BMW GS1100 - lifting?

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
ryve
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 297
Rejestracja: 17.10.2010, 22:45
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: ryve »

Baran - daj tylko znać kiedy :wink:
Mój trochę szarpie na niskich obrotach, więc może być lekko niemiarodajny. Da się to pewnie podregulować, ale dopiero zaczynam to robić, więc jest lepiej, niż było jeszcze chwilę temu, ale jeszcze nie idealnie.

Generalnie ta maszyna mi bardzo pasuje. Jest inna, niż Transalp pod bardzo wieloma względami i… wymaga trochę przyzwyczajenia i nabrania innych nawyków. I nie chodzi mi tylko o germańskie włączanie kierunkowskazów. Po paru uślizgach tylnego koła (mam wersję fabrycznie pozbawioną ABS'u) nabrałem rispektu do hamulca i posługuję się nim z większym wyczuciem. Dużo delikatniej też operuję manetką bo moto wyznaje zasadę "kierownik szarpie? to i ja szarpnę!". Porównując do Trampka mam wrażenie, że jadę na Tygrysie (czyt. niemieckim czołgu) - czuć pod siedzeniem dużo bardzo solidnych a wręcz niezniszczalnych ale za to lekko topornych (ale jakże sprawnych!) mechanizmów, przekładni itp itd. Jest wyraźnie mocniejszy, ale o dziwo jeżdżę nim wolniej/spokojniej niż trampiszonem. Nie licząc przelotów autostradowych bo tu Trampkiem utrzymywałem do 140km/h walcząc z turbulencjami i o ile zaaplikowałem sobie stopery do uszu, a na gieesie dużo bardziej komfortowo się czuję utrzymując o 20km/h więcej. Niemiec tak nie męczy i jest duuużo bardziej stabilny od Japończyka przy tych prędkościach no i Japończykiem nie dało się już za bardzo przyspieszyć, a Niemcem i owszem.

Z dobrodziejstwem inwentarza mam wskaźnik zapiętego biegu, dwustopniowe grzane manetki (w zupełności wystarcza taka regulacja), światła awaryjne (w Trampku planowałem dorabiać), nawet zegarek (nigdy nie potrzebowałem, ale jak już mam, to doceniam). Olejarki nie muszę konstruować. Kufry pancerne a mocowania bardzo fajnie przemyślane. Z rzeczy, które mi się spodobały, to wygoda serwisu - do wymiany świec i synchronizacji przepustnic nie muszę nic z moto demontować - wszystko jest na wierzchu (a do regulacji zaworów trzeba odkręcić po 4 śruby per pokrywa). Do wymiany filtra powietrza wystarczy zdemontować siedzenie zamykane na kluczyk od stacyjki i odkręcić dwie śruby pokrywy filtra. Sprawdzanie oleju przez przezroczyste okienko, wlew oleju wygodnie dostępny.
Choć z drugiej strony, trzeba się zaopatrzyć w kilka dedykowanych narzędzi bo bez nich ani rusz a z poważniejszą robotą i tak trzeba będzie lecieć do serwisu. W Trampku sprzęgło wymieniałem własnoręcznie, w gieesie… zapomnij, że w ogóle o tym choćby pomyślę :tongue:

Edit: 1100 jest mniejszy i lżejszy od 1150, ale porównując do 1200 już nie mam co do tego pewności. 1200 od 1100 jest bardziej dynamiczne (czuć wyraźną różnicę), śjakieś takie miększe (kultura pracy) i ma po zastosowaniu akcesoryjnej szyby dużo lepszą ochronę przed wiatrem. 1200 od 1100 jest też… lekko licząc 2 razy droższy ;-)


A na koniec anegdotka - historia prawdziwa:
Coś tam odkręcam i dokręcam przy gieesie na parkingu przed blokiem. Obok przechodzi kobieta pchającą wózek z małą dziewczynką zapiętą pasami w środku. Mama przechodząc obok patrzy tylko w moją stronę, stopniowo zwalnia kroku aż w końcu całkowicie zatrzymuje się na mojej wysokości. Patrzy i nic nie mówi. Aż w końcu przemówiła: "Widzisz córciu? Takiego chłopa trzeba było sobie szukać - z dużym i porządnym sprzętem!"
Podpis zastępczy. Wyrób sygnaturko-podobny.
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: czupakabra »

Czyli mówisz, że lubisz naprawiać moto nago :D
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5547
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: falco »

Ryve - to może z ładowarką zamiast do domu podjadę... na parking i... razem podłubiemy...? Powiedz tylko kiedy... :lol:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
ural2
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 428
Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dubiecko

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: ural2 »

Znam forumowicza który lata na gs-ie i ma tarczę sprzęgła od golfa :omg: :lol:
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Awatar użytkownika
Unzagi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 23.08.2010, 11:36
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Unzagi »

mazi pisze: Widzę, że zdjąłeś okleinę. :D
I jak się jeździ z dystansami kierownicy? :wink:
Tak, zdjąłem okleinę bo ustrojstwo coraz bardziej zaczęło samo się tego domagać.

Co do dystansów - może jeszcze lepiej byłoby gdyby te +10mm było wyższe (mam ciutkę wyżej kanapę) ale i bez tego teraz jest super GIT :ok:

ural2 pisze:Znam forumowicza który lata na gs-ie i ma tarczę sprzęgła od golfa :omg: :lol:
:smile: Coś w tym jest.

Ja się doczytałem gdzieś że ponoć pompa paliwa pasi od Audi 80 :grin:
Jeżeli wydaje Ci się, że co drugi Twój pomysł jest genialny - dopij wódkę i idź spać...
Awatar użytkownika
E.T
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 258
Rejestracja: 04.02.2009, 00:05
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Słupsk

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: E.T »

Panowie mam pytanko. Możecie mi podać szerokość cylindrów tzn ile jest od końca prawego do końca lewego ?
Awatar użytkownika
vertus72
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 528
Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Litzmanstad

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: vertus72 »

E.T pisze:Panowie mam pytanko. Możecie mi podać szerokość cylindrów tzn ile jest od końca prawego do końca lewego ?
A co kupujesz biustonosz dla gieesa :lol:
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: grad74 »

vertus72 pisze:
E.T pisze:Panowie mam pytanko. Możecie mi podać szerokość cylindrów tzn ile jest od końca prawego do końca lewego ?
A co kupujesz biustonosz dla gieesa :lol:
:omg: :haha: Zaplułem sobie monitor :thumbsup:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
E.T
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 258
Rejestracja: 04.02.2009, 00:05
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Słupsk

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: E.T »

Niewiem czy się do garażu zmieścić z biustonoszem. ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości