Strona 8 z 11

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 22.04.2012, 11:09
autor: kamilltee
wartość malowania to ok 1100zł, kolektory pewnie min 300, kanapa ok 250, Polisporty 200, wysokie gmole (350) i chyba 3 kufry (ceny strzelam z pamięci) - stąd cena :)

ja mam 176 i zupełnie spokojnie jeżdżę na standardowej wysokości, za pare zł (40?)można podmienić dog-bones na inne, obniżyć kanape i zejśc o kilka cm niżej. Luz

Dziś ok 14.00 w Zimnych Dołach k Piaseczna (nad zalewem k Zalesia) mamy spota, jak ktoś ma czas to może przybyć. Nie gwarantuje jednak ile będzie osób na motocyklach.
jakbyco to prosze o emaila na kamilltee () interia.pl, czytam w telefonie



ps - przy okazji znalazłem skan porówania AT-ST chyba z 89 roku (chyba holenderski)... okazało się że ceny były podobne - wbrew opiniom jakie zasłyszałem i ślepo powtarzalem.
AT F= 17 599
ST F=16 299

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 22.04.2012, 13:38
autor: Next22
zimny pisze:Teresa była chyba na sprzedaż jakieś pół roku temu za coś około 8500zł.
To tak trzeba zapłacić jak "piękna sztuka"
Sprzedałem zimą rocznik 90' za 7,5tys nie zarejestrowaną
A tereska moje odczucia:
węższa łatwiej sięgnąć do ziemi lżejsza łatwiejsza do manewrowania na parkingu
Ale zapala jakoś tak niemrawo
To są moje przemyślenia :tongue:

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 24.04.2012, 13:48
autor: kamilltee
macie ciekawy materiał - wydawana jest właśnie książka o wyprawie Niemcy -Oman-Islandia (2 x 750 ST) = 26 000 km
http://www.oman-island.de/tipps-u-ausruestung.html
cena 12 Euro w Amazonie

zużycie paliwa 5,5l,
oleju = ZERO
większych problemów = ZERO (pomimo ekstremalnych warunków)

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 01.05.2012, 16:00
autor: wojtekk
Ja polatalem nieco w błocie i piachu. Nie czuć różnicy w masie (bo i jej nominalnie prawie nie ma) a oddawanie mocy pomaga wyjść z opresji. Błoto nieco dało mi w kość ale z racji na opony (anakee 2). Pomimo tego ze motocykl zamulilem (najniższy poziom na plywakach oraz iglica najniżej) to moc jest z nią (w porównaniu do ta). Jeżeli uda mi sie osiągnąć spalanie podobne do ta (co jest osiagalne- ma tak choćby Kamiltee - a nawet Lukass przy wydumce 800cm z tdm) to już bedZie prawie ideał:) następny bedZie chyba tygrys :) masa ta a dwa razy wiecej mocy.

Zaczynam myśleć o podwyższeniu kierownicy bo stojąc mam wrażenie ze kierownica nieco za nisko. Z kolei 600 ta ma chyba lepsze profilowanie baku do kolan przy pozycji stojącej.

Gajos-minusem jest dostępność st. Ich jest mało i dużo ciężej znaleźć ideał. Jakbyś potrzebował pomocy-dawaj znać. Na forum Xtz jest cały poradnik kupowania teresek.

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 01.05.2012, 16:07
autor: krynek
Paweł oficjalnie mówię że jak się pomieniasz to będę ci zazdraszał; nigdy teresą nie latałem ale według mnie trampek jest zbyt idealny do wszystkiego ; nadaje się do rycia, na dalsze wypady nawet z plecaczkiem, w mieście nie ma problemu bo też sobie poradzisz , moc ma i dużo nie pali ; dodatkowo klamotów na alledrogo w .uj - ale jak to mówił wieszcz jak coś jest do wszystkiego to musi byc do niczego.
Teresa na pewno spali więcej, w błocie już nie poryjesz za bardzo (chyba);klamotów jak na lekarstwo i rokujących ofert motocykli także ale ona ma coś w sobie co powoduje że niestety też muszę spróbować - najwyżej będę żałował i wrócę do trampka.
Dodam tylko że do afryki mnie jakoś nie ciągnie
....to tak żebyś nie miał za łatwo :) .
pozdr

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 01.05.2012, 16:21
autor: Jaro-Ino
Zrobiłem ostatnio 400km Afryką. Wierny osiołek-taboret. ST jest dużo wygodniejsza. Wsiadasz jak w fotel, pozycja bardziej mi odpowiada, czujesz się dużo lepiej wkomponowany w motocykl. Hamulce niestety są słabsze niż w AT, ale razem z tylnym dają rade. Zawias chyba mi dobija, bo na nierównościach stuki mnie z przodu dochodzą i będę musiał pokombinować, bo irytuje. Lecz w lesie, na piachu itd stabilniej od AT.
W porównaniu do TA masa daje w kość, ale da się i po błocie na E07, ale jazda jak crossem to to nie będzie :D Niżej do ziemi niż w AT i chyba tak jak w TA, więc w mieście do ogarnięcia.
Silnik po regulacji zaworów, gaźników i synchronizacji zaczął odpalać jak Chuck Norris :grin: :grin: :grin:
Oddawanie mocy zaczyna się przy 3 tys (choć równo ciągnie od 2 tys), a kończy się przy .... zmianie biegu :grin: Ogólnie jestem coraz bardziej zadowolony. Tylko trzeba kupić dobry, zadbany i serwisowany z sercem, a nie przez partacza egzemplarz to nie będzie trzeba robić z warsztatu masarni po wybuchu bomby ;)

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 01.05.2012, 17:24
autor: wojtekk
krynek pisze: nigdy teresą nie latałem ale ....
No właśnie :) Ciężko się porównuje teoretycznie :D
krynek pisze: trampek (...) nadaje się do rycia
Czy ja wiem? Można. Ale cross to nie będzie Za ciężki, zbyt późno oddaje kopa po odkręceniu manetki itp... Podobnie ST (by oddać sprawiedliwość, choć u mnie p*****nięcie po odkręceniu jest akurat szybciej niż w TA)
krynek pisze: na dalsze wypady nawet z plecaczkiem
Obładowany trampek na dwie osoby to taki osiołek. Swobodnego wyprzedzania przy dwóch osobach powyżej 120 sobie nie wyborażam... St lepiej, ale by oddać sprawiedliwość ST ma mniej wygodną kanapę (długość i obsuwanie sie na kierownika - o czym było wyżej). Więc kłopot dla plecaczka
krynek pisze: w mieście nie ma problemu bo też sobie poradzisz
Czemu uważasz, że ST nie daje rady?
krynek pisze: moc ma i dużo nie pali
ST ma jedno i drugie
krynek pisze: dodatkowo klamotów na alledrogo w .uj
A czego nie ma na ST? Jakich akcesoriów nie można kupić?
krynek pisze:
Teresa na pewno spali więcej,
A Ty swoje... :) Co Ci z tym spalaniem. Uparłeś się czy co? :D. OK - porównanie do 600 jest na korzyść (pół litra? Litr?). Ale do 650/700?

krynek pisze:w błocie już nie poryjesz za bardzo
Czy ja wiem? Tak samo słabo (lub dobrze - zależy od perspektywy) jak i TA. Osobiście wolałbym crossa do rycia.
krynek pisze: klamotów jak na lekarstwo
To już pisałem

krynek pisze: jak na lekarstwo (...) rokujących ofert motocykli
Tu pełna zgoda. ST była krótko produkowana. Może również i przez to, że rzadziej rotowana / długo zostaje u jednego właściciela. Na zachodzie ST zaczyna osiągać astronomiczne kwoty.

krynek pisze: najwyżej (...)wrócę do trampka.
Ja też tego nie wykluczam :D
krynek pisze:
Dodam tylko że do afryki mnie jakoś nie ciągnie
A ja bym chciał sobie porównać. Ale i tak mam wrażenie, że najchętniej to Tiger :) Ale na razie mnie nie stać (i nie będzie zbyt szybko).

***

Nie zachęcam do ST. Powyżej to tylko moje subiektywne zdanie i przemyślenia. Ale chciałem jedynie podyskutować z jakimiś stereotypami, które lepiej porównywać z realnym życiem :) Ale rozumiem, że tak piszesz w myśl zasady "jak czegoś nie masz to trzeba sobie obrzydzić"

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 04.05.2012, 21:31
autor: kamilltee
Jaro-Ino pisze:Zrobiłem ostatnio 400km Afryką. Wierny osiołek-taboret. ST jest dużo wygodniejsza. Wsiadasz jak w fotel, pozycja bardziej mi odpowiada, czujesz się dużo lepiej wkomponowany w motocykl. Hamulce niestety są słabsze niż w AT, ale razem z tylnym dają rade. Zawias chyba mi dobija, bo na nierównościach stuki mnie z przodu dochodzą i będę musiał pokombinować, bo irytuje. Lecz w lesie, na piachu itd stabilniej od AT.
W porównaniu do TA masa daje w kość, ale da się i po błocie na E07, ale jazda jak crossem to to nie będzie :D Niżej do ziemi niż w AT i chyba tak jak w TA, więc w mieście do ogarnięcia.
Silnik po regulacji zaworów, gaźników i synchronizacji zaczął odpalać jak Chuck Norris :grin: :grin: :grin:
Oddawanie mocy zaczyna się przy 3 tys (choć równo ciągnie od 2 tys), a kończy się przy .... zmianie biegu :grin: Ogólnie jestem coraz bardziej zadowolony. Tylko trzeba kupić dobry, zadbany i serwisowany z sercem, a nie przez partacza egzemplarz to nie będzie trzeba robić z warsztatu masarni po wybuchu bomby ;)

:zabawa: :zabawa: :zabawa:

cieszę się, że kolega nareszcie zadowolony :)
a możliwości upgrade silnika - bardzo duże ...

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 04.05.2012, 21:40
autor: Jaro-Ino
Dziś padało, jutro zobaczymy co w błocie przydaje się bardziej. Żyroskop czy opona :grin:

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 05.05.2012, 10:23
autor: wojtekk
Dziś testów c.d. Spalanie na poziomie 6 litrów bez przerwy wachlując biegami (szutry, lekki teren, boczne drogi). Jeszcze nie jest idealnie, ale dużo lepiej :)

Plusem jest chłodzenie. Inne motocykle włączają wiatraki. ST nie. I nawet nie chodzi o walory dźwiękowe ale i to, że gorąc nie bucha od silnika.

Kanapa bardzo wygodna. Dziś siedziałem (z małymi przerwami) 4 godziny. Tyłek nie ścierpł. Wcześniej lekko bolały plecy.

I abstrahując od ST: po raz kolejny przekonałem się jak beznadzieje są Anakee 2 na błoto. Jazda jak po maśle.

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 05.05.2012, 22:39
autor: zimny
wojtekk pisze:Dziś testów c.d. Spalanie na poziomie 6 litrów bez przerwy wachlując biegami (szutry, lekki teren, boczne drogi). Jeszcze nie jest idealnie, ale dużo lepiej :)
Zajebiście jest, nie ma co narzekać. Zresztą to nie skoda fabia w dieslu żeby jedynym wyznacznikiem było spalanie :smile:
wojtekk pisze: I abstrahując od ST: po raz kolejny przekonałem się jak beznadzieje są Anakee 2 na błoto. Jazda jak po maśle.
Święta prawda, wszystko poza błotem i mokrą trawą :wink: Ja po wjeździe w błoto na anakach miałem traumę.. :tongue:

Pozdrawiam
zimny

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 12.05.2012, 21:46
autor: wojtekk
Kolejny update porównań. Po jeździe na torze u Tomka Kulika nie zauważam sławetnego "walenia się w zakręty". Pomimo tego, że wyższy jest punkt ciężkości (jak dla mnie z powodu wieeeelkiego baku) fajnie buja się w zakrętach i bieżnik można zamykać nawet na niewielkich prędkościach. Wczoraj ST raz mnie pokonała (na kilkanaście takich manewrów) - jednak zatrzymanie motocykla (bez podparcia nóg) a następnie zawrócenie motka przez mocne pochylenie (tegoż i kierownika) i balansowaine podczas zakrętu jedynie gazem spowodowało przegranie tego pojedynku. Podnoszenie jest tak samo trudne :) choc i tu i tu bezproblemowe pod warunkiem odpowiedniej techniki. Aha! W tym TA lepsze, że mi z ST szybciej paliwo leciało z korka niż z TA :(

Plusem na TA jest mniej dynamiczna jedynka lub dwójka. Chodzi mi o to, że po wrzuceniu biegu ST od razu zapiernicza. Ciężej jest robić manewry na minimalnych prędkościach bez częstego korzystania ze sprzęgła. Tu TA wygrywa.

W porównaniach ogólnofilozoficznych ST ma jedną przewagę nad TA. Wielka pojemność baku w stosunku do porównywalnego spalania. Choć nie ma znaczenia w naszym lataniu wokół komina w Polsce, to np. lecąc do Gruzji ma to znaczenie (vide opis Henryego z jazdy, gdzie konieczne jest dotaknkowanie z kanistra, bo na pewnym odcinku nie ma stacji + opis chyba Trojanów o kosztach tankowania w Turcji - dłużej można jechać na taniej benzynie)

Na marginesie jedna uwaga - kilka osób (via email lub osobiście) pytało o to "na co zwracać uwagę przy kupnie XTZ'y". Nie ma co wymyślać prochu: na forum XTZ jest osobny wątek do znalezienia pod hasłem "poradnik kupującego". Dość szczegółowy i ze zdjęciami oraz wieloma komentarzami.

P.S. Czy koledzy trampkarze co jeżdżą na Tigerach pokusiliby się o porównywanie TA do Tigera (wiem, że to różne motocykle, ale o porównanie wrażeń)?

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 13.05.2012, 00:27
autor: Next22
Pitu pitu
Tereska jest miękka do off-a i już :tongue:

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 13.05.2012, 13:11
autor: Bartass
Właśnie wróciłem z Chorwacji. Motocykl z 3 kuframi + rolką Louisa na centralnym, tankbagiem i w 2 os spalał przy 120/130km/h 5,3 litra benzyny na autostradzie. Wracając nocą z Zadaru do Senj w 2 os bez bocznych spalał 6,8, ale prędkość trzymałem przez 170km dystansu na poziomie od 150-160 non stop. Podczas powrotu do PL z pełnym załadunkiem spalanie 5,5, więc pełne zadowolenie. A, braku mocy tutaj nie było.

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 13.05.2012, 14:42
autor: ArturS
http://www.motocykl-online.pl/img/galer ... -gs_19.jpg
Nowy trampek waży ledwo 4kg mniej niż ST? :niewiem: :omg:

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 13.05.2012, 15:23
autor: wojtekk
ArturS pisze:http://www.motocykl-online.pl/img/galer ... -gs_19.jpg
Nowy trampek waży ledwo 4kg mniej niż ST? :niewiem: :omg:
Nawet starszy trampek nie jest taki lżejszy jak się powszechnie sądzi i wmawia, że ST taka ciężka. Po glebie i jednego i drugiego ciężko się targa (nawet jak ST zalana).

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 13.05.2012, 15:47
autor: Jaro-Ino
Ważyłem swoją ST. Przy paru litrach w baku ważyła 232kg. W pełni zalana waży 250kg. Nie wiem skąd 236kg z paliwem podają. Może bez gmoli, z mniej niż połową w baku tak, ale nie na pełno z dodatkami, które każdy montuje ;)

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 13.05.2012, 15:55
autor: piotreklodz
Przecież w Twojej tenerze to ze 40kg same gmole ważą... a może to wydech bo już się zgubiłem :tongue:

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 14.05.2012, 14:28
autor: kamilltee
ps. tu fajnie napisali o spalaniu
http://piotrfrankowski.natemat.pl/14281,za-duzo-mi-pali

normy podają wartości labolatoryjne mające służyć porównaniu różnych pojazdów - i nie mają nic wspólnego ze spalaniem w rzeczywistości
ba - niektóre samochody są konstruowane pod normy labolatoryjne (by w homologacji wykazać niższą emisję = niższy podatek eco na zachodzie)
przypomina to praktyki trochę pewnego producenta samochodów co uzyskał piątą gwiazdkę NCAP tylko dlatego, że pochylił zagłówek o 5%...

Re: Super Tenere XTZ 750 a Transalp

: 14.05.2012, 21:40
autor: konra.dzik
piotreklodz pisze:Przecież w Twojej tenerze to ze 40kg same gmole ważą... a może to wydech bo już się zgubiłem :tongue:
Wydech :lol:
ku...sko ciężkie chyba z 10kg