chip tunning tak ale u fachowca,
box nigdy w zyciu!!!! raz sprobowalem box szaleje odcina elektronike a nawet powoduje podwyzszenie obrotów podczas jazdy dobrze ze objawy mialem w miejskiej jezdzie w jeszcze na gwarancji to gówno oddałem.
Diesel - chip tuning? Box?
Re: Diesel - chip tuning? Box?
limited version Tramp
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Diesel - chip tuning? Box?
Dla potomnych...
Kijanką jeździ nam się naprawdę dobrze. Od zakupu w czerwcu zrobiłem 12 tys km bez najmniejszego problemu / usterki. Wygodna, dobrze się prowadzi i jak porównam sobie do Aurisa który za podobny rok jest droższy to w życiu ponownie bym nie kupił Toyoty. Ale nie o tym.
Silniczek 1.6 CRDi 90 koni - daje radę, moc niby ta sama ale jazda inna. Jedyny minus to że w moim modelu (po lifcie) jest turbina stałej geometrii (były wersje programowane na 90 i 115km a później też 128km, przed liftem miały tą samą turbinę a po różne ale o tej samej wydajności tylko innej charakterystyce) więc nie ciągnie od samego dołu ale w zamian za to jest tania i w regeneracji i w ew. zakupie.
Z żoną zrobiliśmy sobie prezent - nowy program do kompa u Mastersów w Piasecznie. Panowie naprawdę znają się na rzeczy a to jakie fury tam robią przyprawia o zawrót głowy. Pełna profeska, hamownia przed, pomiary parametrów nominalnych, indywidualnie pisany program, hamownia po.
Efekt?
Wg. katalogu powinien mieć - 90koni i 235nm.
Hamownia przed - 95koni i 238nm.
Hamownia po - 129koni i 279nm
Było to możliwe i bezpieczne bo sama jednostka fabrycznie to 115 a na 90 jest kastrowana. Były też fabryczne 128km - więc sądzę że taki tuning jak u mnie nie nadwyręży silnika, szczególnie że nie jeżdżę agresywnie.
Co do jazdy - to chyba nie muszę mówić do tego przy podobnej trasie i stylu jazdy dużo mniej pedał trzeba wciskać - a w wyniku o około 0,5L spadło mi spalanie.
Jeśli nic się nie rozsypie - to była super inwestycja.
BTW - ja robiłem Kię a ojciec swojego (mojego ex) Yarisa 1.4 d4d. Także bardzo zadowolony - z 75koni i 188nm ma 91koni i 224nm. Jedzie bardzo fajnie
Na razie nie porobiliśmy większych przebiegów - ale wiem i będę się tego trzymał, że jeżeli robić takie rzeczy to tylko programowo u dobrych fachowców. Mastersów polecam zdecydowanie.
Pozdrawiam
zimny
Kijanką jeździ nam się naprawdę dobrze. Od zakupu w czerwcu zrobiłem 12 tys km bez najmniejszego problemu / usterki. Wygodna, dobrze się prowadzi i jak porównam sobie do Aurisa który za podobny rok jest droższy to w życiu ponownie bym nie kupił Toyoty. Ale nie o tym.
Silniczek 1.6 CRDi 90 koni - daje radę, moc niby ta sama ale jazda inna. Jedyny minus to że w moim modelu (po lifcie) jest turbina stałej geometrii (były wersje programowane na 90 i 115km a później też 128km, przed liftem miały tą samą turbinę a po różne ale o tej samej wydajności tylko innej charakterystyce) więc nie ciągnie od samego dołu ale w zamian za to jest tania i w regeneracji i w ew. zakupie.
Z żoną zrobiliśmy sobie prezent - nowy program do kompa u Mastersów w Piasecznie. Panowie naprawdę znają się na rzeczy a to jakie fury tam robią przyprawia o zawrót głowy. Pełna profeska, hamownia przed, pomiary parametrów nominalnych, indywidualnie pisany program, hamownia po.
Efekt?
Wg. katalogu powinien mieć - 90koni i 235nm.
Hamownia przed - 95koni i 238nm.
Hamownia po - 129koni i 279nm
Było to możliwe i bezpieczne bo sama jednostka fabrycznie to 115 a na 90 jest kastrowana. Były też fabryczne 128km - więc sądzę że taki tuning jak u mnie nie nadwyręży silnika, szczególnie że nie jeżdżę agresywnie.
Co do jazdy - to chyba nie muszę mówić do tego przy podobnej trasie i stylu jazdy dużo mniej pedał trzeba wciskać - a w wyniku o około 0,5L spadło mi spalanie.
Jeśli nic się nie rozsypie - to była super inwestycja.
BTW - ja robiłem Kię a ojciec swojego (mojego ex) Yarisa 1.4 d4d. Także bardzo zadowolony - z 75koni i 188nm ma 91koni i 224nm. Jedzie bardzo fajnie
Na razie nie porobiliśmy większych przebiegów - ale wiem i będę się tego trzymał, że jeżeli robić takie rzeczy to tylko programowo u dobrych fachowców. Mastersów polecam zdecydowanie.
Pozdrawiam
zimny
Ostatnio zmieniony 04.10.2016, 09:14 przez zimny, łącznie zmieniany 1 raz.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Diesel - chip tuning? Box?
Dzięki za info!
Zawsze byłem zdania, że w motoryzacji rządzą głównie mity.
Zawsze byłem zdania, że w motoryzacji rządzą głównie mity.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Diesel - chip tuning? Box?
Mały update dla potomnych / zainteresowanych - po chipowaniu Kijanka zrobiła 16 tys km bez najmniejszego problemu, poboru oleju itp. W sumie od zakupu w czerwcu ub. roku 27 tys km, z napraw: wymienione amortyzatory tył i łączniki stabilizatora przód. Poza tym zero problemów czy awarii - wymiana oleju i filtrów co 10 tys. km. Przy okazji wymiany filtrów zawsze czyszczę airbox i przepływomierz co drugą zmianę oleju.
Yaris ojca po chipie zrobił 5 tys km i też zero problemów
W domu przybył nam także żony "kinderwagen" VW Golf Plus z 1.9TDi 90koni - i jak będę miał chwilę i wolną gotówkę oddam go do Mastersów
Yaris ojca po chipie zrobił 5 tys km i też zero problemów
W domu przybył nam także żony "kinderwagen" VW Golf Plus z 1.9TDi 90koni - i jak będę miał chwilę i wolną gotówkę oddam go do Mastersów
Ostatnio zmieniony 08.03.2017, 11:42 przez zimny, łącznie zmieniany 1 raz.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Diesel - chip tuning? Box?
Potwierdzasz moją subiektywną opinię o koreańskich autach. Dużo bezawaryjnych km życzę
A jak wrażenia z samej jazdy, eksploatacji po tym przebiegu? Szczególnie interesuje mnie opinia względem Aurisa, tę poprzednią widziałem ale była bardziej na świeżo.
A jak wrażenia z samej jazdy, eksploatacji po tym przebiegu? Szczególnie interesuje mnie opinia względem Aurisa, tę poprzednią widziałem ale była bardziej na świeżo.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Diesel - chip tuning? Box?
Tomkowi odpisałem na PW ale jak ktoś będzie zainteresowany opiszę szerzej. Krótko - w życiu bym Kijanki 1.6CRDi na Aurisa 1.4 D4D nie zamienił. Nigdy!
Dziś znowu zawitałem u Mastersów - tym razem z Golfem Plusem. Silnik 1.9TDI 90 koni 220nm. Kod silnika BAU czyli skastrowana programowo 105km. Nieco podobna sytuacja jak z KIĄ, tyle że kia 90 i 115 koni po 2010 miały różne turbiny, a tu różnica tylko programowa.
Staszewski zrobił program indywidualnie pod aktualne parametry i stan silnika. Pomiary z hamowni:
1. Seria - 99km, 228nm. Czyli wartości na plusie w stosunku do katalogu
2. Program - 143km i 302nm
Ogólnie przebieg momentu i mocy dużo lepszy i bardziej użyteczny niż w oryginale.
Czy muszę mówić jak to teraz jeździ? Elastyka na każdym biegu i ogień z jak jest potrzeba
Pozdrawiam
zimny
ps. KIA od chipowania zrobiła 20 tys km bez najmniejszego problemu, wszystko gra i buczy Polecam chipowanie diesla ale tylko profesjonalnie u ludzi którzy mają pojęcie co robią.
Dziś znowu zawitałem u Mastersów - tym razem z Golfem Plusem. Silnik 1.9TDI 90 koni 220nm. Kod silnika BAU czyli skastrowana programowo 105km. Nieco podobna sytuacja jak z KIĄ, tyle że kia 90 i 115 koni po 2010 miały różne turbiny, a tu różnica tylko programowa.
Staszewski zrobił program indywidualnie pod aktualne parametry i stan silnika. Pomiary z hamowni:
1. Seria - 99km, 228nm. Czyli wartości na plusie w stosunku do katalogu
2. Program - 143km i 302nm
Ogólnie przebieg momentu i mocy dużo lepszy i bardziej użyteczny niż w oryginale.
Czy muszę mówić jak to teraz jeździ? Elastyka na każdym biegu i ogień z jak jest potrzeba
Pozdrawiam
zimny
ps. KIA od chipowania zrobiła 20 tys km bez najmniejszego problemu, wszystko gra i buczy Polecam chipowanie diesla ale tylko profesjonalnie u ludzi którzy mają pojęcie co robią.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości