Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Hej, ho!

3 lata na Transalpie, będę miał bardzo ciepłe wspomnienia po nim. Wyjątkowo wdzięczne moto. W sumie wciąż go kocham i gdybym miał miejsce w garażu to bym go zostawił.

Tak się złożyło, że z offem musiałem się pożegnać na parę lat i trzeba położyć nacisk na turystykę asfaltową.
Trampek tutaj nie bryluje zbytnio, gdyż 55 koni to taka ilość wystarczająca, ale szału nie robi - zwłaszcza z pasażerem i w 5 kufrów :lol: (zdjęcie na DOWÓD)

Wniosek jest taki- na asfalt przyda się mocniejszy piec. Zwłaszcza taki, co przy 100km/h+ nawet się nie spoci.
Robiliśmy z ojcem jazdy testowe różnych maszyn no i w końcu zakochałem się - Triumph Tiger Explorer, silnik 1215ccm, 140 koni, 120 niuta od 3500rpm aż do 10k.
Potwór.
Takiego potrzebowałem. Można mu wrzucić bagaż, Piękną na plecy i ruszyć w trasę, daleką. Piec nawet nie poczuje.

Pominę tutaj detale zakupowe, żeby Was nie nudzić monologiem długim niczym opisy przyrody w "Nad Niemnem" :tongue:

Sam motocykl, z perspektywy pierwszych 500km: Potwór, który nie lubi być w kajdanach.
Jazda przez miasto to trochę mordęga. Ciężki (260kg na sucho), dodatkowo kultura pracy wału kardana nie pomaga- w sumie to kultury nie ma.
Kojarzycie ten moment, gdy potrzebujecie podjechać w korku te kilka centymetrów do przodu? Popuszczacie 1/8-1/4 sprzęgła i lekko toczycie się do przodu?
W Triumphie tego nie ma. Lekko popuszczasz sprzęgło i słyszysz jak wałki odbijają się od siebie, mało przyjemne stukanie.
Popuścisz mocniej, a zamiast stukania to koło zostaje napędzane takimi impulsami. Podjeżdżanie jest prawie niemożliwe.
Cóż, w Gymkhanie nie wystartuję ;)

Sytuacja się zmienia, gdy miasto zamieni się w drogi poza miastem.
Motocykl odżywa, rozkłada skrzydła i zaczyna lecieć.
Kardan znika, silnik wchodzi na obroty wyższe niż 3500rpm i jazda staje się super gładka.
Prędkość marszowa na drodze krajowej wynosi około 120, na autostradzie jakieś 170 i tego nie czuć.
Świetnie rozwiązali osłonę przed wiatrem i duża tutaj zasługa przedniej szyby, która w dolnym położeniu puszcza powietrze na klatę (wentylacja!) a w górnym położeniu strugi powietrza skutecznie omijają mój kask.
Nie słychać wiatru, nie czuć turbulencji. Efekt lepszy niż wysoka szyba w TA650 z wysokim deflektorem postawionym na sztorc.
Przejście między jednym położeniem a drugim możliwe jest w czasie jazdy - trzeba nacisnąć dwa guziki ;)
Zawieszenie WP (regulowane elektronicznie) gładko wybiera nierówności i pozostaje przy tym sprężyste. Niby miękko jak w trampku, ale też bardziej trzyma maszynę w ryzach.
Silnik jest tak elastyczny, że zrobiłem nim kółko 200km jadąc na jednym biegu w zakresie 2500-5500rpm.
Na czwórce można mieć dowolną prędkość z zakresu 35-200km/h a silnik ma dość mocy by swobodnie przyspieszyć.

Na turystykę asfaltową - motocykl jest strzałem w 10!
Do miasta - kardan i masa przeszkadza.
Do offa - szukaj innego sprzętu :)

Mała foteczka na rozpoczęcie wątku :)
Obrazek
TROJAN
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3276
Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: KRAKóW

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: TROJAN »

Gratuluje :wub:
Awatar użytkownika
Hawk1985
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 825
Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: Hawk1985 »

Wizualnie pięknie się prezentuje, gratulacje.

Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650+F650
Awatar użytkownika
zaczekaj
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1198
Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: zaczekaj »

Brzydal :D
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...

https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze

Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

zaczekaj pisze:Brzydal :D
Cieszę się, że udało mi się znaleźć motocykl o identycznej aparycji co moja facjata :-D

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Radek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 398
Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Garwolin

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: Radek »

Piękny motocykl. A tak z ciekawości. Przymierzałeś się do NAT?
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Radek pisze:Piękny motocykl. A tak z ciekawości. Przymierzałeś się do NAT?
Tak, wziąłem ją na testy na 2 godziny. Po 20 minutach byłem rozczarowany, pojechałem nią do salonu Triumpha i wziąłem sobie 1200xca na kolejną godzinę testów po czym wróciłem NAT do salonu Hondy.


* Wpływ na rozczarowanie mogły mieć fabryczne opony i zerowy przebieg z silnikiem na dotarciu, więc nie mogło być za ostro.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: Solidworks »

Piękny, ale ciężki. Nie zastanawiałeś się nad wersją 800 ?
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Solidworks pisze:Piękny, ale ciężki. Nie zastanawiałeś się nad wersją 800 ?
Zastanawiałem, nawet poważnie.
Odrzuciła mnie skomplikowana obsługa komputera pokładowego.
Na razie nie biorę offu pod uwagę, dodatkowo w 1200 było mi wygodniej, mniej wiało, bardziej intuicyjny a i moment w gratisie :-)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: grad74 »

uosiu pisze:
zaczekaj pisze:Brzydal :D
Cieszę się, że udało mi się znaleźć motocykl o identycznej aparycji co moja facjata :-D

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
CZyli wiecznie i nie za bardzo wiadomo z jakiego powodu uśmiechnięty? :tongue: Gratki brachu :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: . Teraz cza go opić coby się opony nie rozeschły :impreza: .
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Dziennik pokładowy 1400km.

Motocykl podczas mocniejszego przyspieszania na dwójce zaczął wydawać dziwny dźwięk i szarpnięcie.
Zgłosiłem się do dealera po naprawę, ale że jeszcze wtedy potrzebowałem moto to pewnego wieczoru nagrałem im serię filmików, gdzie zachowanie to zostało uwiecznione- żeby mogli się wstępnie przygotować ;-)

Stanik już w serwisie, mechanik odbył jazdę próbną i potwierdził że jest to usterka mechaniczna, drugi bieg wyskakuje i wskakuje podczas większego obciążenia.
Na razie rozbierają moto żeby wyciągnąć skrzynię biegów na stół a potem niech gadają z producentem.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: wojtekk »

Drogo się będą z tym bawić :)

Dobrze, że przynajmniej wiedzą, co to.

Powodzenia!!!
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 491
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: tadzik »

Takie zeznania nie napawają optymizmem. Nie można być pewnym nawet nowego sprzętu. Nie zaznasz czlowiecze spokoju w drodze, nigdy nie wiesz co cię czeka. Niepokojące czasy nastały ;)
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Awatar użytkownika
marti008
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 132
Rejestracja: 12.01.2016, 11:17
Mój motocykl: XL600V

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: marti008 »

...a wystarczyło naciągnąć łańcuch
/sory, nie mogłem się powstrzymać/
"Jeśli zaczynasz rozumieć pojęcie starych dobrych czasów... to znak, że minęły"
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: trud »

tadzik pisze:Nie zaznasz człowiecze spokoju w drodze, nigdy nie wiesz co cię czeka.
Tu pojawiają się grzmoty i błyskawice, no i śmiech, taki z najgłębszych głębin - Buuuchachacha!!! :lol:
tadzik pisze:Niepokojące czasy nastały ;)
Z Triumph'ami zawsze tak było :smile:
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Odebrałem moto z serwisu w tą sobotę.
Kły zębatki 2 i 6 biegu były skośne zamiast prostopadłe i zębatki wzajemnie się wyciskały - pogiął się też wodzik.

Zębatki i wodzik wymienione.
Teraz docieram skrzynię (jeżdżę cały czas na dwójce po mieście :lol: ) i sprawdzę czy usterka rozwiązana :)
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: Kristobal »

??? Że co takiego ? Od kopaczki wsadził bo się w telefon zapatrzył w fabryce ?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Kristobal pisze:??? Że co takiego ? Od kopaczki wsadził bo się w telefon zapatrzył w fabryce ?
Nie mam pojęcia :D
Było źle, wymienili, docieram - ma być dobrze :D
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

To ja jeszcze coś dorzucę... :D

https://photos.app.goo.gl/vbU6pt1ffLlbo1bI3
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: Kristobal »

O 9V instalacja... ci Angole zawsze coś inaczej muszą mieć !
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości