CRF 250L

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

CRF 250L

Post autor: MADRAFi »

CRF250L w EU wedlug specyfikacji ma 23 KM
W US opisany jest jako 17 hp (horse power)
Czy ktos zna jakie sa roznice w obu modelach ? Pomijam tutaj wersje California ktora jest ze wzgledow przepisowych wykastrowana.

Czym roznia sie wersje EU od US ?
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: CRF 250L

Post autor: czupakabra »

Może tu znajdziesz to, co Cię interesuje :

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=823409

Dużo info i tylko o CRF 250L :-) a tu masz wszelkie dodatki :

http://www.crfsonly.com/catalog/index.php/cPath/290_296
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: CRF 250L

Post autor: MADRAFi »

Czupa, dzieki znam wszystko i mam juz liste wlacznie z czesciami na zmiane na 305 cm3 :)

Jedyna tajemnica pozostaje opis na storna EU i US i roznica w mocy :)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: CRF 250L

Post autor: Nadol »

W Motoriście ostatnio mierzyłem się do tego motka, dość niskie. Madrafi, przymierzałeś się, może być przy małe dla ciebie.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: CRF 250L

Post autor: czupakabra »

nadol pisze:W Motoriście ostatnio mierzyłem się do tego motka, dość niskie. Madrafi, przymierzałeś się, może być przy małe dla ciebie.
W naszych rejonach w motoriście, była tylko wersja CRF 250M , która jest trochę niższa.
Ja ze swoją wagą, zmniejszyłem prześwit o 40% :-D , przydałoby się coś zmienić w tej kwestii.


Obrazek
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: CRF 250L

Post autor: Nadol »

Madrafi, Czupakabra... spróbujcie Husqvarny FE 350
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
miroslaw123
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3622
Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kraków

Re: CRF 250L

Post autor: miroslaw123 »

czupakabra pisze: W naszych rejonach w motoriście, była tylko wersja CRF 250M , która jest trochę niższa.
Ja ze swoją wagą, zmniejszyłem prześwit o 40% :-D , przydałoby się coś zmienić w tej kwestii.
Pytanko, co za torbę masz na bagażniku i czy się sprawdza?
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: CRF 250L

Post autor: MADRAFi »

No ta Huska to moze byc szatan 110 kg niecale :)
Tylko ze ja nie szukam liscia do hasania w blocie, raczej takiego odchudzonego trampka :) Nie bez znaczenia jest popularnosc modelu i dostepnosc akcesoriow i czesci, oraz serwisow. Zaluje ze Huska sie zmienila i nie jest niezalezna po TR650 spodziewalem sie dobrego kierunku w strone malych lekkich motocykli do podrozy :)

Z pewnych powodow o ktorych juz pewnie niedlugo, przygladalem sie popularnej CRF250L.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: CRF 250L

Post autor: tomekpe »

Moim zdaniem przydatność do dalszej podróży takiego motocykla przy Twoich gabarytach jest znikoma.

Wrzucisz 30 kg bagażu i będziesz blisko podwojenia masy motocykla (wliczając kierowcę). Silniczek 250 nie będzie wtedy miał lekko, a do tego, jeśli dobrze pamiętam, to tam jest wymiana oleju co 3000 km (Poprawka - co 12 000 km ). Nie mówiąc o baku o pojemności niecałe 8 litrów - trzeba wozić kanister w co bardziej odludnych okolicach. Zastanawiałem się nad tym motocyklem dla Eweliny, ale wbrew pozorom siodło jest 5 cm wyżej, niż w jej Trampku.

Jeśli ktoś Ci weźmie bagaże to jest to świetna opcja, ale jechać samemu, ze wszystkim na grzbiecie, tak jak można to zrobić Trampkiem - to niedobry pomysł. Na weekendowe wypady - świetna zabawka. Ale dalej niż 500 km bym tym nie pojechał...
Ostatnio zmieniony 28.07.2014, 14:44 przez tomekpe, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: CRF 250L

Post autor: czupakabra »

Wymiana oleju co 12000 :smile:

A to co widać na tyle to produkty :

http://www.motopodroznik.pl/c/60/sakwy- ... sakwy.html

ale nic więcej nie powiem, gdyż to nie moja własność :grin:
Awatar użytkownika
miroslaw123
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3622
Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Kraków

Re: CRF 250L

Post autor: miroslaw123 »

dzięki
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: CRF 250L

Post autor: tomekpe »

czupakabra pisze:Wymiana oleju co 12000 :smile:

A to co widać na tyle to produkty :

http://www.motopodroznik.pl/c/60/sakwy- ... sakwy.html

ale nic więcej nie powiem, gdyż to nie moja własność :grin:
Masz absolutną rację, sprawdziłem i faktycznie jest co 12 000 km. Zacnie! Nie mam pojęcia gdzie znalazłem te poprzednią informację, ale jestem pewien że taką widziałem na etapie poszukiwań rok temu. To musiał być jakiś błąd.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: CRF 250L

Post autor: MADRAFi »

Tomek, ten motocykl jest bardzo popularny w pewnych rejonach, ludzie robia na tym podroz dookola swiata.
No ale polak to musi miec litra, min 70 KM i 80 Nm nie ?
Nie bede sie tutaj rozpisywal co mozna robic z tym motocyklem, a czego nie. Poszukajcie sobie jakie sa akcesoria dostepne.
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: CRF 250L

Post autor: czupakabra »

MADRAFi pisze:Tomek, ten motocykl jest bardzo popularny w pewnych rejonach, ludzie robia na tym podroz do okola swiata.
No ale polak to musi miec litra, min 70 KM i 80 Nm nie ?
Nie bede sie tutaj rozpisywal co mozna robic z tym motocyklem, a czego nie.
Dokładnie :-)

A tu przykład, że można wersji PL :-D

http://www.advrider.pl/viewtopic.php?f=7&t=14985
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: CRF 250L

Post autor: tomekpe »

MADRAFi pisze:Tomek, ten motocykl jest bardzo popularny w pewnych rejonach, ludzie robia na tym podroz do okola swiata.
No ale polak to musi miec litra, min 70 KM i 80 Nm nie ?
Nie bede sie tutaj rozpisywal co mozna robic z tym motocyklem, a czego nie. Poszukajcie sobie jakie sa akcesoria dostepne.
Madrafi, przecież sam kupiłeś GS-a, bo stwierdziłeś że Trampek jest nieodpowiedni np. w teren, więc chyba pijesz do siebie? Daruj sobie komentarze, co to Polak musi mieć, bo moc trampka Cię do tego nie upoważnia. Tyle, ile przejechałem z bagażem oraz z kuframi pozwala mi powiedzieć, że 25 koni to niedużo. Może Tobie wystarczy, to nie mój problem.

Jechałem z 250tką w ekipie przez 3 dni, i dlatego napisałem o swoich wrażeniach. To był stary dominator, ale problem z zasięgiem, wygodą kierowcy, czy możliwość zapakowania bagaży wydaje się być bardzo podobny. Da się jechać, owszem, ale wzrost i waga kierowcy mają znaczenie.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: CRF 250L

Post autor: MADRAFi »

zadna Honda CRF250L nie ma 25 KM, ma albo mniej albo wiecej.
Forum jest po to by komentowac, ty uwazasz ze taki motocykl sie nie nadaje a ja widze dziesiatki przykladow ze sie nadaje, moze nie fabrycznie moze troszke trzeba zainwestowac w przerobki ale styknie.

PS Nie spodziewalem sie, ze bedziesz kreowal sie na wielkiego podroznika, co to wszystko widzial i wie najlepiej.
Ostatnio zmieniony 28.07.2014, 15:54 przez MADRAFi, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
czupakabra
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 683
Rejestracja: 29.09.2011, 11:24
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: CRF 250L

Post autor: czupakabra »

Panowie trochę luzu :smoke:
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: CRF 250L

Post autor: Nadol »

Madrafi, ja też coś czuję że ta ćwiarteczka może być mało przy twoim wzroście i wadze. Dlatego Huskę wskazywałem.
Z drugiej strony jak masz możliwość to warto spróbować, tylko koniecznie opisz potem swoje wrażenia z jazdy (nie po płaskim i ubitym).
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: CRF 250L

Post autor: Baran »

MADRAFi pisze:Tylko ze ja nie szukam liscia do hasania w blocie, raczej takiego odchudzonego trampka :) Nie bez znaczenia jest popularnosc modelu i dostepnosc akcesoriow i czesci, oraz serwisow. Zaluje ze Huska sie zmienila i nie jest niezalezna po TR650 spodziewalem sie dobrego kierunku w strone malych lekkich motocykli do podrozy :).
A zerknij może na Yamahę XT600 (nie mylić z 660)?
np. http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha ... e_2002.php
W trasę pojedziesz bez lawety, w terenie będzie łatwiej niż na Trampku (waży 30kg mniej), mało plastików do połamania, 40KM,
moto konstrukcyjnie proste, dostępność części duża, jest na czym wieszać szpeje, sprawdzony, trwały silnik.
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: CRF 250L

Post autor: tomekpe »

MADRAFi pisze:zadna Honda CRF250L nie ma 25 KM, ma albo mniej albo wiecej.
Forum jest po to by komentowac, ty uwazasz ze taki motocykl sie nie nadaje a ja widze dziesiatki przykladow ze sie nadaje, moze nie fabrycznie moze troszke trzeba zainwestowac w przerobki ale styknie.

PS Nie spodziewalem sie, ze bedziesz kreowal sie na wielkiego podroznika, co to wszystko widzial i wie najlepiej.
Kreuję się na wielkiego podróżnika, który... nie jest z logiką na bakier :grin: Przejechałem parę tysięcy km w trasie z bagażem, zjeżdżając czasem z asfaltu, to nie jest żadna wiedza tajemna. I wątpie, aby ktokolwiek z podobnych doświadczeń wysnuł wniosek, że te 50 KM Trampka to jest "polska przesada" czy też "skłonność do posiadania litra". Polska wersja Hondy ma np. 23 KM. Jeśli to według Ciebie obala moje stwierdzenia.. to o czym rozmawiać. Zastanów się chwilę nad tym, co piszesz, bo przytyki zacząłeś sam - w odpowiedzi na to, że wymieniłem parę moim zdaniem istotnych braków małego motocykla. Jak dla Ciebie to nie są istotne wady, to przecież świetnie. Każdy ma swój rozum.

Jeśli naprawdę widzisz dziesiątki przykładów ludzi jeżdżących na 250tkach... Moim zdaniem jednak "trochę" więcej ludzi jeździ w świat na ciut większych motocyklach (nie, nie litrowych, ale np. na wspomnianej XT600 czy DR650 SE). To, że się da jechać na 250tce, to nie znaczy, że jest to odpowiednie narzędzie.

Ale skoro tak traktujesz moje wypowiedzi, to kupuj i ruszaj w trasę...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości