Kilka pytań do doświadczonych.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Sprawdź poziom oleju na centralce lub siedząc na moto na ciepłym silniku. Przy minimum skrzynia chodzi głośniej. Sprawdź ile masz, zalej na maxa i śmigaj kontrolując poziom
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Dobra wszystko gra Teraz nastepne pytanie po dzisiejszej jezdzie.
Jak puszczam kierownice to mi zaczyna na boki drzec az w koncu musze ja łapac, pierwszy raz zobaczylem to na strasznie nie rownej, potem w trasie juz na prostej mniej ale po jakims czasie tez.
Motor jest bezwypadkowy na 99,9 % wiec co mozę być tym 0,01 % ?? Ten sezon w tych oponach jeszcze przejezdze ale raczej tez kwalifikuja sie do wymiany, moga byc przyczyna ?? Moze zl wywazone ??
Jak puszczam kierownice to mi zaczyna na boki drzec az w koncu musze ja łapac, pierwszy raz zobaczylem to na strasznie nie rownej, potem w trasie juz na prostej mniej ale po jakims czasie tez.
Motor jest bezwypadkowy na 99,9 % wiec co mozę być tym 0,01 % ?? Ten sezon w tych oponach jeszcze przejezdze ale raczej tez kwalifikuja sie do wymiany, moga byc przyczyna ?? Moze zl wywazone ??
- Skippy
- miejski lanser
- Posty: 343
- Rejestracja: 27.02.2011, 21:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
może źle wyważone, może złe ciśnienie, może łożysko główki ramy?
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 472
- Rejestracja: 01.07.2010, 13:51
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Dzikie
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
sprawdź najpierw najprostsze - czyli ciśnienie w oponach (oczywiście nie świeżo po palnikowaniu kiedy opony są ciepłe), jak masz centralkę lub skrzynkę po browarku to moto do góry i poruszaj kierownicą na boki czy cały czas pracuje z jednostajnym luzem/oporem - przede wszystkim czy nie ma żadnych "przeskoków" - szczególnie w środkowej pozycji. Następnie (wciąż na centralce, koło przednie w górze) złap za lagi na dole i poruszaj przód/tył czy nie ma wyczuwalnego luzu. Następnie sprawdź łożysko koła (wciąż na centralce/skrzynce, koło przednie w górze) poruszając kołem na boki czy nie ma wyczuwalnego luzu. Następnie popukaj w szprychy i próbuj poruszać nimi czy nie ma luźnych. Możesz też zrzucić koło i zawieźć do wyważenia/przeważenia sprawdzenia czy opona nie jest wyząbkowana.
Tyle na szybko. Jak sprawdzisz to napisz co Ci wyszło i ew. będziemy szukać dalej
Tyle na szybko. Jak sprawdzisz to napisz co Ci wyszło i ew. będziemy szukać dalej
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 472
- Rejestracja: 01.07.2010, 13:51
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Dzikie
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Albo jak się umówimy na latanie w sobotę (w innym wątku na lokalnym) to po prostu przyjedź i obejrzymy na miejscu co i jak
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Oho to patrzę moze być tego wiecej niż myślałem ;p Dopiero przyjechałem do domu, więc jutro w dzień jakoś sie z tym pobawie, pobawie bo niestety nie mam centralki jeszcze ;/ jak mi uda się już sprawdzić to dam znać, dzięki.
EDIT:
To drugie to by mi bardziej pasowało bo ja to zielony jak ... ;p
EDIT:
To drugie to by mi bardziej pasowało bo ja to zielony jak ... ;p
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Jechałeś z kufrem centralnym?
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Tak z kufrem centralnym Kappa, moze byc to przez to ?? Przy małych predkościach jak w miescie sprawdzałęm to tez ??
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Zdejmij kufer i sprawdź podobnie. Temat wałkowany na forum wielokrotnie. Zanim rozbierzesz pół motocykla to lepiej przejedź się najpierw bez kufra i opisz wrażenia. Przy mniejszych prędkościach również może to mieć znaczenie. Czekamy na wyniki
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- elaiden
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 05.04.2011, 00:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Wiec, zdjełem kufer, pojechałem na stacje zmierzyć ciśnienie w kołach, z przodu zrobiłem 2 bary z tyły 2,1-2,2 i zdaje mi sie że jest dużo lepiej. W mieście przy małych prędkościach mało kiedy zaczynało machać, jak wyjechałem za miasto to przy 100 km/h czasami troche machało ale to może temu że całkiem silny wiatr ?? czy wogole nie powinno mięc to znaczenia i wogole nie powinno machać ?? Dodam że te ćiśnienie tam na stacji to może się troche na oko ustawione bo jak robiłem np z przodu na 2 i potem przystawiałem to było 1,8 coś takiego wiec z przodu robiłem na 2,2 a potem jak przystawiałem to pokazywało 2 wiec to tak mniejwiecej.
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Dużo zależy też od bieżnika opon - u mnie po założeniu shinko (shit'ko ) targało na boki, a po przełożeniu z powrotem na anakee jest ok przy każdej prędkości. Niezależnie czy mam centralny kufer założony czy nie, do tego jeżdżę często z jednym bocznym i też nie ma to wpływu.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
- eneron
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 11.05.2010, 20:24
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
U mnie od 80 km/h w górę gdy jadę z KUFREM po puszczeniu kierownicy kierownicą macha jak chorągiewką na wietrze, po zdjęciu kufra i przy 140 jak puszczam kiere moto jest stabilne i kiera ani drgnie na boki
W poprzednim TA XL600 też niemiłosiernie telepało kierą gdy latałem z kufrem
W poprzednim TA XL600 też niemiłosiernie telepało kierą gdy latałem z kufrem
był: XL 600V '97 ---> XL 650V '06 ---> XL 1000VA TRAVEL '06 --> zdrada z Suzuki :)
- siersciuch
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 30.08.2010, 11:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Białystok
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Witam nie wiem czy w dobrym dziale pytam ale nic mi tu bardziej nie pasowało.
Pytanie do chłopaków z Białegostoku. Ma któryś z was namiary na garaż do wynajęcia na nowym mieście,
najlepiej w okolicy Pułaskiego 61? Nareszcie jest moto ale nie mam gdzie garażować.
Pytanie do chłopaków z Białegostoku. Ma któryś z was namiary na garaż do wynajęcia na nowym mieście,
najlepiej w okolicy Pułaskiego 61? Nareszcie jest moto ale nie mam gdzie garażować.
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
- siersciuch
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 30.08.2010, 11:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Białystok
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Pytam w wątku regionalnym a nóż fachowiec mi się jakiś po sąsiedzku wypowie.
Ostatnio podczas robienia synchronizacji i czyszczenia gaźników stwierdziliśmy z kumplem że Trampek ma lekko rozwiercone dysze.
Jak myślicie dużo odbija się to na spalaniu i mocy?
Spalania jeszcze nie sprawdzałem jakoś czasu wciąż brak. Ale może ktoś napisze co o tym sądzi.
Pozdro
Ostatnio podczas robienia synchronizacji i czyszczenia gaźników stwierdziliśmy z kumplem że Trampek ma lekko rozwiercone dysze.
Jak myślicie dużo odbija się to na spalaniu i mocy?
Spalania jeszcze nie sprawdzałem jakoś czasu wciąż brak. Ale może ktoś napisze co o tym sądzi.
Pozdro
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
- Arty1
- dwusuwowy rider
- Posty: 175
- Rejestracja: 12.05.2011, 09:18
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Białystok
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Hejka
na spalaniu na pewno się odbije,
pozostaje pytanie po co ktoś rozwiercał ?
może słaba kompresja ?
oby nie
pozdrawiam
na spalaniu na pewno się odbije,
pozostaje pytanie po co ktoś rozwiercał ?
może słaba kompresja ?
oby nie
pozdrawiam
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
— Mark Twain
— Mark Twain
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 472
- Rejestracja: 01.07.2010, 13:51
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Dzikie
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Może w moto masz dysze od Dynojeta po prostu? Jeśli tak to nawet jak dostroisz wszystko to, jak czytałem, efekt nie powala a pije więcej. Najlepiej wyp...rdol to i załóż std.
Tak z ciekawości. Jak sprawdziliście, że masz rozwiercone dysze?
Tak z ciekawości. Jak sprawdziliście, że masz rozwiercone dysze?
- siersciuch
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 30.08.2010, 11:52
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Białystok
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
AdamG pisze: Najlepiej wyp...rdol to i załóż std.
Pomyślę nad tym ale chwilowo fundusze nie pozwalają niestety.
Mam kumpla który jest w tym obcykany, robił synchronizacje i przy okazji zajrzeliśmy do gaźników,AdamG pisze:Tak z ciekawości. Jak sprawdziliście, że masz rozwiercone dysze?
dysze wyglądały na większe niż seryjne i a jedna z nich była lekko niesymetryczna.
Jeśli chodzi o kompresje i moc to jest super choć większego porównania i doświadczenia w tym nie mam.
Znajomy powiedział że ciągnie jak Afryka.
Co do spalania to może w najbliższy weekend uda mi się to sprawdzić bo akurat na wioskę jadę,
ale po ostatnim wyjeździe na offa po lasach sporo łykną bo aż się zdziwiłem że takie echo w baku
No nic ten sezon to faza testów.
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo, co abstynent i impotent.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 08.03.2011, 15:23
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: łapy k/białegostoku
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
czy te kiszki sa dobre do mego trampka?
MICHELIN DĘTKA MOTO 17 MH TR 4
MICHELIN DĘTKA MOTO 19 MF TR 4
a moze wybrac kiszki metzeler, bo tej firmy mam opony?
z gory dzieki ...
MICHELIN DĘTKA MOTO 17 MH TR 4
MICHELIN DĘTKA MOTO 19 MF TR 4
a moze wybrac kiszki metzeler, bo tej firmy mam opony?
z gory dzieki ...
- eneron
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 11.05.2010, 20:24
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
jak skasowac post ?
był: XL 600V '97 ---> XL 650V '06 ---> XL 1000VA TRAVEL '06 --> zdrada z Suzuki :)
-
- romeciarz
- Posty: 30
- Rejestracja: 11.12.2011, 19:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Kilka pytań do doświadczonych.
Witam, czy skrzynki po amunicji z ponizszego linku nadadza sie na kufry do TA, glownie chodzi o wymiary. Czy ktos juz cos takiego robil?
http://allegro.pl/pojemnik-kontener-met ... 13869.html
http://allegro.pl/pojemnik-kontener-met ... 13869.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość