Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
azure
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 146
Rejestracja: 27.12.2014, 17:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: azure »

CST755 daje fest radę. W ciężkiej trampolinie z 320mm tarczą na przodzie mam 3kkm nawinięte na tej oponie, z czego pewnie 2500 po czarnym. Jest jej jeszcze z połowę.
Trzymanie bokami super, a na bieszczadzkich winklach pozamykałem ją :ok: jak i tylne C-02.

Do kompletu załóż C-02 na tył i będzie Pan zadowolony. Aktualnie mam nowe E09 na tyle i jest kolosalna różnica w terenie, szczególnie w E09 brakuje trzymania bocznego.
Pozdrawiam,
mazi
http://www.yamahaxt.pl
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

Dzięki mazi za poradę :thumbsup: Z CST755 jestem więcej niż zadowolony choć zrobiłem na niej dopiero 200km ale 90% w terenie. Zresztą na asfalcie jest znacznie lepsza niż sądziłem że może być.

Co do tyłu - Mitas E09 jest naprawdę OK ale mój ma na środku tak po około 5mm chyba i:
- po utwardzonym szutrze bez uwag,
- na łatach piachu całkiem OK przy większej prędkości,
- na piaszczystych zakrętach i przy rozpędzaniu....mieli ale nie wynika z tego tyle co powinno.
- na mokrym asfalcie....jak na lodzie :swieczki:

Wydaje mi się że nowy E09 robiłby lepiej ale skoro tym motocyklem po asfalcie jeżdżę tylko jak muszę to za jakiś czas zmieniając pokuszę się o coś konkretniejszego.

Myślałem o C-04 lub C-10 ale to chyba przesada? C-02 jest z założenia dedykowana na kamieniste podłoża - jak ona sobie w piachu radzi? Doświadczenie mam żadne i pewnie będę tą e09 dojeżdżał jeszcze aczkolwiek przydałoby się żeby mniej tyłem rzucało w piachu, błoto (na razie) mnie nie wciąga :wink:

Powiedzieć mogę tyle że już ten zestaw co mam robi robotę, w porównaniu z K60 Scout - nie ma porównania w terenie. Choć ostatnio kumpel na K60 i DR750 przejechał wszystko to co ja bez poważniejszych problemów (narzekał szczególnie na przód K60, tył dawał jako tako radę - ale chwali je na asfalcie).

Ale....jak na razie, na szybko to muszę zorganizować klamkę sprzęgła i kierunkowskaz bo się zdarzyło :grin: E09 dojeżdżę bo przecież nie będę dobrej jeszcze opony zdjemował która ogólnie daje radę. To tak bardziej na przyszłość :smile:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: tomekpe »

Zimny, pojęcie dobrej opony w terenie może się różnić od asfaltowego. Piszesz 5 mm, a to całkiem niewiele jak na klocki. Przecież nie dojeździsz ich do zera :) Kiedyś kończyłem E09 i opona przestała być użyteczna dużo wcześniej, niż na to wyglądała.

Co do lodu na asfalcie - sprawdź datowanie. Na świeżych Mitasach E09 jeździło nam się całkiem OK w deszczu - bez rewelacji, ale również bez przerażenia.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

tomekpe pisze:Zimny, pojęcie dobrej opony w terenie może się różnić od asfaltowego. Piszesz 5 mm, a to całkiem niewiele jak na klocki. Przecież nie dojeździsz ich do zera :) Kiedyś kończyłem E09 i opona przestała być użyteczna dużo wcześniej, niż na to wyglądała.

Co do lodu na asfalcie - sprawdź datowanie. Na świeżych Mitasach E09 jeździło nam się całkiem OK w deszczu - bez rewelacji, ale również bez przerażenia.
Wiem wiem...tu trochę kostki jeszcze jest. Opona ma jakieś 4-5lat.

Wiesz - ostatnie moje doświadczenia w deszczu to Anakee 2 rocznik 2016r. na V-Stromie w rozmiarze 150 na tyle. Trochę inny świat :grin:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
SituGS
romeciarz
romeciarz
Posty: 25
Rejestracja: 20.08.2011, 20:21
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: SituGS »

No i kuźwa dzis ten oszołom mnie objechał... :sad:
Raz na górce piaskowej na podjeździe, potem kilka razy na wydmie gdzie GS sie albo kopał albo wywracal, a ten wesolo Tenerką se kręcił kółka i jape cieszył...

Ja sie tak nie bawie, ide do kąta sie rozpłakać :sad:

Wrzuć jakieś foty żeby jeszcze dobić leżącego, a ja sie upije :drinking: Nastepnym razem sie odegram sesese :witch:
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

Foty jakieś wrzucę, no było ciekawie, oj ciekawie :grin:

Wcale lekko na Tenerze nie było bo podjechany e-09 w piachu nie robił roboty, ale nic to w porównaniu z pół-szosową oponą w GS-ie i 100kg więcej masy samego motocykla o kierowniku nie wspominając :cool:

Ja wiem już że potrzebuję innej opony na tył na piachy - C-02 zapewne.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

Od kupna minął prawie miesiąc.... stuknęło 600km zrobione na Tenerce. Może się wydawać niewiele - ale jak 550 z tego było zrobione poza asfaltem na 2 lub 3 biegu to możecie się domyślić że jazdy było sporo :smile: Frajda z jazdy...cóż...JEST! :grin:

Nic nie wybuchło ani nie wynikło nic co by mnie zaskoczyło. No dobra, przy podnoszeniu jej na piachu jest cięższa niż sądziłem :omg:

Dziś pojedzie na wymianę oliwy i ogólny przegląd, w tym sprawdzenie zaworów i inne podstawowe tematy.

Mam nieodpartą pokusę aby zimą zrobić ją wizualnie tak:

Obrazek

Ale kłóci się to niestety z użytkowaniem jej w terenie :egh:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: Neno »

zimny pisze: Myślałem o C-04 lub C-10 ale to chyba przesada? C-02 jest z założenia dedykowana na kamieniste podłoża - jak ona sobie w piachu radzi?
Wszystko zależy od jeźdźca. Mi pasuje ta opona na każde podłoże, nawet na asfalcie daje radę!
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

Dzięki Neno. Myślę że w tym sezonie dojeżdżę E09 zapewne, odpuszczając jakieś ekstremalne kopania w piachach. Poza wydmami na e09 wszystko w okolicy przejeżdżam lepiej lub gorzej - a tenera to nie cross :wink:

Później zarzucę pewnie C02.

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

Ostatnio w XT600Z zgubiłem trochę oliwy :sad: Po weryfikacji okazało się że na szczęście oliwy zgubiłem tylko ze 300ml i nic się nie stało złego. A mogło, bo za lekko nie miał a o lejącym się oleju nie zorientowałem się od razu, ale po około 1km... Dwie śruby od filtra oleju miały spaprane gwinty ale sądziłem że dadzą radę jak zmieniałem oliwę i filtr....jednak nie dały rady po jakichś 3 motogodzinach. Więc 4km pchania żeby być w miejscu gdzie wogóle samochód dojedzie, później laweta kumpla.

Zupełnie padnięty dotarłem do domu - i za 2 godziny dzwoni kumpel z którym właśnie wtedy jeździłem i on wracał sobie offem do domu - żebym szukał linki holowniczej i go ściągnął z lasu bo zatarła mu się pompa paliwa :grin: (GS1150 - ale jeździ tym jak crossem). Nawet nie wiedziałem że mój samochód (KIA Ceed) może po całkiem kopnym piachu jechać :wink: Generalnie ostatnia niedziela to był dzień pełen wrażeń :smile:

Ale w sumie powiem szczerze że jak już poogarniałem trochę jazdę w terenie (wszelkie szutry, polne drogi, piach, błoto mniej) to żałuję że nie przełamałem się i na ostatnim Trampku tego nie spróbowałem. PRzerastałą mnie masa i niewłaściwe opony. Może wtedy nie sprzedałbym go.

XT600Z jest fajne, bardzo nawet. XT-kiem jeżdżę, sporo jeżdżę i frajdę daje - poznajemy się ale nie polubiłem jej jeszcze do końca... choć 155kg na sucho 1VJ a 180kg Trampka na sucho to jest duuuuża różnica :thumbsup:

Pozdrawiam
zimny
Ostatnio zmieniony 10.08.2016, 22:01 przez zimny, łącznie zmieniany 1 raz.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
jajamam
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 175
Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: B-B/Żywiec

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: jajamam »

gdyby do 600 zamontować emulatory przedniego zawieszenia i amortyzator skrętu to była by kosa :crossy:
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

jajamam pisze:gdyby do 600 zamontować emulatory przedniego zawieszenia i amortyzator skrętu to była by kosa :crossy:
Ale do Trampa czy do Tenery? :smile:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
jajamam
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 175
Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: B-B/Żywiec

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: jajamam »

A sorry, do xl 600 ;)
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: ArturS »

Nie wierz w 180kg trampka ;) To gmole, to narzędziówka, to stelaże, to wysoka szyba z deflektorem, grzane łapy, dodatkowa osłona pod silnik itd i robi się ponad 200kg na rezerwie :wink: Co do lubienia, to ja swojej Teresy nie polubiłem do dnia dzisiejszego :lol:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

No co do masy to mam to już obadane - Trampek 180kg PD06 jak z fabryki na sucho bez płynów. Z płynami i zatankowany ok. 200-205, z gmolami i centralką 210 lub więcej. Wiem bo ważyłem. OPD10 nie wspominam ale tak z 5 kg więcej trza liczyć :smile:

Teresa katalogowo 155kg sucha, zalana pod korek 175kg. Z tym że ja zwykle leję pół baku czyli około 11-12L co starcza aż nadto na cały dzień zabawy.

Dlaczego jej nie lubię? Bo wibruje jakby coś było zepsute (współczesny motocyklista byłby pewien że coś jest zjebane w silniku), chodzi jak tłuczek - traktor, coś czasem mi przerywa na zimno przy 4 tys rpm, zawias miękki choć skok taki że hoho, przyspiesza śrendnio na czarnym choć w terenie nie brakuje kopyta jak się wie gdzie jest moment obrotowy, prowadzi się czasem jak pijana (czyli tak jak wielu facetów lubi :grin: ) ale jednak.....

ma to COŚ :resp:

Pozdrawiam
zimny

ps. Artur - walczyłeś z gwintami od śrubek dekla filtra oleju, tymi górnymi co są dłuższe? Mnie to czeka, przegwintowanie i sprężynki. Ale niestety gwinty są głęboko w silniku więc trzeba ostrożnie. Kolega mechanik mówi że nie będzie to łatwe ale do zrobienia.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: ArturS »

Z gwintami prosta sprawa, ale musisz ściągać pokrywę sprzęgła.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
gerard
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 695
Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: gerard »

zimny pisze:Ale w sumie powiem szczerze że jak już poogarniałem trochę jazdę w terenie (wszelkie szutry, polne drogi, piach, błoto mniej) to żałuję że nie przełamałem się i na ostatnim Trampku tego nie spróbowałem. PRzerastałą mnie masa i niewłaściwe opony. Może wtedy nie sprzedałbym go.
To kiedy powrót do TA600 :grin:

ArturS pisze:Nie wierz w 180kg trampka ;) To gmole, to narzędziówka, to stelaże, to wysoka szyba z deflektorem, grzane łapy, dodatkowa osłona pod silnik itd i robi się ponad 200kg na rezerwie :wink: :

Ja po zamontowaniu paru przycisków poczułem że przegiąłem z masą :lol: :lol:
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: mallory »

zimny pisze: ps. Artur - walczyłeś z gwintami od śrubek dekla filtra oleju, tymi górnymi co są dłuższe? Mnie to czeka, przegwintowanie i sprężynki. Ale niestety gwinty są głęboko w silniku więc trzeba ostrożnie. Kolega mechanik mówi że nie będzie to łatwe ale do zrobienia.
sorry, że wcinam się..., ale myślę, że dobre rozwiązanie to wkręcenie szpilek i nakrętki kołapakowe, ja tak zrobiłem w swojej i jest ok.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

mallory pisze:
zimny pisze: ps. Artur - walczyłeś z gwintami od śrubek dekla filtra oleju, tymi górnymi co są dłuższe? Mnie to czeka, przegwintowanie i sprężynki. Ale niestety gwinty są głęboko w silniku więc trzeba ostrożnie. Kolega mechanik mówi że nie będzie to łatwe ale do zrobienia.
sorry, że wcinam się..., ale myślę, że dobre rozwiązanie to wkręcenie szpilek i nakrętki kołapakowe, ja tak zrobiłem w swojej i jest ok.
Ooo... Mallory - dzięki. Mechanik mówił że to jest temat do zrobienia tylko trzeba zdjąć dekiel i na spokojnie ostrożnie zrobić. Ale te szpilki byłyby jeszcze lepsze, też na przyszłość. Podeślę PW.

Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Yamaha XT600Z Tenere 1VJ - zimnego

Post autor: zimny »

Małe podsumowanie i przemyślenia....długo wzbraniałem się przed kupnem czegoś innego niż Trampek do szutrowania i wnioski mam następujące po wczorajszej jeździe moim ex-trampkiem w okolicach Chełma, niejako mogłem sobie przypomnieć jak się nim jeździło mając na uwadze doświadczenia z Tenerką.

1. Tenera 1VJ jest świetna do nauki jazdy po piachu, lekkim i średnim terenie. Nauczyłem się jeździć w miejscach gdzie trampkiem po prostu bałem się wjeżdżać. Jednocześnie duży baniak mimo że waży to może być pomocny w dalszej jeździe. Jednak po nauce na Tenerce i trampkiem zdecydowanie odważyłbym się na więcej tylko nieco wolniej.

2. Konstrukcja jest faktycznie prosto-prymitywna. Chłodzenie wiatrem, sam nie wiem ale mi się to średnio podoba - jeżdżąc w terenie nigdy nie wiem czy już jest przegrzana czy jeszcze nie...w wodnym Trampku było do oczywiste.

3. Singiel a V2 Hondy - dwa światy jednak. Silnik Trampka musi mieć ok. 4 tys obrotów żeby sprawnie jechać w lekkim terenie. Silnik Tenery - robiłem co mogłem ale nie udało mi się go zdławić, przygasić itp. Kultura pracy Trampka to wiadomo, u Tenery kultury pracy nie stwierdzono. Nic a nic :) Nie jest to złe ale tylko w terenie, na czarnym nie mogę sie przyzwyczaić.

4. Osobiście na motocykl wyprawowy - chyba wolałbym Trampka z akcesoryjnym amortyzatorem tył (Wilbers) i przednim zawiasem motanym przynajmniej na afrykowy. Do góry przy moim wzroście max 2-3 cm a wtedy prześwit jeśli nie ma centralki bardzo przyzwoity (miałem tak zmotane w PD10 i nigdy niczym nie przyhaczyłem). Ładowność, stabilność komfort i asfaltowe dojazdówki - tu Trampek Tenerę pobije na 100%. Oczywiście w górzystym i trudniejszym terenie nawet zmotany trampek zawsze będzie sporo odstawał od fabrycznej Tenery. Ale ja w góry po terenie pewnie nie wpakowałbym się ani jednym ani drugim motocyklem bo mnie to jakoś nie kręci, wolę po górach chodzić.

Krótko mówiąc - Tenere 600 ma swoje niezaprzeczalne zalety, szczególnie przy większych ambicjach terenowych. Są solidne skoki zawieszeń i traktorowaty silnik. Jednak jazda po czarnym nią to raczej przykra sprawa (mówię z perspektywy człowieka który nigdy singlem wcześniej nie jeździł), trampek jest bardziej uniwersalny ale i znacznie cięższy. Trampkami przejechałem co najmniej kilkadziesiąt tys km w tym z 10% w terenie, Tenerką - z 800-900km w terenie 90-95%. Może jeszcze za mało.

Jak na razie - Tenere mam bo mam, początkowy zachwyt nad tym że wreszcie po jakimś terenie jeżdżę bez wielkiego stresu mija a i okolice do eksploracji mam już z grubsza rozpoznane... Jedyne co to fakt że są to już dość rzadko na drogach spotykane sprzęty. Może ją zostawię, może nie, zobaczymy :cool:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości