Ochrona modułów
Ochrona modułów
Ostatnio w moim Trampku zrobiłem osłonę modułów.Chodzi o to by kanapą nie przygniatać kości elektrycznych wchodzących do modułów zapłonowych. Wziąłem rurkę (chyba 3/4 cala) odcinek ok.4 cm przeciąłem na pół po długości nałożyłem na rurki ramy na wysokości modułów, następnie dopasowałem płaskownik między nałożone rurki tak by zasłaniał kości el. przyspawałem z oby stron i jest gitara. Następnie całość zdiąłem oszlifowałem spawy owinąłem izolacią el. i wcisnąłem na ramę. Po nałożeniu kanapy nie ma już możłiwości by się coś uśżkodziło. Oczywiście przed spawaniem odłączyłem akumulator. Moje modułki śą bezpieczne
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: Ochrona modułów
możesz wrzucić zdjęcie jak już się z nami dzielisz tą informacją
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Ochrona modułów
Gut roboten , u mnie już raz regenerowany(chyba) przez poprzedniego właściciela, bo jakiś taki owinięty taśmą ale spawów to się ponoć nie szlifuje
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Re: Ochrona modułów
dajcie proszę fotki oryginału i po przeróbkach bo u mnie niby niema co przerabiać
Nie prędkość zabija tylko nagłe zatrzymanie...
Re: Ochrona modułów
Najprostrzą metodą ochrony modułów jest wymiana gumowej kieszeni w ktorej one siedzą.
Orginalnie zamontowane są (moduły) pionowo-wtyczki u góry,ale byly też montowane poziomo-wtyczki od strony regulatora.Należy poszukać takiej kieszeni poziomej.
Orginalnie zamontowane są (moduły) pionowo-wtyczki u góry,ale byly też montowane poziomo-wtyczki od strony regulatora.Należy poszukać takiej kieszeni poziomej.
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: Ochrona modułów
Wiesz fryta nie każdy ma możliwość nabycia takiej kieszeni.
Kawałek rurki i płaskownika zawsze sie znajdzie u siebie lub znajomego a pospawać to można samemu lub kumpel za zrobi bez problemu
arti ja mam zrobione tak samo
Kawałek rurki i płaskownika zawsze sie znajdzie u siebie lub znajomego a pospawać to można samemu lub kumpel za zrobi bez problemu
arti ja mam zrobione tak samo
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Re: Ochrona modułów
Nie mówię co jest droższe a co tańsze ale najbardziej zbliżone do orginału.
Płaskownik,czy kawałek rurki też spełni swoją funkcję,ale trzeba spawac co nie zawsze jest możliwe i zalecane.
Płaskownik,czy kawałek rurki też spełni swoją funkcję,ale trzeba spawac co nie zawsze jest możliwe i zalecane.
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: Ochrona modułów
fryta ja nie maiłem na myśli ceny kieszenie czy ceny osłony metalowej, jeśli ktoś mieszka daleko od dużych miast i serwisów, słabszy dostęp do neta ( np u kolegi może posiedzieć) a ma garaż to wykona sam z własnej inicjatywy, a jakby miał możliwość to by poszedł i kupił i sie nie pierdzielił.
Poza tym, niekoniecznie to trzeba przyspawywać do ramy, ja przewierciłem ramę i nagwintował i przykręciłem.
Poza tym, niekoniecznie to trzeba przyspawywać do ramy, ja przewierciłem ramę i nagwintował i przykręciłem.
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
- Stringers
- miejski lanser
- Posty: 354
- Rejestracja: 18.10.2008, 22:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dark Side of Stettinum
- Kontakt:
Re: Ochrona modułów
Jakakolwiek ingerencja w ramę, czy to przez spawanie, czy wiercenie, osłabia jej wytrzymałość. Założenia konstrukcyjne inżynierów, którzy bądź co bądź się na tym znają, nie przewidywały w tym miejscu innych obciążeń. Zawsze warto się dwa razy zastanowić zanim zacznie się grzebać przy ramie. Oby to wyszło jedynie na zdrowie
Najpiękniejsza muzyka, to praca silnika...choćby to był odkurzacz
FOTOSTORY http://picasaweb.google.com/onthemove.dnx
BLOG http://onthemove.blox.pl/html
FOTOSTORY http://picasaweb.google.com/onthemove.dnx
BLOG http://onthemove.blox.pl/html
- Piszczałka
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 328
- Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca
Re: Ochrona modułów
może się nie rozleci pod obciążeniem, a jak będzie sie giąć czy pękać to migomat w dłoń i się wzmocni, nie jest to element odpowiadający za prowadzenie pojazdu
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Ochrona modułów
delikatna poprzeczka pod siodłem, nie powinna nic zepsuć.. W tym miejscu rama nie jest aż tak bardzo obciążona.
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- Stringers
- miejski lanser
- Posty: 354
- Rejestracja: 18.10.2008, 22:37
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dark Side of Stettinum
- Kontakt:
Re: Ochrona modułów
U mnie moduł leży na płasko i nic go nie uciska , zresztą ile trzeba by było ważyć aby kanapa przygniatała moduł w takim przypadku warto by było dla własnego dobra pomyśleć o zrzuceniu balastu z samego siebie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Najpiękniejsza muzyka, to praca silnika...choćby to był odkurzacz
FOTOSTORY http://picasaweb.google.com/onthemove.dnx
BLOG http://onthemove.blox.pl/html
FOTOSTORY http://picasaweb.google.com/onthemove.dnx
BLOG http://onthemove.blox.pl/html
- dandan
- miejski lanser
- Posty: 398
- Rejestracja: 13.06.2008, 07:47
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Ochrona modułów
Wbrew pozorom wcale nie trzeba dużo ważyć, wystarczy się sporo poruszać po nierównym.Stringers pisze:U mnie moduł leży na płasko i nic go nie uciska , zresztą ile trzeba by było ważyć aby kanapa przygniatała moduł
Najprościej to wyjąć moduły z uchwytów i umieścić niżej.
Transafricalp beta
T7
T7
- sewer
- dwusuwowy rider
- Posty: 181
- Rejestracja: 16.06.2008, 19:16
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Ochrona modułów
i zabezpieczyc styropianemdandan pisze:Wbrew pozorom wcale nie trzeba dużo ważyć, wystarczy się sporo poruszać po nierównym.Stringers pisze:U mnie moduł leży na płasko i nic go nie uciska , zresztą ile trzeba by było ważyć aby kanapa przygniatała moduł
Najprościej to wyjąć moduły z uchwytów i umieścić niżej.
no i stało sie co się miało stać mam następce
3,3kg---55cm---27.09.2008r ---4,35rano
zapinajcie pasy mniej boli
był tampi jest super tenera
3,3kg---55cm---27.09.2008r ---4,35rano
zapinajcie pasy mniej boli
był tampi jest super tenera
- bajrasz
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 462
- Rejestracja: 15.06.2008, 14:23
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Re: Ochrona modułów
albo gąbeczkąsewer pisze:i zabezpieczyc styropianemdandan pisze:Wbrew pozorom wcale nie trzeba dużo ważyć, wystarczy się sporo poruszać po nierównym.Stringers pisze:U mnie moduł leży na płasko i nic go nie uciska , zresztą ile trzeba by było ważyć aby kanapa przygniatała moduł
Najprościej to wyjąć moduły z uchwytów i umieścić niżej.
Re: Ochrona modułów
Zabezpieczenie modułów mi zajęło mi 25 minut, a zrobiłem to tak:
1. Zdjąłem siodło.
2. Odłączyłem moduły (w moim modelu są dwa stojące pionowo)
3. Wyjąłem je razem z gumową kieszenią - kieszeń ma 3 komory, a środkowa, najmniejsza jest pusta
4. Przeciąłem kieszeń (przez środkową komorę), w ten sposób każdy z modułów dostał własną
5. Oba moduły, już w pojedyńczych kieszeniach złożyłem poziomo wtyczkami na zewnątrz i skleiłem izolacją
6. Taki zestaw umieściłem na powrót we wnęce pod siodłem przyblokowałem kawałkiem styropianu i na wszelki wypadek przymocowałem srytytkami.
7. Założyłem siodło.
1. Zdjąłem siodło.
2. Odłączyłem moduły (w moim modelu są dwa stojące pionowo)
3. Wyjąłem je razem z gumową kieszenią - kieszeń ma 3 komory, a środkowa, najmniejsza jest pusta
4. Przeciąłem kieszeń (przez środkową komorę), w ten sposób każdy z modułów dostał własną
5. Oba moduły, już w pojedyńczych kieszeniach złożyłem poziomo wtyczkami na zewnątrz i skleiłem izolacją
6. Taki zestaw umieściłem na powrót we wnęce pod siodłem przyblokowałem kawałkiem styropianu i na wszelki wypadek przymocowałem srytytkami.
7. Założyłem siodło.
Nie mam już Transalpa, Supertenery ani nawet Afryki...
- Novy
- osiedlowy kaskader
- Posty: 144
- Rejestracja: 16.07.2008, 19:32
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: De
Re: Ochrona modułów
Zrobiłem tak jak Misiek. Tyle tylko, że ja upchnąłem moduły, a "kieszenie" służą jako wypeniacz.
NAT w DCT
Re: Ochrona modułów
Sorki Panowie, ale nie mam możliwości przesłania zdjęć, ale może coś być na forum AT. Brajdak mój ma Afrykę i obaj robiliśmy taki sam patent. Co najważniejsze to nie ma w tym wiercenia ramy, a jak ktoś ma bawy przed spawaniem to zawsze można to pospawać nie na motocyklu
Re: Ochrona modułów
Witam,u mnie w trampku również zabezpieczylem moduły w podobny sposób,lecz nie spawałem,a jedynie przykleilem tasmą dwustronną 3M kawałek płaskownika z "kwasówki" grubosci 2mm,szybko i tanio:),lecz i tak polecam zapasowy moduł wozić na dalsze wyprawy:) pozdrawiam
Re: Ochrona modułów
Więc jak obiecałem wstawiam fotki z przeróbki mocowania modułów.
Takie jest mocowanie oryginalne, dwie kieszenie pionowe.
Wyciągnąłem moduły i kieszeń gumową. Kieszeń przeciąłem w miarę dokładnie na pół w pionie pomiędzy celami na moduły.
Dzięki temu część tej gumy która jest w tej przestrzeni między modułami będzie stanowiła podstawkę i moduł będzie miał trochę amortyzacji.
( na to liczę )
Przymiarki z wsadzonymi modułami.
Ten kabelek który idzie do regulatora wypadało by puścić troszkę inną droga niż oryginalnie aby nie miał możliwości przetarcia się. ( zrobię fotkę finalną )
Sklejone odcięte kawałki kieszeni klejem do szyb samochodowych. Klej taki jest elastyczny i bardzo mocny. Ale pewnie butapren też dał by radę.
Skleiłem te elementy tak aby oryginalne szczeliny montażowe na siebie nachodziły i dało się tamtędy przepuścić trytytkę czy jakieś inne mocowanie którym chce jeszcze dodatkowo przymocować tą nową kieszeń. ( te wypustki na górze )
No to tyle na dziś. Kieszeń się klei i wieczorem bądź jutro zamontuje i pstryknę fotkę na gotowo.
Takie jest mocowanie oryginalne, dwie kieszenie pionowe.
Wyciągnąłem moduły i kieszeń gumową. Kieszeń przeciąłem w miarę dokładnie na pół w pionie pomiędzy celami na moduły.
Dzięki temu część tej gumy która jest w tej przestrzeni między modułami będzie stanowiła podstawkę i moduł będzie miał trochę amortyzacji.
( na to liczę )
Przymiarki z wsadzonymi modułami.
Ten kabelek który idzie do regulatora wypadało by puścić troszkę inną droga niż oryginalnie aby nie miał możliwości przetarcia się. ( zrobię fotkę finalną )
Sklejone odcięte kawałki kieszeni klejem do szyb samochodowych. Klej taki jest elastyczny i bardzo mocny. Ale pewnie butapren też dał by radę.
Skleiłem te elementy tak aby oryginalne szczeliny montażowe na siebie nachodziły i dało się tamtędy przepuścić trytytkę czy jakieś inne mocowanie którym chce jeszcze dodatkowo przymocować tą nową kieszeń. ( te wypustki na górze )
No to tyle na dziś. Kieszeń się klei i wieczorem bądź jutro zamontuje i pstryknę fotkę na gotowo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości