Jeśli nie Trampek, to co...

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Kristobal »

Bosman78 pisze:A ja poważnie zastanawiam sie nad tigerem 800 XC egzemplarz testowy salonowy mozna kupić za 40 tys. Pln. A za 30 tys. Pln uzywke w super stanie :-)
No to: go get him boy! :)
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
Bosman78
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wa-wa Mokotow

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Bosman78 »

nadol pisze:Jeżeli duuża większość jazdy asfaltem to można tygrysa. Poza asfaltem GS800 będzie lepszy.
Nawet od Tigera 800 w wersji xc ? ponoc zacnie sobie radzi w offie ?
DL650A
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Nadol »

XC będzie lepszy a XCX jeszcze lepszy (drive-by-wire i wiele innych ulepszaczy elektronicznych robi robotę) ale nadal GS800 lepiej wypada (IMHO). Jest kilka spraw - pozycja, "wąskość talii", uczucie że moto jest lekkie, charakterystyka oddawanie mocy i zestopniowanie skrzyni, mniej też pali. Z minusów - miękkie felgi (wymiana na Excele załatwia sprawę), we wczesnych modelach górne mocowanie amortyzatora pękało (to taki długi cienki pręcik). Touratech sprzedaje specjalne wzmocnienie a w późniejszych rocznikach zostało to poprawione. Przód też może trochę nurkować.
Wracając jeszcze do Triumpha - ciężko jest znaleźć dobrego mechanika, który ogarnia nowe modele (przynajmniej w mazowieckim). Ta marka u nas nadal jest mało popularna. Za to jazda daje dużo "fanu" - na brak mocy nie ma co narzekać.
Bosman, jak masz możliwość to przejedź się i porównaj. Tylko zrób test na gładzi asfaltu i dziurach bocznych dróg (może las/szuter) bo stricte na asfalt są lepsze modele (wiesz przecież).

I jeszcze porównania:



https://rideexpeditions.com/bmw-f800gs- ... ger-800xc/
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: tomekpe »

Nadol, jeździłeś osobiście Tigerem i GS800 w terenie, czy cytujesz fora?
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Nadol »

Jeździłem obydwoma, w obu przypadkach po polnych drogach. Nie jeździłem XCX i nowszym GS ani też wersją ADV.
Tomek, masz jakieś inne odczucia czy pytasz bo nie jeździłeś?
Dodam jeszcze że poznałem kilka osób które przymierzało się do obu - jedni kupuli anglika inni bawarczyka, każdy miał dużo argumentów w kwestii swojego wyboru.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Bosman78
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wa-wa Mokotow

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Bosman78 »

Wlasnie kwestie serwisowe i egzotycznosc marki (jak na polskie warunki) troche mnie studzi przed Tigerem, szczegolnie ze sam lubie czasm cos dlubnac wspierając sie forami i filmikami a w przypadki triumpha cicho i glucho w tym aspekcie
DL650A
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Nadol »

Na pewno trzeba mieć interfejs do komputera - bez tego duże się nie podziała.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
wilczek
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1831
Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: wilczek »

Kristobal pisze:
tdm900 pisze:...Dla porównania w tym samym zestawieniu BMW miało awaryjność na poziomie ok. 40%.
O czym nie omieszkują przypominać ilustrując zdjęciami co rusz od 7u lat Afrykanerzy w pewnym wątku. :lol:
Wątek o New Afryka mamy. No można tak zrobić że Honda bierze silnik 700, rozwierca na 800, coś tam poprawia i wsadza do tej samej ramy 75KM, dodaje lepsze zawieszenie podnosząc prześwit i przykręca już seryjnie plastik a'la Boano :wink: . Ale czy to ma sens? Czy przedłużanie życia modelu w ten sposób to nie "odgrzewanie kotleta" ? Ilu klientów chciałoby takiego Trampka, by się opłacało wyprodukować? Producent nie myśli kategoriami naszymi, ale rynku. A ten zmienia się szybko.
Mniej więcej tak zrobiła Yamaha z 660Z. Nie jest droga, ale to zalane 215kg o jednym garze. Dodaj drugi gar to nie będzie ani taniej ani lżej. Jakby nowa Teresa miała z paliwem 190kg i z ...drugim cylindrem to byłoby turystyczno-terenowe marzenie i szarpałby każdy 'jak Reksio szynkę'. Lecz przez użyte materiały kosztować by musiała z 60kz. I wtedy szarpania nie byłoby jeno narzekanie przed monitorem.
Moim zdaniem jest tak:
1. Chcesz lekko i hardkorowo - zaakceptuj singla.
2. Chcesz płynnie i wygodnie - zapomnij o terenie.
3. Chcesz nie wiesz sam czego - zmieniaj motory póki się nie dowiesz. :tongue:
Zgoda w zasadniczej części posta aleee, jest taki sprzęt, który ma dużą moc, waży mniej niż 200kg, 21 cali z przodu, ma dwa gary i zajebiście jeździ w terenie. Tyle, że nie jest tani. Ale jest i to tylko kwestia kasy. Nie trzeba aż takich " rezygnacji" i takich wyborów jak w pkt 1-2. :grin: :crossy:
Ostatnio zmieniony 04.09.2015, 10:54 przez wilczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ArturS »

wilczek pisze: Zgoda w zasadniczej części posta aleee, jest taki sprzęt, który ma dużą moc, waży mniej niż 200kg, 21 cali z przodu, ma dwa gary i zajebiście jeździ w terenie. Tyle, że nie jest tani. Ale jest i to tylko kwestia kasy. Nie trzeba aż takich " rezygnacji" i takich wyborów jak w pkt 1-2. :grin: Kto wie co to za sprzęt? :crossy:
Ale ten sprzęt podobno bardzo dużo pali i podobno bardzo mocno się psuje :lol: Ale i tak chcę go mieć! Koniecznie w wersji wtryskowej mimo skastrowanego zawiasu. No chyba, że się trafi SE :blush: Ale... niestety przestali go produkować, więc też lipa. Baby na targu peplają, że ma się pojawić nowy ADV 800cm :grin:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: tomekpe »

nadol pisze:Jeździłem obydwoma, w obu przypadkach po polnych drogach. Nie jeździłem XCX i nowszym GS ani też wersją ADV.
Tomek, masz jakieś inne odczucia czy pytasz bo nie jeździłeś?
Dodam jeszcze że poznałem kilka osób które przymierzało się do obu - jedni kupuli anglika inni bawarczyka, każdy miał dużo argumentów w kwestii swojego wyboru.

Pytam, bo nie jeździłem (myślałem o próbnej Tigerem ale na myśleniu się skończyło) i chciałem wiedzieć, czy to jest wiedza praktyczna :)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Nadol »

Tomek, jesteś wyższy więc odczucia mogą być inne. Siedząc na tygrysie miałem jakoś tak dalej do kiery, może przez to wydawał się większy. Tygrys jest też trochę niższy - albo inaczej, bliżej mi stopami do ziemi. Środek ciężkości w obu motocyklach inaczej wypada.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Kristobal »

ArturS pisze: Ale i tak chcę go mieć! Koniecznie w wersji wtryskowej mimo skastrowanego zawiasu. No chyba, że się trafi SE :blush: Ale... niestety przestali go produkować, więc też lipa. Baby na targu peplają, że ma się pojawić nowy ADV 800cm :grin:
To po co wymieniasz łożyska w silniku jak ciułasz na poma(szara)ńczę? Co z tą Teresą?? :tongue: Właśnie, odpisałbyś na majla. :dupa:
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
tombi2
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 182
Rejestracja: 08.01.2011, 18:43
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: tombi2 »

3 lata temu, kiedy kupiłem Trampka widziałam ten wątek i nie przypuszczałem, że tak szybko tutaj zajrzę. A jednak! Od tygodnia, po sprzedaży mojej 700-tki zastanawiam się co dalej... i podobnie jak w dziesiątkach postów wcześniej pozostają właściwie dwaj pretendenci
- BMW F800 GS (ewentualnie odmiana Adventure) - popularność tego modelu, niskie spalanie, zaawansowana technologia
- Triumph Tiger 800 XCx - bogate wyposażenie, 3-cylindrowy mocniejszy (95KM) silnik, niżej osadzone siodełko, elektroniczny tempomat w standardzie, moim zdaniem ładniejszy
To chyba najbardziej naturalna ewolucja. Przemknęła mi też Yamaha MT-09 Tracer - inna bajka, choć najmocniejszy i najtańszy
Może warto jednak poczekać na nową Afrikę?
Obrazek

Tutaj również chyba najwięcej kierowników wskoczyło na GS'y, prawda?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
ZeRT
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 122
Rejestracja: 14.08.2015, 10:14
Mój motocykl: XL600V

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ZeRT »

Na co czekać? Już można zamawiać, dostawa w listopadzie :zabawa:.

randomowy link z aledrogo

http://otomoto.pl/oferta/honda-crf-1000 ... y98UN.html
Bądź szalony, ale nie głupi
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Nadol »

I jeszcze wątek na FAT o tygrysie 800XC:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=20628
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: wilq.bb »

Jak już przy nietypowych sprzętach jesteśmy (vel nowy Royal) to może warto na swoje podwórko looknąć:

[url][/http://www.skuterowo.com/nowy-romet-adv ... enture/url]
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: trud »

Była
wilq.bb pisze:Jak już przy nietypowych sprzętach jesteśmy (vel nowy Royal) to może warto na swoje podwórko looknąć:

[url][/http://www.skuterowo.com/nowy-romet-adv ... enture/url]
Jakieś 100 postów wcześniej już o nim było, produkcja po drugiej stronie Himalajów. Wtedy obstawiałem że to Junak wprowadzi na rynek, a tu proszę, Romet i to za około 13000 złotych polskich.
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: wilq.bb »

Trud prawie było - tamto to 350 była (się mińsk nazywało) - szczerze ciekaw jestem tego sprzętu. Może na salonówkę bym się szarpnął - chociaż ciężkie bydle bo 163 kg (nie pisze czy suche czy zalane), przy 200 ccm to dużo.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: trud »

wilq.bb pisze:Trud prawie było...
Było było, Mińsk to też 250ccm.
http://minsk-moto.com/en/enduro/trx-300i.html
Awatar użytkownika
tombi2
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 182
Rejestracja: 08.01.2011, 18:43
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: tombi2 »

Nie mając zbyt wielkiego zacięcia off'owego rozważam jeszcze Suzuki V-strom 1000 no i KTM Adventure, choć obawiam się, ze w przypadku tego drugiego budżet może tego nie udźwignąć:-(
Co do Tigera (dzięki za link, czytałem również i to o nim) tak jak ludzie piszą - zdania są podzielone.
Nowa Afryka - ładna - choć cena pewnie dopiero w przyszłym roku będzie do negocjacji z ofertą wyprzedaży rocznika. No i ewentualne choroby "wieku dziecięcego".
Co Wy - ludzie na Trampkach - kupilibyście za ok 50k.?
Poniżej na szybko po fotce poglądowej:

Suzuki V-Strom 1000 ABS 2015 101 KM, 103Nm, 228 kg, katalog 47 900 zł
Obrazek

KTM 1050 Adventure 95 KM, 107 Nm, 212 kg, katalog 53 990 zł
Obrazek

Triumph Tiger 800 XCx 95 KM, 80 Nm, 215 kg, katalog 51 850 zł
Obrazek

BMW F 800 GS Adventure 85 KM, 83 Nm, 225 kg, katalog 49 800 zł
Obrazek

Yamaha MT-09 Tracer 115 KM, 87,5 Nm, 210 kg, katalog 40 900 zł
Obrazek

Kawasaki Versys 1000 120 KM, 102 Nm, 250 kg, katalog 48 900 zł
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22.09.2015, 18:36 przez tombi2, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości