CRF 250L

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: CRF 250L

Post autor: MADRAFi »

I fotka po ostatnich modyfikacjach

Obrazek
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: CRF 250L

Post autor: Kristobal »

Zaczyna mieć to ręce i nogi. :tongue: Z zawieszki zadowolony? Nie brak mocy?
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: CRF 250L

Post autor: MADRAFi »

1. Zawieszenie to dno :) moim skromnym zdaniem. Standardowe ustawienie - dobija ciagle.
Teraz mam skrecone na maxa i jest lepiej ale nadal odczuwam to na plecach :(
W planach jest zmiana, przodu i tylu, najprawdopodobniej na hyperpro
2. Mocy, w codziennej jezdzie nie brak, na malym podjezdzie wczoraj zabraklo, ale to albo zbyt maly rozped, albo przelozenie szosowe, lub po prostu zla technika.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3396
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: CRF 250L

Post autor: Qter »

zła technika - za mało dociążałeś tylne koło i się ślizgało na korzeniach ... gdyby tam było w miarę równo wjechałbyś płynnie a takie schodki niestety ciężko pokonać - znam fajną górkę koło mnie - zapraszam na ćwiczenia ;)

pzdr

Qter

P.S.
Ta CRF-a naprawdę fajnie jeździ w terenie...
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
bosi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 04.04.2012, 00:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: CRF 250L

Post autor: bosi »

Nie piszą po forach żeby na przykład dokładać jakieś sprężyny zaworowe do przedniej zawieszki, jak do Trampka? Jaka tam jest średnica lag?
Może Ci brakować twardości przez bogate wyposażenie i ew. masę kierownika. Może nie ma sensu od raz pchać się w profi zawiasy, które mogą okazać się też za miękkie, z tych samych powodów.
Tym bardziej, że z Twoich spostrzeżeń wynika, że regulacja seryjnego zawiasu w zasadzie działa, tylko brakuje jej zakresu twardości.
Ewentualnie same sprężyny.
'89 TA, '86 1VJ, '86 XT350, '06 XT660R (są), '93 TT250R, '96 DR650SE (były)
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: CRF 250L

Post autor: MADRAFi »

Bosi,

Ogolnie wiadomo ze zawieszenie CRF250L jest za miekkie, nie ma zadnej regulacji oprocz napiecia wstepnego, ktore i tak jest niewystarczajace.
Ja jestem w calym stroju mocno za ciezki do tego zawieszenia. By moto jezdzilo jak nalezy nalezy wymienic amor z tylu + dolozyc sprezyne z przodu i ewentualnie zmienic pierscienie z przodu by zwiekszyc przeplyw oleju.
Przod ma fabrycznie w 1 ladze sprezyne a w 2 olej. (jakos tak)
Awatar użytkownika
bosi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 04.04.2012, 00:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: CRF 250L

Post autor: bosi »

Madrafi,

Dzięki za wytłumaczenie.
Jestem trochę rozpieszczony przez moją Jamaszkę, która ma 3 regulacje tyłu i 2 na stronę przodu :) i w dodatku wszystkie z niezbyt lekkim kierownikiem i bagażem tygodniowym pozostają we właściwym zakresie :) W Albanii zostało to dokładnie przetestowane, gdy przeszliśmy ponad setką długie muldy na szybkiej szutrówce :) zawias pracował w całym zakresie, jednak bez dobić i odbić :)

Powodzenia z tym zawiasem :)
'89 TA, '86 1VJ, '86 XT350, '06 XT660R (są), '93 TT250R, '96 DR650SE (były)
Awatar użytkownika
Insekt
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 245
Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: CRF 250L

Post autor: Insekt »

Pytanko do posiadaczy i miłośników crf 250L: czy ma ktoś odstąpić manuala PL w pdf-ie?
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: CRF 250L

Post autor: Nadol »

CRF250 Rally:

Obrazek

Oparty o dualsportowy model CRF250L, sprzęt ma być "budżetową dakarówką". Zastosowanie niewysilonego silnika pochodzącego w prostej linii z motocykla szosowego ma na celu maksymalne obniżenie kosztów. Z drugiej strony Rally posiada wyczynowe zawieszenie, dobre hamulce, offroadowe koła, opony, osłony silnika, duży zbiornik paliwa i wiele gadżetów przekształcający CRF250L w pełnoprawną rajdówkę.

http://www.scigacz.pl/Honda,CRF250,Rall ... 27570.html


Silnik L bazował na CBR250R, szkoda że wersja Rally nie została stworzona na bazie nowszej konstrukcji CBR300R (przyrost mocy ~ 5KM).
Ostatnio zmieniony 12.11.2015, 11:56 przez Nadol, łącznie zmieniany 2 razy.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Insekt
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 245
Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: CRF 250L

Post autor: Insekt »

Dla mnie bomba. Obawiam się tylko, że cena może być dwukrotnością 250L :)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: CRF 250L

Post autor: Nadol »

Trochę czytałem w kwestii spekulacji cenowych. Znalazłem takie wartości (względem ceny L): +300$, +1000$, +2.500$.
Trzeba poczekać na oficjalne informacje.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Insekt
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 245
Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: CRF 250L

Post autor: Insekt »

nadol pisze:Trochę czytałem w kwestii spekulacji cenowych. Znalazłem takie wartości (względem ceny L): +300$, +1000$, +2.500$.
Trzeba poczekać na oficjalne informacje.
300$ i 1000$ razej mało prawdopodobne. Sam zawias na przód może kosztować grubo ponad 1000.
A jak z mocą silnika? Rally powinno mieć ze 30 hp :)
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: CRF 250L

Post autor: Nadol »

Silnik pozostaje ten sam czyli najsłabszy punkt tego motka (no może poza jego niewysileniem czyli teoretyczna "długowiecznością").
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: CRF 250L

Post autor: Kristobal »

Kurde ale ta Honda się męczy. Zrobili by zwykłego sensownego duala jak WR250R jeno w pojemności 300-400ccm, z mocą 30-40KM o wadze 130-140kg i dziękuję, ja nic innego nie chcę....
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
Insekt
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 245
Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Skwierzyna

Re: CRF 250L

Post autor: Insekt »

Spoko, najpierw będzie ćwiartka rally, a potem mam nadzieję, że Honda zmota CRF 450L.
Ja już odkładam na nią sianko :)
Awatar użytkownika
bosi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 04.04.2012, 00:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kraków

Re: CRF 250L

Post autor: bosi »

Kristobal pisze:Kurde ale ta Honda się męczy. Zrobili by zwykłego sensownego duala jak WR250R jeno w pojemności 300-400ccm, z mocą 30-40KM o wadze 130-140kg i dziękuję, ja nic innego nie chcę....
No właśnie, a co brakuje WR250R?
'89 TA, '86 1VJ, '86 XT350, '06 XT660R (są), '93 TT250R, '96 DR650SE (były)
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: CRF 250L

Post autor: Kristobal »

Napisu Honda. :smile: Tylko i aż. Myślałem że CRF będzie akuratnim kontr-kandydatem, a jak widzimy autor tematu poprawia fabrykę a i tak nie doprowadzi do stanu wyjściowego WRki. Jamha ma właściwą tej klasie masę, moc i regulowany zawiech. Moto dwumiejscowe więc i bagaż wytrzyma.
Co mi brakowało podczas paru dni jazdy nie swoim? Kotłowanie biegami. Albo zębatki, albo skrzynia krótkawa albo momentu brak. Do momentu trzeba pojemności. A i kilkoma KM więcej do dźwigania bagażu po górach też by nie pogardził. Poza tym lubię klasę około 400, chętnie widziałbym wodną na wtrysku, nie wyżyłowaną XR400 dziś. Z resztą ja podchodzę pod sto kilo to ćwiartka dla mnie za mała. :drinking: KTM sypie modelami jak z rękawa od małych po wielkie ccm, a Hunda jakaś leniwa. :thumbsdown:
W tej chwili przez spartolenie CRFki, WRka nie ma konkurencji. Chyba, że jeszcze nie rozpowszechnione AJP PR5 nim będzie. http://www.ajp-moto.pl/motocykl/16,PR5_Enduro_250 Baza silnika to jakiś stary model KTMa.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: CRF 250L

Post autor: herni74 »

a gdzie to chopy tym wynalazkiem chcielibyście pojechać ?
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: CRF 250L

Post autor: Kristobal »

W tym nieprecyzyjnym pytaniu nadciąga niezrozumiały protekcjonalizm.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: CRF 250L

Post autor: tomekpe »

Myślę, że prawidłowa odpowiedź brzmi - na pewno nie tam, gdzie Trampkiem ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości