Biopaliwo E85 do Trampka?

motocyklowo
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Biopaliwo E85 do Trampka?

Post autor: Piszczałka »

Zajrzałem do książek ze studiów i mam kilka przemyśleń.
Paliwo E85 ma około 105 oktanów czy bardzo wysoką odporność na spalanie stukowe, czyli może być spalane w silniku o dużym stopniu kompresji, dla porównania LPG ma około 110 oktanów.
Paliwa wysokooktanowe spalają się wolniej, czyli powinno się przyspieszyć zapłon aby proces spalania zaczął się wcześniej inaczej cześć paliwa tracimy razem ze spalinami lub zalewa silnik przy mniejszych obrotach. Stąd pewnie szarpanie na niższych obrotach i pierdzenie którego na normalnej benzynie nie było.
Teraz zimniejsze stosunek normalnego paliwa do etanolu tak 1/2 (5 litrów E95 i 10 E85) lub coś koło tego

Świeca ma taki kolor po 140km
Obrazek
Obrazek
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
zielonyB5
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 111
Rejestracja: 16.05.2011, 18:18
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nowogard-Szczecin

Re: Biopaliwo E85 do Trampka?

Post autor: zielonyB5 »

Ustaw makro na aparacie bo widac tylko brudną ręke.
Dodam od siebie tyle i nie bedzie to sie tyczyło (niestety) motocykli. Jedna z pobliskich stacji tez oferuje to 85 i u nas na warsztacie byly juz trzy auta ktore jezdzily na czystej 85 bez domieszki benzyny. Spostrzezenia:
W trzech przypadkach padnięta uszczelka pod glowicą - moim zdaniem wina paliwa chociaz rownie dobrze moze to byc zbieg okolicznosci.
W trzech przypadkach zalepione świece jakims białym nalotem
Nagar na tlokach nie wygladal tak jak to w autach zasilanych 95 lub NAWET LPG!

Moglbym podac jeszcze kilka spostrzezen ale to na inna okazje. Ja osobiscie nie zalał bym tego do moto, nawet z racji czystej oszczednośći.
A jezeli juz mialbym to zrobić to nie na ustawieniach zaplonu jakie są do zwyklej 95. Moim zdaniem zaplon mieszanki musi byc w innym momencie niz ten w zwyklej pb - dlatego tez pojawia sie szarpanie i strzelanie w wydech. A przeciez glupota by bylo za kazdym razem przestawiac punkt zaplonu zalewajac 95 a 85...
exuser

Re: Biopaliwo E85 do Trampka?

Post autor: exuser »

zielonyB5, Twój post nic nie wniósł, poza niesmakiem, jaki pozostawił. Piszczałka napisał wcześniej dokładnie to, co ty raczyłeś sklonować, poprzedzając mało elegancką uwagą o brudnej ręce. A jaka ma być po pracy w warsztacie? Musi być brudna. To nie apteka i nie każdy musi pracować w nieskazitelnych rękawiczkach.
Na zdjęciach widać biały nalot.To również obwieściłeś jako swoją obserwację.
PS.
Piszczałka, niektóre puszki mają fabrycznie wgraną inną mapę zapłonu dla takiego paliwa, komp przestawia na taką,po rozpoznaniu tego paliwa. Więc Twoja koncepcja zmiany ustawień dla TA (innych gaźnikowych i starszych wtrysków) jest jak najbardziej słuszna :ok:
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Biopaliwo E85 do Trampka?

Post autor: Piszczałka »

Co do zdjęć jest nie da się zrobić lepiej taki aparat na nowy lepszy nie stać mnie więc robię tym co mam.

WOLF masz racie, w starszych motocyklach była regulacja zapłonu na kierownicy. a w innych motocyklach gdzie jest normalny iskrownik zapłon można przyspieszyć ręcznie.
W trampku jedyne mi co przychodzi na myśl to przestawić blaszek która podaje sygnał na impulsator ,ale to już totalne druciarstwo i raczej głupota.
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
sky
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 734
Rejestracja: 14.06.2008, 08:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Józefów k. Otwocka

Re: Biopaliwo E85 do Trampka?

Post autor: sky »

Piszczałka, ładnie!
Króciutki test i już widać pierwsze wyniki :thumbsup:
Ja nie wpadłbym na pomysł zaglądania do świec po tak małym przebiegu na testowanym paliwie.
Dalej będziesz kombinował?
Marcin 'sky' Przybylski
--
Czterdzieści lat na karku, często zachowuję się jak nastolatek, jeżdżę motocyklem... Czy to w końcu kryzys wieku średniego?
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Biopaliwo E85 do Trampka?

Post autor: Piszczałka »

sky raczej testy zakończę na tym co kupiłem czyli doleje 12 litrów.
Kolor świec raczej (może trochę nazbyt jasny kolor) wskazuje że nic złego się nie dzieje, ale z tego co zauważyłem to tego paliwa faktycznie ubywa nazbyt szybko mimo że było go 5 litrów a zwykłej 95 około 10 litrów.
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: Biopaliwo E85 do Trampka?

Post autor: NaczelnyFilozof »

Szkoda że u nas nie ma takiego paliwa.

Do Cezet jak znalazł. :grin: Starsze silniki chodziły na wszytskim i to było piękne :thumbsup:
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Biopaliwo E85 do Trampka?

Post autor: Piszczałka »

Naczelny zgadza się u Ciebie w CZ czy u mnie w WFM wystarczy przyspieszyć zapłon a jest to proste :)
Problem to że spala więcej tego paliwa a jego cena nie jest atrakcyjna.
W trampku mam ustawienie mieszanki 1i 3/4 obrotu a powinno być 2,5 obrotu a paliwa było w widoczny stanie, dokładnie wyjdzie jak zatankuje do pełna.
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: Biopaliwo E85 do Trampka?

Post autor: Piszczałka »

2 tygodnie temu zatankowałem trampka w stosunku 1:1 a skład mieszanki ustawiłem na 2,5 obrotu
Efekt taki że zimny to muł z niego podczas ruszania chyba zarzuca świece, gdy ciepły tego problemu niema a znika on dopiero gdy jest silnik w pełni nagrzany ( wskazówka u mnie na połowie skali).
Paliwo znika w zauważalny sposób tankowanie zrobiłem po 170km więc powinno go ubyć jakieś 7-8 litrów wlałem 10 i było mało.
Trampek ma apetyt na to paliwo w skali 2:1 duże i to dużo za duże
Reasumując cena paliwa skomplikowane przyspieszenie zapłonu a co za tym idzie jeszcze większe zużycie niż podawane przez producenta eliminuje to paliwo jako alternatywne.
Transalp na nim pracuje poprawnie ( poza fazą gdy jest zimny) a momentami jest odczuwalna lepsza praca silnika.
Próby prowadziłem na mieszance 2:1 i 1:1 na czyste E100 nie zszedłem z powodów ekonomicznych gdyby paliwo było tańsze zaryzykował bym test.
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości