Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: davcio2 »

Nie mam doświadczenia w ujeżdżaniu szosowych maszyn, na drodze zawsze jakoś stały crossy i enduro aż padło na 4 sezony trampkiem. Trampek zachwycał mnie swoją bezawaryjnością i "prawie" bezobsługowością - po endurakach i crossach to było niezwykłe zawsze wsiadać i jechać :). Z trampkiem standardowy problem mam taki że w nieznane tereny i tak rzadko się zapuszczam - raz "obracałem" trampka w ogromnych koleinach pełnych wody po tym jak zwalone drzewo uznało zamknąć drogę :swieczki: nie powiem jak wyglądałem i co mówiłem... Z kolei na mokrym asfalcie trampek na kostkach jakoś też nie chce hamować :)

Reasumując chcę teraz spróbować czegoś szosowego. Czytałem posty zimnego o FZS i Barrego o TDM - niestety mam dosyć skromny budżet...
podstawowe założenia:
- motocykl stricte szosowy ale nie sportowy! wygodny na dalsze wypady
- najlepiej by było jakby był lżejszy i sporo poręczniejszy od xl600
- nie szukam wielkiej mocy - myślę że sześćsetka będzie najlepsza
- motocykl z owiewką , nie interesują mnie nakedy
- raczej bardziej do jeżdżenia niż dłubania w garażu

No i budżet.. zakładając że trampka w tym stanie i roczniku sprzedam za jakieś 5 tys, chciałbym z nowym zmieścić się w 7-8tys. Polecicie coś dobrego?
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: MADRAFi »

SUZUKI DL 650 V-STROM
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: zimny »

MADRAFi pisze:SUZUKI DL 650 V-STROM

Pełna zgoda! Ale nie w budżecie kolegi raczej, chociaż dychę trzeba dać... I jeśli chodzi o poręczność to jest za trampkiem znacznie, duży rozstaw osi robi swoje.

Myślałeś o CBF600? Myślę że to mogłoby Ci podejść, nie wiem tylko jak one kosztują.

Podstawowe pytanie - jeździsz sam czy z pasażerem?

Z zupełnie innej bajki to pomyśl o NTV650 Deauville, szosowy, wygodny - nie jeździłem ale w tym budżecie coś starszego znajdziesz.

Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: davcio2 »

V-Strom może kiedyś..:) szukam teraz dla odmiany czegoś lżejszego i poręczniejszego od trampka więc nie tędy droga :smile:
Dzięki zimnemu właśnie wpadł mi w oko cb600 s ale w mój budżet to niestety taka skrajna półka i wystarcza raczej tylko na "okazje" z allecoś :)

PS: Zimny widziałem że sprzedałeś swoją FZS 600 mocno doinwestowaną za 10 tyś, myślisz że za 8tyś da się wyrwać coś bardziej "gołego" ale zdrowego?

Edit: Jeżdże w 90% sam. Z Żonką to jak już to krótkie wycieczki <30km.
Ostatnio zmieniony 06.07.2016, 16:45 przez davcio2, łącznie zmieniany 1 raz.
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: grad74 »

Mam,, sory znaczy moja Ada ma od niedawna Ntv 650 Revere z 96 roku i powiem Ci ze bajka. Waga podobna, moc ciutek wieksza, nieśmiertelna Hondowska V-2ka no i kardan Panie. Mimo podobnej wagi że względu na niższy środek sami wiecie czego duuużo poreczniejsza, lepsze hamulce i przyspieszenie. Spalanie... Średnio litr mniej niż TA. Polecam.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: davcio2 »

grad74 looknąłem na tą NTV... i pewnie byłby to rozsądny wybór ale... moto musi się mi też podobać :smile: Jakoś mnie nie przekonują te nakedy :wink:
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: grad74 »

Ale są też zabudowane wersje i są np Devilki 700 całe w plastikach więc jest w czym wybierać.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: wilq.bb »

Pokrętnie polecę Ci cięższe bydle :grin: Miałem na weekend ST1100 z 2001 roku, o panie ale komfort moto płynie nie jedzie - niby to waży 320 kg, ale nie czuć(no dobra może trochę - ale rozkład masy robi swoje :ok: ). Również nie czuć prędkości - ja znany z naprawdę spokojnej jazdy na obwodnicy Bielska zupełni niechcący toczyłem się 160 i odczucie było taki jak max przy 100 na trampku czy afryce :grin: a jeszcze sporo zostało z zakresu obrotów użytecznych.
Motocykl kumpla i wiem, że się przymierza do sprzedania (sam się łamię) - cena 9500 plnów.
Jakby co namiary na PW Ci wyślę.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: zimny »

Co do Fazera - ja sprzedałem bodajże za 9tys. Za 8 spokojnie znajdziesz coś fajnego po lifcie (2002-2003), z tym że ogólnie tymi maszynami często jeżdżą młodzi mściciele - a co za tym idzie nie jest łatwo dobrą sztukę upolować, ale da się, szczególnie w tym budżecie. W zasadzie od 8-9 tys można trafić już FZ6 na wtrysku ale takie raczej "okazje".

Fazer to porządny i wdzięczny motocykl, w miarę wygodny, do 6-7 tys rpm jedzie a powyżej ostro ciągnie jak na 600-tkę. Szczególnie solo.

Polecam, choć pozycja na tym sprzęcie jest mocno szosowa raczej a osłona przed wiatrem taka sobie. Ja z perspektywy czasu - zdecydowanie wolę V-Stroma bo słuzy mi do jazd turystycznych we dwoje.

Solo Fazer jest dobrym wyborem. Ale jak miałbym myśleć o turystyce, spokojnej jeździe - wybrałbym CBF600S jeśli chodzi o ten typ motocykla.

Masz jeszcze własnie NTV 650 Deauville w tych pieniądzach, CB600 Hornet S, TDM850...

Jak ma być poręczny to daruj sobie wszelkie kloce ważące 350-300 kg bo do manewrów i na miasto to porażka. Ja w ogóle nie lubię motocykli cięższych niż 200-220kg :smile: Zresztą jasno (i słusznie) w wątku określiłeś, lekki, mniejszy i poręczny - to dobra droga do codziennej zróżnicowanej jazdy.

Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 844
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: Marcin-BB »

...podstawowe założenia:
- motocykl stricte szosowy ale nie sportowy! wygodny na dalsze wypady
- najlepiej by było jakby był lżejszy i sporo poręczniejszy od xl600
- nie szukam wielkiej mocy - myślę że sześćsetka będzie najlepsza
- motocykl z owiewką , nie interesują mnie nakedy
- raczej bardziej do jeżdżenia niż dłubania w garażu

No i budżet.. zakładając że trampka w tym stanie i roczniku sprzedam za jakieś 5 tys, chciałbym z nowym zmieścić się w 7-8tys. Polecicie coś dobrego?


Zdecydowaną większość powyższych założeń spełniają modele Hondy cb500 i cb750
Cb500 występowała w wersji z owiewką- choć zwykła "N"- ka wygląda o niebo lepiej. Motor do bólu nudny, bezawaryjny i sprawdzony. Jeśli nie jesteś wielkoludem to powinien Ci doskonale pasować, choć znam kilka osób o wzroście pow. 180 cm, które "cebulką" potrafiły pół europy objechać i nie narzekać.
Wszystkie założenia- poza ceną- spełniła by honda cbf 600s. Tu dycha to może się okazać za mało- choć TomekV4 miał taki motocykl w dobrym stanie za jakieś 9 tyś- o ile dobrze pamiętam. Radzę tego człowieka zapytać- może będzie mógł Ci pomóc- także z zamianą.
A ja mam kolegę, który posiada śliczną cb500 doposażoną turystycznie, i wiem, że chętnie zamieni się na zdrowego trampka 600-kę. Niestety jego CB to wersja bez owiewki. Ma za to wysoką szybę, bagażniki, stelaże i kufer. Chłopak mieszka pod Krakowem, więc nie masz daleko i możesz się z nim ugadać gdzieś w połowie drogi, żeby się przymierzyć i pogadać- to nic nie kosztuje. :smile:
Jak będziesz zainteresowany to namiary podam na priv.
Awatar użytkownika
Bosman78
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wa-wa Mokotow

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: Bosman78 »

Cbf 600 możesz w ciemni brac, mniejszy, zwrotny, bezawaryjny i całkiem żwawy
DL650A
Awatar użytkownika
kudlaty
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 29.07.2013, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Offtock ;-)

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: kudlaty »

grad74 pisze: np Devilki 700
700-ki Devili w tym budżecie nie uświadczysz, ale NT650V już tak. Sam taką ujeżdżałem dłuższy czas i byłem bardzo zadowolony. Jednak u mnie nastąpiła przesiadka na Trampka bo ciągnie mnie poza asfalt.
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: davcio2 »

Myślę że jak już spieniężę trampka, choć bez ciśnienia ten czy następny sezon, porozglądam się za czymś a'la FZS600 po lifcie lub FZ6, CBF600 S Hornet lub Bandit 650 s- jakoś tak podoba mi się taki "krój" motocykla :thumbsup:
Może przed szukaniem konkretnego egzemplarza uda mi się przymierzyć czy w ogóle mi podpasują- bo co innego oglądać zdjęcia a jeździć. Na pewno nie kupię jakiegoś krążownika 300 kilowego.
Jeszcze jeden pomysł jaki mi się wpadł do głowy to supermoto... wiem że to całkiem inne motocykle ale czy nie czasem właśnie lżejsze, bardziej poręczne i szosowe? Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę, ale jak supermoto sprawdza się na co dzień?
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 844
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: Marcin-BB »

To zależy jakie supermoto masz na myśli. Jeśli typowe SM do zapierniczania po winklach to komfort jazdy w dłuższej trasie jest marny- wąska kanapa, brak owiewek, mały zbiornik itp, itd.
Jest jednak kilka modeli, które łączą cechy SM z motocyklem turystycznym- np. Aprilia Pegaso Strada czy Yamaha XT660 X. Moim zdaniem ciekawsza opcja niż CB czy CBF. Ale to całkiem inny motocykl i trzeba trochę pojeździć by sobie wyrobić zdanie.
Ze 100% pewnością mogę tylko stwierdzić, że w mieście każde supermoto będzie lepsze niż turystyk typu CBF600. Zwrotność, lekkość i frajda z jazdy jest bezcenna! :grin:
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: zimny »

Oj tak, zdecydowanie tak dla supermoto. To fajne maszyny.

Z tym że właśnie nie takie hardkorowe typu CRF, ale Yamaha XT660X, Pegaso Strada. Wygodna pozycja i niezwykła poręczność! Z tym że jeden cylinder i wszystko co się z tym wiąże. No i może przekraczać budżet.

Ze sprzętami typu Fazer po przesiadce z enduro jest ten problem, że pozycja jest diametralnie inna i trzeba się oswajać. Na supermoto jest w zasadzie tak jak na enduro.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Bosman78
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wa-wa Mokotow

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: Bosman78 »

No właśnie zwróć uwagę czy leży ci pozycja, bo to dość istotna sprawa....na ta nie lezysz nabiałem na baku i z bokserek stringi :-) do tego twardość i szerokość kanapy bo jak trafisz na jakąś twarda podpaske to bedziesz wspominal z łzami w oczach ta
DL650A
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: Next22 »

Mi się marzy taka xtz-ta :)
http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/ ... 42379.html
Fajna bo ma chłodnice schowane :)
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: Lżejszy, mniejszy, tani...szosowy- jaki?

Post autor: davcio2 »

No właśnie Pegaso Strada które ostatnio zobaczyłem pod jakimś marketem sprawiło że zacząłem interesować się tematem supermoto. Wydaje się być dosyć ciekawym motocyklem. Co prawda przekracza mój zaplanowany budżet ale może to być jakiś nowy dobry kierunek :) singli miałem juz kilka i wiem z czym sie to wiąże, strada to chyba ten sam silnik co xt660 wiec też w opiniach raczej pancerny. Jak tylko nadarzy sie jakaś okazja to spróbuję się przymierzyć do rożnych motków :smile:
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości