przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
- Krzysiek
- naciągacz linek
- Posty: 66
- Rejestracja: 06.07.2010, 15:58
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Kaczyce
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Taniej będzie kobitę posłać na prawko i trampka jej kupić i będzie po problemie a przyjemności co nie miara
No i najważniejsze trampek w rodzinie zostanie a nawet dwa
No i najważniejsze trampek w rodzinie zostanie a nawet dwa
- Neno
- młody podróżnik
- Posty: 2484
- Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zambrów
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
I bardzo słusznie, bo lepiej BYĆ niż MIEĆ !graphia pisze:Chyba mi jednak finanse w tym roku nie pomogą w podjęciu żadnej drastyczniej decyzji.....
Ten rok pojeździmy we dwoje trampkiem - potem się zobaczy....
I tego się trzymajcie! I do zobaczenia na szlaku, znów, po tylu latach....
- Neno
- młody podróżnik
- Posty: 2484
- Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zambrów
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Potwierdzam. Kolega który przesiadł się z Tigera 1050 na GS 1200ADV bardzo mile wspominał swoją maszynę, jej żwawy silnik i bezawaryjność.WOLF pisze: Podsuwam Tobie alternatywwę dla TA , za rozsądna kasę, bo gs 800f jest super, ale za inną kwotę.
A tiger na prawdę lata i wcale nie ma z nim większych problemów, podobnie jak z TA ( też miewają drobne awarie).
Jedyne in minus to chyba jakość plastików i ich spasowanie.
- graphia
- łamacz szprych
- Posty: 655
- Rejestracja: 18.06.2008, 23:54
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Neno. A masz fotki które robiłem tych kilka lat temu podczas wyprawy na daleką (wtedy) Słowację? Mogę coś podesłać
- Neno
- młody podróżnik
- Posty: 2484
- Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zambrów
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Ślij, bo mi tylko jedna w głowie siedzi... reszty albo nie mam , albo zapomniana ...
Tylko jak ? E-mailem ?
Tylko jak ? E-mailem ?
- ArtiZet
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 25.02.2011, 22:03
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Witam,
ja właśnie planuję przesiadkę ale w odwrotną stronę.
V-Stromem w 2 lata zrobiłem 20 tys. po PL i Europie Wschodniej.
Do tej pory sporo jeździłem z pasażerką i przy jej wadze 55kg i moich 75 z obładowanym motocyklem nie miałem nigdy problemów z dynamiką, moto wygodne, bezawaryjne, niskie spalanie, wygląd rzecz gustu- tym się nie jeździ, 2 światła rewelka.
Sprzęt jest super na czarne, dawał radę z dziurawymi asfaltami na Wschodzie choć dobrze wymienić z przodu sprężyny na progresy; niestety jeśli chodzi o zjazd z asfaltu to duużo gorzej- o ile na szutrach na Tourancach dawał radę to wjazd w las, czy bardziej miękki lekki teren powoduje, że jazda staje się nieustanną walką.
Teraz wiecej będę jeździł solo a i z asfaltu bardziej mnie ciągnie, żeby zjechać...stąd pomysł przesiadki na TA 650, mam nadzieję, że dobrze robię i znajdę na tym forum utwierdzenie mnie w tej decyzjii...
ja właśnie planuję przesiadkę ale w odwrotną stronę.
V-Stromem w 2 lata zrobiłem 20 tys. po PL i Europie Wschodniej.
Do tej pory sporo jeździłem z pasażerką i przy jej wadze 55kg i moich 75 z obładowanym motocyklem nie miałem nigdy problemów z dynamiką, moto wygodne, bezawaryjne, niskie spalanie, wygląd rzecz gustu- tym się nie jeździ, 2 światła rewelka.
Sprzęt jest super na czarne, dawał radę z dziurawymi asfaltami na Wschodzie choć dobrze wymienić z przodu sprężyny na progresy; niestety jeśli chodzi o zjazd z asfaltu to duużo gorzej- o ile na szutrach na Tourancach dawał radę to wjazd w las, czy bardziej miękki lekki teren powoduje, że jazda staje się nieustanną walką.
Teraz wiecej będę jeździł solo a i z asfaltu bardziej mnie ciągnie, żeby zjechać...stąd pomysł przesiadki na TA 650, mam nadzieję, że dobrze robię i znajdę na tym forum utwierdzenie mnie w tej decyzjii...
AT RD07-->XL650V
- Matpro
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 49
- Rejestracja: 26.09.2009, 10:10
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Mam pomysł! graphia dogadajcie się z Arti1978 i się zamieńcie albo coś, rozwiążecie swoje dylematy!!!
Prędkość nie zabija, nagłe zatrzymanie to coś co może pozbawić Cię życia... - Jeremy Clarkson
HONDA CBF 600SA '06
HONDA CBF 600SA '06
- ArtiZet
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 25.02.2011, 22:03
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Może być ciężko, bo mój Sztormiak ma już formalnie nowego właściciela aczkolwiek nadal stoi w moim garażu więc na pewno jakaś przymiarka do sprzętu wchodzi w grę- kwestia przejażdżki jest juz poza mną, jak natomiast bardzo chętnie skorzystałbym z uprzejmości kolegi i spięcia ostrogami jego Trampka ;-)Matpro pisze:Mam pomysł! graphia dogadajcie się z Arti1978 i się zamieńcie albo coś, rozwiążecie swoje dylematy!!! :grin: :thumbsup: :cool:
AT RD07-->XL650V
Transalp vs V-strom
Honda Transalp 650 vs Suzuki V-strom 650
dwie ikony enduro-turystyki.
Na pewno niejeden z Was miał okazję jeździć jednym i drugim i może je porównać.
Jakie są waszym zdaniem wady i zalety obu modeli, który jest bardziej godny uwagi.
Interesuje mnie całokształt, moto ma służyć głównie do turystyki z opcją poruszania się (czasami) po drogach typu leśne/polne dróżki, na których latem piach a jesienią miejscami błotko, ....a cały rok koleiny i dziury.
Plusy i minusy:
Masa pojazdów jest prawie taka sama, wys. siodła podobna, ceny też
- zawieszenie w TA ma znacznie wyższy skok o 2 cm (tył)/5 cm(przód) i prześwit o 3 cm,
- za to V-strom ma większą moc o 13KM, 6 biegów, ABS, większe siedzenia i osłony, komfortowe zawieszenie
Liczę na pomoc w wyborze bo sprzedałem tdm-kę i jestem trochę w kropce co kupić w to miejsce...
zobaczcie to porównanie, mamy tutaj akurat V-stroma 650 i Trampka 650:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Apr ... m_650_2004
dwie ikony enduro-turystyki.
Na pewno niejeden z Was miał okazję jeździć jednym i drugim i może je porównać.
Jakie są waszym zdaniem wady i zalety obu modeli, który jest bardziej godny uwagi.
Interesuje mnie całokształt, moto ma służyć głównie do turystyki z opcją poruszania się (czasami) po drogach typu leśne/polne dróżki, na których latem piach a jesienią miejscami błotko, ....a cały rok koleiny i dziury.
Plusy i minusy:
Masa pojazdów jest prawie taka sama, wys. siodła podobna, ceny też
- zawieszenie w TA ma znacznie wyższy skok o 2 cm (tył)/5 cm(przód) i prześwit o 3 cm,
- za to V-strom ma większą moc o 13KM, 6 biegów, ABS, większe siedzenia i osłony, komfortowe zawieszenie
Liczę na pomoc w wyborze bo sprzedałem tdm-kę i jestem trochę w kropce co kupić w to miejsce...
zobaczcie to porównanie, mamy tutaj akurat V-stroma 650 i Trampka 650:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Apr ... m_650_2004
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Transalp vs V-strom
Niby V-Storm najlepszy ? Jakoś patrząc po rozstawie osi i skoku zawieszenia to wg mnie nadaje się tylko na asfalt i to bez dziur (przynajmniej takich jak z Kotliny Kłodzkiej)
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Mój znajomek jeździł Vstromem przez dłuższy czas i zawsze narzekał, że środek ciężkości jest przeniesiony za bardzo do przodu, przez co przednie koło miało zawsze tendencję do nurkowania w miękkich podłożach.
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
link ww. został źle wklejony przed moderatora więc podaję go jeszcze raz:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Apr ... m_650_2004
może macie jakieś linki do testów porównawczych gdzie wygrał trampek?
http://www.motocykl-online.pl/testy/Apr ... m_650_2004
może macie jakieś linki do testów porównawczych gdzie wygrał trampek?
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Jeżdżę TA600 i rozmyślam o dokupieniu drugiego moto, 600 nie sprzedam bo...ją lubię . Takiego właśnie pod kątem turystyki z pasażerką i pełnymi kuframi. I w zasadzie rozważam tylko 3 opcje - TA 700, Afryka RD07a i V-Strom 650.
Powód - troszkę mało mocy w obecnej 600, trochę mało stabilna przy full obciążeniu, trochę brakuje zawieszeń - jeżdżę po różnych dziurach.. A że wszędzie jak widać - "trochę" brakuje to większe sprzęty mnie nie interesują, nie potrzebuję 100km,270kg masy moto itp... Wydaje się że idealna będzie dla mnie Afryka, choć pragmatyzm podpowiada DL650, a rozsądek TA700.
I co tu zrobić?
Powód - troszkę mało mocy w obecnej 600, trochę mało stabilna przy full obciążeniu, trochę brakuje zawieszeń - jeżdżę po różnych dziurach.. A że wszędzie jak widać - "trochę" brakuje to większe sprzęty mnie nie interesują, nie potrzebuję 100km,270kg masy moto itp... Wydaje się że idealna będzie dla mnie Afryka, choć pragmatyzm podpowiada DL650, a rozsądek TA700.
I co tu zrobić?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Yarro
- łamacz szprych
- Posty: 699
- Rejestracja: 27.01.2011, 16:22
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Białystok
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Testy testami, a najważniejsze jest czego Ty chcesz od motocykla. Cytat z tego testu:tdm900 pisze:link ww. został źle wklejony przed moderatora więc podaję go jeszcze raz:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Apr ... m_650_2004
może macie jakieś linki do testów porównawczych gdzie wygrał trampek?
Mnie bardziej ciągnie w stronę błota, jadąc polną czy leśną drogą i widząc ciekawe miejsce chcę móc po prostu skręcić i tam dojechać. Jazda szosą mnie nudzi ale jak trzeba to nie jest katorgą. Dlatego jest Trampek bez względu na testy, artykuły i reklamy.Ten, kto chce mieć pewność, że na pewno i bez kłopotów dotrze z punktu A do punktu B, dla kogo uroki krajobrazu są ważniejsze od idealnego toru jazdy, ten na pewno wybierze Hondę.
- ArtiZet
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 25.02.2011, 22:03
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Transalp vs V-strom
Jest tak jak mówi kko, V-strom to niestety szosówka a reklamowanie go jako Turystyczne Enduro to nadużycie ze strony Suzukikko pisze:Niby V-Storm najlepszy ? Jakoś patrząc po rozstawie osi i skoku zawieszenia to wg mnie nadaje się tylko na asfalt i to bez dziur (przynajmniej takich jak z Kotliny Kłodzkiej)
AT RD07-->XL650V
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
ponieważ bardzo poważnie rozważam zakup któregoś z tych motocykli jeździłem wczoraj jednym i drugim, w podobnym terenie, w podobnych warunkach.
Transalp to bardziej enduro niż turystyk, wysokie skoki zawieszeń wybierają pięknie dziury, silnikiem praktycznie niczego się nie dotyka, wysoki prześwit robi swoje. Więc pod względem czysto terenowym, zwłaszcza na cięższy teren, super sprzęt. Trampek nie jest jednak komfortowy, to taka prosta maszyna. Kierownica wibruje, motor się trzęsie, siodło wąskie, co na dłuższą metę trochę męczy. Na drodze gorzej, praktycznie brak osłony przed wiatrem, przy 110-120km mamy już chyba koło 5 tys. obrotów, da się jechać ale komfortu brak. Fajne w trampku jest to że wjedzie praktycznie wszędzie.
V-strom jest inny, jakby delikatniejszy i mniej toporny, silnik cichutki, komfort super. Jazda po ulicy to bajka, szybko przyspiesza, hamuje, dobra osłona przed wiatrem, abs - świetna sprawa. Wjazd w teren trochę mniej pewnie, bo to większy motor i inaczej ma geometrię ale po przyzwyczajeniu się też spokojnie daje radę. Również próbowałem go na sporych dziurach, w terenie na który nigdy nie wjechałbym poprzednio posiadaną tdm-ką, i powiem że spokojnie daje radę. Trochę trudniej się kieruje niż TA ale da się jeździć, no i komfort jazdy leśną ścieżką lepszy niż TA, miękko i komfortowo, również w lekkim terenie. Pomijając bardzo ciężkie warunki terenowe ( w których TA wygrywa) uważam, że DL daje sobie radę i jest poważną konkurencją dla TA, a jako motocykl uniwersalny - i do lasu, i na szosę, i na długie wyjazdy - jest chyba od niego lepszy.
Transalp to bardziej enduro niż turystyk, wysokie skoki zawieszeń wybierają pięknie dziury, silnikiem praktycznie niczego się nie dotyka, wysoki prześwit robi swoje. Więc pod względem czysto terenowym, zwłaszcza na cięższy teren, super sprzęt. Trampek nie jest jednak komfortowy, to taka prosta maszyna. Kierownica wibruje, motor się trzęsie, siodło wąskie, co na dłuższą metę trochę męczy. Na drodze gorzej, praktycznie brak osłony przed wiatrem, przy 110-120km mamy już chyba koło 5 tys. obrotów, da się jechać ale komfortu brak. Fajne w trampku jest to że wjedzie praktycznie wszędzie.
V-strom jest inny, jakby delikatniejszy i mniej toporny, silnik cichutki, komfort super. Jazda po ulicy to bajka, szybko przyspiesza, hamuje, dobra osłona przed wiatrem, abs - świetna sprawa. Wjazd w teren trochę mniej pewnie, bo to większy motor i inaczej ma geometrię ale po przyzwyczajeniu się też spokojnie daje radę. Również próbowałem go na sporych dziurach, w terenie na który nigdy nie wjechałbym poprzednio posiadaną tdm-ką, i powiem że spokojnie daje radę. Trochę trudniej się kieruje niż TA ale da się jeździć, no i komfort jazdy leśną ścieżką lepszy niż TA, miękko i komfortowo, również w lekkim terenie. Pomijając bardzo ciężkie warunki terenowe ( w których TA wygrywa) uważam, że DL daje sobie radę i jest poważną konkurencją dla TA, a jako motocykl uniwersalny - i do lasu, i na szosę, i na długie wyjazdy - jest chyba od niego lepszy.
xv535->tdm900->dl650A->xl650v->dl650xt->gotwayMSX->gotwayMonster
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
A to dziwne - miałem dokładnie odmienne zdanie - Vstrom w terenie strasznie twardy i niewygodny w porównaniu z TA.tdm900 pisze: [...]
Trochę trudniej się kieruje niż TA ale da się jeździć, no i komfort jazdy leśną ścieżką lepszy niż TA, miękko i komfortowo, również w lekkim terenie.
[...]
Prowadzi się też jakoś tak... niepewnie.
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Hmm... na cięższy teren to on też się nie nadaje - za duża masa i za mały skok zawiechytdm900 pisze:Trampek... zwłaszcza na cięższy teren...
Że co proszę ? Na jakim złomie jeździłeś, że masz takie doświadczenia dziwne i niemiłe ? (i pewnie bez wyższej szyby, że tak Ci wiało)tdm900 pisze: Kierownica wibruje, motor się trzęsie, siodło wąskie, co na dłuższą metę trochę męczy. Na drodze gorzej, praktycznie brak osłony przed wiatrem, przy 110-120km mamy już chyba koło 5 tys. obrotów, da się jechać ale komfortu brak.
Co do reszty - wszystko to sprowadza się do 2 rzeczy:
- subiektywne odczucia i gusty każdy ma inne,
- wykorzystanie sprzętu też - jedni wolą tylko po czarnym jechać, inni...
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
- Cenio
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 200
- Rejestracja: 25.03.2010, 11:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Maków Podhalański
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
Kurde, Panowie, wasze wywody to jakby spieranie się trochę które babeczki są lepsze w te klocki: brunetki czy blondynki?? Co jeździec to będzie miał inną opinię
Dawniej NotariuS
- Bolek
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1127
- Rejestracja: 30.09.2008, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Libiąż
Re: przesiadka z TA 650 na V-Strom 650?
No to ja Wam powiem jakie są moje wrażenia,choć chcę zaznaczyć,że jestem wręcz ortodoksyjnym wielbicielem swojego Trampka
Po przesiadce na DL-a czuć że siedzi się na lepszej maszynie (jeździłem tylko asfaltem),jest stabilniejszy ,szybszy,lepiej hamuje, mniej pali,poprawnie skręca ogólnie robi dobre wrażenie choć musiałbym parę rzeczy do siebie dopasować,czego przy Trampku nie było,Trampek po prostu miał od razu wszystko tam gdzie trzeba
Niestety co by kto nie mówił to Trampki 600 i 650 są konstrukcjami niestety starym,bardzo trwałymi ,ale starymi,natomiast myślę że 700 -tka kosi Stroma z palcem w przysłowiowej dupie
Po przesiadce na DL-a czuć że siedzi się na lepszej maszynie (jeździłem tylko asfaltem),jest stabilniejszy ,szybszy,lepiej hamuje, mniej pali,poprawnie skręca ogólnie robi dobre wrażenie choć musiałbym parę rzeczy do siebie dopasować,czego przy Trampku nie było,Trampek po prostu miał od razu wszystko tam gdzie trzeba
Niestety co by kto nie mówił to Trampki 600 i 650 są konstrukcjami niestety starym,bardzo trwałymi ,ale starymi,natomiast myślę że 700 -tka kosi Stroma z palcem w przysłowiowej dupie
Jak się smucisz to jesteś smutas a jak się kłócisz to jesteś ....☺
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość