Yamaha XT 660R

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
salvador
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 239
Rejestracja: 08.10.2010, 21:45
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Mazowsze / Podkarpacie
Kontakt:

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: salvador »

shaakir pisze:Salvador, ja miałem organoleptyczną styczność z TTR i przy moich zatrważających 176cm wzrostu problemów nie stwierdziłem. Moto jest duże dużo lżejsze niż nasze trampki więc zbyt krótka łapa nie jest aż takim problemem. Co do prędkości przelotowych to w granicach 90/110kmh jak masz twardą dupę to siodło nawet nie przeszkadza, na pewno jest wygodniejsze niż kanapy typu stringi z wyczynowych crossów ;) Problemem (do rozwiązania poprzez akcesoria) jest mała pojemność zbiornika, ale wówczas skoczy masa gotowego do drogi.
dużo, ale to bardzo dużo lżejsze (ttrka + ja ważylibyśmy ciut poniżej 200kg :D). do tego zawiecha, prześwit - to wszystko na korzyść. silnik z XT-ka - też zaleta. ale jak szperam w sieci - ludzie piszą, że już poza silnikiem cała reszta dość niesolidnie wykonana (chociaż: http://moto.pl/Motocykle/1,113441,2792931.html). zbiorniczek faktycznie maluteńki, ale brałbym od razu akcesoryjnego acerbisa, coby zasięg podwoić.
kurde, ja wiem, że to trzeba usiąść, poczuć i zdecydować. jak to ktoś gdzieś pisał - motocykl nie żona, można zmienić po czasie (a przynajmniej łatwiej go zmienić ;)).
ech, klasyczna sytuacja wyboru jednej z dwóch szkół - falenickiej i otwockiej; ;dopóki człowiek nie wybierze to rozterki, dramaty i dylematy.

ps. fota z szajsbuka się nie wyświetla.
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: Neno »

marcinfmx pisze:[quote="Neno]
Jesteś tego pewien ?
Teraz tak na szybko widzę, że masa netto: 183kg +22L paliwa = 205kg
Zalana płynami i paliwem, gotowa do drogi tenerka waży 206 kg, dlatego wybrałem XT660R - w takim samym stanie 181 kg (ale zbiornik paliwa jest mniejszy o 8 litrów), siodło nizej o 3 centymetry.[/quote][/quote][/quote]

206kg - czyli tylko lub aż 4kg różnicy vs XL650
Dla mnie ze względu na silnika V2 jest to tylko.
700ka trochę "utyła" :( 221kg czyli już cięższa od małej Tenerki aż o 15kg

@marcinfmx , tak swoją drogą to swego czasu byłem strasznie ale to strasznie ciekawy co kupiłeś. Dopiero wczoraj rozwiałeś moje wątpliwości. Stawiałem się wtedy na twoim miejscu i "wybierałem" jednak Z-kę ;)
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: Scyzoryk »

XL700 to inna bajka. Nie sama masa ale słabsze zawieszenia i koło 19" stawiają go znacznie niżej w zestawieniu (oczywiście biorąc pod uwage teren nie asfalt)
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
vertus72
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 528
Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Litzmanstad

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: vertus72 »

e jak szperam w sieci - ludzie piszą, że już poza silnikiem cała reszta dość niesolidnie wykonana
A co może być niesolidnego w zawieszeniu Ohilsa i Kayaby lub Paoli?? zawieszenie nie jest może jak w krosie, bo i kross to nie jest, ale o niebo lepsze od trampka, wiem bo miałem, prześwit spory, do tego pełna regulacja zawiech. TT to taki XT tylko poprawione zawieszenie, silnik prosty i trwały, tylko brak chłodzenia dość mocno ogranicza jego możliwości przelotowe po czarnym dlatego chłodnica obowiązkowa do oleju, można dobrać z starego XT lub zakupić nowy zestaw, do tego akcesoryjny zbiornik, niestety koszt dość spory bo coś koło 1300 zł. TTR ma swoje minusy, a jakże, ale nie taki wilk straszny jak się człowiek wdroży, np. panewki przedniego zawieszenia w serwisie 800zł + uszczelniacze za coś kole 300zł = cena kosmos, ale wszystko podchodzi od Yamahy WR 400 całość za niecałe 300 zł. ogólnie części w drugim obiegu (nowych) bardzo mało, ale większość pasuje od innych moto, a Yamaha oszukuje swoich klientów jak kupujesz do TTR cena kosmos, a jak do innej Yamahy cena dość znośna. Jednym słowem trzeba poznać sprzęt i kombinować, wtedy obsługa na normalnym poziomie cenowym.
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: marcinfmx »

Neno pisze:@marcinfmx , tak swoją drogą to swego czasu byłem strasznie ale to strasznie ciekawy co kupiłeś. Dopiero wczoraj rozwiałeś moje wątpliwości. Stawiałem się wtedy na twoim miejscu i "wybierałem" jednak Z-kę ;)
Tak w ogóle to miał być Tiger 800XC, ale ponieważ czasu na jeżdżenie nie mam za dużo wybrałem wersję "budżetową". Tak to już mi się składa, że na moto robię 5-6 tys. rocznie a samochodem 40-50 tys. rocznie, więc lepiej jesli zainwestuję więcej w samochód.
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: Scyzoryk »

Neno pisze:
206kg - czyli tylko lub aż 4kg różnicy vs XL650
Dla mnie ze względu na silnika V2 jest to tylko.
650-tki z końca produkcji także nie przekreślam :) Może znów wrócę do Trampka. Wszystko zależy jak mi podpasuje XT-R bo z tego co widzę to Tenerek na rynku wtórnym jest jak na lekarstwo a jak są to ciut za drogie.
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
vertus72
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 528
Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Litzmanstad

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: vertus72 »

Uwierz mi, że zarówno Yamaha Xt, jak i teresa będą zmęczone i trzeba się liczyć z wkładem finansowym,a ładne sztuki to tak jak mówisz dużo pieniądza, ja szukałem długo i wszystko to parchy, wybrałem jak najmniej zmęczonego i doprowadzam do stanu używalności, robiąc tak przynajmniej wiem co mam...
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: marcinfmx »

Kilka zapowiadanych wcześniej fotek :-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
vertus72
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 528
Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Litzmanstad

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: vertus72 »

Ładna maszynka nie ma co... :thumbsup:
Ps. czy hamulce są brembo??
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Awatar użytkownika
marcinfmx
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 109
Rejestracja: 01.08.2011, 00:10
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: marcinfmx »

Tak, Brembo.
Real men don't eat honey, they chew bees
Awatar użytkownika
vertus72
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 528
Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Litzmanstad

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: vertus72 »

I tym sposobem dowiedziałem się, z jakiego motocykla podebrać reperaturki zacisku, wielkie dzięki za odpowiedź. oczywiscie napisz jak wrażenia z jazdy, tak dla potomnych którzy też będą chcieli zdradzić trampka.
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Awatar użytkownika
Scyzoryk
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: okolice Piaseczna

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: Scyzoryk »

Marcin, napisz jakie wrażenia z jazdy po pierwszych dwóch miesiącach użytkowania XT660r

1) Teren (jeżeli mialeś okazję śmigać)
2) Szutry
3) Asfalt. Ochrona przed wiatrem, zachowanie przy większych prędkościach, realna/komfortowa przelotowa prędkość na trasie
4) Wygoda. Pozycja, kanapa
Pozdrawiam
Scyzoryk


AT CRF1000
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: Neno »

Scyzoryk pisze:Marcin, napisz jakie wrażenia z jazdy po pierwszych dwóch miesiącach użytkowania XT660r

1) Teren (jeżeli mialeś okazję śmigać)
2) Szutry
3) Asfalt. Ochrona przed wiatrem, zachowanie przy większych prędkościach, realna/komfortowa przelotowa prędkość na trasie
4) Wygoda. Pozycja, kanapa
5)Spalanie
6)Awarie
7)poczynione modyfikacje

Czekam ;)
Awatar użytkownika
chankrymski
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 536
Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Krosno

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: chankrymski »

Również czekam. Jeszcze kilka ważniejszych europejskich kierunków i moja xl700 pewnie też pójdzie...... a potem....się zobaczy.
Podoba mnie się ten motorek. Bardziej niż wersja Z. I na pewno jest lepsza dla konusów :tongue:
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: Neno »

A mi akurat bardziej podoba się Zka, tylko ta wysokość i masa ;(

A Rka, nie dość , że nieciężka to jeszcze w miarę sprawnie da się zrzucić kilogramy, które potem dokładamy na gmole, stelaże czy inne lampki ;)
Ciekawą opcją ma też Husqa ale to trzeba nówkę już brać za ok 27kzł :(
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: piotreklodz »

A mnie tam "urzeka" ten kolektor wydechowy poprowadzony pod silnikiem w motocyklu, który aspiruje do miana "enduro" :wink:
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: MADRAFi »

ten kolektor mozna przeniesc na bok ,albo oslonic plyta
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: Neno »

Osłona nic nie daje- nadal masz prześwit ala TA700...
Tylko nowy kolektor :D
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: piotreklodz »

Dokładnie tak. Moim zdaniem moto fajne, ale raczej do miejskiego "adwenczerowego" lansu niż do wyjazdów w teren.

Kupić nowe po to żeby zaraz kombinować ze zmianą kolektora, wydechów, może i zawieszenia - no cóż, kto bogatemu zabroni :wink:
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Yamaha XT 660R

Post autor: Neno »

Zdecydowanie motocykl do miejskiego lasnu ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość