Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: Neno »

Tak w ramach uzupełnienia tematu:
- po założeniu wyższej szyby spokojnie da się tym motocyklem podróżować po autostradach z prędkościami 130-150km/h robiąc po 800-900km/dzień i nie czuć zmęczenia (ale drgania/wibracje nadal czuć, przyzwyczaiłem się ale nie da się ukryć, że czuć). Spalanie 6,2L/100km.
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: Neno »

Kilka spostrzeżeń po przesiadce z XL600 na XTRa.

http://pocketsfullofsandpl.blogspot.com ... czyna.html#
adamsluk
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 159
Rejestracja: 22.09.2011, 20:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: P-ń / M-cz

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: adamsluk »

Zaintrygowałeś mnie tym olejem w opisie. Co dokładnie lejesz?
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: Neno »

10W50 , syntetyk, Thumper od BelRaya. Podobno taki do wyczynowych singli. Mój ani wyczynowy, ani wysilony ale... chcę by pochodził dłużej niż przewidział to producent ;)
adamsluk
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 159
Rejestracja: 22.09.2011, 20:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: P-ń / M-cz

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: adamsluk »

Do trampka też to lałeś? Można się przesiąść z Motula 5100 10w40 bez uszczerbku?
Awatar użytkownika
KubaMoto
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 427
Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: KubaMoto »

Ten olej i specyfikacja jest lepsza do singli.....podobno lepiej dla głowicy singla.Trampek bardzo dobrze smiga na 10W 40 i przy tskiej specyfikacji lepiej zostać.
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Awatar użytkownika
Neno
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2484
Rejestracja: 15.03.2010, 18:37
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zambrów

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: Neno »

Do Trampka lałem ostatnimi czasy BelRaya, co nie zminia , że cały czas był to olej 10W40.
Awatar użytkownika
bogdan79
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 436
Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: bogdan79 »

przy jeżdzie na turystyka 15w czy 10 nie ma praktycznie żadnej różnicy.. w rajdach przy maksymalnym obciążeniu ok rozumiem, ale takie dyskusje w silnikach 50km przy jeżdzie turystycznej... dajcie na luz.. zresztą to chyba nie ten temat :)
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
Awatar użytkownika
Bosman78
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 15.01.2013, 14:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wa-wa Mokotow

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: Bosman78 »

Potwierdzam silnik ta jest malo wysilony i niskoobrotowy, ja motula 5100 lalem do cbf od nowości i zero problemów a nia kręci sie na trasie do 7/8 tys. Obr co nie robi wiekszego wrazenia gdzie piec ta wyskoczyl by juz z ramy :lol:
DL650A
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: ArturS »

Singla nie wkładajcie do jednego worka z wielocylindrowcami. Szczególnie dużego singla. Taki na 10W40 potrafi całkiem sporo podpić, a na xxW50 od wymiany do wymiany brak dolewek. To jest jedno wielkie jeb..cie i ma to wpływ na wszystko, od zużycia oleju, to 2-3 krotnie szybszego zużycia łańcucha napędowego. A motul 5100 w przypadku XT660R/Z/X dodatkowo nie raz zafundował właścicielom uślizgi sprzęgła mimo normy JASO MA2 :niewiem:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Moje wrażenia czyli XL650 kontra XT660R

Post autor: tomekpe »

ArturS pisze: A motul 5100 w przypadku XT660R/Z/X dodatkowo nie raz zafundował właścicielom uślizgi sprzęgła mimo normy JASO MA2 :niewiem:
Nie tylko w tym przypadku, u siebie w TA mam podobne wrażenie lekkich uślizgów. Drugi raz motul i drugi raz to samo. Trzeci raz nie zaleję.

A co do dywagacji o klasie lepkości - to jadąc w cieplejsze kraje, nie trzeba mieć wyczynowego silnika, aby móc zalać np. 10W50. 10W40 jest dobry dla naszej strefy klimatycznej, ale gdy temperatury mijają 40 stopni to czemu nie? Nie jest to niezbędne, ale zawsze trochę poprawi smarowanie w letnie upały.

Jeżdżąc na takim oleju (ELF 4tech) miałem subiektywne odczucie, że silnik pracuje "lepiej" (minimalnie inny ton pracy przy wkręcaniu). Podejrzewam, że sobie to wmawiałem ;-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość