Chodzi ci o przekaźnik czy o przerywacz do ledówfalco pisze:Jeśli masz już Led-y, to oczywiście przekaźnik musi być dedykowany do ledów, ale o tym już była mowa.
Lampa tył oraz kierunki led
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5547
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Przepraszam myślałem o jednym pisałem o drugim, zmęczony jestem...
Przerywacz led do ledów.
Przekaźnik to oczywiście zwyczajny przekaźnik z oznaczeniami o których pisałem.
Przerywacz led do ledów.
Przekaźnik to oczywiście zwyczajny przekaźnik z oznaczeniami o których pisałem.
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Jakby wpadł ci w oko taki przerywacz z oznaczeniami cyfrowymi, podeślij mi link
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5547
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Lampa tył oraz kierunki led
andy237 pisze:Jakby wpadł ci w oko taki przerywacz z oznaczeniami cyfrowymi, podeślij mi link
falco pisze: Przekaźnik 3 stykowy, to najprostszy z najprostszych, kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym za kilka zł (dokładnie taki jak z Twojego zdjęcia).
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Andy,
Nie piszesz czy wymieniłeś również przednie kierunki na LEDy. Typowy przerywacz do LEDów NIE NADAJE się wprost do pracy z żarówkami większej mocy.
Dlatego, w takim przypadku, lepiej zastosuj coś takiego http://allegro.pl/regulowany-przerywacz ... 53308.html
Będzie szybciej, pewniej i bez strat. Ale nie będziesz widział, jak przepali się któryś z kierunków.
Nie piszesz czy wymieniłeś również przednie kierunki na LEDy. Typowy przerywacz do LEDów NIE NADAJE się wprost do pracy z żarówkami większej mocy.
Dlatego, w takim przypadku, lepiej zastosuj coś takiego http://allegro.pl/regulowany-przerywacz ... 53308.html
Będzie szybciej, pewniej i bez strat. Ale nie będziesz widział, jak przepali się któryś z kierunków.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Przednich nie zmieniałem, a nie wiedziałem że nie będzie działać na dwóch żarówkach i dwóch ledach. Dzięki za informację, może wreszcie będzie mi migać tak jak trzeba
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Może mi ktoś obeznany z tematem pomóc jak ja mam ten przerywacz podłączyć, bo albo to trefny towar, albo już jestem głupi. Podłączyłem to chyba w jedyny możliwy sposób to kierunki ledwie się żarzyły.
To schemat od przerywacza. W kostce mam od lewej przewód czarny, środkowy szary i ostatni z prawej zdaje się zielony, z tego wszystkiego zapomniałem
To schemat od przerywacza. W kostce mam od lewej przewód czarny, środkowy szary i ostatni z prawej zdaje się zielony, z tego wszystkiego zapomniałem
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Lampa tył oraz kierunki led
O ile instalacja w moto jest zgodna z oryginałem:
P - przerywacz, M-moto (instalacja);
(P) czerwony - (M) czarny,
(P) brązowy - (M) zielony,
(P) niebieski - (M) szary.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy przerywacz jest OK - podłącz:
czerwony do aku(+)
brązowy do aku (-)
do niebieskiego podepnij żarówkę 12V (moc bez znaczenia) której drugie złącze podłącz do aku (-).
Powinno od razu migać. Jeśli nie miga - trefny towar. Jeśli miga - instalacja do sprawdzenia.
P - przerywacz, M-moto (instalacja);
(P) czerwony - (M) czarny,
(P) brązowy - (M) zielony,
(P) niebieski - (M) szary.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy przerywacz jest OK - podłącz:
czerwony do aku(+)
brązowy do aku (-)
do niebieskiego podepnij żarówkę 12V (moc bez znaczenia) której drugie złącze podłącz do aku (-).
Powinno od razu migać. Jeśli nie miga - trefny towar. Jeśli miga - instalacja do sprawdzenia.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
I to jest podpowiedź, jasna i prosta, mój fotel też zrozumiał . Pozostało sprawdzić, dzięki
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Lampa tył oraz kierunki led
A mnie sie przy tej okazji nasunelo pytanie towarzyszace: czy aby pakowanie ledow gdzie sie da w oswietleniu motocykla nie odbije sie niekorzystnie na pracy regulatora? Im mniejsze jest obciazenie instalacji odbiornikami tym bardziej nagrzewa sie regulator (bo wiecej energii z uzwojen stojana pradnicy musi odprowadzic na mase - energia idzie na grzanie reglera). Ciekawi mnie czy zastanawial sie ktos czy takie trwale ograniczenie poboru pradu nie powoduje wiekszego prawdopodobienstwa uszkodzenia reglera od przegrzania?
Taka tam refleksja, ale moze ktos rozwazal juz taki problem?
Taka tam refleksja, ale moze ktos rozwazal juz taki problem?
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Na szczęście kierunkowskazy włącza się rzadko i na krótko Poza tym moim przypadku chyba nie będzie problemu, zaoszczędzony na tylnej lampie prąd zużyję w halogenach Hella micro de
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Lampa tył oraz kierunki led
To prawda, ale bez przesady.KLOSZ pisze:A mnie sie przy tej okazji nasunelo pytanie towarzyszace: czy aby pakowanie ledow gdzie sie da w oswietleniu motocykla nie odbije sie niekorzystnie na pracy regulatora? Im mniejsze jest obciazenie instalacji odbiornikami tym bardziej nagrzewa sie regulator (bo wiecej energii z uzwojen stojana pradnicy musi odprowadzic na mase - energia idzie na grzanie reglera). Ciekawi mnie czy zastanawial sie ktos czy takie trwale ograniczenie poboru pradu nie powoduje wiekszego prawdopodobienstwa uszkodzenia reglera od przegrzania?
Po pierwsze - to co zauważył Andy. Zatem nie takie "trwałe".
Po drugie - 600tka i (chyba) 650tka nie były obliczone na ciągłe używanie świateł mijania, więc przewidziano jeszcze 55W do zagospodarowania.
Po trzecie - najwięcej roboty regler ma przy wyższych obrotach - zatem co? Jeździć powoli?
Po czwarte - wielu kierowników doposaża instalację: minetki, halogenki, dodatkowe lampy, etc. A ostatnio - nawet grzane kanapy.
Ale zawsze można poprawić bilans cieplny reglera dokładając mu radiator lub przenosząc w nieco bardziej przewiewne miejsce. Albo przylepić na radiatorze reglera termistor i dorzucić mu wiatraczek.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- KLOSZ
- miejski lanser
- Posty: 340
- Rejestracja: 09.10.2012, 14:04
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa -> Łódź
- Kontakt:
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Ano fakt. Kierunkowskazy to pikus, swiatlo pozycyjne z tylu to tez pikus te kilka W. Najwiekszym wyzwaniem byloby nie dokladanie halogenow i zmiana przedniej lampy na LED
Zdrowko
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
KLOSZ ☺
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘
⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Uważaj co piszesz, bo przeczyta to ktoś niewiedzący że tego nie można zrobić, i zrobi toKLOSZ pisze:Ano fakt. Kierunkowskazy to pikus, swiatlo pozycyjne z tylu to tez pikus te kilka W. Najwiekszym wyzwaniem byloby nie dokladanie halogenow i zmiana przedniej lampy na LED
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Sprawdziłem przerywacz, najpierw na samym akumulatorze jak radził " pat13 " i kierunek migał we właściwym tempie, więc odłączyłem oryginalny przerywacz i podłączyłem nowy przerywacz do instalacji ( jak się okazało parę dni wcześniej sam podłączyłem go poprawnie ) więc podłączyłem go i okazało się że miga owszem z właściwą częstotliwością lecz światło jest słabsze, a po włączeniu świateł mijania jeszcze bardziej osłabło. Zamienię kierunki na inne z homologacją i zobaczymy czy to coś zmieni
http://moto.allegro.pl/regulowany-przer ... 53308.html
http://moto.allegro.pl/regulowany-przer ... 53308.html
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Testy zapewne przeprowadzasz przy wyłączonym silniku. Im więcej odbiorników włączysz tym mrugałki będą słabiej świecić. Odpal moto i sprawdź.
Sprawdź napięcie na żarówkach mrugałek i porónaj z napięciem na aku przy włączonych migaczach.
Jeśli to jest przerywacz w pełni elektroniczny (bez przekaźnika) to będzie na żarówkach nieco słabiej, bo dostają o 0,7V mniejsze napięcie niż w przypadku przerywacze bimetalowego. Jeśli natomiast przerywacz ma przekaźnik (będzie cykał) to przejrzałbym jednak złączki instalacji i kabelki.
Które kierunki chcesz zmieniać? Te LEDowe? One nie mają na to wpływu. Odłącz je, a sam zobaczysz.
Sprawdź napięcie na żarówkach mrugałek i porónaj z napięciem na aku przy włączonych migaczach.
Jeśli to jest przerywacz w pełni elektroniczny (bez przekaźnika) to będzie na żarówkach nieco słabiej, bo dostają o 0,7V mniejsze napięcie niż w przypadku przerywacze bimetalowego. Jeśli natomiast przerywacz ma przekaźnik (będzie cykał) to przejrzałbym jednak złączki instalacji i kabelki.
Które kierunki chcesz zmieniać? Te LEDowe? One nie mają na to wpływu. Odłącz je, a sam zobaczysz.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Po sprawdzeniu na sucho było żałośnie, odpaliłem silnik i nieco się poprawiło, ale do oryginału brakowało tyle co świecy do latarki.
I faktycznie nie ma przekaźnika tylko układ scalony.
Skoro ledy nie mają wpływu na jasność, to sprawdzę na dwóch kierunkach ledowych
I faktycznie nie ma przekaźnika tylko układ scalony.
Skoro ledy nie mają wpływu na jasność, to sprawdzę na dwóch kierunkach ledowych
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Tak jak podejrzewałem, z dwoma kierunkami ledowymi nie ma różnicy z silnikiem odpalonym czy bez, zawsze świecą jasno. W końcu to tylko 1 wat na kierunek. Więc pisanie że to jest przerywacz do kierunków mieszanych to ściema, jest za słaby. Trzeba się rozstać z przednimi żarówkami.
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Lampa tył oraz kierunki led
A jak podłączysz przerywacz bezpośrednio do aku też słabo świeci?
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Lampa tył oraz kierunki led
Bezpośrednio do akumulatora podłączałem tylko kierunek ledowy, wtedy świecił jasno. Jak się ociepli skoczę do garażu z kierunkiem oryginalnym i podłączę go bezpośrednio do akumulatora.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości