SHL GAZELA M17
: 05.03.2018, 18:43
moto w trakcie odbudowy na razie silnik ruszył myślę że pod koniec kwietnia shl ruszy na własnych kołach
kupiłem gotowy jest 3-ech asów którzy opanowali temat na olx i aledrogo ja kupiłem od gościa TURBOZABYTKI miałem sam robić ale jak przeliczyłem detale na jedną sztukę to wyszło 15 zł taniej więc zamówiłem gotowy co do mocy jak zamówisz np 9 cewek to zrobi ci 9 cewek z tym nie ma problemugrad74 pisze:Pięknie wystartował. A CDI sam robiłeś czy kupowałeś gotowca? jeśli kupowałeś daj jakiegoś linka bo fajnie jest mieć 150 W , gdzie większosć CDI ma 70 - 80W.
co do dzwonienia to większość dźwięków pochodzi z nie dokręconych śrub silnik w ramę tylko na sztukę włożyłem żeby zapalić,jedno cykanie możliwe że pochodzi od pierścienia składając chyba zrobiłem na jednym zamku za duży luz i dzwoni teraz ale jak zrobię całe moto to pojeżdżę chwilę i zobaczę co się będzie działo jak się będzie nasilał to poprawię jak nic się nie będzie działo zostawię ,wychodzę z założenia że nadgorliwość gorsz od faszyzmu.Wbrew pozorom remont starego 2t nie należy do tanich mnie więcej wyszło mi to tak:ostry pisze:Ewidentnie któryś zawór słychać, no i pewnie będzie olej łykać bo ewidentnie na niebiesko kopci .
DA tak serio to dobra robota! Koniecznie pochwal się dalszymi postępami prac, Gazela to ciekawe zjawisko .
Spokojnie, usiądź, napij się, zapal, pooddychaj.. . Ale wiem o czym piszesz, wiele rzeczy tak "umarło".old1977 pisze:to masz SHL M11W z silnkiem W2A polski silniczek inż.Wiesława Wiatraka fajna jednostka rozwojowa ale niestety bracia z za miedzy w 85r.przyjechali i powiedzieli "szto wy tu polaki djełacie motcyklje wam nada diełać wiertłoloty "i tak jedny posunięciem w Świdniku zamknięto fabrykę motocykli a trochę pracy w rozwój i moglibyśmy być potentatem w produkcji motocykli użytkowych aj już sie nie będę denerwował
Magneto, starsze Jawy Peraki typ 11 i 18 oraz Ogar typ 12 (przed kiwaczkowe) miały półbębny 150 mm, później firma przeszła na 160.magneto pisze:Niestety - moja poległa przez zużyte hamulce (a wtedy był problem, bo miała bębny fi 150, a dostać można było tylko szczęki/okładziny na fi 135 (WSK) lub 160 (MZ, Jawa, CZ).
kulfon pisze:Kiedyś na allegro był koleś który sprzedawał różne silniki do polskich starych motocykli, miedzy innymi do gazeli... Przeraziła mnie w tedy cena bo kosztował 1500 zł!!! Silniki były po kapitalnym remoncie. I dzisiaj się okazuje że to była promocja...
To koło robiło również za balans, po odkręceniu silnik lepiej wchodzi na obroty, ale ma je mniej stabilne na niskich- coś jak dzisiejsze cedeiki. Lżejsze, ale w górach, przy dużej rozpiętości biegów, potrafi być kłopotliwe.magneto pisze:Nie wiem, czy wiecie, że SHL 175 M17 - Gazela mogła być pierwszym w Polsce (a pewnie i w Demoludach) motocyklem z...
... no właśnie - z czym....?
Z.... elektrycznym rozrusznikiem !
Nie bez powodu zastosowano instalację 12 V, nie bez powodu - pod gaźnikiem była taka niklowana płytka zasłaniająca... "półwalcowe" wgłębienie w karterach... Nie bez powodu, na lewym czopie wału korbowego, tam, gdzie w WSK 175 była taka tulejka (ale na wielowypuście ) pod kołem łańcuchowym - w Gazeli było pełnowymiarowe koło zębate (w mojej - 1969 r. bez naciętych zębów)...
W oryginale - bodaj wszystkie były czarne. Brak szparunków na błotnikach, tłumik bodaj od "Włeski" 175 albo i od MZ-ki, śruba mocowania lewego boczka bez plastikowego pokrętła, oprawa lampy przedniej w oryginale była chromowana.Sylwek pisze:(....) Moja M11, ciekawie pomalowana. Jakieś sugestie co do koloru, spiskowe teorie może ?
magneto pisze:Sinik W2-A jak mi się widzi
Zgadza się. Sprzedałem chwilę temu, zresztą niebiańska Elka, również pójdzie do dobrych ludzi.magneto pisze:to na drugim planie to Pannonia ?
Dobre oko. Był tłumik od czwórki, łącznie z kolankiem. Ktoś wcześniej zerwał gwint oryginału i przerobił (mocno krzywo) na większy rozmiar silnika W2-A.magneto pisze:Brak szparunków na błotnikach, tłumik bodaj od "Włeski" 175
Tak, ale tu podrzucę kolejne coś, w czym miałem przyjemność robić remont silnika. Zobacz przebitkę koloru na kołysce ramy.magneto pisze:W oryginale - bodaj wszystkie były czarne.
Nowy - tematyczny - wątek będzie OK. Ja z chęcią będę czytał i - jak coś mogę - to podpowiem.Sylwek pisze:Pociągnijmy chwilę jeszcze off, najwyżej założyciel wątku się obrazi, a moderator pogrozi..
(....) Może założę zimowy wątek, dot. zabytków, klasyków, czy innych wydumek, moich i bywających u mnie w garażu?
Będą chętni na czytanie? Nie będziemy tu trollować.