Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
wojs
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 657
Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa/Gdansk

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wojs »

Baran, bo strzele focha ..to ja sie napocilem .. poopisywalem lozyska, zimeringi itp ..a Ty mi mowisz ze nie masz tego ....
Plizzzz ...przynajmniej wyciagnij to do pliku tekstowego ....
--
pozdrawiam
Wojtek

BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wojtekk »

Zarejestrowałem sie , ale nie dochodzi email aktywacyjny :(
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

wojtekk pisze:Zarejestrowałem sie , ale nie dochodzi email aktywacyjny :(
Fucktycznie, log błędów pokazał, że gdy się rejestrowałeś, były jakieś problemy z serwerem rozsyłającym pocztę.
Teraz już działa. Dla poprawienia stabilności zmienię ten serwer poczty bo raz działa, raz nie, a póki co aktywowałem Ci konto.

Wilczek - może Tygrycha nie ma, ale dwa gary w rzędzie to prawie jak trzy w rzędzie i lampy z przodu też ma dwie ;)
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5547
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: falco »

Miałem dziś okazję robić drobną naprawę w 1050i w jedynie słusznym czarnym kolorze. :punk:
Powiem krótko - wyglądał PiP, czyli pięknie i potężnie a z rozmowy z właścicielem wynikało, że wrażania z jazdy są równie emocjonujące. :thumbsup:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

Tiger 800 XC wygrał z BMW F800GS w teście Motorrad
Świat się kończy :ysz:

http://triumph.net.pl/wiadomosci/50/tyg ... orownawczy
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: herni74 »

Jak by mi dali za free i kazali wybrać Gs czy Tiger i jechać dookoła świata to wybrał bym zdecydowanie z tych dwóch oczywiście ze Gełesa , dlatego ze bmw ma jednak dużo lepiej rozwiniętą siec serwisową na całym świecie w porównaniu do bądź co bądź "egzotycznego" Triumpha. Zresztą widać to po cenach ,które są bardzo niskie np. za 955i . A propo modelu 955i .To na jazdę w około komina po czarnym jest super.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Nadol »

W cięższym terenie lepiej sprawdzi się GS natomiast dostanie :lanie: na asfalcie.
Na ostatniej wystawie nawet przymierzałem się do bawarki 800 w wersji standard i adwenczer, fajne moto.
Nadal czekamy co finalnie zaproponuje Honda a to chyba jakoś tak niedługo.
Wracając do samego porównania - to najnowsza odsłona tygryska (XCx), wygląda na to że sporo poprawili w i tak świetnym motocyklu.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

herni74 pisze:A propo modelu 955i .To na jazdę w około komina po czarnym jest super.
No, nie tylko :)

Odn. 'w koło komina': zrobiłem nim ~1400km na strzała z kilkoma przystankami na tankowanie i jednym na jedzenie.
Prędkość (oprócz Słowacji, gdzie musiałem zamulać), rzadko kiedy spadała poniżej 140 km/h (z reguły było o 20 km/h więcej :D )
Przespałem się i następnego dnia jeździłem dalej, nie zmęczył mnie jakoś specjalnie.

Odn. 'po czarnym': (ok, przyznaję, na obrazku na plaży to była sroga walka, ale na wszystkich pozostałych - zero wysiłku)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: herni74 »

Baran pisze:
herni74 pisze:A propo modelu 955i .To na jazdę w około komina po czarnym jest super.
No, nie tylko :)

Odn. 'w koło komina': zrobiłem nim ~1400km na strzała z kilkoma przystankami na tankowanie i jednym na jedzenie.
Prędkość (oprócz Słowacji, gdzie musiałem zamulać), rzadko kiedy spadała poniżej 140 km/h (z reguły było o 20 km/h więcej :D )
Przespałem się i następnego dnia jeździłem dalej, nie zmęczył mnie jakoś specjalnie.

Odn. 'po czarnym': (ok, przyznaję, na obrazku na plaży to była sroga walka, ale na wszystkich pozostałych - zero wysiłku)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek


1400km po autostradzie z prędkością minimum 140-160 km/h to chyba nie wielki wyczyn po nudnej autostradzie.
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: herni74 »

Mój koleżka sprzedaje kota jak by ktos szukał . Dobry i zadbany sprzęt.
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=23022
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Nadol »

Jeżeli pojawi się przedruk artykułu w polskich gazetkach to postaram się zeskanować i wrzucić.
Jestem ciekaw procedury testowej i wyników.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
wiercik
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 47
Rejestracja: 14.12.2014, 21:39
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wiercik »

Namiastka informacji , duży artykuł będzie w marcu chyba , GS poległ praktycznie na całej linii
http://triumph.net.pl/wiadomosci/50/tyg ... orownawczy
Triumph Tiger 885 T400 , Triumph Sprint 955i
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Nadol »

Wiercik, to już przecież Baran zacytował ;)

Moje spostrzeżenia - brytole musieliby zmienić ergonomię oraz pracę silnika.
W pierwszym przypadku siedząc mam kierownicę za daleko i za wysoko (może da się to trochę podregulować ale przysiadałem się do 3 maszyn i zawsze miałem takie samo wrażenie). Może to też wina wysokości siedzenia (w tygrysku niżej). Mam 176 i pomimo że na GS siedzę wyżej i kontakt z gruntem gorszy to ogólnie lepiej - wygodniej się siedzi.
Druga kwestia to narowistość silnika - męczy kontrola przy wolnej jeździe a szczególnie gdy trzeba wolno w terenie.
Zakładam że w wersji XCx poprawiono to i jeszcze kilka innych rzeczy.
Przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz - Triumph wydawał mi się cięższy i mniej poręczny. Także wizualnie.
Czy ktoś z Was jeździł obydwoma modelami i mógłby się wypowiedzieć w tej kwestii?

Szkoda, że na rynku nowych motocykli jest tak mało duali z piecem w okolicy 3/4 litra.
Ostatnio zmieniony 13.02.2015, 18:32 przez Nadol, łącznie zmieniany 1 raz.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: wilczek »

herni74 pisze:
Baran pisze:
herni74 pisze:A propo modelu 955i .To na jazdę w około komina po czarnym jest super.
No, nie tylko :)

Odn. 'w koło komina': zrobiłem nim ~1400km na strzała z kilkoma przystankami na tankowanie i jednym na jedzenie.
Prędkość (oprócz Słowacji, gdzie musiałem zamulać), rzadko kiedy spadała poniżej 140 km/h (z reguły było o 20 km/h więcej :D )
Przespałem się i następnego dnia jeździłem dalej, nie zmęczył mnie jakoś specjalnie.

Odn. 'po czarnym': (ok, przyznaję, na obrazku na plaży to była sroga walka, ale na wszystkich pozostałych - zero wysiłku)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek


1400km po autostradzie z prędkością minimum 140-160 km/h to chyba nie wielki wyczyn po nudnej autostradzie.
Po pierwsze- 140-160 to na dystansie 1400 km dla trampka nieosiągalne na raz. Po drugie jak to sie ma do tezy, ze to sprzęt do latania wokoło komina? Po trzecie- na zdjęciach widać ze tygrys wjechał bez problemu tam, gdzie inne trampki a od siebie dodam, ze w wjechalem swoim na sowę na szosowych oponach a technika na listonosza jest dla mnie nieosiągalną . Po trzecie jeździłeś tygrysem , ze takie teorie głosisz? Bo akurat mam takiego 4 sezon a sczesniej przez trzy miałem 650 i jakoś mam inne doświadczenia niż T teorie.
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Nadol »

BTW... fajne zdjęcia i fajna wyprawa. Motocykle też fajne :)
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

nadol pisze:Wiercik, to już przecież Baran zacytował ;)

Moje spostrzeżenia - brytole musieliby zmienić ergonomię oraz pracę silnika.
W pierwszym przypadku siedząc mam kierownicę za daleko i za wysoko (może da się to trochę podregulować ale przysiadałem się do 3 maszyn i zawsze miałem takie samo wrażenie). Może to też wina wysokości siedzenia (w tygrysku niżej). Mam 176 i pomimo że na GS siedzę wyżej i kontakt z gruntem gorszy to ogólnie lepiej - wygodniej się siedzi.
Druga kwestia to narowistość silnika - męczy kontrola przy wolnej jeździe a szczególnie gdy trzeba wolno w terenie.
Zakładam że w wersji XCx poprawiono to i jeszcze kilka innych rzeczy.
Przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz - Triumph wydawał mi się cięższy i mniej poręczny. Także wizualnie.
Czy ktoś z Was jeździł obydwoma modelami i mógłby się wypowiedzieć w tej kwestii?

Szkoda, że na rynku nowych motocykli jest tak mało duali z piecem w okolicy 3/4 litra.
A na którym jeździłeś? 800, 1200 czy 955i?

Nie wiem jak jest w 800, ale w 955i siedzenie jest regulowane w zakresie kilku centymetrów.
W 955i pozycja jest ciut inna niż na Trampku - bardziej do przodu.
Osobiście siedziałem na R1200GS i przytłoczył mnie rozmiarami, chociaż w zasadzie Tiger 1200 również.
Na obydwu 800'tkach z kolei siedziało mi się dobrze, choć zarówno Triumph jak i BMW miały kanapę wyżej, niż ja mam na codzień w 955i. Mam 186 cm wzrostu.

Model, na którym jeździłeś intryguje mnie w kwestii narowistości, bo mój silnik akurat dość liniowo i przewidywalnie reaguje na gaz
(co oznacza również, że jak nim szarpniesz na mokrym asfalcie, to tył może zerwać przyczepność nawet na trójce).
Osobiście bardzo lubię tą 'narowistość' (a w zasadzie liniowość) podczas zjazdu z asfaltu, bo jak teren zaczyna się robić chwilowo nieciekawy albo zaczyna miotać motkiem,
to zawsze mogę bez redukcji dać w palnik, a tylne koło zrobi za sobą pióropusz i wyskakuję z syfu.
Nie jest to dwucylindrowy silnik typu pyr-pyr-pyr, którego poza jedynką i dwójką trzeba kręcić, by miał siłę jechać - jest gaz, jest moc.
Charakterystyka jest zupełnie inna niż Trampkowa, aczkolwiek do F800GS nie mam porównania (nie jeździłem nim w terenie).
BTW... fajne zdjęcia i fajna wyprawa. Motocykle też fajne :)
Dzięki! Muszę przyznać - to jeden z najlepszych wyjazdów mojego życia :)
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Nadol »

Baran, ja cały czas piszę o 800 bo to interesujący mnie segment czyli 800XC vs F800GS.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

Herni74 pisze:1400km po autostradzie z prędkością minimum 140-160 km/h to chyba nie wielki wyczyn po nudnej autostradzie.
Ależ oczywiście że niewielki - potwierdzam, że motocykl jest dobry w koło komina.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: herni74 »

Ok Ok! spokojnie Panowie , kociak to fajny motocykl przecież ja nie napisałem że jest NIE FAJNY ! Ale niestety do Mongolii lub Azji zabrał bym zdecydowanie bardziej Transa , Afryk, Tenerke i nawet Gełesa niż Tigerka. Kociak jest dużo lepszy do turystyki asfaltowej po Western Europe. Czyli według mnie wokoło komina . Czułem się na tym kocie jak na TDM. Według mnie to podobne motocykle.
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tiger 955i (lub zbliżony) a Transalp

Post autor: Baran »

Spoko, chyba faktycznie przez złą interpretację zrobiła się napina. Striny zluzowane :thumbsup:

Powiem Ci, że do Mongolii i Azji to też pewnie bym wybrał Trampka (i to XL600V) albo Yamahę XT 600.
Powód jest bardzo prosty - zwyczajnie szkoda mi tam tłuc mojego Tygrycha.
Inna sprawa, że gdybym kupił R1200GS lub F800GS za kilkadziesiąt koła, to pewnie było by tak samo :)

A takiego XT 600 można kupić za ~6 tys zł w relatywnie dobrym stanie; moto lekkie, plastików do połamania mało, konstrukcja i silnik proste,
a prędkości 'Tigerowych' w Azji i tak się nie rozwinie, więc się w 100% zgadzam. Stary Trampek, XT 600 - idealne moto na wyprawę w taką dzicz.
Ale na europejskie asfalty, szutry, kamory i piachy (generalnie z mojego doświadczenia z 955i - wszystko ogarnia oprócz błota, śniegu i lodu) - uwielbiam mojego Kocura :wub:
Motor kosztuje tyle co Transalp w tym samym roczniku, wjeżdża tam, gdzie Transalp, a zap***dala aż miło, w winklach idzie jak po szynie,
hamuje, skręca, jest wygodny, mogę robić nim 1000+ km dziennie bez uszczerbku na zdrowiu, nic nie wibruje -
mam go od 2011 roku, nakręciłem 30000 km i nie mam na co (ani potrzeby) go zmienić. A wcześniej zmieniałem moto średnio co rok, bo zaczynały mnie nudzić.
Stąd ta - być może niezdrowa - ekscytacja :)
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości