18.10.2011, 06:41 przez jacekj, łącznie zmieniany 1 raz.
R1200 GS LC ADV [jest]
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
JAN24
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 16.10.2011, 18:06
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: JAN24 »

witam jak by nie patrzec kazdy tu ma troche racje !!!ale bardzo cieszko porównuje sie nowe motocykle z tymi ciut starszymi kazdemu moze cos przeszkadzac w starym lub nowym modelu. Co do usterek to zdazaja sie w nowych i starych sa ludzie którzy uwazaja ze trampek to wehikul czasu i awaryjnosci!!!!! sa tacy co mysla calkiem inaczej. We francji bardzo ale to bardzo rzadko zdazaja sie ze trampek ma ponizej 60 tys przebieg do polski trafia i ma 30 potencjalny klijent po zrobieniu 50 i gdy pojawia sie usterka(co jest normalne) jest mocno zdziwiony.wszystko zalezy od urzytkownika.kiedys kupilem deville honda za 500euro :) miala 190 tys przebieg jezdzil nia kurier w paryzu miala fikusnie smieszny pokrowiec na nogi i rece i ogromny aluminiowy kufer jak na pizze he he.Napewno znacie podobne przypadki.Wiec ciezko jest cokolwiek porownywac.
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: Wolo »

JAN24 pisze:witam jak by nie patrzec kazdy tu ma troche racje !!!ale bardzo cieszko porównuje sie nowe motocykle z tymi ciut starszymi kazdemu moze cos przeszkadzac w starym lub nowym modelu. Co do usterek to zdazaja sie w nowych i starych sa ludzie którzy uwazaja ze trampek to wehikul czasu i awaryjnosci!!!!! sa tacy co mysla calkiem inaczej. We francji bardzo ale to bardzo rzadko zdazaja sie ze trampek ma ponizej 60 tys przebieg do polski trafia i ma 30 potencjalny klijent po zrobieniu 50 i gdy pojawia sie usterka(co jest normalne) jest mocno zdziwiony.wszystko zalezy od urzytkownika.kiedys kupilem deville honda za 500euro :) miala 190 tys przebieg jezdzil nia kurier w paryzu miala fikusnie smieszny pokrowiec na nogi i rece i ogromny aluminiowy kufer jak na pizze he he.Napewno znacie podobne przypadki.Wiec ciezko jest cokolwiek porownywac.
A teraz nieco bardziej po polsku:

Witam

Jak by nie patrzeć każdy tu ma trochę racje !!!Ale bardzo ciężko porównuje się nowe motocykle z tymi ciut starszymi, każdemu może coś przeszkadzać w starym lub nowym modelu.
Co do usterek to zdarzają się w nowych i starych są ludzie którzy uważają ze trampek to wehikuł czasu i awaryjności!!!!!
Są tacy co myślą całkiem inaczej. We Francji bardzo ale to bardzo rzadko zdarza się, że trampek ma poniżej 60 tys przebiegu, do Polski trafia i ma 30; potencjalny klient po zrobieniu 50 i gdy pojawia się usterka(co jest normalne) jest mocno zdziwiony. Wszystko zależny od użytkownika.
Kiedyś kupiłem Hondę Deauville za 500euro :) Miała 190 tys przebiegu, jeździł nią kurier w Paryżu, miała fikuśnie śmieszny pokrowiec na nogi i ręce i ogromny aluminiowy kufer jak na pizze he he.Na pewno znacie podobne przypadki.Wiec ciężko jest cokolwiek porównywać.

Ps. Co to "wehikuł awaryjności"?
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: falco »

Wolo pisze: A teraz nieco bardziej po polsku:
Wolo jestem dla Ciebie pełen podziwu, że wciąż czuwasz nad "językiem" forum, bo to co zaczyna się dziać (ortografia, pisanie ciągłe bez interpunkcji, itd., itp.) wygląda jak analfabetyzm wtórny... :(
Prośba do wszystkich ignorantów, żeby szanując innych forumowiczów włożyli choćby minimalny "wysiłek" i korzystali z jakiegokolwiek edytora tekstu, skoro tak "trudno" pisać po polsku...

Dla pełnej jasności to ogólna reakcja, bo (niestety) to co zaczyna się dziać w sieci z językiem polskim wygląda tragicznie... :egh:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: kko »

Przy wypełnianiu danych do rejestracji - obowiązkowe dyktando :lol:
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
JAN24
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 16.10.2011, 18:06
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: JAN24 »

Jak sie nie ma co napisac to lepiej poprawić innych.he he

nudaaaaaaaaaaa
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: Wolo »

Ja tylko zachęcam falco, może tacy userzy kiedyś zdobędą się na odrobinę staranności.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
JAN24
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 16.10.2011, 18:06
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: JAN24 »

Będę się starał. :wink:
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3966
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: ostry »

JAN24 pisze:Jak sie nie ma co napisac to lepiej poprawić innych.he he

nudaaaaaaaaaaa
JAN24 , nie tędy droga, tak więc z takimi komentarzami radzę się hamować i szanować pracę modów oraz oczy innych użytkowników :smile: . Zdrówka.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
JAN24
romeciarz
romeciarz
Posty: 27
Rejestracja: 16.10.2011, 18:06
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Artykuł porównujący stare konstrukcje z nowymi

Post autor: JAN24 »

Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam,trochę mnie poniosło. :sad:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość