Kilka pytań do doświadczonych.

Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: Jaro-Ino »

Sprawdź poziom oleju na centralce lub siedząc na moto na ciepłym silniku. Przy minimum skrzynia chodzi głośniej. Sprawdź ile masz, zalej na maxa i śmigaj kontrolując poziom ;)
Awatar użytkownika
elaiden
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: elaiden »

Dobra wszystko gra :P Teraz nastepne pytanie po dzisiejszej jezdzie.

Jak puszczam kierownice to mi zaczyna na boki drzec az w koncu musze ja łapac, pierwszy raz zobaczylem to na strasznie nie rownej, potem w trasie juz na prostej mniej ale po jakims czasie tez.
Motor jest bezwypadkowy na 99,9 % wiec co mozę być tym 0,01 % ?? Ten sezon w tych oponach jeszcze przejezdze ale raczej tez kwalifikuja sie do wymiany, moga byc przyczyna ?? Moze zl wywazone ??
Awatar użytkownika
Skippy
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 343
Rejestracja: 27.02.2011, 21:32
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: Skippy »

może źle wyważone, może złe ciśnienie, może łożysko główki ramy?
AdamG
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 472
Rejestracja: 01.07.2010, 13:51
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Dzikie

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: AdamG »

sprawdź najpierw najprostsze - czyli ciśnienie w oponach (oczywiście nie świeżo po palnikowaniu kiedy opony są ciepłe), jak masz centralkę lub skrzynkę po browarku to moto do góry i poruszaj kierownicą na boki czy cały czas pracuje z jednostajnym luzem/oporem - przede wszystkim czy nie ma żadnych "przeskoków" - szczególnie w środkowej pozycji. Następnie (wciąż na centralce, koło przednie w górze) złap za lagi na dole i poruszaj przód/tył czy nie ma wyczuwalnego luzu. Następnie sprawdź łożysko koła (wciąż na centralce/skrzynce, koło przednie w górze) poruszając kołem na boki czy nie ma wyczuwalnego luzu. Następnie popukaj w szprychy i próbuj poruszać nimi czy nie ma luźnych. Możesz też zrzucić koło i zawieźć do wyważenia/przeważenia sprawdzenia czy opona nie jest wyząbkowana.
Tyle na szybko. Jak sprawdzisz to napisz co Ci wyszło i ew. będziemy szukać dalej
AdamG
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 472
Rejestracja: 01.07.2010, 13:51
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Dzikie

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: AdamG »

Albo jak się umówimy na latanie w sobotę (w innym wątku na lokalnym) to po prostu przyjedź i obejrzymy na miejscu co i jak :smile:
Awatar użytkownika
elaiden
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: elaiden »

Oho to patrzę moze być tego wiecej niż myślałem ;p Dopiero przyjechałem do domu, więc jutro w dzień jakoś sie z tym pobawie, pobawie bo niestety nie mam centralki jeszcze ;/ jak mi uda się już sprawdzić to dam znać, dzięki. ;)

EDIT:

To drugie to by mi bardziej pasowało bo ja to zielony jak ... ;p
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: Jaro-Ino »

Jechałeś z kufrem centralnym? :)
Awatar użytkownika
elaiden
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: elaiden »

Tak z kufrem centralnym Kappa, moze byc to przez to ?? Przy małych predkościach jak w miescie sprawdzałęm to tez ??
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: Jaro-Ino »

Zdejmij kufer i sprawdź podobnie. Temat wałkowany na forum wielokrotnie. Zanim rozbierzesz pół motocykla to lepiej przejedź się najpierw bez kufra i opisz wrażenia. Przy mniejszych prędkościach również może to mieć znaczenie. Czekamy na wyniki :wink:
Awatar użytkownika
elaiden
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 94
Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: elaiden »

Wiec, zdjełem kufer, pojechałem na stacje zmierzyć ciśnienie w kołach, z przodu zrobiłem 2 bary z tyły 2,1-2,2 i zdaje mi sie że jest dużo lepiej. W mieście przy małych prędkościach mało kiedy zaczynało machać, jak wyjechałem za miasto to przy 100 km/h czasami troche machało ale to może temu że całkiem silny wiatr ?? czy wogole nie powinno mięc to znaczenia i wogole nie powinno machać ?? Dodam że te ćiśnienie tam na stacji to może się troche na oko ustawione bo jak robiłem np z przodu na 2 i potem przystawiałem to było 1,8 coś takiego wiec z przodu robiłem na 2,2 a potem jak przystawiałem to pokazywało 2 wiec to tak mniejwiecej.
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: kko »

Dużo zależy też od bieżnika opon - u mnie po założeniu shinko (shit'ko :grin: ) targało na boki, a po przełożeniu z powrotem na anakee jest ok przy każdej prędkości. Niezależnie czy mam centralny kufer założony czy nie, do tego jeżdżę często z jednym bocznym i też nie ma to wpływu.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
eneron
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 393
Rejestracja: 11.05.2010, 20:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: eneron »

U mnie od 80 km/h w górę gdy jadę z KUFREM po puszczeniu kierownicy kierownicą macha jak chorągiewką na wietrze, po zdjęciu kufra i przy 140 jak puszczam kiere moto jest stabilne i kiera ani drgnie na boki :blush:
W poprzednim TA XL600 też niemiłosiernie telepało kierą gdy latałem z kufrem :egh:
był: XL 600V '97 ---> XL 650V '06 ---> XL 1000VA TRAVEL '06 --> zdrada z Suzuki :)
Awatar użytkownika
siersciuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30.08.2010, 11:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Białystok

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: siersciuch »

Witam nie wiem czy w dobrym dziale pytam ale nic mi tu bardziej nie pasowało.
Pytanie do chłopaków z Białegostoku. Ma któryś z was namiary na garaż do wynajęcia na nowym mieście,
najlepiej w okolicy Pułaskiego 61? Nareszcie jest moto ale nie mam gdzie garażować. :swieczki:
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
Awatar użytkownika
siersciuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30.08.2010, 11:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Białystok

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: siersciuch »

Pytam w wątku regionalnym a nóż fachowiec mi się jakiś po sąsiedzku wypowie.
Ostatnio podczas robienia synchronizacji i czyszczenia gaźników stwierdziliśmy z kumplem że Trampek ma lekko rozwiercone dysze.
Jak myślicie dużo odbija się to na spalaniu i mocy?
Spalania jeszcze nie sprawdzałem jakoś czasu wciąż brak. Ale może ktoś napisze co o tym sądzi.
Pozdro :smile:
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
Awatar użytkownika
Arty1
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 175
Rejestracja: 12.05.2011, 09:18
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Białystok

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: Arty1 »

Hejka
na spalaniu na pewno się odbije,
pozostaje pytanie po co ktoś rozwiercał ?
może słaba kompresja ?
oby nie

pozdrawiam
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
— Mark Twain
AdamG
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 472
Rejestracja: 01.07.2010, 13:51
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Dzikie

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: AdamG »

Może w moto masz dysze od Dynojeta po prostu? Jeśli tak to nawet jak dostroisz wszystko to, jak czytałem, efekt nie powala a pije więcej. Najlepiej wyp...rdol to i załóż std.
Tak z ciekawości. Jak sprawdziliście, że masz rozwiercone dysze?
Awatar użytkownika
siersciuch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 30.08.2010, 11:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Białystok

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: siersciuch »

AdamG pisze: Najlepiej wyp...rdol to i załóż std.

Pomyślę nad tym ale chwilowo fundusze nie pozwalają niestety.
AdamG pisze:Tak z ciekawości. Jak sprawdziliście, że masz rozwiercone dysze?
Mam kumpla który jest w tym obcykany, robił synchronizacje i przy okazji zajrzeliśmy do gaźników,
dysze wyglądały na większe niż seryjne i a jedna z nich była lekko niesymetryczna.
Jeśli chodzi o kompresje i moc to jest super choć większego porównania i doświadczenia w tym nie mam.
Znajomy powiedział że ciągnie jak Afryka.
Co do spalania to może w najbliższy weekend uda mi się to sprawdzić bo akurat na wioskę jadę,
ale po ostatnim wyjeździe na offa po lasach sporo łykną bo aż się zdziwiłem że takie echo w baku :smile:
No nic ten sezon to faza testów. :crossy:
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
chimek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 08.03.2011, 15:23
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: łapy k/białegostoku

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: chimek »

czy te kiszki sa dobre do mego trampka?

MICHELIN DĘTKA MOTO 17 MH TR 4
MICHELIN DĘTKA MOTO 19 MF TR 4

a moze wybrac kiszki metzeler, bo tej firmy mam opony?

z gory dzieki ...
Awatar użytkownika
eneron
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 393
Rejestracja: 11.05.2010, 20:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: eneron »

:mouthshut: jak skasowac post ? :blush:
był: XL 600V '97 ---> XL 650V '06 ---> XL 1000VA TRAVEL '06 --> zdrada z Suzuki :)
andrzejm71
romeciarz
romeciarz
Posty: 30
Rejestracja: 11.12.2011, 19:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Kilka pytań do doświadczonych.

Post autor: andrzejm71 »

Witam, czy skrzynki po amunicji z ponizszego linku nadadza sie na kufry do TA, glownie chodzi o wymiary. Czy ktos juz cos takiego robil? :smile:

http://allegro.pl/pojemnik-kontener-met ... 13869.html
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość