185+ wzrostu i zmieniłeś xl650 na xl700?. Opinię poproszę!

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
yef
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 64
Rejestracja: 14.09.2016, 11:06
Mój motocykl: XL650V

185+ wzrostu i zmieniłeś xl650 na xl700?. Opinię poproszę!

Post autor: yef »

Czołem, są tu tacy?
Po kilkunastu tysiącach km przygody z trampkiem 650, chcę coś nowszego i bardziej asfaltowego.
Motocycle ergonomics (http://cycle-ergo.com/) sugeruje, że będę siedział bardziej jak na klopie niż na koniu, ale może nie jest tak źle?.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: 185+ wzrostu i zmieniłeś xl650 na xl700?. Opinię poprosz

Post autor: Pawel »

Mój wzrost to 185+. Może i nie przesiadłem się ze swojego TA650 na TA700, ale mam pewne porównanie, bo w mojej rodzinie jest jeden TA700, na którym troszkę pojeździłem. TA700 jest trochę niższy/mniejszy/zgrabniejszy od TA650. Prześwit jest mniejszy, kanapa jest niżej, całe moto jest optycznie troszkę mniejsze od TA650, a przy fabrycznym centralnym kufrze Hondy dla plecaczka z tyłu miejsca nie jest zbyt dużo. Zastanawiałem się kiedyś czy mógłbym zmienić swoje TA650 na nowsze TA700, ale doszedłem do wniosku że nie, bo źle bym się na nim czuł. Przyzwyczaiłem się do przedniego koła 21", dużego prześwitu i wolałbym coś typu CRF1000L (o tak :ok: ), GS800, Tiger 800XC itp. . W ostateczności, jako bardziej asfaltowy sprzęt wziąłbym jeszcze pod uwagę nowego V-Stroma 650 od 2017r. wzwyż.

Póki co mój TA650 jest niezastąpiony, więc lecimy dalej razem w świat... :wink: .
Awatar użytkownika
yef
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 64
Rejestracja: 14.09.2016, 11:06
Mój motocykl: XL650V

Re: 185+ wzrostu i zmieniłeś xl650 na xl700?. Opinię poprosz

Post autor: yef »

cenny głos w dyskusji, dzięki!
Mam nadzieję, że pojawią się jeszcze jakieś opinie.
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: 185+ wzrostu i zmieniłeś xl650 na xl700?. Opinię poprosz

Post autor: davcio2 »

Ja to kurdupel przy was jestem (176cm i 68kg) ale jak zmieniłem TA 600 na TA700 to też poczułem ze jest niższy i „mniejszy”.
Na TA600 siedzi się bardziej jakby „NA” motocyklu- stara ergonomia sprzętów enduro. Na TA650 już trochę mniej. Ale w przypadku TA700 siedzi się bardziej jakby „W MOTOCYKLU” - ergonomia bliższa sprzętom szosowym. Co dodatkowo jakby „pomniejsza” wrażenie sprzętu pod pupą.

Ogólnie z twoim wzrostem szukałbym czegoś większego i mocniejszego ale to wszystko subiektywne opinie- musisz się przymierzyć i przyjechać :)

PS ze swojej siedemsetki jestem bardzo zadowolony.
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: 185+ wzrostu i zmieniłeś xl650 na xl700?. Opinię poprosz

Post autor: zimny »

Jako były posiadacz 4 trampków 600 i jednej 650 powiem tyle... przy wzroście rzędu 1,9m trzeba celować w większy sprzęt. Ja mając 172cm wzrostu czułem się na trampkach komfortowo w miarę. Im nowszy tym bardziej szosowa pozycja. Ja od paru lat jeżdżę VStromami - obecnie DL1000 z kanapa z 650 i jest git. Tyle że to ciężka, szybka i trochę narwana maszyna. Z trampkiem ciężko porównywać, inny klimat.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3960
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraśnik

Re: 185+ wzrostu i zmieniłeś xl650 na xl700?. Opinię poprosz

Post autor: ostry »

Kryteriów nie spełniam, bo ledwo 183 wzrostu ale ... też jakieś tam doświadczenie mam :cool: . Po kilka sezonów na wszystkich modelach Transalpów w różnych konfiguracjach również jeśli chodzi o zawias. I jeśli chcesz coś bardziej szosowego po 650-tce to... nie kupuj 700-tki. Fakt, jest bardziej filigranowa i mniej komfortowa niż poprzedni model ale to jeszcze idzie jakoś obejść modyfikując a to kierownicę , a to kanapę... ale jak chcesz głównie po szosie to niestety standardowo brak 6-tego biegu i komfortu przy większych prędkościach. Obstawiałbym v-stroma lub :grin: Yamahę tdm 900 - będziesz Pan zadowolony.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości