Kaski
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Kaski
Ja mam Sierrę, jedyne co mi nie pasuje to waga. Z drugiej strony ten kask jest jednak sporo tańszy od AGV (kupowałem za 566, teraz sprawdzałem w tym samym miejscu i cena 711.55).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 778
- Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Kaski
długo go masz - jak jakość materiałów, spasowania itd? Korzystasz z blendy czy daszek jest wystarczający? I jeszcze jedno - googli używasz? zdejmujesz szybkę przy goglach czy wejdą bez demontażu?nadol pisze:Ja mam Sierrę, jedyne co mi nie pasuje to waga. Z drugiej strony ten kask jest jednak sporo tańszy od AGV (kupowałem za 566, teraz sprawdzałem w tym samym miejscu i cena 711.55).
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 778
- Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Kaski
top prawda ze waga jest miłym zaskoczeniem w tym kasku. Sierra ma co prawda blendę i cały mechanizm z tym związany więc musi być cięższa - nie wiem czy aż tyle. Powiedz mi ile czasu go używasz i jak wygląda wnętrze. Jak jeździsz w słoneczne dni to daszek starcza czy jednak okulary zakładasz?coreball pisze:Ja akurat z agv jestem zadowolony. Jest o 0.5 kg lżejszy od sierry, a to czuć przy dłuższej jeździe.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Kaski
krzysimirn pisze:długo go masz - jak jakość materiałów, spasowania itd? Korzystasz z blendy czy daszek jest wystarczający? I jeszcze jedno - googli używasz? zdejmujesz szybkę przy goglach czy wejdą bez demontażu?nadol pisze:Ja mam Sierrę, jedyne co mi nie pasuje to waga. Z drugiej strony ten kask jest jednak sporo tańszy od AGV (kupowałem za 566, teraz sprawdzałem w tym samym miejscu i cena 711.55).
Kask mam od marca 2014 i 99% czasu w nim jeżdżę. Gogli nie używam ale można je założyć z szybą lub bez. Z blendy korzystam. Daszek jest regulowany i dobrze działa. Jakość hamerykańska - czyli tak jak wykończenie (plastiki) w ich samochodach, niezbyt wysokie loty.
Wojtekk ma ten sam kask i lata z goglami.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1431
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Kaski
coreball pisze:Ja akurat z agv jestem zadowolony. Jest o 0.5 kg lżejszy od sierry, a to czuć przy dłuższej jeździe.
jak by kosztował około 500 zł to tez bym był zadowolony ale , że kosztuje powyżej 1000zł to już nie bardzo..... Ja po prostu wymagam czegoś więcej od kasku za ponad tysiaka .
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1431
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Kaski
krzysimirn pisze:herni74 pisze:mam i używam i jedyny plus to niska waga i zapięcie 2D . Po za tym materiały kiepskie , które szybko się zużywają i wizjer , który ulega bardzo szybko porysowaniu poprzez częste otwieranie. (wada fabryczna) i drogie części zamienne . Według mnie nie wart ceny ponad 1000zł .krzysimirn pisze:AGV AX8 DUAL EVO - kto ma , kto używa kto może coś o nim powiedzieć??
cały sęk w tym, że ten kask mogę mieć za 850 PLN dlatego się nim interesuję. drugi który biorę pod uwagę to O'NEAL SIERRA ADVENTURE - tu cena podobna ale bez zniżek. Biorąc pod uwagę ceny wyjściowe już tak pięknie nie jest tzn porównywalnie w zakresie ceny. Ale przy tej zniżce na AGV mogę je w jakimś sensie porównywać i rozważać oba.
ten Sierra to lipa straszna ...i do tego wazy tyle co szczękowiec ! ! to już weź pod uwagę kask Ispido Desert za ponad 300 zł (to samo co Acerbis ACTIVE za ponad 500 zł ) http://intermotors.pl/product-pol-12642 ... bialy.html
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Kaski
O'Neal Sierra Adventure 1650 gherni74 pisze: ten Sierra to lipa straszna ...i do tego wazy tyle co szczękowiec !
Ispidio Desert 1600 g
AGV AX-8 Dual EVO 1514 g
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1431
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Kaski
AGV AX-8 Dual Evo waży 1300 g !!!! https://www.4motos.pl/AGV-AX-8-Dual-Black a najnowszy AGV AX-8 Dual Evo Tour wazy 1100g http://www.24mx.pl/kask-agv-ax-8-dual-e ... arno-bialynadol pisze:O'Neal Sierra Adventure 1650 gherni74 pisze: ten Sierra to lipa straszna ...i do tego wazy tyle co szczękowiec !
Ispidio Desert 1600 g
AGV AX-8 Dual EVO 1514 g
Bardzo ważne jest jeszcze to ,że model AGV AX-8 współgra ze stabilizatorem karku !
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Kaski
AGV AX 8 Dual rozmiar L waży 1514 g, porównywałem kaski w rozmiarze L.herni74 pisze:AGV AX-8 Dual Evo waży 1300 g !!!! https://www.4motos.pl/AGV-AX-8-Dual-Black a najnowszy AGV AX-8 Dual Evo Tour wazy 1100g http://www.24mx.pl/kask-agv-ax-8-dual-e ... arno-bialynadol pisze:O'Neal Sierra Adventure 1650 gherni74 pisze: ten Sierra to lipa straszna ...i do tego wazy tyle co szczękowiec !
Ispidio Desert 1600 g
AGV AX-8 Dual EVO 1514 g
Bardzo ważne jest jeszcze to ,że model AGV AX-8 współgra ze stabilizatorem karku !
Sierra Adventure jest kompatybilny z neck brace.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 778
- Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Kaski
szukam i szukam i trafiłem na taki artykuł. W związku z tym, że to test kasków "adwenczer" to wrzucam może komuś się przyda.
http://www.motocykl-online.pl/testy/Tes ... ure,8511,1
ciekawe bo brali do uwagę dane producenta i sami wazyli kaski i np ten AX-8 wypadł tak:
Masa: 1500 ±50 g (rozmiar M wg producenta); 1340 g (zważony rozmiar XL)
ale ciekawe że test wygrywa NISHUA ENDURO CARBON - ma go ktoś??
http://www.motocykl-online.pl/testy/Tes ... ure,8511,1
ciekawe bo brali do uwagę dane producenta i sami wazyli kaski i np ten AX-8 wypadł tak:
Masa: 1500 ±50 g (rozmiar M wg producenta); 1340 g (zważony rozmiar XL)
ale ciekawe że test wygrywa NISHUA ENDURO CARBON - ma go ktoś??
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Kaski
Nie mam ale interesowałem się tematem. Wiem, że to kopia Uvex Enduro Carbon (o tym kasku sporo napisano). Nie ma blendy.krzysimirn pisze:...ale ciekawe że test wygrywa NISHUA ENDURO CARBON - ma go ktoś??
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: Kaski
To ja dorzucę od razu test kasków integralnych z blendą oraz szczękowych z tej samej serii Motocykla
http://www.motocykl-online.pl/testy/Kas ... zna,7943,5
http://www.motocykl-online.pl/testy/Tes ... ych,8770,7
Zadziwia mnie ,że np. przy kasku "niższej" klasy waga 1500 jest skomentowana jako WADA ,a kask z wyższej półki o wadze np. 1496 już nie jest problemem. Takie dziwne sugestie .
Ja osobiście jako zwolennik mimo wszystko kasków szczękowych czekam na połączenie Szczękowca z daszkiem - I nie chodzi mi o wypinaną szczękę , ale o podnoszoną (najlepiej wraz z daszkiem)
http://www.motocykl-online.pl/testy/Kas ... zna,7943,5
http://www.motocykl-online.pl/testy/Tes ... ych,8770,7
Zadziwia mnie ,że np. przy kasku "niższej" klasy waga 1500 jest skomentowana jako WADA ,a kask z wyższej półki o wadze np. 1496 już nie jest problemem. Takie dziwne sugestie .
Ja osobiście jako zwolennik mimo wszystko kasków szczękowych czekam na połączenie Szczękowca z daszkiem - I nie chodzi mi o wypinaną szczękę , ale o podnoszoną (najlepiej wraz z daszkiem)
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 778
- Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Kaski
a ten CABERG tourmax - to nie to czego szukasz?HarryLey4x4 pisze:
Ja osobiście jako zwolennik mimo wszystko kasków szczękowych czekam na połączenie Szczękowca z daszkiem - I nie chodzi mi o wypinaną szczękę , ale o podnoszoną (najlepiej wraz z daszkiem)
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 778
- Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Kaski
Ciekawe - w teście schubert C3 ma bardzo wysoką note a zerknijcie tutaj:
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-c3
w anglii testują kaski i ten model wypada cienko jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Chyba że mówimy o innym kasku ale raczej jest to ten sam model:
PS. Ha ha wypadł nawet gorzej niż mój CABERG SINTESI
i weź człowieku wybieraj , nie daj się wkręcić marketingowi producentów
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: Kaski
Caberg w ogóle nie jest w kręgu moich zainteresowań. Te kaski zwyczajnie mi się nie podobają, są jakieś "nieforemne" za duże ... ? ? Dodatkowo pisali coś o kłopotach Caberga szczękowego z otwarciem po uderzeniu w szczękę.
Co do testu Sharpa, to słyszałem wiele opinii jako o jego kiepskiej miarodajności głównie ze względu na branie pod uwagę stosunku jakość/cena. Stąd często wypada , że kaski z górnej półki cenowej wypadają gorzej. Mówiąc po ludzku coś co kosztuje 4 razy drożej zazwyczaj nie jest 4 razy bezpieczniejsze, tylko np. o połowę bezpieczniejsze. Zatem wraz ze wzrostem ceny Sharp będzie wypadał gorzej jeśli wartości stanowiące o bezpieczeństwie będą maleć albo zbyt wolno rosnąć. Jest to na pewno w miarę miarodajny test dla szukających kasków z portfelem o budżecie niższym lub średnim.
Co do testu Sharpa, to słyszałem wiele opinii jako o jego kiepskiej miarodajności głównie ze względu na branie pod uwagę stosunku jakość/cena. Stąd często wypada , że kaski z górnej półki cenowej wypadają gorzej. Mówiąc po ludzku coś co kosztuje 4 razy drożej zazwyczaj nie jest 4 razy bezpieczniejsze, tylko np. o połowę bezpieczniejsze. Zatem wraz ze wzrostem ceny Sharp będzie wypadał gorzej jeśli wartości stanowiące o bezpieczeństwie będą maleć albo zbyt wolno rosnąć. Jest to na pewno w miarę miarodajny test dla szukających kasków z portfelem o budżecie niższym lub średnim.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 778
- Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Kaski
HarryLey4x4 pisze:Caberg w ogóle nie jest w kręgu moich zainteresowań. Te kaski zwyczajnie mi się nie podobają, są jakieś "nieforemne" za duże ... ? ? Dodatkowo pisali coś o kłopotach Caberga szczękowego z otwarciem po uderzeniu w szczękę.
Co do testu Sharpa, to słyszałem wiele opinii jako o jego kiepskiej miarodajności głównie ze względu na branie pod uwagę stosunku jakość/cena. Stąd często wypada , że kaski z górnej półki cenowej wypadają gorzej. Mówiąc po ludzku coś co kosztuje 4 razy drożej zazwyczaj nie jest 4 razy bezpieczniejsze, tylko np. o połowę bezpieczniejsze. Zatem wraz ze wzrostem ceny Sharp będzie wypadał gorzej jeśli wartości stanowiące o bezpieczeństwie będą maleć albo zbyt wolno rosnąć. Jest to na pewno w miarę miarodajny test dla szukających kasków z portfelem o budżecie niższym lub średnim.
Ciekawe gdzie słyszałeś tą opinie o testach SHARPA. Jak czytam to nie wiedzę nigdzie informacji, że biorą pod uwagę w jakimkolwiek przypadku stosunku jakości do ceny (ale jakby ktoś miał tą informacje to chętnie się z nią zapoznam). Teraz jeszcze zerknąłem na testy "droższych" modeli i wypadają różnie, jedne lepiej drugie gorzej więc to branie pod uwagę ceny przy testach raczej nie jest prawdą. Z opisu jak testują i kim są wydaje się, że mogą to być naprawdę miarodajne testy. Nie to ,że ich bronię ale dobrze jest zastanowić się co może być dla nas jako użytkowników jakaś miarodajną opinią na temat kasków. Bardziej wierzyłbym im, niż testom producenckim lub tym z gazet. Choć z drugiej strony gazeta testuje to bardziej pod kątem używania a SHARP raczej pod technicznym kątem bezpieczeństwa, ochrony głowy itd.
Chodzi o to żeby ne dać się naciągać na droższe kaski - bo producent albo dystrybutor lub sprzedawca chwali, że są najlepsze. Jak ktoś ma troszkę do czynienia z handlem to doskonale wie jak działają prowizje sprzedażowe, pakiety partnerskie, prowizje dla sprzedawców od obrotu itd A marketing tez doskonale wie jak nacisnąć guziczek u nas w głowie i wmówić nam że to jest to czego potrzebujemy bo nasze życie ble ble ble itd - wiecie o co mi chodzi
Ostatnio zmieniony 11.02.2016, 11:27 przez krzysimirn, łącznie zmieniany 9 razy.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Kaski
Czy masz na to jakieś źródła?HarryLey4x4 pisze:Caberg w ogóle nie jest w kręgu moich zainteresowań. Te kaski zwyczajnie mi się nie podobają, są jakieś "nieforemne" za duże ... ? ? Dodatkowo pisali coś o kłopotach Caberga szczękowego z otwarciem po uderzeniu w szczękę.
Co do testu Sharpa, to słyszałem wiele opinii jako o jego kiepskiej miarodajności głównie ze względu na branie pod uwagę stosunku jakość/cena. Stąd często wypada , że kaski z górnej półki cenowej wypadają gorzej. Mówiąc po ludzku coś co kosztuje 4 razy drożej zazwyczaj nie jest 4 razy bezpieczniejsze, tylko np. o połowę bezpieczniejsze. Zatem wraz ze wzrostem ceny Sharp będzie wypadał gorzej jeśli wartości stanowiące o bezpieczeństwie będą maleć albo zbyt wolno rosnąć. Jest to na pewno w miarę miarodajny test dla szukających kasków z portfelem o budżecie niższym lub średnim.
Ze strony Sharpa wynika, że gwiazdki zależą tylko od wyniku testu bezpieczeństwa, a cena nie wpływa na gwiazdki. Wedle ich testu, Schuberth po prostu źle wypadł - wyniki ma żółte i czerwone, a na 5 gwiazdek powinno wszędzie być zielono. To nie jest jedyne kryterium oceny kasku, ale wydaje się istotne.
http://sharp.direct.gov.uk/content/ratings
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
Re: Kaski
Gdzie pisali, podaj źródło ?HarryLey4x4 pisze:Dodatkowo pisali coś o kłopotach Caberga szczękowego z otwarciem po uderzeniu w szczękę.
W wynikach testu sharpa w górnej części jest kłódka z procentowym wynikiem, przetłumacz i zinterpretuj.
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/nolan-n90
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/ls2-ff370
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings ... nd-tourmax
Co ocenia "sharp": http://www.motogen.pl/Testy-kaskow-SHARP,9506.html
Moim zdaniem punktem wyjścia do rozważań o kasku - kaskach jest odpowiedź na proste pytanie:
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- HarryLey4x4
- łamacz szprych
- Posty: 712
- Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: spod Poznania
Re: Kaski
"...Otwarcie szczęki nie jest problemem, o ile podczas wypadku przycisk nie uległ zniszczeniu.Cambriel pisze:Gdzie pisali, podaj źródło ?HarryLey4x4 pisze:Dodatkowo pisali coś o kłopotach Caberga szczękowego z otwarciem po uderzeniu w szczękę.
Dla najczęściej mocno już na tym etapie testu pokiereszowanych kandydatów to jeszcze nie był koniec męczarni. Przyszedł bowiem czas na sprawdzenie, czy osoba udzielająca pierwszej pomocy ofierze wypadku będzie w stanie otworzyć szczękę kasku. Dobra wiadomość: ten test zaliczyli niemal wszyscy kandydaci. Niechlubny wyjątek to Caberg, który nie pozwolił nic ze sobą zrobić – szczęka pozostała zamknięta. Do jej otwarcia trzeba by użyć narzędzi, co zawsze niesie ryzyko dodatkowego zaszkodzenia ofierze wypadku. Inny kask najpierw nie chciał ulec, ale wymiękł przed argumentem siły, tzn. po chwyceniu za wewnętrzną część szczęki i silnego szarpnięcia.... "
Z testów o szczękowcach
łatwiej @Cambriel będzie jak po prostu przeczytasz.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 778
- Rejestracja: 03.05.2010, 11:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Kaski
tutaj to ja się może wypowiem z tym niesieniem pomocy:HarryLey4x4 pisze:"...Otwarcie szczęki nie jest problemem, o ile podczas wypadku przycisk nie uległ zniszczeniu.Cambriel pisze:Gdzie pisali, podaj źródło ?HarryLey4x4 pisze:Dodatkowo pisali coś o kłopotach Caberga szczękowego z otwarciem po uderzeniu w szczękę.
Dla najczęściej mocno już na tym etapie testu pokiereszowanych kandydatów to jeszcze nie był koniec męczarni. Przyszedł bowiem czas na sprawdzenie, czy osoba udzielająca pierwszej pomocy ofierze wypadku będzie w stanie otworzyć szczękę kasku. Dobra wiadomość: ten test zaliczyli niemal wszyscy kandydaci. Niechlubny wyjątek to Caberg, który nie pozwolił nic ze sobą zrobić – szczęka pozostała zamknięta. Do jej otwarcia trzeba by użyć narzędzi, co zawsze niesie ryzyko dodatkowego zaszkodzenia ofierze wypadku. Inny kask najpierw nie chciał ulec, ale wymiękł przed argumentem siły, tzn. po chwyceniu za wewnętrzną część szczęki i silnego szarpnięcia.... "
Z testów o szczękowcach
1. jeśli człowiek oddycha to nie ściągamy mu kasku - może zrobić sobie to sam - jak mu będzie gorąco lub niewygodnie.
2. jeśli człowiek nie oddycha ....... to już mu wszystko jedno jak ściągnięty będzie kask. Oczywiście najlepiej robić to w dwie osoby gdy jedna stabilizuje kark a druga ściąga - a w tym przypadku myślę ze caberg by zszedł bo ściągaliśmy na kursach które prowadziłem kaski szczękowe bez ich otwierania-dwie osoby ściągną bez problemu w sposób "bezpieczny". Jak się nie da to mechaniczne otwarcie jest OK, i tak już ratujemy życie nie zdrowie a jak zupełnie nie da się ściągnąć to wytyczne Europejskiej rady Resuscytacji pozwalają nawet na robienie masażu serca bez wykonywania oddechów ratunkowych. O jakości masażu bez oddechów już nie ma co pisać bo będzie to obszerna dyskusja i nie na temat w tym dziale
"Inny kask najpierw nie chciał ulec, ale wymiękł przed argumentem siły, tzn. po chwyceniu za wewnętrzną część szczęki i silnego szarpnięcia" - a to już bym powiedział debilizm jeśli chodzi o niesienie pomocy lub podawanie że jednak ten kask dał się otworzyć i umożliwił niesienie pomocy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość