Transport motocykli

poza dwoma kółkami
Awatar użytkownika
Mongołek
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 54
Rejestracja: 20.07.2016, 23:15
Mój motocykl: XL600V

Transport motocykli

Post autor: Mongołek »

Trampkowicze :smile:
sezon motocyklowy za pasem, a moje maszyny jeszcze schowane :ysz: . Chciałabym pożyczyć przyczepkę do transportu (trasa z Czerwonaka do Jerki koło Śremu). Czy jest ktoś z Poznania albo Śremu i może pożyczyć na jeden dzień? :smile:
Całą akcję chcę przeprowadzić w nadchodzący poniedziałek.
Pomożecie? :smile:
Awatar użytkownika
coreball
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 374
Rejestracja: 04.03.2012, 10:59
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: Transport motocykli

Post autor: coreball »

Jak nic nie znajdziesz. To wypożycz w firmie taunus na obornickiej. Koszt ok 30zl za dobę.
Awatar użytkownika
Mongołek
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 54
Rejestracja: 20.07.2016, 23:15
Mój motocykl: XL600V

Re: Transport motocykli

Post autor: Mongołek »

dzięki za namiary :D
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Transport motocykli

Post autor: grad74 »

Hej Martyna. Dokłądnie, najlepiej wypożycyc. Koszt za dobę żaden, a nic Cię nie interesuje. I przeważnie dokładają pasy transportowe. Zanim dorobiłem się własnej zawsze tak robiłem.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Transport motocykli

Post autor: Adampio »

Mam pytanie o legalnie przyczepy.
Przyczepa lekka (na kat.B) to DMC750, ale w dowodzie mam maksymalna masę całkowitą przyczepy bez hamulca (Q2) - 700kg.
Czy to znaczy że mogę ciągnąć przyczepę lekką z wypożyczalni byleby rzeczywista masa przyczepki z ładunkiem (np. motórem) nie była większa od tych 700 kg?
Awatar użytkownika
maju
Admin
Admin
Posty: 1374
Rejestracja: 01.06.2008, 16:13
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Transport motocykli

Post autor: maju »

Adampio pisze:[...] Czy to znaczy że mogę ciągnąć przyczepę [...] ?
Jeśli przyczepa ma w dowodzie DMC większą niż w dowodzie ma holownik - to (legalnie) nie możesz
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Transport motocykli

Post autor: Adampio »

maju pisze:
Adampio pisze:[...] Czy to znaczy że mogę ciągnąć przyczepę [...] ?
Jeśli przyczepa ma w dowodzie DMC większą niż w dowodzie ma holownik - to (legalnie) nie możesz
Holownik ma DMC 2590 kg. Wątpliwości moje budzi te 700 kg przyczepy bez hamulca w dowodzie podczas gdy w wypożyczalni (np. w Wasbruku) są przyczepy o DMC 750kg i ładowności do 550 kg. Dotychczas ciągałem te przyczepki tylko po mieście (pomoc w przeprowadzkach) gdzie ryzyko kontroli jest w zasadzie zerowe, ale teraz chciałbym sobie pojechać z Trampkiem na kostkach na przyczepce kilkaset km w jedną stronę.
Awatar użytkownika
Pedro65
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 27.06.2017, 13:15
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Transport motocykli

Post autor: Pedro65 »

Samochód z przyczepą - przyczepa inna niż lekka ma dmc powyżej 750 kg. Można ją ciągnąć samochodem, mając prawo jazdy kat. B, o ile łączna masa (dmc) przyczepy i dmc samochodu nie przekracza 3,5 t. Warunkiem jest po pierwsze, zdolność pojazdu do ciągnięcia przyczepy o takiej masie, a po drugie, dmc samochodu powinno stanowić co najmniej 1,33 dmc przyczepy.

Samochód z przyczepą lekką - przyczepa lekka ma dmc nie wyższe niż 750 kg. Maksymalna masa takiego zestawu, którym możemy kierować, mając prawo jazdy kat. B, to 4250 kg przy założeniu, że pojazd ma dmc równe 3,5 t, a przyczepa – dmc równe 750 kg. W praktyce oznacza to furgona lub 9-osobowego busa z małą przyczepką. :thumbsup:
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Transport motocykli

Post autor: ArturS »

Wg przepisów jeśli w dowodzie masz wbite 700kg, to lipa, nie możesz ciągnąć ten DMC 750 nawet na pusto. Tak samo dział to w drugą stronę - masz samochód o DMC 3000kg, dopinasz przyczepkę DMC 750kg, to choćby wszystko jechało na pusto i ważyło faktycznie 2000kg, pierwsza bramka Viatoll i nie masz viaboxa, czy tam czegoś, to masz pozdrowienia z mandacikiem na kilka tys. PLN. Kwestia prawo jazdy kat.B to inna sprawa - jak samochód do max DMC3500kg, to zestaw z przyczepką lekką może mieć max DMC 4250kg. Jak przyczepa inna niż lekka (hamowana), to na kat. B nie można przekroczyć DMC zestawu 3500kg.
W praktyce - w życiu mi się nie przypierniczył żaden policmajster do tego tematu. Przynajmniej w PL. Jak do RO targałem taką przyczepę fieściną (w dowodzie wbite, że może ciągnąć 550kg niehamowanej), to przez Słowację jechałem jak na szpilkach. Później/wcześniej luzik ;) Słowacy mają jakiegoś hopla na tym punkcie. Każda kontrola z takim zestawem to, zdaje się, 50 euro w plecy.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Transport motocykli

Post autor: Adampio »

Dzięki obu Przedpiszcom [THUMBS UP SIGN]
Awatar użytkownika
colles
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1378
Rejestracja: 20.09.2011, 22:20
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Transport motocykli

Post autor: colles »

Pedro65 pisze:Maksymalna masa takiego zestawu, którym możemy kierować, mając prawo jazdy kat. B, to 4250 kg przy założeniu, że pojazd ma dmc równe 3,5 t, a przyczepa – dmc równe 750 kg. W praktyce oznacza to furgona lub 9-osobowego busa z małą przyczepką. :thumbsup:
I tu się bardzo mylisz :) Miedzy 3500 a 4250 potrzebujesz kategorię B96.
Jeśli czegoś nie wolno , a bardzo się chce , to można ..... :))))))))))
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Transport motocykli

Post autor: ostry »

Prawo jazdy kat. B upoważnia do holowania sprzętu o DMC (dopuszczalnej masie całkowitej) do 750 kg. Te uprawnienia działają teoretycznie do DMC o wartości 3,5 t. Teoretycznie, bo nie obejmują tzw. lekkich przyczep o DMC do 750 kg. Reasumując, mając prawo jazdy kat. B, można jechać autem o maksymalnej masie 3,5 t i ciągnąć przyczepkę o wadze do 750 kilogramów. Oczywiście liczy się rzeczywista masa pojazdu oraz wartości DMC podane w dokumentach samochodu i przyczepy z zastrzeżeniem, że wartość dotycząca auta nie może przekraczać tego drugiego! Łącznie można więc prowadzić zestaw składający się np. z pojazdu dostawczego lub terenówki oraz przyczepki, całość wynosi więc 4250 kg. Tego typu przyczepki najczęściej stosuje się do przewożenia mebli i narzędzi, przydają się także na budowach czy w gospodarstwach rolnych i przy przeprowadzkach.

Sprawa komplikuje się, gdy postanowimy holować coś cięższego. W tym przypadku obowiązują dwie bardzo ważne zasady. Pierwsza brzmi: jeśli przyczepka jest cięższa niż 750 kg, to całość zestawu – auto i przyczepka – nie mogą ważyć (w praktyce i dokumentach) więcej niż 3,5 t. Druga mówi o tym, że masa przyczepy nie może przekroczyć masy pojazdu ciągnącego. Jest to możliwe tylko w przypadku transportów ciężarowych oraz przy posiadaniu odpowiednich uprawnień. Auta osobowe nie mogą takich przyczepek holować. To szczególnie ważny przepis dla osób, które chcą dobrać odpowiednią przyczepę kempingową. Otóż musi być ona lżejsza od samochodu, a razem z nim nie może ważyć więcej niż 3,5 t.

Uprawnienia dodatkowe
W tej kategorii występuje specjalne pozwolenie B96, które umożliwia jazdę zestawem auto plus przyczepa o łącznej DMC do 4250 kg. Przyczepa nie musi być lekka, może ważyć więcej niż wspomniane 750 kg. Auto będące pojazdem holującym musi być jednak cięższe od przyczepy przynajmniej o 33%. Brzmi skomplikowanie? Tylko na początku, potem trzeba zagłębić się w obliczenia. W Internecie są dostępne odpowiednie kalkulatory pomagające oszacować dopuszczalną masę przyczepy w stosunku do samochodu. Największa trudność polega na tym, że uprawnienie B96 wymaga zdania egzaminu w WORD-zie. Nie musi być on poprzedzony kursem. Mając takie uprawnienie, będziemy mogli np. zapakować inny samochód na lekką lawetę i przejechać z nim np. na tor wyścigowy czy do warsztatu.

Kurs należy odbyć przed podjęciem próby zdania egzaminu na prawo jazdy kat. B+E. Taki dokument uprawnia do prowadzenia zestawu składającego się z auta o DMC 3,5 t oraz przyczepy o takiej samej DMC, czyli 7 t. Tyle teoria, bo w praktyce i wg przepisów DMC przyczepy musi być mniejsza niż DMC samochodu i to w odpowiedniej proporcji. DMC auta dzielimy przez 1,33 i w efekcie wychodzi DMC przyczepy. Przykład? Mamy auto o dopuszczalnej masie 3 t, a 3000 kg podzielone przez 1,33 daje 2250 kg.

To ostatnie wynika z faktu, iż przyczepy tego typu są wyposażane w tzw. hamulec najazdowy, który zgodnie z przepisami nie jest uznawany za pełnowartościowy. Ale dzięki temu możemy pociągnąć nawet sporą przyczepkę, lawetę z dwoma autami czy przyczepę towarową.


auto:r KONRAD BAGIŃSKI / 31-08-2017
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Transport motocykli

Post autor: ArturS »

Przelicznik 1.33 już wycofano. Teraz można targać 2.5 tonową terenówką przyczepę 3.5t (o ile jest taki zapis w dokumentach).
B96 to trochę takie bez sensu. Lepiej już zrobić B+E, wtedy można dobić do 7t zestawu (samochód o DMC3500 i przyczepa DMC3500). Przed wycofaniem 1.33 był to 6125kg
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Transport motocykli

Post autor: Pawel »

ArturS pisze:Wg przepisów jeśli w dowodzie masz wbite 700kg, to lipa, nie możesz ciągnąć ten DMC 750 nawet na pusto.
Niestety ale to prawda. Jest to debilny przepis :banghead: .
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Transport motocykli

Post autor: Adampio »

To jeszcze wróćmy do samego wożenia motóra. Od momentu gdy kupiłem auto z hakiem kusi mnie dalszy wyjazd i motórowanie na miejscu ale z przyczyn logistycznych przyczepki nie kupię tylko muszę wynajmować.
Najtańsza przyczepka zwykła, z burtami, (zakładam że trafi sie 700kg DMC) kosztuje 30 zl na dobę, a jak na tydzień to czasem można sporo utargować. Motórowe dedykowane są od 40 w gorę ale maja już najazd, który do zwykłej trzeba kombinować. Czy i ew. jaka jest Waszym zdaniem przewaga dedykowanej nad zwykła przy przewozie jednego Trampka?
Chodzi o tzw. rachunek ciągniony, czyli dostepność, parkowanie na miejscu, prowadzenie sie, wygodę załadunki i rozładunku w jedną osobę, itp, itd...
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1528
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Transport motocykli

Post autor: Sylwek »

W transporcie nie ma specjalnej różnicy. Przyczepa pod motocykle z reguły jest lżejsza. Ma najazd, o którym wspomniałeś, i punkty mocowania pasów. W przypadku przyczepy z burtami, mało która ma pewne punkty kotwiczenia w podłodze, więc kombinujesz i pasy przerzucasz przez ściany boczne; za to lepiej ochrania przed błotem. Łatwiej też po niej się tupta przy załadunku/rozładunku moto, możesz postawić na podłodze na bocznej nóżce. Wybór należy do Ciebie.
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Transport motocykli

Post autor: ArturS »

Przewaga przyczepki motocyklowej: wystawiasz na OLX wynajem za 35-40zł/dobę i spłaca Ci się w 2-3 lata, czasami szybciej. Towarowych w wypożyczalniach jest od groma, motocyklowe w sezonie są rozchwytywane. Ja mam stałych klientów, którzy nawet 2-3 tyg. wcześniej zamawiają wynajem na konkretny weekend, bo np. lecą pojeździć szlifierkami po torze.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Transport motocykli

Post autor: old1977 »

Pawel pisze:
ArturS pisze:Wg przepisów jeśli w dowodzie masz wbite 700kg, to lipa, nie możesz ciągnąć ten DMC 750 nawet na pusto.
Niestety ale to prawda. Jest to debilny przepis :banghead: .
przecież to wynika z warunków technicznych pojazdu gdzie tu szukasz "debilizmu" skoro producent auta skonstruował go tak że może ciągnąć przyczepę o DMC 700kg to znaczy że jego konstrukcja jest tak obliczona właśnie taka przyczepa bez hamulca pozwoli ci takim pojazdem w miarę bezpiecznie się i co najważniejsze pozwoli ci się zatrzymać bo układ hamulcowy auta powinien sobie dać rady.Idąc twoim tokiem rozumowania jeśli by zezwolić wszystkim pojazdom ciągnąć przyczepę o dmc 750 kg to do absurdów by dochodziło np fiat seicento o masie własnej 720 kg ciągnąłby przyczepę o dmc większym od masy własnej.Jestem diagnostą i często spotykam się właśnie z tym problemem przychodzą ludzie na stację i "panie napisz pan więcej na haku po mam przyczepę w domu a nie mogę jej ciągnąć" zasada jest prosta przyczepa masa przyczepy bez hamulca to połowa masy własnej danego pojazdu od wielu lat to stosuje i widzę że producenci aut idą tą samą drogą.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Transport motocykli

Post autor: capri »

Old, chodziło nawet o pustą przyczepę (towarową).
Ostatnio zmieniony 23.03.2018, 09:59 przez capri, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1947
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Transport motocykli

Post autor: Adampio »

@sylwek: a na zwykłej przyczepce tymi pasami to tylko pionowo na kołach, czy tez można na centralne lub na bocznej stopce?

@ArturS: mnie by było nawet stać na kupienie ale nie stać na przechowywanie. Liczyłem na wożenie Trampka T4 ( przy nim jest ten hak) ale nie ma co wtedy zrobić z tylną kanapą.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość