SHL GAZELA M17

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.

SHL GAZELA M17

Postprzez old1977 » 05.03.2018, 18:43

moto w trakcie odbudowy na razie silnik ruszył myślę że pod koniec kwietnia shl ruszy na własnych kołach
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r.
Awatar użytkownika
old1977
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 249
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez grad74 » 05.03.2018, 22:00

Pięknie wystartował. A CDI sam robiłeś czy kupowałeś gotowca? jeśli kupowałeś daj jakiegoś linka bo fajnie jest mieć 150 W , gdzie większosć CDI ma 70 - 80W.
Są: Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Nie ma nic smutniejszego niż młody pesymista, no może oprócz starego optymisty.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2558
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 06:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez tyran » 05.03.2018, 22:43

Pięknie!
Też kiedyś Gazelę przygarnę.
Podoba mi się.
tyran
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 30.08.2017, 00:14
Mój motocykl: Africa Twin

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez ostry » 06.03.2018, 00:17

Ewidentnie któryś zawór słychać, no i pewnie będzie olej łykać bo ewidentnie na niebiesko kopci :lol: .
DA tak serio to dobra robota! Koniecznie pochwal się dalszymi postępami prac, Gazela to ciekawe zjawisko :smile: .
RD 01, RD 04 , PD 06, PD 10, RD 10, RD 13 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4251
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 20:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez old1977 » 06.03.2018, 07:25

grad74 napisał(a):Pięknie wystartował. A CDI sam robiłeś czy kupowałeś gotowca? jeśli kupowałeś daj jakiegoś linka bo fajnie jest mieć 150 W , gdzie większosć CDI ma 70 - 80W.

kupiłem gotowy jest 3-ech asów którzy opanowali temat na olx i aledrogo ja kupiłem od gościa TURBOZABYTKI miałem sam robić ale jak przeliczyłem detale na jedną sztukę to wyszło 15 zł taniej więc zamówiłem gotowy co do mocy jak zamówisz np 9 cewek to zrobi ci 9 cewek z tym nie ma problemu
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r.
Awatar użytkownika
old1977
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 249
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez Solidworks » 06.03.2018, 07:36

Piękna robota. Sam myślę o odszykowaniu jakiegoś fajnego sprzęta. Duży szacunek za filmy jakie robisz, bo są pouczające. Czekam na kolejne. :thumbsup:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 675
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Miejscowość: Trzebnica
Mój motocykl: XL650V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez old1977 » 06.03.2018, 07:37

ostry napisał(a):Ewidentnie któryś zawór słychać, no i pewnie będzie olej łykać bo ewidentnie na niebiesko kopci :lol: .
DA tak serio to dobra robota! Koniecznie pochwal się dalszymi postępami prac, Gazela to ciekawe zjawisko :smile: .

co do dzwonienia to większość dźwięków pochodzi z nie dokręconych śrub silnik w ramę tylko na sztukę włożyłem żeby zapalić,jedno cykanie możliwe że pochodzi od pierścienia składając chyba zrobiłem na jednym zamku za duży luz i dzwoni teraz ale jak zrobię całe moto to pojeżdżę chwilę i zobaczę co się będzie działo jak się będzie nasilał to poprawię jak nic się nie będzie działo zostawię ,wychodzę z założenia że nadgorliwość gorsz od faszyzmu.Wbrew pozorom remont starego 2t nie należy do tanich mnie więcej wyszło mi to tak:
1.szlif cylindra 100zł
2.tłok anodowany+sworzeń+pierścienie 155zł
3.sprzęgło 150zł
4.wałek zdawczy 40zł
5.łożyska 120zł
6.zapłon 320zł
7.zębatki zdawcza+sprzęgłowa 70zł
8.świeca 14zł co daje:
969zł bez regeneracji wału bo miałem farta i był ok
a wracając do tematu zapłonu CDI to można to taniej było zrobić niestety mądry polak po szkodzie zamiast prześledzić neta i pogrzebać to poszedłem na łatwiznę za mało szukałem,cały zapłon oparty jest na częściach do zipp,rometa i innych dorabiana jest tylko piastka koła magnesowego i podstawa statora wszystkie inne graty znajdziecie na portalach internetowych i teraz tak jeśli chcecie kupić zapłon np.na 6 cewkach to sprzedający ma około 250zł górki na 8 cewkach około 220-200 zł a na 11 około 150-100zł górki chyba że bierze od hurtownika wtedy wiadomo górka jeszcze więkasza
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r.
Awatar użytkownika
old1977
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 249
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez ostry » 06.03.2018, 15:05

To z zaworami i dymieniem żarcik był :wink: , przeca to 2-takt :grin: .
Ale za to ta informacja o zapłocie jest dla mnie cenna, bo posiadam kilka 2-suwów i choćby w silniku Wiatra chętnie coś takiego zamontuje. Ale niestety chyba dopiero na emeryturze :wacko: . Mój jest starszego typu, od shl m11 jeszcze na magneto.
Niestety, jeśli chce się zrobić profesjonalny remont, tudzież renowację to drenaż portfela murowany...
RD 01, RD 04 , PD 06, PD 10, RD 10, RD 13 ...
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 4251
Obrazki: 47
Rejestracja: 12.06.2008, 20:52
Miejscowość: Kraśnik
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez old1977 » 06.03.2018, 16:57

to masz SHL M11W z silnkiem W2A polski silniczek inż.Wiesława Wiatraka fajna jednostka rozwojowa ale niestety bracia z za miedzy w 85r.przyjechali i powiedzieli "szto wy tu polaki djełacie motcyklje wam nada diełać wiertłoloty "i tak jedny posunięciem w Świdniku zamknięto fabrykę motocykli a trochę pracy w rozwój i moglibyśmy być potentatem w produkcji motocykli użytkowych aj już sie nie będę denerwował
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r.
Awatar użytkownika
old1977
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 249
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez grad74 » 06.03.2018, 20:17

old1977 napisał(a):to masz SHL M11W z silnkiem W2A polski silniczek inż.Wiesława Wiatraka fajna jednostka rozwojowa ale niestety bracia z za miedzy w 85r.przyjechali i powiedzieli "szto wy tu polaki djełacie motcyklje wam nada diełać wiertłoloty "i tak jedny posunięciem w Świdniku zamknięto fabrykę motocykli a trochę pracy w rozwój i moglibyśmy być potentatem w produkcji motocykli użytkowych aj już sie nie będę denerwował

Spokojnie, usiądź, napij się, zapal, pooddychaj.. :lol: . Ale wiem o czym piszesz, wiele rzeczy tak "umarło". :thumbsdown:
Są: Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Nie ma nic smutniejszego niż młody pesymista, no może oprócz starego optymisty.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2558
Obrazki: 2
Rejestracja: 23.06.2012, 06:09
Miejscowość: Wrocław
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez old1977 » 06.03.2018, 20:32

tak jak mówisz wiele spraw zostało zaprzepaszczone,a mi naprawdę nóż w kieszeni się otwiera jak pomyślę gdzie moglibyśmy być teraz gdyby nie "wybawiciele z wolnością na bagnetach" junak zaprzepaszczony,wsk ,ursus,fso i prototypy autobus Bekśińskiego
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r.
Awatar użytkownika
old1977
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 249
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez Scyzoryk » 07.05.2018, 09:23

Miałem Gazelę z początku produkcji (jeśli dobrze pamiętam 68 rok). Generalnie był to super egzemplarz kupiony od konstruktora M17 (Pana Pancewicza)
Był to od nowości jego motocykl o numerze ramy 068. Ehhh, łezka się w oku kręci.

Niestety jako "szczeniak" pozbyłem się jej żeby mieć kasę na bardziej współczesny motocykl.
Pozdrawiam
Scyzoryk


R1200GS
Awatar użytkownika
Scyzoryk
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 564
Rejestracja: 02.07.2008, 12:28
Miejscowość: okolice Piaseczna
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez magneto » 11.12.2018, 17:27

Jakoś mi wcześniej umknął ten wątek...
Zaczynałem od Gazeli (1969 r. prod.)... Rok 1984 (i to nie z Orwell'a). Paliwo na kartki, brak części (akumulatory np.) Ale cztery sezony, pierwsze moto-kroki, pierwsze kontuzje... Wszystko pierwsze, ach - łezka w oku się zakręciła...
Niestety - moja poległa przez zużyte hamulce (a wtedy był problem, bo miała bębny fi 150, a dostać można było tylko szczęki/okładziny na fi 135 (WSK) lub 160 (MZ, Jawa, CZ). Poszedłem do wojska, Ona bez przeglądu, jak wróciłem, to stary zdążył Ją już skasować :sad:
Łezka....
Pracuj i uruchamiaj :thumbsup: i wrzucaj foty.
1984: SHL 175 M17 Gazela.....MZ ETZ 250....CB500, DR350, ==> TA600. ....a skuterka nie miałem....
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
Awatar użytkownika
magneto
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 522
Obrazki: 4
Rejestracja: 28.07.2013, 20:03
Miejscowość: Olsztyn
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez tomekc » 11.12.2018, 20:59

Piekna robota kolego! Oby tak dalej :zabawa:
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
 
Posty: 85
Rejestracja: 22.03.2011, 19:36
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez kulfon » 12.12.2018, 07:48

Kiedyś na allegro był koleś który sprzedawał różne silniki do polskich starych motocykli, miedzy innymi do gazeli... Przeraziła mnie w tedy cena bo kosztował 1500 zł!!! Silniki były po kapitalnym remoncie, dekle były wyszkiełkowane. Wyglądały lepiej niż nowe. I dzisiaj się okazuje że to była promocja...
Też mam M17 ale na remont musi jeszcze trochę poczekać:)
Awatar użytkownika
kulfon
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
 
Posty: 106
Rejestracja: 30.05.2017, 13:24
Miejscowość: Jelcz Laskowice
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez magneto » 15.12.2018, 19:59

Tak mi się przypomniało...
Nie wiem, czy wiecie, że SHL 175 M17 - Gazela mogła być pierwszym w Polsce (a pewnie i w Demoludach) motocyklem z...
... no właśnie - z czym....?
Z.... elektrycznym rozrusznikiem !
Nie bez powodu zastosowano instalację 12 V, nie bez powodu - pod gaźnikiem była taka niklowana płytka zasłaniająca... "półwalcowe" wgłębienie w karterach... Nie bez powodu, na lewym czopie wału korbowego, tam, gdzie w WSK 175 była taka tulejka (ale na wielowypuście :swieczki: ) pod kołem łańcuchowym - w Gazeli było pełnowymiarowe koło zębate (w mojej - 1969 r. bez naciętych zębów)...
Mogło być pięęęęknie... a wyszło - jak zwykle :thumbsdown:
1984: SHL 175 M17 Gazela.....MZ ETZ 250....CB500, DR350, ==> TA600. ....a skuterka nie miałem....
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
Awatar użytkownika
magneto
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 522
Obrazki: 4
Rejestracja: 28.07.2013, 20:03
Miejscowość: Olsztyn
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez Sylwek » 16.12.2018, 18:00

magneto napisał(a):Niestety - moja poległa przez zużyte hamulce (a wtedy był problem, bo miała bębny fi 150, a dostać można było tylko szczęki/okładziny na fi 135 (WSK) lub 160 (MZ, Jawa, CZ).


Magneto, starsze Jawy Peraki typ 11 i 18 oraz Ogar typ 12 (przed kiwaczkowe) miały półbębny 150 mm, później firma przeszła na 160.
Niemniej, Twoje wspomnienie o tej średnicy u Gazeli natchnęły mnie okrutnie. W wolnych chwilach tworzę klasycznego triala na półbębnach i to 150 mm Gazeli bardzo mi ułatwi sprawę :thumbsup: . Aż zmierzę dla pewności u szwagra :lol: .


kulfon napisał(a):Kiedyś na allegro był koleś który sprzedawał różne silniki do polskich starych motocykli, miedzy innymi do gazeli... Przeraziła mnie w tedy cena bo kosztował 1500 zł!!! Silniki były po kapitalnym remoncie. I dzisiaj się okazuje że to była promocja...


Mnie przeraziła cena remontu silnika ETZ 250/251 (1000 zł) w 96r., gdzieś w okolicach N. Tomyśla/ Opalenicy. To były moje ówczesne dwie miesięczne pensje. Dobrze, że sam już to umiałem robić :smile: . Zresztą, co tu robić u Etki? Lać i jeździć...


magneto napisał(a):Nie wiem, czy wiecie, że SHL 175 M17 - Gazela mogła być pierwszym w Polsce (a pewnie i w Demoludach) motocyklem z...
... no właśnie - z czym....?
Z.... elektrycznym rozrusznikiem !
Nie bez powodu zastosowano instalację 12 V, nie bez powodu - pod gaźnikiem była taka niklowana płytka zasłaniająca... "półwalcowe" wgłębienie w karterach... Nie bez powodu, na lewym czopie wału korbowego, tam, gdzie w WSK 175 była taka tulejka (ale na wielowypuście :swieczki: ) pod kołem łańcuchowym - w Gazeli było pełnowymiarowe koło zębate (w mojej - 1969 r. bez naciętych zębów)...


To koło robiło również za balans, po odkręceniu silnik lepiej wchodzi na obroty, ale ma je mniej stabilne na niskich- coś jak dzisiejsze cedeiki. Lżejsze, ale w górach, przy dużej rozpiętości biegów, potrafi być kłopotliwe.
Magneto, rozrusznik el. to zacna idea, jeno w tamtych polskich realiach, trochę kwadratura koła. Brak dostatecznego ładowania, brak dobrych akumulatorów (nawet jeszcze w latach 90.). Przełożenie wymusiłoby zamontowanie energożernego agregatu, który lekko konsumowałby każdą ilość prądu. Zastosowanie okazjonalne, w sam raz bajer na randkę :grin: .

Gazela cierpiała również na przypadłości tłoczonych wodzików w skrzyni biegów. Późniejsze, od WSK 175, były wytrzymalsze. Także pierwsze wały korbowe (na trzech rzędach wałeczków), nie nastrajały optymistycznie. Sukcesywnie zastępowane dwu- i jednorzędowymi, robiły znacznie lepsze przebiegi. Dzisiejsze korbowody Duellsa i syntetyczne oleje robią jeszcze lepiej. Wyczynowcy mogą pokombinować z korbą od Suzuki RM :grin: .

Nie zapomnę chwili, gdy, dumny jak cholera, ze swojego pierwszego nabytku, w klasie ćwiartki: lekko już zużytej MZ TS 250, bez problemu objechał mnie dziadek, jadący z wędkami WSK 175 :omg: :lol: . Dobrze wyregulowane i zadbane silniki Wiatra 175, robią robotę, a ich zła opinia, to zazwyczaj pochodna braku dobrej obsługi i bylejakości PRL-u.

Na koniec, jeszcze coś w temacie marki.
Sorry old, to Hp i mogę śmiecić, a ty musisz z tym żyć :smile: .
Moja M11, ciekawie pomalowana. Jakieś sugestie co do koloru, spiskowe teorie może :cool: ?

3197
Sylwek
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 560
Obrazki: 121
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Miejscowość: Lisków
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez magneto » 16.12.2018, 18:25

Sylwek napisał(a):(....) Moja M11, ciekawie pomalowana. Jakieś sugestie co do koloru, spiskowe teorie może :cool: ?

3197

W oryginale - bodaj wszystkie były czarne. Brak szparunków na błotnikach, tłumik bodaj od "Włeski" 175 albo i od MZ-ki, śruba mocowania lewego boczka bez plastikowego pokrętła, oprawa lampy przedniej w oryginale była chromowana.
Sinik W2-A jak mi się widzi (nawet z lewej strony) - :niewiem: .

BTW - to na drugim planie to Pannonia ?

Sorry za OT (choć to też z Suchedniowskiej Huty L...)
1984: SHL 175 M17 Gazela.....MZ ETZ 250....CB500, DR350, ==> TA600. ....a skuterka nie miałem....
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
Awatar użytkownika
magneto
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 522
Obrazki: 4
Rejestracja: 28.07.2013, 20:03
Miejscowość: Olsztyn
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez Sylwek » 16.12.2018, 20:24

Pociągnijmy chwilę jeszcze off, najwyżej założyciel wątku się obrazi, a moderator pogrozi.. :grin:

magneto napisał(a):Sinik W2-A jak mi się widzi

Nie, trzybiegowy S-32.
Ciekawostka: bywały silniki W2 z 'dostawką" i kołem magnesowym, popularnie zwanym magnetem czyli iskrownikiem.

magneto napisał(a):to na drugim planie to Pannonia ?

Zgadza się. Sprzedałem chwilę temu, zresztą niebiańska Elka, również pójdzie do dobrych ludzi.

magneto napisał(a):Brak szparunków na błotnikach, tłumik bodaj od "Włeski" 175

Dobre oko. Był tłumik od czwórki, łącznie z kolankiem. Ktoś wcześniej zerwał gwint oryginału i przerobił (mocno krzywo) na większy rozmiar silnika W2-A.
I tu mod nic nie może, bo trzymam się tematu- taki silnik występuje w tytułowej Elce wątkotfurcy :lol: . Cylinder ten, po modyfikacjach, zamontowałem do bordowej M-06, którą znacie z wypadu kirgiskiego.

magneto napisał(a):W oryginale - bodaj wszystkie były czarne.

Tak, ale tu podrzucę kolejne coś, w czym miałem przyjemność robić remont silnika. Zobacz przebitkę koloru na kołysce ramy.

3198

Może założę zimowy wątek, dot. zabytków, klasyków, czy innych wydumek, moich i bywających u mnie w garażu?
Będą chętni na czytanie? Nie będziemy tu trollować.
Sylwek
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 560
Obrazki: 121
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Miejscowość: Lisków
Mój motocykl: XL600V

Re: SHL GAZELA M17

Postprzez magneto » 16.12.2018, 20:36

Sylwek napisał(a):Pociągnijmy chwilę jeszcze off, najwyżej założyciel wątku się obrazi, a moderator pogrozi.. :grin:
(....) Może założę zimowy wątek, dot. zabytków, klasyków, czy innych wydumek, moich i bywających u mnie w garażu?
Będą chętni na czytanie? Nie będziemy tu trollować.

Nowy - tematyczny - wątek będzie OK. Ja z chęcią będę czytał i - jak coś mogę - to podpowiem.
Co do silnika - to S-32 miał żeliwny cylinder i ta jasność / wypolerowanie mnie zmyliły.
A tak - ciągnąc OT - czym różnił się S-32 od S-31 i S-33 ? (Podpowiem , że to dwa zasadniczo różne silniki).
To kolejny powód, żeby założyć oddzielny wątek / przenieść do właściwego.
Przepraszam Wątkotwórcę.
1984: SHL 175 M17 Gazela.....MZ ETZ 250....CB500, DR350, ==> TA600. ....a skuterka nie miałem....
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
Awatar użytkownika
magneto
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 522
Obrazki: 4
Rejestracja: 28.07.2013, 20:03
Miejscowość: Olsztyn
Mój motocykl: XL600V

Następna

Wróć do Outsiders



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość