Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

poza dwoma kółkami
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: davcio2 »

Nie motocyklowo ale wszyscy u nas zmotoryzowani więc proszę o poradę.

Kupiłem właśnie Leona st 2015 z silnikiem 2,0 tdi i szykuje pierwszy serwis.

Auto z zagranicy, jeździło na interwałach olejowych „longlife” ale u mnie będzie co 15 tyś jak w każdym poprzednim.
Pytam bo nie miałem wczesniej diesla z pierdołami typu dpf, egr i co tam jeszcze...
Jaki olej mi polecicie- najlepiej z własnego doświadczenia i konkretnie marka+model.

Pytanie nr 2 - zestaw rozrządu.
W iparts znajduje mi min zestawy z pompa wody:

Contitech za 680zl
INA za 1026 zł
HEPU za 1080zl

Nie chodzi mi o oszczędzanie na rozrządzie ale we wcześniejszych autach zawsze jeździłem na continentalu bez problemów i zawsze był to jeden z droższych zestawów- pytanie czy w tym przypadku pozostałe dwa są jakieś lepsze?

Dzięki za każdy trop :)
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
ryszard
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Tczew

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: ryszard »

Na pierwszy montaż zazwyczaj montowali firmy INA i tutaj bardziej chodzi o napinacze, pompę .
Jak do takiego młodego autka warto dołoźyc w końcu na conajmniej 60000 km masz spokój.
Awatar użytkownika
ryszard
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Tczew

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: ryszard »

Jeśli chodzi o olej to do silników z dpf -em trochę tego jest na rynku . W astrze leje Dexos 5w30 jest tani a przez dpf i tak musze go co roku wymieniać. Ale jak lubisz zalać droższym to Valvoline jest spoko.
jacek79
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 17.06.2018, 14:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: jacek79 »

Rozrzad co 200tys km, nie kupuj sam tylko niech warsztat zrobi kompleksowo zakup i montaż - kwestie gwarancyjne, INA CONTI bez roznicy
olej castrol edge 5w30 LL,
Trzeba zobaczyc czy w filtrze paliwa niema opiłków, oraz pod zaworkiem regulujacym cisnienie na pompie, jesli sa to jak najszybciej pompa do remontu. (Uchronisz sie przed wymiana wtryskow)
Filtr paliwa co druga wymiana oleju, reszta za kazdym razem,

Wysłane Transalpa
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: tomekpe »

jacek79 pisze:Rozrzad co 200tys km, nie kupuj sam tylko niech warsztat zrobi kompleksowo zakup i montaż - kwestie gwarancyjne, INA CONTI bez roznicy
olej castrol edge 5w30 LL,
Trzeba zobaczyc czy w filtrze paliwa niema opiłków, oraz pod zaworkiem regulujacym cisnienie na pompie, jesli sa to jak najszybciej pompa do remontu. (Uchronisz sie przed wymiana wtryskow)
Filtr paliwa co druga wymiana oleju, reszta za kazdym razem,

Wysłane Transalpa

Nie wiem jak jest w VAG ale w mojej Maździe zalanie ww. Castrola Edge to było słabe doświadczenie - wtedy jedyny raz dolewałem oleju, jedyny raz dziwnie coś dzwoniło przy przyśpieszaniu na zimnym silniku. Pozostały przebieg (przed i po) na oleju Mazdy nie dawał takich objawów.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: Artek »

jacek79 pisze:Rozrzad co 200tys km, nie kupuj sam tylko niech warsztat zrobi kompleksowo zakup i montaż - kwestie gwarancyjne, INA CONTI bez roznicy
olej castrol edge 5w30 LL,
Trzeba zobaczyc czy w filtrze paliwa niema opiłków, oraz pod zaworkiem regulujacym cisnienie na pompie, jesli sa to jak najszybciej pompa do remontu. (Uchronisz sie przed wymiana wtryskow)
Filtr paliwa co druga wymiana oleju, reszta za kazdym razem,

Wysłane Transalpa

Rozrząd co 200oo ? Mógłbyś to jakoś rozwinąć? Nigdy nie spotkałem się z takim interwałem dla paska rozrządu . :niewiem:
Dominator.
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: davcio2 »

Tak Artek, Jacek ma racje.
Przy tych silnikach interwał rozrządu volkswagen ustawił na 180tys a bodajże po 2016 na 210tys :/

Co nie zmienia faktu że u siebie wymieniam zawsze co 70-80 tys.
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: makumba »

Te nowsze rozrządy mają chyba szersze, mocniejsze paski - nie porównywałem słyszałem. U mnie w starszym zawsze montowany był pasek ConTitech bo jakoś najbardziej minie przekonywał. Pompy wody to SKF a nawet Dolz i problemów nie było ale najlepsza to chyba Hepu. Ważne, żeby ją wymieniać bo raz zostawiłem starą przytarła się i przeskoczył rozrząd, no i wymian co 60 - 70 tyś. Takie to moje laickie spostrzeżenia i doświadczenia, żeby nie było, że zalecania serwisowe :lol:
xl650v, drz 400
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: Next22 »

Często jest tak iż pasek rozrządu fabryczny OEM jest grubszy i szerszy wtedy mamy 150-200tys ale już kupowany na wolnym rynku nawet jako OEM to już jest cienki i wtedy to 80tys będzie optymalnie.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: davcio2 »

Po waszych odpowiedziach i lekturze internetu będzie:

Rozrząd kompletny HEPU
Olej Motul 8100 X-clean+ 5W30

Motula do aut nigdy nie lałem ale do motorów zawsze wiec dobrze mi się kojarzy :)
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: makumba »

Dopytaj tylko jaki w tym zestawie jest pasek rozrządu bo Hepu znam głównie z pomp. Na przykład w zestawie rozrządu INA jest pasek sygnowany jako INA a chyba oni pasków nie robią i mimo wielu teorii internetowych do końca nie wiadomo co to za pasek. Generalnie zakłada się tego mnóstwo, kumpel też zakładał taki ale ja (może nadgorliwie) wolałem dokupić pasek ContiTecha i porównując go z tym z zestawu INA to nie było to samo. Nie wiem jak to wygląda w innych zestawach? Kiedyś kompletowało się wszystko oddzielnie pasek rozrządu, rolki, napinacz, pompa wody w konfiguracji jakość/firma/cena jak kto chciał, teraz w większości są gotowe zestawy.
xl650v, drz 400
Dejf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 12.11.2017, 16:41
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: Dejf »

Ina (robi łożyska) jak i Continental (robi dużo ale paski też:)) należą do Schaeffler Group. Obydwie robią na pierwszy montaż OE jak i na aftermarket jako OES z logo VW i bez jako własny aftermarket. Obydwie warto polecić. Paski dobre robi także Gates. Hepu wiem wszyscy zachwalają A u mnie kiedyś dawno jedna szybko padła....
Olej tu gusta są podzielone [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] dla mnie Castrol 0W30 LL

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
Romet Ogar 205-> Simson Awo 425Sport -> Suzuki GSX600F-> Suzuki VL800 ->Honda XL700
jacek79
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 108
Rejestracja: 17.06.2018, 14:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: jacek79 »

Dokladnie motul jest przereklamowany, kiedys był dobry

Wysłane Transalpa
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: davcio2 »

W takim razie jakie oleje są DZISIAJ dobre?
W poprzednim Leonie lałem przez 7 lat z rzędu ten sam mobil1 super 5W40 bez uwag a jak teraz zacząłem czytać o olejach to się dowiaduje ze mobil chłam, motul przereklamowany itp...
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Olej i rozrząd do puszki 2,0 tdi cr dpf

Post autor: Dlugi1 »

Z grubsza to każdy spełniający specyfikację oraz wymieniany zgodnie ze "starą szkołą" co 10-12kkm.
Zostawmy innym podniecanie się wyższością jednych olejów nad innymi szczególnie przy wymianach nowomodnych co 30kkm...

Wysłane przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości