Strona 1 z 8

Kilka pytań do doświadczonych.

: 19.04.2011, 17:10
autor: elaiden
Witam, nie dawno zostałem szczęścliwym posiadaczem transalpa z 2005 roku i odrazu chciałbym zapytać o pare spraw, a raczej chciałbym pytać co jakiś czas bo wiadomo co chwile to cos nowego trzeba wiedziec. A wiec prosiłbym kogos o gg badz kom gdzie mogłbym popytać fachowca ;p Aktualnie mam pare pytań co do wymiany akumulator i kilka związanych z chłodnicą. ;)

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 19.04.2011, 18:37
autor: plebi
A tu nie mozesz pytac ?

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 19.04.2011, 19:35
autor: Yarro
Pytaj albo tu albo na głównym forum. Na ogólnym będziesz miał odpowiedź najszybszą i najpewniejszą.
No i oczywiście zapraszamy na wspólną jazdę. :smile:

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 19.04.2011, 20:29
autor: plebi
no i popraw opis - masz ze nie masz jeszcze TA :smile:

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 19.04.2011, 20:58
autor: Korzen
pytaj tutaj, zostanie dla potomnych

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 19.04.2011, 22:05
autor: elaiden
Dobra wiec najpierw napisze co mnie dreczy i zaraz poprawie opis.

A wiec co do akumulatora to juz zamowilem nowy, ze strony Larssona, wybrałem ten po moim modelu transalpa itp itd,

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104390

mam nadzieje ze jest w miare pozadny ???

Pani na infolini powiedziala ze te ktore wyskoczyly sa dedykowane własnie do mojego moto wiec postanowilem ze wezme ten ktory "niby powinienem".

Moj akumulator ktorego jeszcze nie wyciagnełem (dopiero zdjełem siedzenie i odkreciłem owiewke) ma cos tam napis Honda wiec wnioskuje ze jest to 1 akumulator od nowosci dlatego padł 9 moto z 2005 roku).
No i teraz. Odkreciłem dopiero owiewke i dalej "przestraszyłem sie", ponieważ tam przy akumulatorze odrazu jest regulator tak ?? ( jutro w dzien zrobie zdjecie i wstawie jak to wyglada).

Jak juz przyjdzie nowy akumulator to jak mam go poprawie zamontowac ?? To jest chyba głowne pytanie.

A co do chłodnicy. Zeby sprawdzic jaki kolwiek stan płynu, czy tez moc odkręcic korek to musze najpierw zdjąc boczne owiwki tak ? Bo z tego co sie przygladałem tak odrazu to anirusz nie moglem znalesc jakiegos dojscia.

To by było na tyle. :P

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 10:37
autor: Yarro
Więc tak:
1. O ile się nie mylę to akumulatory TTZ są bezobsługowe, ale zawierają elektrolit i nie powinno się ich stosować w motocyklach. Oryginalnie montowane były Yuasa YTZ12S (żelowe). Yuasa jest bardzo dobra, ale też bardzo droga, ogólnie polecane zamienniki to LandPort i Varta. Zresztą tu masz link do wątku o akumulatorach: LINK. Pierwsza zasada: najpierw czytaj, później kupuj, będziesz miał i lepiej i taniej.

2. Jeżeli w PD11 nic tu się nie zmieniło względem PD10 to do wymiany akumulatora odkręcasz nakrętkę od obejmy mocującej go do ramy (jest bezpośrednio nad nim) i odkręcasz przewody na zaciskach akumulatora. Prosta robota i nic tu się nie da zepsuć. Regulator masz z drugiej strony.

3. W PD10 zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego masz widoczny z lewej strony za silnikiem, mniej więcej pod punktem styku zbiornika i kanapy. Powinieneś mieć to opisane w instrukcji obsługi. Jakbyś nie miał to na forum są linki i do instrukcji obsługi po polsku i instrukcji serwisowej (tu niestety po angielsku i do wersji PD10).

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 10:44
autor: Jaro-Ino
Yarro pisze:Więc tak:
1. O ile się nie mylę to akumulatory TTZ są bezobsługowe, ale zawierają elektrolit i nie powinno się ich stosować w motocyklach. Oryginalnie montowane były Yuasa YTZ12S (żelowe). Yuasa jest bardzo dobra, ale też bardzo droga, ogólnie polecane zamienniki to LandPort i Varta. Zresztą tu masz link do wątku o akumulatorach: LINK. Pierwsza zasada: najpierw czytaj, później kupuj, będziesz miał i lepiej i taniej.

2. Jeżeli w PD11 nic tu się nie zmieniło względem PD10 to do wymiany akumulatora odkręcasz nakrętkę od obejmy mocującej go do ramy (jest bezpośrednio nad nim) i odkręcasz przewody na zaciskach akumulatora. Prosta robota i nic tu się nie da zepsuć. Regulator masz z drugiej strony.

3. W PD10 zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego masz widoczny z lewej strony za silnikiem, mniej więcej pod punktem styku zbiornika i kanapy. Powinieneś mieć to opisane w instrukcji obsługi. Jakbyś nie miał to na forum są linki i do instrukcji obsługi po polsku i instrukcji serwisowej (tu niestety po angielsku i do wersji PD10).
Ad 2.

Oj da się zepsuć i to dużo. Wyjmując akumulator najpierw odkręcamy kabel masowy (-), a potem (+). Zakładając postępujemy odwrotnie. I bardzo ważne jest to, żeby kabel masowy nie dotykał klemy dopóki go nie przykręcamy. Inaczej można narobić dużego bałaganu....

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 11:39
autor: kko
Jaro-Ino pisze: I bardzo ważne jest to, żeby kabel masowy nie dotykał klemy dopóki go nie przykręcamy. Inaczej można narobić dużego bałaganu....
Masz chyba na myśli, że kabel od "--" ma nie dotykać niczego zanim najpierw nie będzie przykręcony "+", bo inaczej jakoś nie potrafię zrozumieć o czym mówisz.

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 11:42
autor: Jaro-Ino
Może dotykać wszystkiego, byle nie klemy. Mase do masy możesz dotykać, ale jak zewrzesz z masą plusa, a kabel minusowy będzie już na klemie to będzie wieklie bum.

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 11:46
autor: przeszczep
bardziej skomplikować prostego zdania chyba się nie dało :P
Najpierw przykręcamy + potem - ;)
Najlepiej żeby nic niczego nie dotykało po za odpowiednimi miejscami na aku ;)

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 11:53
autor: elaiden
Czyli ten akumulator jest zły ? Jak juz pisałem pani na infolini powiedziała mi ze te ktore wyskoczyły to sa włąsnie te ktore powinny byc. Dlaczego wiec sprzedaja taki akumulator ktory nie jest do mojego motocykla ?

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 12:39
autor: miroslaw123
Wydaje się że jest dobry z tym że nie żelowy a mokry z elektrolitem, po prostu inny typ a nie polecają tego typu do motocykli bo może się elektrolity wylać przy wywrotkach - ot co. Jak latasz armaturą to generalnie nie ma wywrotek a jak masz TA i ciągnie do lasu to może być różnie.

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 12:43
autor: Yarro
Nie, nie jest zły. Z tego co mi wiadomo to akumulator TTZ jest akumulatorem bezobsługowym do zastosowań również w motocyklach, natomiast YTZ różni się tym, że elektrolit jest w postaci żelu. Teoretycznie TTZ nie powinny pracować w innej pozycji niż pionowa, ale skoro zalecają je do motocykli czy quadów to widocznie się nadaje. Poprzednio trochę źle się wyraziłem, po prostu żelowy (YTZ) jest bardziej zalecany.

A co do podłączania to panowie nie demonizujmy. Oczywiście, że powinno się podłączać i rozłączać wszystko w odpowiedniej kolejności i jest to jedynie słuszna metoda, ale nie takie rzeczy się w praktyce robiło. A już BUM na pewno nie będzie :wink:

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 12:46
autor: Jaro-Ino
Yarro pisze:Nie, nie jest zły. Z tego co mi wiadomo to akumulator TTZ jest akumulatorem bezobsługowym do zastosowań również w motocyklach, natomiast YTZ różni się tym, że elektrolit jest w postaci żelu. Teoretycznie TTZ nie powinny pracować w innej pozycji niż pionowa, ale skoro zalecają je do motocykli czy quadów to widocznie się nadaje. Poprzednio trochę źle się wyraziłem, po prostu żelowy (YTZ) jest bardziej zalecany.

A co do podłączania to panowie nie demonizujmy. Oczywiście, że powinno się podłączać i rozłączać wszystko w odpowiedniej kolejności i jest to jedynie słuszna metoda, ale nie takie rzeczy się w praktyce robiło. A już BUM na pewno nie będzie :wink:

Sam wyciągałem z samochodu aku po wybuchu. Rozwaliło go na pół, kwas poleciał, a huk jak przy wystrzale z kałacha. Kolejność ma wielkie znaczenie.

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 12:51
autor: elaiden
Dobra to odesle im ten najwyzej bo dzwoniłem i jest taka opcja. Tylko teraz zanim zamowie nowy to kiedy on mi przyjdzie ;pp W białym gdzies jest sklep gdzie dostane ta Varte YTZ12S-BS ??

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 12:59
autor: Jaro-Ino
Ja kupiłem kwasowy za 120zł Yuasy :grin: Nawet sami zalali i ładowali, a ja tylko podszedłem do sklepu i odebrałem gotowy do działania z nim :)

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 13:08
autor: elaiden
A to bezopbsługowy czy musisz dolewac :P?

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 13:11
autor: tomekpe
Jaro pewnie pisze o aku do 600-tki. Są tańsze niż do 650 tki.
Teoretycznie mój aku Varty do XL650V (rocznik 2002) był zalewany po zakupie i nie wymaga obsługi później. Ale nie jest żelowy.

Proponuję przenieść to do wątku o aku do 650tki. Informacje będą w jednym miejscu.

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

: 20.04.2011, 13:22
autor: elaiden
Dobra wezme ta Varte jednak tylko poki co czekam gdzie :P

A tak wyglada u mnie akumulator

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

To co na zielono zaznaczylem to co to ? Przymocowane jest do tego czegos co przykrywa akumulator tzn trzyma.