Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: trud »

Bawi mnie archaiczny manualny kranik w nowym motocyklu, tak po prostu. Nawet jeżeli jest to wersja na rynek nie EU, czyli ze zwykłym gaźnikiem, to już trochę archaiczne rozwiązanie. W EU będą sprzedawane, z wtryskiem, słabsze i droższe. Normalka.
bosi pisze:...Jednak obawiam się, że angielska technologia z lat 40-50 (jest to prawdopodobnie rozwiert i płytka modernizacja Enfieldowskiej 350...
Nie, ten silnik to zupełnie nowa konstrukcja, ostatnio hindusi opracowali od podstaw dwie nowe jednostki 400ccm i 600ccm. Opracowali oczywiście zatrudniając europejskich fachowców.
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: wilq.bb »

Skoro już masz małego "pierdzika" to się nie dziwie - niech Ci służy :thumbsup:

Ja też go raczej nie kupie, ale kształt moto misię podoa
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: Kristobal »

Pchani reklamą pobujali się kilka lat po Himalajach i stwierdzili że trzeba zwiększyć w Bullecie prześwit hehe :lol: Dobry motek dla Indianina, twu, Indyjczyka, wróć, Amerykanina... A nie,Hindusa!
Wilq - jak Romet to Klasik w tej chwili, po co ci udawańce. Za 13-15kz to masz WR250R, pełnoprawny nowoczesny dual palący 2,7 na czarnym i 3-4 w terenie. Po załadowaniu w bambetle łikendowe będzie lżejszy i mocniejszy niż Romet ADV na pusto, nie wspominając o jakości i możliwościach.
A za 1-2kz idzie znaleźć koła supermoto co się w 15 min wymienia.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: grad74 »

wilq.bb pisze:Bosi masz kupe racji, ale i tak tego moto nie kupisz w PL. Nam zostanie wiekowa honda, ale rometa można sobie sprawić. To drugie całkiem poważnie piszę. Pomyśl tak do pyrkania na spokojnie - pali to ze 3 liry max, zwiedzasz sobie z wilqową prędkością (tzn czasem zapniesz tę trójkę :tongue: ) i jest ftypkę.

Jak tylko się pojawi na pewno pojadę pomacać (szczególnie, że salon rometa mam zaraz obok arbajtu)
A Ty to o ADV 125 czy ADV 250 piszesz? Ja ostatnio macałem 125 i całkiem przyjemne było to macanie :)
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: wilq.bb »

grad74 pisze: A Ty to o ADV 125 czy ADV 250 piszesz? Ja ostatnio macałem 125 i całkiem przyjemne było to macanie :)
Też miałem podobne odczucia.
Dwa ale tylko były - strasznie miękki przód (zmiana oleju plus może coś al'a patent z sprężynami zaworowymi i z głowy). Drugi, że jak to sprzedający (ex afrykaner) mówił, zapas kleju do gwintów trzeba kupić.
Poza tym wpytkę - zeznawał to na własnym przykładzie, bo używa adv'ła do dojazdów na rybki - za trochę ponad 5 kilo papiera - 600 ze sprawnym silnikiem i prostą ramą ciężko znaleźć w tych pieniądzach (wiem bo szukam). Żałuje, że na wiosnę sprzedałem "czornego", ale niech służy dzielnie aktualnemu właścicielowi.

WR-kę może i kupisz, ale w jakim stanie - tutaj masz sprzęt na gwarancji - do tego prosty jak nie powiem co.
Ponadto popatrz, że pół Azji i 3/4 Ameryki południowej na takich chińskich sprzętach popyla i co? Nic. Robią robotę, a że :sex: się częściej niż TA, czy AT....taki lajf.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
bosi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 04.04.2012, 00:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: bosi »

trud pisze:
bosi pisze:...Jednak obawiam się, że angielska technologia z lat 40-50 (jest to prawdopodobnie rozwiert i płytka modernizacja Enfieldowskiej 350...
Nie, ten silnik to zupełnie nowa konstrukcja, ostatnio hindusi opracowali od podstaw dwie nowe jednostki 400ccm i 600ccm. Opracowali oczywiście zatrudniając europejskich fachowców.
Chciałbym podzielać Twój optymizm.
Nie dziwi Cię jednak "zbieżność" "ciągu" 400-600 z ciągiem 350-500? I wygląd tych "nowych" silników?
'89 TA, '86 1VJ, '86 XT350, '06 XT660R (są), '93 TT250R, '96 DR650SE (były)
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: trud »

Jedyne co je łączy to to, że mają jeden cylinder. Nowy silnik ma sześciostopniową skrzynię biegów. Rozrząd pędzony łańcuszkiem i po lewej stronie, w stosunku do poprzednika pędzonego popychaczami po prawej. Nowy 410 ccm ma 29 KM i 32 Nm (jest też info o 40 Nm), stary EFI 350 ccm 20 KM i 28 Nm, 60 ccm nie wygeneruje takiej różnicy parametrów. No i jeszcze jedno, stary to jednostka długoskokowa, nowy już nie, daje to mniejszą wagę i wysokość silnika.
Temat traktuję jako ciekawostkę, taki mieszacz na rynku. Przy cenie powyżej 20 kzł temat zupełnie bez szału. Teraz i tak wszyscy miłośnicy małych czekają na nowego KTM'a :)
Awatar użytkownika
bosi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 04.04.2012, 00:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: bosi »

OK, dzięki za konkrety.
'89 TA, '86 1VJ, '86 XT350, '06 XT660R (są), '93 TT250R, '96 DR650SE (były)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: Nadol »

Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
markom13
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 198
Rejestracja: 04.10.2015, 00:17
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Mazury -> UK

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: markom13 »

Drugi film ,1:48 ,palenie gumy na ....trawie. Dobreeee :grin:
Zauwazyliscie jak dziwnie przy skokach nurkuje w przod ? Chyba srodek ciezkosci mocno przechylony w strone przodu .
Awatar użytkownika
bosi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 04.04.2012, 00:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: bosi »

markom13 pisze:Zauwazyliscie jak dziwnie przy skokach nurkuje w przod ? Chyba srodek ciezkosci mocno przechylony w strone przodu .
Albo po prostu to nie jest FUL KROS :D
'89 TA, '86 1VJ, '86 XT350, '06 XT660R (są), '93 TT250R, '96 DR650SE (były)
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: trud »

No i pokazali, gdyby nie kufry to ładny, ale 182 kg i 24,5 KM :egh:

Press galery: http://indianautosblog.com/2016/02/roya ... ress-shots

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: trud »

A 360° Tour from the seat of The #Himalayan

https://www.youtube.com/watch?v=9l5TebdGm24
Awatar użytkownika
Mazak
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 08.12.2011, 00:57
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Spalding/Warszawa

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: Mazak »

z wyglądu dupy nie urywa taki mix scramblera z enduro chyba miało być :egh: , ciekawe jak będzie dawał rade z eksploatacja bo może nadrobi swoją urode...
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: Kristobal »

A lagi jak w Romecie. Niech se kupują w Indiach. U nas jest CRF250L w tym typie jak juz.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: trud »

Royal Enfield ma jeszcze długą drogę przed sobą, by móc realnie konkurować z topowymi markami. Na razie to taka jakby ciekawostka.
Pytanie, czy CRF250L będzie dostępne jeszcze w przyszłym roku. Euro 4 i ABS może ją pozamiatać.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: Kristobal »

W przyszłym roku ma wejsć Romcio ADV 400 już przetestowany w górach http://www.romet.pl/aktualnosc_Wyprawa_ ... tml?t=moto
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: trud »

Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 832
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: magneto »

Kristobal pisze:W przyszłym roku ma wejsć Romcio ADV 400 już przetestowany w górach http://www.romet.pl/aktualnosc_Wyprawa_ ... tml?t=moto
Widziałem toto na żywo - fakt, nie przyglądałem się. Oklejony logami sponsorów wyglądał jak jakiś Japończyk (tylko koła jakieś mniejsze).
A spotkanie miało miejsce w.... w miejscu widocznym w linku poniżej:
Ekipa Romet ADV
To ten na trzecim planie, bo żółty to na pewno nie był :swieczki:
Zajechałem tam po Rogaczu na parę dni, chłopaki - niezłe jajcarze :smile:
(Jak ktoś nie poznał miejsca, to jest to Bieszczadzka Przystań Motocyklowa).
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Nowy mały turystyk na szutry ze stajni Royal Enfield

Post autor: Kristobal »

Co to do jasnej ciasnej za kratka przy tylnym kole ?? http://www.carblogindia.com/wp-content/ ... 20x405.jpg :ohmy:
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości