Strona 1 z 1

TCP - kim jesteśmy, zasady, zapisy, kontakt...

: 26.09.2008, 18:25
autor: maju
Klub nasz istnieje w przestrzeni wirtualnej, nie ma fizycznej siedziby. Tworzą go ludzie z różnych stron Polski, łączy nas zamiłowanie do Transalpa, chęć wymiany doświadczeń zawiązanych z użytkowaniem tego typu motocykla i podobny charakter wypraw bliskich i dalekich.
Zloty ogólnopolskie organizowane są zwykle 2x w roku na rozpoczęcie i zakończenie sezonu. Oczywiście obecność nie jest obowiązkowa, ale to bardzo dobra metoda poznania innych klubowiczów.
Na wspólne wypady klubowicze umawiają się na forum, a wyjazdy i spotkania lokalne organizowane są przez nich samych w grupach z danego terenu.
Klub zrzesza klubowiczów - posiadaczy Transalpa, i przyjaciół klubu - posiadających inny motocykl i zainteresowanych uczestnictwem w życiu klubowym.

Nie jesteśmy formalnym zrzeszeniem, a grupą przyjaciół złączonych wspólnym hobby, zapraszamy podobne dusze do naszej kompani.

Klubowicz - posiada Transalpa i płaci składki - 20zł na rok.
Klubowicz to także ten kto posiadał Transalpa (i był wówczas klubowiczem), a obecnie ma inny motocykl jednak nadal płaci składki.
Na liście klubowej znajduje się jego zdjęcie z własnym Transalpem.

Przyjaciel klubu – nie posiada Transalpa, płaci składkę.

Nie płacenie składek skutkuje powrotem do statusu: „zarejestrowany”.

Klubowicze i przyjaciele posiadają więcej uprawnień i przywilejów niż "zarejestrowani".
Co konkretnie jest aktualnie dostępne można poczytać w klubowej części forum niedostępnej dla ogółu.
Kilka postów niżej jest lista wybranych przywilejów.
Składka jest ważna na rok kalendarzowy, czyli z nowym rokiem zaczynamy zbiórkę od nowa.

Osoby kontaktowe

: 04.07.2011, 18:21
autor: maju
Osoby kontaktowe:

Przenoszenie, kasowanie, edycja postów -> moderatorzy; (wilq.bb -> wilq.bb@transalpclub.pl)
Moderatorzy mają możliwości techniczne utrzymywania forum w należytym porządku, włącznie z banowaniem użytkowników i mają pełne poparcie administracji na korzystanie z tych narzędzi.

Wpisy na Kalendarium -> Cynciu, nadol ;
Obsługa TCP Galerii -> Da_ ;
Mapa klubowa -> nadol ;
Sprawy techniczne: strona www, forum -> administratorzy (maju);
Aktualizacja www, masz nowe materiały na stronę? -> administratorzy (maju);
Klubowe finanse -> administratorzy (maju, haku);
Sprzedaż drobnych gadżetów klubowych -> haku;
Swoje zdjęcie na listę klubową wysyłasz -> haku (haku@transalpclub.pl);
Inne sprawy związane z klubem -> administratorzy;

Członkowie grup:
Administrator - pełny admin.
Administrator Forum - posiada dostęp do zarządzania forami oraz ustawień zezwoleń forum.
Administrator Grup - może zarządzać grupami i użytkownikami.
Moderator globalny - zarządza treścią całego forum.
Cały zespół osób zarządzających forum.

Zapisy do klubu

: 04.07.2011, 18:21
autor: maju
Zapisy do klubu:

Najpierw rejestrujesz się na forum (nie zalecam polskich znaków w loginie- będą problemy z wyświetlaniem zdjęcia klubowicza), gdzie będziesz miał status "nowy użytkownik". Aby zostać "kandydatem" a potem "klubowiczem" musi wykazać minimum aktywności na forum co będzie skutkowało automatyczną utratą statusu "nowy użytkownik". Twój nick/login zmieni się wówczas z brązowego na czarny.
Gdy już nie będziesz "nowy" możesz dołączyć do grupy "kandydat".
Panel użytkownika na forum (twoje konto) -> Grupy -> zaznacz "kandydata" i wyślij.
Następnie wysyłasz swoje zdjęcie z motocyklem -> do haku (haku@transalpclub.pl);
Po ingerencji admina zostaniesz kandydatem i uzyskasz dostęp do dodatkowej części forum gdzie znajdziesz dodatkowe dane w tym nr konta, które czeka na składkę.
Po wpłynięciu kasy na konto z kandydata zostaniesz przyjacielem a po dostarczeniu zdjęcia ze swoim TA klubowiczem. Każdy najpierw zostaje przyjacielem a dopiero potem klubowiczem, jest to związane z podziałem zadań pomiędzy administratorów.
Konto nie jest sprawdzanie codziennie - nie należy się więc spodziewać ekspresowego wciągnięcia na listę.

Kasowanie użytkowników / konta

: 04.07.2011, 18:31
autor: maju
Użytkownicy na forum są kasowani z następujących powodów:

1.
Brak logowania się na forum ponad 1 rok.
W przypadku "nowych" użytkowników kryteria są ostrzejsze, i znacznie szybciej usuwane są ich martwe konta.

2.
Drastyczne łamanie ogólnych zasad dobrego zachowania, spam itp,

3.
Podanie nieprawdziwych danych w swoim profilu.

Jednym z ewidentnych przypadków jest wartość wpisana w rubrykę "imię".
Podczas rejestracji nowego użytkownika jest to dodatkowa autoryzacja.
Jeśli to pole nie będzie wypełnione lub będzie wpisana "dziwna" wartość, użytkownik zostanie potraktowany jako "robot" i usunięty.
Wpis ten jest sprawdzany dla nowych użytkowników.

4.
Użytkownik nie zamierza więcej bywać na forum i przesyła prośbę o skasowanie swojego konta.
Wówczas jego konto może być dezaktywowane - ale nie dosłownie kasowane.
Użytkownik może sam dezaktywować swoje konto zmieniając we własnym profilu np. adres e-mail.
Może również wcześniej zmienić inne dane w swoim profilu, przez co konto stanie się anonimowe.
Posty które napisał na forum pozostają - bo tylko takie rozwiazanie zapewnia zachowanie spójności forum a wątki nie tracą sensu.

Nowy użytkownik

: 03.04.2013, 10:26
autor: maju
Nowy użytkownik posiada na forum login w kolorze brązowym.
Nowym jest się do momentu napisania 10 postów.

Nowi posiadają ograniczone uprawnienia na forum i są to między innymi:
- brak możliwości tworzenia nowych tematów w niektórych forach, np. giełda / sprzedam,
- brak możliwości głosowania w ankietach,
- brak możliwości wysyłania prywatnych wiadomości na forum,
- ograniczenia w pisaniu na mChacie,
- nie może używać podpisu w swoich postach.

Przywileje klubowiczów i przyjaciół

: 03.04.2013, 10:33
autor: maju
Klubowicze i przyjaciele posiadają więcej uprawnień na forum.
Oto część z nich:
  • Dostępna forumowa Galeria gdzie można umieszczać swoje zdjęcia. Obecnie można w niej również utworzyć 20 podalbumów. Każdy z nich udostępnia max 100 zdjęć. Zdjęcia o rozdzielczości większej niż 1024 x 800 pix zostaną automatycznie pomniejszone. "Zarejestrowani" mogą tylko oglądać galerie.
  • Dostępna zewnętrzna TCP Galeria na własne albumy zdjęć. Pliki są przechowywane na naszym serwerze. Polecana na większą ilość zdjęć np. z wyjazdów. Oryginalny plik zdjęcia może być dowolnie duży.
  • Dostępne e-maile w klubowej domenie, czyli ksywaklubowicza@transalpclub.pl.
  • MChat (shoutbox) z maksymalnymi opcjami (url, uśmieszki). "Zarejestrowani" nie mają opcji umieszczania uśmieszków, "nowy użytkownik" ma jeszcze mniej uprawnień.
  • Załączniki do postów - można je umieszczać bezpośrednio z poziomu pisanego postu, są przechowywane na naszym serwerze. Maksymalne wymiary obrazu: 1025x850pix. Załączniki nie są widoczne dla "gości" - aby je widzieć trzeba być zalogowanym na forum.
  • Klubowe konto FTP - miejsce na serwerze do przesyłania/udostępniania dowolnych plików. Raczej nie do długotrwałego przechowywania. Takie konto może być pomocne np. na długim wyjeździe aby na bieżąco przesyłać zdjęcia z wyjazdu (kopia bezpieczeństwa).
  • Forum "lokalne oferty" - możliwość napisania własnej oferty handlowej (temat). Przedstawić swoją dowolną działalność czy inne zdolności które mogą się komuś przydać. "Zarejestrowani" mogą czytać i odpisywać w tematach.
  • Możliwość logowania się jako "ukryty" na forum. Inni użytkownicy forum nie widzą tego ukrytego klubowicza na liście obecnych na forum, nie wiedzą więc o jego obecności. Wyjątkiem są admini i moderatorzy którzy widzą ukrytych.

Jeśli ktoś traci zielony kolor, czyli przestaje być klubowiczem/ przyjacielem automatycznie traci wszystkie przywileje.
Kasowane są więc jego galerie, konto mailowe itd.

Wstawianie zdjęć

: 11.09.2014, 19:07
autor: maju
Zdjęcie na forum można wklejać na kilka sposobów.

1. jako załącznik do swojego posta,
2. do forumowej galerii (f-Galeria),
3. na zewnętrzny serwer,
4. do niezależnej od forum galerii TCP.
----------------

1. Ząłacznik.
Pisząc posta klikasz na dole "dodaj załącznik", wskazujesz plik i wysyłasz.
Załączniki mają największe ograniczenia i są one opisane w temacie o załącznikach.
viewtopic.php?f=12&t=373

Załącznik to dobra metoda na wklejanie pojedynczych zdjęć, małych, a więc wcześniej obrobionych - czyli to najbiedniejsza, mało komfortowa opcja.

Maksymalna wielkość zdjęcia to 1280 x 1024 pix, oraz 200kB.
W zależności od wielkości zdjęcia będzie ono wyświetlane w różny sposób:
- całe zdjęcie,
- wycinek zdjęcia z suwakami z boku i na dole (klikając na nie wyświetli się całe),
- tylko link do zdjęcia (jego kliknięcie wyświetli zdjęcie).

Ponieważ załączniki są przechowywane na TCPowym serwerze to ich wklejenie jest dostępne tylko dla zielonych.
Załączniki są widoczne na forum tylko dla zalogowanych użytkowników forum - goście ich nie widzą.

----------------

2. Forumowa galeria (f-Galeria)
Zakładasz swoją galerię i do niej wklejasz zdjęcie. Może być do albumu głównego lub podalbumu.
Samo wklejenie nie powinno sprawić problemu - wskazuje się plik na swoim dysku.
Gdy już masz zdjęcie w swoim albumie możesz je wkleić również do postu.
Każde zdjęcie w galerii ma swój numer - jest on podany np pod zdjęciem w okienku z opisem BBCode obrazka , a cały wpis w tym okienku to kod który wystarczy wkleić do posta.
Czyli w swoim poście wklejasz kod:

Kod: Zaznacz cały

[album]304[/album]
lub

Kod: Zaznacz cały

[album-max]304[/album-max]
i zostanie w nim wyświetlone zdjęcie z galerii.
Wykorzystany numer to oczywiście przykład.
Różnica pomiędzy tymi kodami to wyświetlenie: miniatury lub dużego zdjęcia.

Z poziomu pisania posta są widoczne guziki "album" i "album-max" które pomagają w dodaniu zdjęcia.
Wyznaczy zaznaczyć nr zdjęcia wpisany ręcznie w poście i kliknąć jeden z guzików - zobaczysz kod w postaci którą podałem wcześniej.

Oczywiście zdjęcia są też widoczne bezpośrednio w f-Galerii. Można podać tylko link do swojego albumu i tam można je oglądać niezależnie od postów.
Każdy album f-Galerii jak i poszczególne jej zdjęcia mają również swój adres URL.
Można więc linkować do tych zdjęć/albumów nie tylko przy pomocy BBCode na forum.

Umieszczanie zdjęć w forumowej galerii jest lepsze niż dołączenie ich jako załącznik.
Będzie większe i są mniejsze ograniczenia jego wielkości/jakości.
Tutaj działa funkcja automatycznego zmniejszania zdjęcia więc nie musisz się martwić jak go wcześniej obrobić.

Ponieważ f-Galeria przechowuje pliki na TCPowym serwerze to ich wklejenie jest dostępne tylko dla zielonych.
Zdjęcia w f-Galerii są widoczne dla wszystkich.

---------------

3. Zewnętrzny serwer.
Każde zdjęcie umieszczone gdzieś w sieci ma swój unikalny adres.
Kończy się on rozszerzeniem typowym dla grafiki - najczęściej jest to .jpg
Wystarczy ten adres wkleić do posta, zaznaczyć go i kliknąć guzik "Img"
Ponownie zobaczysz kod:

Kod: Zaznacz cały

[img]adres_zdjęcia[/img]
a w poście będzie wyświetlana zdjęcie.
Takie zdjęcia są widoczne dla wszystkich.

---------------

4. TCP Galeria. - galeria.transalpclub.pl

Przeznaczona do wklejania dużej ilości zdjęć, np. z wyjazdów - podobnie jak to ma miejsce w albumach Google czy innych podobnych.

Logujesz się na stronie galerii i od tego momentu możesz do niej wklejać swoje zdjęcia.
Poszczególne zdjęcia nie mają limitów wielkości, ale będą ustawione limity dla całego konta jednego użytkownika.
Im większe będziesz więc wklejał zdjęcia, tym mniej ich zmieścisz.
Limity będą ustalane na bieżąco w miarę dostępności zasobów.

Ponieważ TCP Galeria przechowuje pliki na TCPowym serwerze to ich wklejenie jest dostępne tylko dla zielonych.
Zdjęcia z TCP Galerii są widoczne dla wszystkich.

Konto klubowe

: 06.01.2015, 15:50
autor: maju
Konto klubowe.
To na nie zbieramy np. coroczne składki.

Dane do przelewu:

MECAJAN Marta Szczepańska
26 1050 1575 1000 0090 7255 5262


Uwaga !!!
Bardzo ważne, w tytule przelewu musi być podany nick z forum i dopisek "NAKLEJKA 2019 r" Przykład: ( haku NAKLEJKA 2019 r )
Wpłaty z innym tytułem przelewu będą zwracane.

Jeśli zależy Wam na czasie np. zmiany koloru na forum wyślijcie do haku potwierdzenie przelewu ( haku@transalpclub.pl )

Grupy występujące na forum

: 25.09.2015, 19:59
autor: maju
Grupy występujące na forum:
  • Nowy użytkownik (kolor brązowy) - osoby nowo zarejestrowane, posiadają pewne ograniczenia na forum.
    Każda osoba która zarejestruje się na forum należy na początku właśnie do tej grupy.
  • Zarejestrowany (kolor czarny) - standardowy użytkownik forum. Każdy kto przestaje być nowym użytkownikiem trafia właśnie do tej grupy.
  • Moderator (kolor oliwkowy) - kontrolują treść forum, mają uprawnienia do edycji i kasowania treści postów,
  • Administrator (kolor niebieski) - jak to admin... ten zły i winny wszystkiemu...
Można należeć do kilku grup a domyślny kolor ma się tylko jeden.
Dlatego użytkownicy mogą mieć więcej uprawnień niż może się to wydawać na pierwszy rzut oka.

Regulamin forum

: 25.09.2015, 20:02
autor: maju