Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Kristobal pisze:O 9V instalacja... ci Angole zawsze coś inaczej muszą mieć !
5 minut wcześniej było 5.2V :D
Prostownik twierdził, że bateria 6V ze skutera i do 7.1V ją podciągnął.
Żeby stwierdził że to jednak motocykl 12V to na chwilę podałem mu prąd z drugiego prostownika równolegle :D
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: Kristobal »

Tak z ciekawości zrobił to nasz serwis czy słali silnik do fabryki ?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Kristobal pisze:Tak z ciekawości zrobił to nasz serwis czy słali silnik do fabryki ?
Serwis skrzyni? Przysłali potrzebne części na wymianę i Inter Motors w Długołęce zrobił naprawę na miejscu.
Skrzynia ma budowę kasetową, jak w poprzedniej generacji była usterka wybieraka i akcja serwisowa, to Triumph wyceniał całość na 4 roboczogodziny, nie było konieczności nawet by spuszczać olej z silnika.
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: makumba »

uosiu pisze:
Kristobal pisze:Tak z ciekawości zrobił to nasz serwis czy słali silnik do fabryki ?
...nie było konieczności nawet by spuszczać olej z silnika.
Uparłbym się mimo wszystko w serwisie aby go zmienili, kto wie czy z tych zgrzytów nie było opiłków.
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: Kristobal »

uosiu pisze: Skrzynia ma budowę kasetową, jak w poprzedniej generacji była usterka wybieraka i akcja serwisowa, to Triumph wyceniał całość na 4 roboczogodziny, nie było konieczności nawet by spuszczać olej z silnika.
O, i to są innowacje, jakie chciałbym widzieć w motoryzacji a nie "oczy ważki".
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: trud »

Kristobal pisze:O, i to są innowacje, jakie chciałbym widzieć w motoryzacji a nie "oczy ważki".
Może lepiej zbudować skrzynię biegów, która się nie psuje. Taka innowacja u pana T :smile:
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: makumba »

Yyy z tego co zrozumiałem awaria wynikała z "nieopatrznego" montażu niededykowanych zębatek a nie z wady konstrukcyjnej :egh: chyba, że coś źle zrozumiałem :wink:
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: trud »

makumba pisze:...awaria wynikała z "nieopatrznego" montażu niededykowanych zębatek...
Przypadkowo włożono zębatki od młynka do kawy, no chyba nie, raczej nieprawidłowo poskładana skrzynia, z resztą niech się uosiu wypowie, może mu w serwisie prawdę powiedzieli.
Awatar użytkownika
mapol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 129
Rejestracja: 17.11.2014, 22:22
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Lublin

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: mapol »

może mu w serwisie prawdę powiedzieli.
Serwis autoryzowany czy fabryczny i "oficjalna prawda" :lol: :lol: :lol:
Od zaplecza to może i byś dowiedział się prawdy :grin:
Awatar użytkownika
HarryLey4x4
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 712
Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: HarryLey4x4 »

A skąd w fabryce mieli niededykowane zębatki ? Może ma więcej niededykowanych części wsadzonych, tylko się jeszcze nie "wyrobiły "?
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: makumba »

Niededykowane do tego modelu a do innego może już tak i mogła zajść pomyłka, bo jak pisał wcześniej uosiu zęby dwóch "kłopotliwych" zębatek były skośne a nie prostopadłe. Więc czy możliwe aby się tak szybko zużyły? a może zostały podmienione pomyłkowo. Nie wiem, niech uosiu sprostuje ale jak by nie patrzeć ciekawa sprawa.
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: Kristobal »

Tak niech się uosiu tłumaczy a nie my. :) Ja bym drążył temat a nie zadowolił się przypuszczalną ściemą. Siara to przecie jest dla firmy, nowy motor i tryby nie takie?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
HarryLey4x4
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 712
Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: HarryLey4x4 »

Uosiu niech się tłumaczy z zakupu czegoś innego niż Ąda :lanie:
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Jak wszyscy wiemy, w motocyklach są skrzynie kłowe.

Moc wchodzi przez boczne zęby (dog teeth), potem zębami prostymi na drugą zębatkę i ona może też mieć zęby boczne albo być przyspawana do wałka.

Problem był w dog teeth, nie były prostopadłe względem zębatki tylko pod innym kątem.
Pod wpływem momentu obrotowego (120Nm z silnika) te skosy wypychały od siebie dwa końce zestawu i na chwilę odpinał się napęd, potem zęby wskakiwały na swoje miejsce.
Podczas naprawy wymieniono zestaw zębatek 2 i 6 biegu oraz wybierak czy wodzik, to co załącza napęd przez wybrane pary zębatek.
Może to była jakaś wada odlewu, nie wiem.

Nie bardzo miałem czas na dywagacje, gdyż motocykl to dla mnie narzędzie pracy i musi jeździć a nie stać w serwisie czy być pieszczony co 3 dni ;-) Inaczej rosną mi koszty alternatywne.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: Kristobal »

Pisz do firmy że poniosłeś szkody moralne. Może kubek Triumpha dostaniesz. :)
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Już nawet rozmawiałem z brand managerem Triumph Polska, niestety lipton.
O tyle pomógł, że części szybciej do serwisu załatwił (były dzień po telefonie, od razu z UK)

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Znalazłem piękne podsumowanie Tygrysa z perspektywy kogoś, kto wcześniej miał trampka:
Kiedyś latałem na trampku - i nie dam na niego powiedzieć ani jednego złego słowa, bo to świetny motocykl jest i tyle. Świetne było np. to, że można było nie zwalniając 100-wką przelecieć przez 'śpiącego policjanta' nawet nie podnosząc tyłka z siedzenia. Tylko, że trochę brakuje mocy po paru sezonach - stąd go w końcu zmieniłem.
Szukając sprzętu zrobiłem sobie listę motocykli spośród których zamierzam wybierać i po prostu je objeździłem przez parę miesięcy. Dodam od razu, że explorera na liście nie było - zdarzył się przez przypadek, podobnie jak duży gs.
Mogę empirycznie jednoznacznie stwierdzić, że moje wyobrażenia o poszczególnych motocyklach różniły się kosmicznie przed i po jeździe na każdym. Właściwie nie zdarzył się nawet jeden przypadek, żebym trafił idealnie praktyką z oczekiwaniami.
Na Explorera wlazłem, ponieważ dotarło w pewnym momencie do mnie, że nie chcę jeździć ani na turystyku ani na sporcie tym bardziej - tylko na czymś co ma wysokie zawieszenie i nawet wysoko umieszczony środek ciężkości jest przeze mnie porządany. Tu pewnie się od razu zastanawiacie co ja plotę, ale tak - wysokie zawieszenie i środek ciężkości wymaga innych i wg mnie większych umiejętności niż jazda czymś niższym. Za to latanie explorerem po zakrętach z pozamykanymi oponami jest czymś, co dostarcza w związku z tym naprawdę wielkiej satysfakcji - większej niż w kiedy jeździłem na firestormie (supersport).
Wg mnie to po prostu osobna kategoria jeżdżenia motocyklami - z pewnością inna niż chopperowanie co oczywiste, ale też zupełnie inna niż jazda na naked'ach czy sportach. Mimo, że wszystkie te sprzęty latają po asfaltach.
Uwielbiam explorera za to, że można nim w miarę komfortowo latać po naprawdę dziurawych drogach, że można nie zwalniać kładąc się na zakrętach nawet na dziurawych drogach, za to że kiedy mam taki humor i chcę jechać sobie całkowicie zgodnie z przepisami - to pozycja jest wygodna, silnik ma wspaniałą charakterystykę na niskich obrotach i sprawia to taką samą frajdę jak wykorzystywanie (tam gdzie można) obrotów między 5-10 tys.
Za to, że jadąc z pasażerką czy objuczony kuframi i dodatkową rolką - prawie kompletnie nie wpływa to na przyspieszenie i manewrów nie trzeba planować inaczej niż jadąc samemu bez bagażów - a także za to, że niezależnie od sposobu siedzenia pasażerki i jej mniej lub bardziej błędnego wychylania się na boki - prawie kompletnie nie wymaga to reakcji kierownika na tym krążowniku..

Ogólnie za to, że łączy możliwości tzw. turystycznego enduro z właściwościami supersportów zarówno na prostej jak i na alpejskich winklach i że umożliwia wygodną jazdę i przy spokojnej i przy wariackiej jeździe (kiedy akurat zdarza się okazja) - przez cały czas czerpiąc frajdę z samej jazdy.

Wrzucając na niego offowe opony niby można w sumie przejeździć nim w tereny daleko od asfaltów. Wymaga to jednak wg mnie absolutnie kosmicznych umiejętności i dodatkowo wielkiej wiedzy praktycznej dotyczącej tego konkretnego motocykla. Szczerze podziwiam ludzi, którzy umieją posługiwać się tą bestią w terenie. Ja raczej traktuję takie jego możliwości trochę hipotetycznie i raczej aby spokojnie przejeżdżać jakieś szutrowe odcinki typu albania, gruzja - pięknych miejsc jest jeszcze sporo do zwiedzenia, a najfajniejsze są tam, gdzie jeszcze nie pobudowali jeszcze dróg i hoteli.

Sam explorer moim zdaniem nie nadaje się do prawdziwych jazd terenowych, głownie bo jest dużo za ciężki, ma zbyt wysoki środek ciężkości i z racji posiadania wału kardana - ma na niskich obrotach nieprecyzyjny napęd (każdy wał z definicji posiada luzy a to do precyzyjnych manewrów terenowych jest bardzo mało fajne).
Źródło: http://www.tigerforum.pl/index.php?topi ... 6#msg10326
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Odezwę się z małym update. Przebieg 4600, znowu skrzynia biegów do roboty, znowu wypada dwójka :ysz: :omg: :lol:
https://photos.app.goo.gl/rsrLYVq9uNvw26hP2
kapsun
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 459
Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: kapsun »

Masakra !! Znowu :mouthshut:
Gorzej będzie jak problem będzie się powtarzał i skończy się gwarancja
Awatar użytkownika
uosiu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 349
Rejestracja: 16.06.2014, 17:03
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Triumph Tiger Explorer, czyli Wincÿj mocy, WINCŸJ!

Post autor: uosiu »

Sytuacja powoli się klaruje... Producent uznał gwarancję, z tego co kojarzę to dzisiaj poszło zamówienie na części do Hinckley:
https://photos.app.goo.gl/qNREXcECYEvu9g6u8
Ciekaw jestem kiedy będzie moto do odbioru...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości