Co dalej... ?

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co dalej... ?

Post autor: MotoMarcin »

Hej
Szukam nowszej alternatywy dla trampka, uwielbiam jeździć trampkiem, ale jednak moto już swoje lata ma, i nie chcę się cały czas bawić z jakimiś pierdołkami które cały czas wychodzą, szukam czegoś nowszego. 650 i 700 jakoś mi nie leżą. Szukam coś wyższego (mam 600 na afrykańskim zawieszeniu i jest ok), coś na dłuższe trasy, ale takie po szutrach też :P powiedzmy 60 asfalt, 40 lekkie offy(z chęcią na więcej offa). Moim typem który mocno rozważam jest yamaha xt660z, myślałem też o tigerze 955i (choć tego wiele nie widać na drogach, co mnie martwi) Oczywiście pieniądz też ma znaczenie, więc powiedzmy że mój budżet to 15k -max 20k. Ktoś coś może mi polecić, bądź coś opowiedzieć o tym motocyklach których napisałem - przykładowo "dlaczego ich nie chcę" :grin: ?
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Co dalej... ?

Post autor: KrzysieG »

O tym tigrze też myślałem i na razie go nie skreślam, jakiś kolega z forum naszego sie przesiadł i jest megazadowolony, poszukaj go na forum tigra. Trochę ciężko będzie o akcesoria, mało tego. Z tego co pamiętam, to o wiele lepiej na czarnym mu się tym Tigrem latało niż trampkiem i silnik ponoć bardzo elastyczny. Wiecej nie pamiętam :swieczki: Tenerka też mi się podoba, choć to singiel, ale niestety, nóżki by mi dyndały nad ziemią :haha:
Może jeszcze KTM950 Adventure weź pod uwagę, tylko to spalanie... :sad:
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Co dalej... ?

Post autor: MotoMarcin »

KrzysieG pisze:Może jeszcze KTM950 Adventure weź pod uwagę, tylko to spalanie... :sad:
O kacie nie myślałem a rzeczywiście w budżecie się mieści, zdaje się że przymierzałem się do maszyny Bugiego i było w miarę ok, więc kolejna opcja do rozpatrzenia, dzięki :smile:
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Co dalej... ?

Post autor: Pawel »

Jak chcesz jeździć po asfalcie, a nie tylko w terenie, to odpuść sobie silniki jednocylindrowe. Wiem, że wszystkim da się wszędzie jeździć, cyt.: "trochę lepiej lub trochę gorzej", ale XT660 i XT660Z to typowe (zaje*iste) motory terenowe. Miałem kiedyś starszego XT600 i w terenie było super, ale na asfalcie to porażka (elastyczność, mała moc, kultura pracy silnika, a raczej jej brak). Mój szwagier miał starsze BMW F650 i było to samo.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Co dalej... ?

Post autor: KrzysieG »

Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Co dalej... ?

Post autor: mallory »

Pawel pisze:Jak chcesz jeździć po asfalcie, a nie tylko w terenie, to odpuść sobie silniki jednocylindrowe. Wiem, że wszystkim da się wszędzie jeździć, cyt.: "trochę lepiej lub trochę gorzej", ale XT660 i XT660Z to typowe (zaje*iste) motory terenowe. Miałem kiedyś starszego XT600 i w terenie było super, ale na asfalcie to porażka (elastyczność, mała moc, kultura pracy silnika, a raczej jej brak). Mój szwagier miał starsze BMW F650 i było to samo.
Nie zgadzam się absolutnie :smile:
Jednocylindrowce mają JAD i dają fajne odczucia z jazdy... wielu przesiadło się z aksamitnych rzędówek czy vałek na jednogarowe.
Także taka Tenere 600 to praktycznie synonim wypraw do mongolii czy w pamir(patrz tenera Kowala - 385 tyś nalotu) a tam wiekszości jedzie się po czarnym.
Jak widać najlepiej popróbować praktycznie ... umówić się z kimś kto ma dany motocykl i poprosić o wspólną przejażdżkę połączoną z popróbowaniem motocykla - wtedy nie będzie wyboru na papierze.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Co dalej... ?

Post autor: Pawel »

Jak kto lubi, jedni aksamitne V-ki, a drudzy narywiste single :wink: .
Ludzie jeżdżą singlami po świecie, bo motocykl jest lekki, a prostszego silnika od singla już nie ma. Jeśli dochodzi do tego fakt, że silnik jest chłodzony powietrzem, to mamy bardzo mało awaryjny sprzęt.
Wrażenia z jazdy singlem są specyficzne, w związku z czym dla mnie jednocylindrowe silniki najlepiej sprawdzają się w terenie.
Na swoim XT600 dużo jeździłem po asfalcie i zdecydowanie wolę jazdę na Trampku. W terenie zupełnie odwrotnie, Trampkiem się jeździ :crossy: , a na takim XT600 się lata :witch: :grin: .
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Co dalej... ?

Post autor: old1977 »

Kawasaki Versys a takie cóś?
Obrazek
albo takie
Obrazek
piec od suzuki TL prawie jak japonia :wink:
i nie mówić że sie nie da

albo
Obrazek
Aprilia ma serducho rotaxa to samo co bije w KTM a cena nizsza
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Gandalf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 129
Rejestracja: 21.05.2017, 21:08
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Dziki Zachód/ FSW

Re: Co dalej... ?

Post autor: Gandalf »

Za 20k jest pare wartych uwagi BMW f800gs. Dwa cylindry w rzedzie, podobno wdzieczne moto.
MTB kradnie mój czas skuteczniej niźli motocykl
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Co dalej... ?

Post autor: old1977 »

Gandalf pisze:Za 20k jest pare wartych uwagi BMW f800gs. Dwa cylindry w rzedzie, podobno wdzieczne moto.
A co Ty chcesz kolegę na złą strony mocy przeciągnąć :wink: normalnie krecią robotę zaczynasz robić na FTA :wink: :tongue: :grin:
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Gandalf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 129
Rejestracja: 21.05.2017, 21:08
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Dziki Zachód/ FSW

Re: Co dalej... ?

Post autor: Gandalf »

old1977 pisze:
Gandalf pisze:Za 20k jest pare wartych uwagi BMW f800gs. Dwa cylindry w rzedzie, podobno wdzieczne moto.
A co Ty chcesz kolegę na złą strony mocy przeciągnąć :wink: normalnie krecią robotę zaczynasz robić na FTA :wink: :tongue: :grin:

Oj tam zaraz krecia robota. Czytając założenia MotoMarcina z pierwszego posta jak nic 800 od bmw mnie się tutaj idealnie wpasowuje. Jak dla mnie godny następca trampka. Znam pare osób które tym jezdza i są zadowolone. Gdyby budżet byl większy to bez mrugnięcia okiem poleciłbym nowa afre albo Tigera 800.
Bez uprzedzen Panowie. Fakt że sam przesiadłem sie na małego "gejesa" nie ma tu żadnego znaczenia. :impreza:
MTB kradnie mój czas skuteczniej niźli motocykl
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 428
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: Co dalej... ?

Post autor: ural2 »

To niech kolega pomyśli o zakupie Africa Twin.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Co dalej... ?

Post autor: MotoMarcin »

Fajnie, bo pojawiło się kila nowych propozycji które sobie muszę rozważyć :smile:

Gs przeszedł mi przez głowę, ale nie lubię jeździć z kuframi :haha: a na poważnie to już inna półka cenowa na którą niestety na razie nie jestem w stanie sobie pozwolić, tak samo jak nowa afra czy tiger 800 choć oczywiście bym chciał :smile:
ural2 pisze:To niech kolega pomyśli o zakupie Africa Twin.

Jeśli mówisz o starej afrze to w sumie wolałbym teraz zrobić generalkę mojego trampka :P lżejszy i taki mój :D Jak o nowej to j.w

Podoba mi się opcja Kawasaki Versys 650 ale jednak ta lampa z przodu jak dla mnie to dwa cyklopy które no... :sex: więc raczej odpada, i to raczej asfaltowy sprzęt choć pewnie i na szutrach da radę spokojnie

Na tą chwilę zastanawiam się w kolejności:
1.Yamaha xt660z
2.Tiger 995i
3. KTM 990 adv

Teraz trza poszukać kierowników którzy by się dali karnąć :P
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Awatar użytkownika
Vanish
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 149
Rejestracja: 09.03.2018, 07:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Co dalej... ?

Post autor: Vanish »

Może tiger 800 jeśli się znajdzie jakiś do 20k? Co do singla w trasy - miałem w sumie 3x jednocylindrówki, 1x rzędowa 4, 1x V2 (tramp). I powiem tak: z singli najwygodniejsze co miałem to Suzuki XF650 freewind i zajechałem tym nad morze z przerwami na tankowanie, nie była to tortura ale byłem też 8-9? lat młodszy. Komfort w trasie jest jednak gorszy niż w wielocylindrowych konfiguracjach, wibracje bardziej odczuwalne i zakres użytecznych obrotów mniejszy. Ale - subiektywnie - silniki dają sporą frajdę. Moim drugim moto też był singiel - LC4 SM (później dokupiłem koła enduro) w konfiguracji z FCR41 i wydechem Akrapa. I powiem tak, pod względem funu ustępuje tylko trzeciemu singlowi który miałem - a było to EXC tak że ten :wink: LC4 w trasie było tragiczne (nie wiem czy ADV ma tak samo), ale jeśli nie zależy Ci na trasach >200-300km to polecam spróbować, a jeszcze lepiej EXC które uważam za znacznie lepszą i bardziej dopracowaną (i mniej chimeryczną) konstrukcję. W exc też miałem 2 komplety kół, jeździłem nim 3 lata i nie sprzedałbym go gdyby nie sprawy finansowe. W tak zwanym międzyczasie miałem jeszcze Z1000 (pomiędzy LC4 a EXC), ale radocha z jazdy była od 7k na obrotomierzu, co przekłada się na jakieś 80km/h na jedynce, a że się hajtnąłem trzeba było zmienić tryb życia :P W każdym razie, jeśli nie miałeś - spróbuj singla. Z motocyklem się nie hajtasz, nie podpasuje - sprzedasz. Jeśli nie singiel i Twój portfel to udźwignie - pomarańczowe LC8 naprawdę zapier##lają.
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Trampi 600 ;) -> Speed Triple 1050
https://www.bikepics.com/members/rr666
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Co dalej... ?

Post autor: old1977 »

na pierwszym miejscu stawiasz yamahę,zaznaczam iż to moje osobiste wywody i subiektywna ocena nie mam zamiaru nikogo do niczego namawiać a tym bardziej oceniać,a to samo moto(powiedzmy to samo) możesz mieć w o wiele niższej cenie bo np. APRILIA PEGASO TRIAL opiera konstrukcję na silniku yamahy,rama swoja i nie głupia,znowu yamaha hamulce ładuje z brembo to samo co aprillia,elektroniką się nie różnią tylko ceną ale to tylko moje dewagacje ja osobiście choruję na moto guzzi ale jak to nie wypali to w opcję na pewno będą wchdziły 2 aprilie albo pegaso trial albo caponord 1000 szczególnie ta druga rozwala mnie stylistką.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Co dalej... ?

Post autor: kulfon »

Jakoś się nie mogę przełamać do silników rotaksa. Caponord chodzi jak kombajn z PGRu :ysz:
Awatar użytkownika
MotoMarcin
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 177
Rejestracja: 08.10.2014, 19:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Co dalej... ?

Post autor: MotoMarcin »

Old1977 no powiem Ci że:
Obrazek

Pegaso Trail wygląda ładnie, niestety widzę że dość mało dostępne na rynku ale może to + dla moto, bo jeśli ludzie jeżdżą to znaczy ze trzymają
Caponord też wygląda zacnie chociaż dość klockowano. Po wyglądzie można wnioskować że to raczej długodystansowiec. Tego jest więcej, a nawet jeden koło mnie, także trza będzie zajrzeć.
"Nie cel jest ważny, lecz DROGA własnie..."
Mój kanał na YT : https://www.youtube.com/channel/UCU8Wuw ... RUIARE7RLg
Awatar użytkownika
sober
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 191
Rejestracja: 09.07.2008, 22:54
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Co dalej... ?

Post autor: sober »

Siema,
Ja miałem XL600V następnie XL700V a od sezonu latam na XT660Z Tenere.
Początkowo obawiałem się, że mało koni, że singiel, że drgania na kierownicy, że szybciej się tym w trasie nie poleci...
Drgań na kierownicy brak, super się prowadzi nawet przy większych prędkościach przelotowych; fakt, że do kultury pracy singla chwilę trzeba się przyzwyczaić i więcej się wachluje biegami ale to nie przeszkadza i nie psuje frajdy z jazdy.
Bardzo przyjemnie się prowadzi na stojaka super pozycja do manewrowania; lepsze kapcie i naprawdę można się pobawić w terenie nie obawiając się u uszkodzenie.
Jestem zadowolony i na pewno nie powrócę do transalpa -sorry!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości