AJP PR7

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

AJP PR7

Post autor: Wolo »

Nie tak dawno temu pokazano prototyp ciekawego enduro od AJP- portugalskiego producenta http://www.ajpmotos.pt/

Model PR7

Obrazek

Kilka danych technicznych:

- pojemność silnika 659,7 ccm (od XT660)
- moc 48 hp
- wtrysk Mikuni
- 5 biegów
- masa sucha >155 kg
- rama alu/ kompozyt (subframe kompozytowy, analogicznie do KTM 690)
- prześwit 300 mm
- Skok P/T 300/ 280 mm
- rozmiar opon P/T: 90/90-21/ 140/80-18
- zawieszenie P/T: Marzocchi (48mm)/ Ohlins (oba w pełni regulowane)
- pojemność baku: 17 l
- hamulce P/T: dwutłoczkowy 300 mm/ jednotłoczkowy 240 mm

Specyfikacja


Czyli niezawodny silnik XT w lżejszym opakowaniu ze świetnym zawiasem :D
Dodatkowo gdzieś wyczytałem, iż wlot powietrza będzie umieszczony wysoko- równie ważna cecha motocykla adv.

Ze strony producenta:
Off-road adventure at it’s best.

AJP, the Portuguese off-road specialist, is proud to present at Intermot it’s new prototype, the PR7. This new model creates a market niche that AJP believes it’s still not explored. The trail segment has been one of the most dynamics in the last years, not only in terms of sales growth, but also because the number of models developed and launched in a recent past by the major manufacturers confirmed that the motorcycle community is open to new proposals.

Aware of this market evolution, AJP decided that it’s new model should gather the best of both worlds, giving the travelers and adventurers an alternative that represents all the DNA and know-how of the brand in the off-road, a bike capable of a great handling and riding pleasure in the toughest terrains, but also able to provide comfort, good mileage and versatility.

This is possible because AJP developed for the PR7 the new generation of the proved hybrid frame made of aluminium and steel, now even lighter, compact and rigid, using two lightweight twin spars bolted to the compact steering head that is used also as an oil reservoir. With 1532mm of wheelbase, 300mm of ground clearance and 26,5 degrees of rake, the AJP PR7 is a must in terms of suspensions, showing a sturdy Marzocchi inverted front fork with full adjustability, 48mm inner tubes and a generous stroke of 300mm. That’s why we say this is a real trail bike with real off-road heritage. On the rear, the cast aluminium swinging arm is another trademark of the brand and it’s progressive linkage takes full advantage of the piggy-back rear Ohlins shock, giving 280mm of travel to the axel. Brakes are well dimensioned with a 300mm front disc operated by a two piston caliper, and a 240mm rear rotor, allowing for a good power on the tarmac, but specially ease of use and a great feel on the dirt.

Overall dimensions are compact and everybody knows how important is to have a bike where you feel at home when riding on your foot. This is possible because like in all other AJP models, the fuel tank is located under the seat, creating a narrow line but also mass centralization and not reducing the tank capacity, with a total of 17 liters of the precious liquid. The fuel cap will be located under the seat.

Estimated dry weight will be under 155kg, on a bike designed to conquer mountains or deserts all over the world, using the traditional wheels of a mid-size trail (90/90-21 and 140/80-18 tires, front and rear respectively), built with the very best materials in terms of spokes, rims and hubs.

The engine used to power the PR7 is the proved Minarelli single cylinder four stroke with a capacity of 659,7cc, liquid cooled and electronic fuel injection via a 44mm Mikuni throttle body. Peak power of 48hp is obtained @ 6000rpm and with 58Nm of torque @ 5500rpm this is a power unit capable of good acceleration from low to middle rpm, an immediate punch that transforms all obstacles into amusement but without compromising traction or the overall balance of the bike.

Artykuły + więcej zdjęć:

http://www.enduro21.com/index.php/compo ... rally-bike

http://www.moto-station.com/article8649 ... nture.html


Wątek na ADVrider.com: http://advrider.com/forums/showthread.php?t=1013515


Kilka ujęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Lechu
romeciarz
romeciarz
Posty: 33
Rejestracja: 11.11.2011, 19:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Toruń

Re: Odp: AJP PR7

Post autor: Lechu »

Podoba mi się to enduro, ale nazwa producenta nic mi nie mówi, i slysze ją pierwszy raz.
:-)


Napisane z telefonu komórkowego
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: AJP PR7

Post autor: Artek »

Jeśli cena nie zabije na poziome 40 000 to będą chętni i zadowoleni.
Dominator.
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 832
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: AJP PR7

Post autor: magneto »

Jest i dealer w Polsce. Co prawda tego modelu nie oferuje, ale cena za 200-tkę nie zabija...
http://www.skuterygdansk.pl/ajp_motors_pr4_200_sm.html
http://www.skuterygdansk.pl/ajp_motors_ ... nduro.html
A i w kraju producenta nie odbiega od tego poziomu:
http://stand01.wix.com/jrmotos/#!__novo ... enduro-pro
Ostatnio zmieniony 17.12.2014, 18:31 przez magneto, łącznie zmieniany 2 razy.
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: AJP PR7

Post autor: Qter »

Hej,

Ten AJP PR5 też jest nice ;)

Cena u naszych południowych sąsiadów za wersję Enduro około 23k PLN

W porównaniu do CRF 250L IMHO wypada ciekawiej...

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... s%2014.htm

kupiłbym ;)

Premiera PR7 w przyszłym roku...

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: AJP PR7

Post autor: MADRAFi »

ta tylko ze w CRF250L masz wymiane oleju co 10 000 km
a w AJP PR5 masz wymiane wnetrza tlumika co 3000 km :) co do innych czynnosci serwisowyh to nie udalo mi sie ustalic co ile sa :)
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: AJP PR7

Post autor: Qter »

MADRAFi pisze:ta tylko ze w CRF250L masz wymiane oleju co 10 000 km
a w AJP PR5 masz wymiane wnetrza tlumika co 3000 km :) co do innych czynnosci serwisowyh to nie udalo mi sie ustalic co ile sa :)
EDYTA: nie wiem co ile jest jego serwis... - już wiem

http://issuu.com/ajpmotos/docs/ajp_pr5_user_manual_en/1 tu jest napisane na stronie 18, że wymiana oleju (1,7l/) i świecy co 3000 km

nie wiem skąd wziąłeś info o wymianie wnętrza tłumika i na czym ta wymiana ma polegać?

koniec EDYTY

ale tak jak już pisałem (w innym poście) że nie każdy motor jest dla każdego - wszystko zależy do czego ma on służyć.... można kupić sobie kredens i wozić się w łikendy do Czerska i też będzie na pewno fajnie ale nie dla mnie (przynajmniej jeszcze nie teraz) ... uniwersalny to jest bilet miesięczny i trampek ;)

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: AJP PR7

Post autor: Kristobal »

Łatwo gadać więc służę przykładem. Z tego może być Adv dla ludu:

Obrazek

http://www.advpulse.com/adv-bikes/produ ... -unveiled/
znawcy gadać co to za silnik !? (przed kliknięciem linka :grin: )
Obrazek

Na EICMA powinni go pokazać. Razgawory here: http://advrider.com/index.php?threads/a ... 15/page-13
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: AJP PR7

Post autor: browar »

Po kształcie głowicy wnioskuje,że to reaktor Husqvarny.
Awatar użytkownika
bosi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 04.04.2012, 00:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: AJP PR7

Post autor: bosi »

Przyznam szczerze że nie rozpoznałem tego silnika, chociaż go znam. Po prostu nie wiedziałem, że Huskowskie silniki latają w czymś jeszcze.
Kumpel w Albanii miał go w Husce TE610i, i mówił że jest całkowicie bezproblemowy: lać benzynę i zmieniać olej.
Od siebie dodam, że jest to piękna, dopracowana konstrukcja, z wałkiem rozrządu na łożyskach tocznych i z pompą wodną na wałku rozrządu. Co prawda ma jeden wałek, i tylko 2 krzywki, ale za to dźwignie popychaczy mają roleczki, dzięki czemu nie zdzierają siebie ani wałka.
'89 TA, '86 1VJ, '86 XT350, '06 XT660R (są), '93 TT250R, '96 DR650SE (były)
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: AJP PR7

Post autor: browar »

Miałem ostatnio w serwisie TE 450.O ile góra dopracowana-tak jak przedmówca napisał+plus regulacja zaworów na płytkach,które można wyjąć bez zdejmowania wałków,to dół lekko poraża prymitywizmem-brak zaślepki do obracania wałem,nie ma korka spustowego płynu z układu chłodzenia i jeszcze śmieszna śrubka do sprawdzania poziomu oleju,jak w starych Jawkach 50 :smile: Ale to taki pozytywny prymitywizm :smile:
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: AJP PR7

Post autor: Qter »

te AJP PR7 wygląda naprawdę ciekawie...

165 kg, 17l baku, 6 biegów

byle cena nie zabiła marzeń...

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: AJP PR7

Post autor: Nadol »

Gdzieś znalazłem wzmiankę o cenie rzędu €9,000.
Produkt rozwojowy więc standardowo trzeba poczekać na oficjalne info.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: AJP PR7

Post autor: browar »

Albo zamiast czekać kupić Huskę i motać pod siebie :smile:
Awatar użytkownika
bosi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 04.04.2012, 00:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: AJP PR7

Post autor: bosi »

Albo kupić Huskę i po prostu na niej jeździć.
Nie pojmę, na co ludziom te rallye czachy z roadbookami i tripmasterami, skoro nie jeżdżą w Dakarach, tylko w 90% pyrkają rekreacyjnie po czarnym albo lekkich szutrach.
'89 TA, '86 1VJ, '86 XT350, '06 XT660R (są), '93 TT250R, '96 DR650SE (były)
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: AJP PR7

Post autor: Kristobal »

Krótki wywiad o firmie
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: AJP PR7

Post autor: Qter »

Hej,

Fajny artykuł na temat AJP PR4 znalazłem na stronie podesłanej przez Madrafiego w innym temacie:

http://www.rickramsey.net/PR4.htm

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: AJP PR7

Post autor: Kristobal »

Kooomu koooomu nowa Afryka jest za ciężka i za droga? To musi zrezygnować z jednego garnka, nima inaczej: http://www.ajp-moto.pl/motocykl/18,PR7
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: AJP PR7

Post autor: trud »

W specyfikacji nic nie ma o ABS, a od 1 stycznia w EU każdy nowy motocykl z dopuszczeniem do ruchu, ma być wyposażony w ABS.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: AJP PR7

Post autor: Qter »

AJP zaczyna coraz bardziej się promować - i dobrze !

np. http://endurooffensywa.pl/2016/02/23/wy ... zieki-ajp/

albo: https://www.facebook.com/motoskullteam/ ... =3&theater

PZDR

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości