Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: zimny »

mallory - Lubię To :thumbsup:

Mnie się zdaje że kierownik tenere był na zupełnie innym poziomie niż ten na KTM. No ale na tej pustyni taka Tenere wygląda pięknie :wub:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: ArturS »

"Dobre" chińskie opony i ten traktor idzie przez wszystko jak leci :grin: Na Maroko założyłem komplet który był tańszy od tylnej w AT :lol:


Zimny, zostaw sobie tego łupa, zbierzemy ekipę starych tener i przecioramy je po Saharze :grin:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: zimny »

Ha, jeśli to ówczesna Afryka Piotrka z Wrześni to jest to moja była Afryka :smile:

Artur - myślę i myślę, szczególnie że ujawnił się potencjalny zainteresowany z Krakowa, drugi z lubelskiego. Im bliżej ew. sprzedaży tym więcej mam wątpliwości.

Ale wyjazd na Saharę to piękna sprawa - od razu widać że Tenere w swoim żywiole a chińskie oponki są super, sprawdzone.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
azure
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 146
Rejestracja: 27.12.2014, 17:02
Mój motocykl: XL600V

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: azure »

ArturS pisze:"Dobre" chińskie opony i ten traktor idzie przez wszystko jak leci :grin: Na Maroko założyłem komplet który był tańszy od tylnej w AT :lol:
Co tam za gumy montujesz, na przód CST, a tył?
Pozdrawiam,
mazi
http://www.yamahaxt.pl
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: zimny »

Taka drobna reaktywacja tematu.

Na razie odkładam kasę na to co chcę - a wiem co chcę. XT600Z była bardzo fajna i dużo mnie nauczyła, cieszę się że od niej zacząłem teren tak nieco poważniej niż Trampkiem. Wiem dzięki niej, że nie chcę wyczyna ale chcę pancernego prostego singla do lokalnej turystyki leśno-polnej, trochę nowszego, po połowie lat 90-tych lub nowszy. Nie wchodząc w wielkie szczegóły - XT600E z perspektywą ew. dłubnięcia zawieszeń lub chętniej TT600, (jakby się trafiła to też Huska TE610). Jednak z racji dostępności gratów i brutalnej prostoty sprzętu wolałbym Yamahę. No i lekko oldschoolowy klimat XT i TT bardzo mi pasuje, nowoczesny motocykl już mam :wink:

Temat XT600E mam dobrze znany, Huska to Huska ale najbardziej nurtuje mnie TT600. Było wiele jej odmian i modeli - główne różnice to zawieszenia i sposób odpalania.

TTR - kopka i najlepsze zawieszenia (tył chyba Ohlins przód z YZ) ale nie wszystkie roczniki tak miały,
TTS - o ile kojarzę starter i nie wiem jakie zawiasy,
TTE - starter i też nie kojarzę zawiasów,
TTRE - wizualnie jak TTR, starter, zawiasów nie znam.

Czy mamy tu speca od poszczególnych TT-ek? ArtuuuuurS? :cool:

Na tej stronce jest sporo informacji:
http://www.rallye-tenere.net/Stammbaum.htm

Zasadniczo chciałbym coś z rozrusznikiem, nawet kosztem tych kilku kg więcej. Kopajka fajna rzecz, ale nie zawsze :wink:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: ArturS »

TTR - kopniak, przód klasyczny Paioli 46 mm o skoku 280mm, tył prolink z amorem ohlinsa. Przód i tył w pełni regulowany
TTRE - e-starter, przód klasyczny, tył prolink. Skoki nieznane, ale to najmniej terenowy TT600, bliżej mu do XT, również wagą
TTS - kopniak, przód UPS z YZ250 >95, czyli Kayaba 43mm o skoku 310mm, tył monoshock (jak w XT) + ohlins o skoku chyba 300mm. To najbardziej terenowa wersja TT.
TTE - e-starter, przód UPS Kayaba 43mm o skoku ok 270mm, konstrukcja zupełnie inna niż z YZ, pełna regulacja, działa całkiem dobrze. Tył monoshock, amortyzator z chinskiego skutera o marnym skoku i tłumieniu... - nawet na zwykłych kamyczkach koło wiecznie podskakuje, tył wężykuje, nie pozwala odkręcić, a jak już się to uda i trafi większa mulda, czy dołek, to kierowca dostaje w tyłek strzała z kanapy. Jedyne lekarstwo to wymiana amora na akcesoryjny lub na ohlinsa z TTS.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: zimny »

Artur - jak zawsze wielkie dzięki!!! :thanks:

Twoja wiedza jest nieoceniona :thumbsup:

Wychodziłoby na to że szukać powinienem TT600E i dokupić amortyzator na tył..albo przeprosić się z kopniakiem i wtedy TTS lub w drugiej kolejności TTR.

Zaskoczyło mnie to co w TTRE - myślałem że to zwykła TTR z dołożonym starterem i sądziłem że to bardzo dobra opcja.

Czy amor z TTE jest na poziomie tego z XT600Z? Bo do niego nie mialem większych zastrzeżeń poza tym ze miękki i dobijał gdy ambitniej jechałem.

Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: ArturS »

Tylny amortyzator nawet z XT600E jest znacznie lepszy (mimo braku regulacji innej niż napięcie wstępne) niż ten w TT-E. Do amora z XT600Z w ogóle niema co porównywać. Do TT-E można wrzucić amor z XT-Z, wystarczy prasą/imadłem wycisnąć górny silentblock i dolne łożysko z oryginału, po czym wprasować je do amora z XT. Chociaż górne mocowanie całkiem możliwe, że pasuje 1:1, a jedynie trzeba byłoby wrzucić podkładki.


TT600E być może będzie do sprzedania, piec po remoncie (korba, tłok, wszystkie łożyska w silniku, nowa pompa oleju itd, pomagałem w remoncie, ale składała właścicielka pod moim okiem), z tyłu amor ohlinsa z TTS (po pełnej regeneracji), przód oryginał (chyba wymienione wnętrzności łącznie z panewkami), akcesoryjny duży baniak acerbisa, akcesoryjny wydech, akcesoryjna chłodnica oleju OffTheRoad, nowe króćce, wszystkie łożyska w kołach, łożysko główki ramy, akcesoryjny wyświetlacz zamiast licznika... sporo by jeszcze wymieniać, po prostu mocno doinwestowana sztuka. Brzmi jak bajka, ale... ponoć coś się zaczęło dziać ze skrzynią biegów, tj. wyskakuje chyba II. Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić. Jeśli tak jest, to trzeba będzie jeszcze raz połowić silnik - koszt w przybliżeniu 500-800zł z częściami. No i wizualnie do ogarnięcia. Okaże się co i jak na dniach - być może właścicielka przesiądzie się na nówkę huskę 701 - do offa ma AJP 240 Extreme, TTkę używała turystycznie (Azja dwa razy, Rumunia, Albania i trochę wokół komina).
Obrazek
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
wodnik57
Czytacz
Czytacz
Posty: 9
Rejestracja: 05.02.2017, 13:43
Mój motocykl: nie mam jeszcze TA

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: wodnik57 »

Witam wszystkich forumowiczow jako, ze jest to moj pierwszy post, poza powitalnia.
Minelo troche czasu, od ostatniego postu w tym watku jednak , podobnie jak kolega zimny bije sie myslamy jaki sprzet , no moze do 800 cmm3 kupic. Przeczytalem caly watek i nurtuja nie liczne pytania:
-dlaczego nie weszla w zakres zainteresowan Africa? Ceny sie niewiele roznia , pojemnoc 750? Za ciezka? bo chyba zdolnosci offroadowe ma nawet wieksze niz transalp?
-czy tenere, ktora jest uwazana za dobrze nadajacy sie do dalekich podrozy i do offu , rzeczywiscie pozwoli przejechac relatywnie wygodnie setki kilometrow na wyprawie, czy jednak nadaje sie tylko krotkie wypady w teren?. Od kiedy w tenere montowano wtryski?
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
teo
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 370
Rejestracja: 14.06.2011, 09:36
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: teo »

[ Przeczytalem caly watek i nurtuja nie liczne pytania:
-dlaczego nie weszla w zakres zainteresowan Africa? Ceny sie niewiele roznia , pojemnoc 750? Za ciezka? bo chyba zdolnosci offroadowe ma nawet wieksze niz transalp?

Pewnie właśnie dlatego, że ciężka. Jak dla mnie jedyną przewagą AT jest większa prędkość przelotowa na czarnym, zwłaszcza z plecaczkiem
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 481
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: Krzych BBI »

teo pisze:[ Przeczytalem caly watek i nurtuja nie liczne pytania:
-dlaczego nie weszla w zakres zainteresowan Africa? Ceny sie niewiele roznia , pojemnoc 750? Za ciezka? bo chyba zdolnosci offroadowe ma nawet wieksze niz transalp?

Pewnie właśnie dlatego, że ciężka. Jak dla mnie jedyną przewagą AT jest większa prędkość przelotowa na czarnym, zwłaszcza z plecaczkiem
Dla mnie AT (stara AT), to motocykl, który darzę wielkim sentymentem :smile: :thumbsup: Dlatego nie tak dawno kupiłem jeszcze jeden :smile: Choć TA też jest :ok: tylko jakby trochę za mały jak dla mnie :smile:
Obrazek
Awatar użytkownika
teo
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 370
Rejestracja: 14.06.2011, 09:36
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: teo »

Krzych BBI pisze:
teo pisze:[ Przeczytalem caly watek i nurtuja nie liczne pytania:
-dlaczego nie weszla w zakres zainteresowan Africa? Ceny sie niewiele roznia , pojemnoc 750? Za ciezka? bo chyba zdolnosci offroadowe ma nawet wieksze niz transalp?

Pewnie właśnie dlatego, że ciężka. Jak dla mnie jedyną przewagą AT jest większa prędkość przelotowa na czarnym, zwłaszcza z plecaczkiem
Dla mnie AT (stara AT), to motocykl, który darzę wielkim sentymentem :smile: :thumbsup: Dlatego nie tak dawno kupiłem jeszcze jeden :smile: Choć TA też jest :ok: tylko jakby trochę za mały jak dla mnie :smile:
Obrazek
Jak jadę solo, to właśnie trampek fajny bo mały. Na AT niewiele jeździłem, ale poza asfeltem przeszkadzało właśnie to, że duża. Poza tym szczegółem to jestem zakochany również w afryczce, tylko garaż mam za mały i dwa motki + dwa atua w zimie mie się nie zmieszczą.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: zimny »

Krzychu - jesteś zboczony! Ale to piękne zboczenie żeby mieć dwie Afry Tesco w takim stanie w garażu :thumbsup:

Może kiedyś jeszcze będę miał AT, uważam ze to genialny motocykl ale nie dla wszystkich. Miałem dwie i w tym wątku nie była rozpatrywana bo to 220kg czołg. Znam takich co na niej zawstydzili by niejednego ale to nie dla mnie do jazdy lokalnej. Szutry, lekkie piachy tak ale więcej to tylko na wyprawie jak trzeba zwyczajnie zawrócić lub przejechać. Dzielność terenowa AT jest zacna pod dobrym kierownikiem. Ale widziałem co się dzieje gdy afra na bok leci a kierownik nie zdąży nogi zabrać :egh:

Ja, podsumowując przy okazji ten wątek - od wczoraj jestem posiadaczem Yamahy WR450F :smile:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
HarryLey4x4
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 712
Rejestracja: 29.01.2015, 22:45
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: HarryLey4x4 »

A ja dzięki temu tematowi dłubię TT600S. Z pomocą Artura silnik poskładany, ale ponieważ wiele tematów jest rozpoczętych to niestety ten temat akurat idzie najwolniej. Jest duży problem niestety z plastikami i zbiornikami. Cały czas łazi mi po głowie przeróbka na scramblera . Co zrobi z niego mniej terenowy , ale jednak szutrowy turystyczny w starym stylu bike.
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 481
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: Krzych BBI »

zimny pisze:...od wczoraj jestem posiadaczem Yamahy WR450F :smile:
zimny pochwal się :crossy:
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: zimny »

Taka drynda :smile: W tle garażowy pierdolnik.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
zaczekaj
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1198
Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: zaczekaj »

Który to rok? Nie wiem czy gdzieś pisałeś.
Powtórzę się, zapisz mnie w kolejkę jak będziesz sprzedawał :-D

wytapatalkowano
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...

https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze

Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
Awatar użytkownika
Pawel1980
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 312
Rejestracja: 28.04.2014, 18:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Giżycko

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: Pawel1980 »

Dlaczego na taptalku fotek nie widać... ?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: zimny »

Asia - rok 2007 (już na aluminiowej ramie - 112kg) rejestracja 2008 bodajże. Będę o Tobie pamiętał ale jak na razie to mam przekonanie że to słuszny wybór :smile: prędzej czy później pewnie i tak na czymś takim by się skończyło. A Yamahy lubię jako markę i konstrukcje.

Co do fotek na Tapatalku to nie mam pojęcia..
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 481
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Motocykl szutrowo-terenowy 600-650?

Post autor: Krzych BBI »

zimny pisze:Taka drynda :smile: W tle garażowy pierdolnik.
Pozdrawiam
zimny
Nie znam się na różnego rodzaju WR-kach i TT-kach ale jak pokazałeś foto, to skojarzyłem...Szalona maszyna, pomimo niskiej pojemności...Raz jeden spróbowałem w terenie i omal się nie zabiłem (dwa tygodnie utykania na prawą nogę). Zdecydowanie wolę już Trampka :smile: Zadowolenia ze sprzęta i całych piszczeli życzę :ok: :thumbsup: :crossy:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości