Artek pisze: ↑27.11.2022, 19:49
O i właśnie o tym mówił w podlinkowanym przeze mnie filmie Amerykanin. Mianowicie podobno większy rozmiar cylindra powoduje późniejsze wybuchowe problemy z tymi silnikami. Ja bym aż tak daleko z tym rozmiarem nie eksperymentował
[..]
Około 16 minuty zaczyna mówić o modyfikacjach silnika. Mówi wprost że słyszał ale nie zna powodów dlaczego 'wybuchają' ale powyżej 150 cm3 zmieniają korbowód, tłok, głowicę a co za tym idzie nie tylko średnicę cylindra ale i skok tłoka. Na końcu jeszcze jest wzmianka o zaworach, że głowice do modyfikacji są wyposażone we wszystko oprócz zaworów. Nie wspomina o ECU ale pewnie też jest modyfikowane po przeróbkach. No ale nawet gdybyśmy zagłębili się w technologię materiałową to i tak Honda nie sprzeda nam ct125 w europie.