BMW GS1100 - lifting?

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Toma2
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 522
Rejestracja: 12.10.2012, 16:59
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Łazy k/Magdalenki

BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Toma2 »

Szanowni,

a więc stało się, w niedzielę pożegnałem Królową
:swieczki:
Obrazek

Od wczoraj dosiadam Kaczorka :ok:
Znaczy córka sprawdza czy potrafi obsługiwać kierunkowskazy ;)
("Tato, dwoma kciukami?")

Obrazek

Jak trochę pojeżdżę, to może pokuszę się o małe info dla potomnych.

Ale do rzeczy - siedziałem wczoraj z piwkiem w ręku i próbowałem przekonać się do facjaty Kaczorka, ale... ale na razie nie mogę powiedzieć, że mi się podoba.

Rzut okiem do netu, i proszę:
Obrazek

Chcę się skontaktować z plastbikiem (może do kogoś innego, jakieś sugestie, może jakiś forumowicz?) czy podjęli by się takiej produkcji.
Może znajdą się jacyś inni chętni kierownicy gs'a?

Napiszę też do gościa, może akurat ma jedną owiewkę do oddania ;) ew. jakieś wymiary udostępni..?

Mogę koordynować proces jeżeli plastbike się podejmie zadania, chyba że znajdzie się jakiś gsiarz ze Skarżyska?

Zdrówka,
Tomek.
P.S. Sorewicz za jakoś zdjęć...
Awatar użytkownika
Genek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 401
Rejestracja: 05.01.2010, 00:14
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Opalenica

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Genek »

czekam na info jakie wrażenia po przesiadce z Afri :D
Ja, dwa koła i buzia wesoła :) o'#o ....
Toma2
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 522
Rejestracja: 12.10.2012, 16:59
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Łazy k/Magdalenki

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Toma2 »

Tak na szybko,

jazda po równym, z plecaczkiem - tu gs ma sporą przewagę nad afrą - stabilność, przyspieszenia, opóźnienia - tego mi brakowało w afrze w jeździe we dwoje i tylko dlatego zdecydowałem się na zmianę.
No i miejsce na kanapie, mam 190 cm, więc albo żona siedziała ściśnięta między mną a kufrem, albo ja traciłem komfortową pozycję za kierownicą.
Na gs'ie miejsca mamy w bród!

Na minus ochrona przed wiatrem, mam szybę turystyczną, ale jest wąska na górze, więc powyżej 90 km/h wieje mocno od barków wzwyż.

W miejskim gąszczu rewelacja - obawiałem się wystających cycków, jak się okazało zupełnie niepotrzebnie.
Niżej położony środek ciężkości pomaga w wolnym przebijaniu się w korkach, afrą przy toczeniu się zaczynałem wężykować próbując utrzymać pion, w beemce toczysz się 1 km/h i nic nie musisz robić.
No, ale to może też być kwestia umiejętności jeźdźca.

W lesie, na szutrze wydaje mi się, że jest podobnie, po prostu muszę się wjeździć w bemkę - afrę jakby łatwiej się kontrolowało nogami przez smuklejszą i wyższą budowę.
Podobnie, a jednocześnie jak różnie - w afrze na 2ce, 3ce odkręcałem manetę zero-jedynkowo i łatało się bokami, nic strasznego się nie działo. GS to wariat - czy 3 czy 4 bieg rwie, wyrywa do przodu, tył chce wyprzedzić przód.
Szaleństwo ;)

W "większy" teren się nie pchałem, na zlocie spróbuje wystartować na trasie off.

Zdrówka,
Tomek.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: grad74 »

Gratuluję zakupu, faaajny GS (nie mylić ze sklepem na wsi :mouthshut: choć one też są fajne :tongue: ) No to mi się właśnie podoba w "cyckach" - nisko położony środek ciężkości. Tylko (jeśli pozwolisz) jedna uwaga zasłyszana od mojego kumpla co też ma kaczora: jak ją zostawiasz na dłużej niż kilka godzin to nie na kosie tylko na centralce bo na kosie olej spływa do lewego cylindra a BĘW po odpaleniu lubi wtedy zakopcić. Szerokości :thumbsup:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Toma2
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 522
Rejestracja: 12.10.2012, 16:59
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Łazy k/Magdalenki

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Toma2 »

A dziękuję :)

I dziękuję za poradę :thumbsup:
Awatar użytkownika
Genek
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 401
Rejestracja: 05.01.2010, 00:14
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Opalenica

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Genek »

Toma2 pisze: Niżej położony środek ciężkości pomaga w wolnym przebijaniu się w korkach, afrą przy toczeniu się zaczynałem wężykować próbując utrzymać pion, w beemce toczysz się 1 km/h i nic nie musisz robić.
a jednak, coś jest z tym wężykowaniem, też mam kłopoty z pełnym załadunkiem i plecakiem w korkach. Ale ja ledwo sięgam do ziemi :grin:
Ja, dwa koła i buzia wesoła :) o'#o ....
Awatar użytkownika
Unzagi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 23.08.2010, 11:36
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Unzagi »

Cześć Toma2,

Witam w gronie dosiadaczy BMW GS 1100 :grin: Ja od zeszłego roku również latam swoim cycatym :smile:

Co do przeróbki dzioba - ja przez to wlasnie przeszedłem. Plastikbike dorabia dzioby do naszych wersji stylizowane na 1150. U mnie co prawda było nieco więcej pracy z dopasowaniem gdyż mam plastikowy bak (a wg rocznika powiniem być metalowy) ale wg mnie efekt wyszedł całkiem niezły.

Co do owiewki, to polecam zakupić MRA dwu częściową. Ja w tym tygodniu dopiero nową zamontowałem gdyż też walka była przy większych prędkościach (choć mam 182 wzrostu). Mieszkam w Milanówku więc zdaje się masz całkiem blisko do mnie. Jakbyś miał ochotę obmacać to organoleptycznie to oczywiście zapraszam :smile:

Pozdrowienia!
Jeżeli wydaje Ci się, że co drugi Twój pomysł jest genialny - dopij wódkę i idź spać...
Toma2
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 522
Rejestracja: 12.10.2012, 16:59
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Łazy k/Magdalenki

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Toma2 »

Hejka,

no świetna wiadomość!
Bardzo chętnie pomacam, odezwę się na PW jak będę wiedział co i jak z możliwością spotkania - przez najbliższy tydzień raczej słabo u mnie z czasem.

Pzdr,
Tomek
Awatar użytkownika
Unzagi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 23.08.2010, 11:36
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Unzagi »

Nie ma sprawy! Wysyłam Ci nr tel do siebie na priv - jak coś to dzowń.

Pozdrowienia!
Jeżeli wydaje Ci się, że co drugi Twój pomysł jest genialny - dopij wódkę i idź spać...
Awatar użytkownika
ryve
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 297
Rejestracja: 17.10.2010, 22:45
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: ryve »

O, jest nas więcej. Ja mam takie coś od czerwca (zdjęcie zrobione przez poprzedniego właściciela):

Obrazek

Moje miejsce stacjonowania to Ursynów, więc na drugi koniec świata nie musielibyśmy do siebie jechać.

Ale jeśli chodzi o przerabianie dzioba, to nie reflektuję.
Podpis zastępczy. Wyrób sygnaturko-podobny.
Awatar użytkownika
Unzagi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 77
Rejestracja: 23.08.2010, 11:36
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Unzagi »

To widzę że kolor czerwony dominuje :grin: To i ja się pochwalę :smile:

Obrazek

Obrazek
Jeżeli wydaje Ci się, że co drugi Twój pomysł jest genialny - dopij wódkę i idź spać...
Awatar użytkownika
vertus72
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 528
Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Litzmanstad

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: vertus72 »

Jestem zainteresowany tum przodem tyle ze ja ma 1150, jak bedziesz miał jakieś szczegóły to posz.
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Daniel 87 »

Łaa... Vertus kupiłeś GS? Zawsze mówiłem że wszyscy skończymy na GS:)
sam pozbyłem się już wszystkich 3 po kolei, ale śmiało mogę powiedzieć bardzo wdzięczne motocykle tylko przebiegi już dają o sobie znać.
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Awatar użytkownika
ryve
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 297
Rejestracja: 17.10.2010, 22:45
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: ryve »

Pytanie: jaki olej lejecie do swoich GSów? Pokusa zastosowania samochodowego jest spora - potencjalnie taniej i lepsza dostępność w trasie.

Z innych inności: kupiłem dwa sprzęty warsztatowe i mogę użyczyć - wakuometr Carbtune (przetrenowałem już synchronizowanie przepustnic) oraz klucz do zdejmowania fajek ze świec.
Podpis zastępczy. Wyrób sygnaturko-podobny.
Awatar użytkownika
vertus72
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 528
Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Litzmanstad

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: vertus72 »

Taki jak nakazala fabryka czyli 20W50 mineralny, a jako że trzeba korzystać z dobrodziejstw suchego sprzęgła to lac samochodowy, jadynie trza pamiętać o klasie oleju wystraczy SF/SG bo to wiekowe konstrukcje.
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Awatar użytkownika
mazi
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 310
Rejestracja: 22.06.2008, 18:33
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: mazi »

Unzagi pisze:To widzę że kolor czerwony dominuje :grin: To i ja się pochwalę :smile:

Obrazek

Obrazek
Widzę, że zdjąłeś okleinę. :D
I jak się jeździ z dystansami kierownicy? :wink:
vertus72 pisze:Taki jak nakazala fabryka czyli 20W50 mineralny, a jako że trzeba korzystać z dobrodziejstw suchego sprzęgła to lac samochodowy, jadynie trza pamiętać o klasie oleju wystraczy SF/SG bo to wiekowe konstrukcje.
LOTOS ma produkt odpowiedni do tego silnika, lecz nie stoi on na półkach na stacjach i trzeba go zamówić. :thumbsup:
Awatar użytkownika
ryve
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 297
Rejestracja: 17.10.2010, 22:45
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: ryve »

mazi pisze:
vertus72 pisze:Taki jak nakazala fabryka czyli 20W50 mineralny, a jako że trzeba korzystać z dobrodziejstw suchego sprzęgła to lac samochodowy, jadynie trza pamiętać o klasie oleju wystraczy SF/SG bo to wiekowe konstrukcje.
LOTOS ma produkt odpowiedni do tego silnika, lecz nie stoi on na półkach na stacjach i trzeba go zamówić. :thumbsup:
Jedyne co znalazłem dostępnego od ręki i tańszego od motocyklowych (porównywałem z Castrolem 10w40, który lałem do Trampka), to Orlen Lubro - jakieś 66zł za 5 litrów (w tym przesyłka).
ORLEN OIL LUBRO SF/CC 20W50
Jakość: API: SF/CC
Lepkość: SAE: 20W-50

Mineralny, wielosezonowy olej silnikowy. Zastosowania ORLEN OIL Lubro przeznaczony jest do stosowania w czterosuwowych silnikach benzynowych starszych typów,w których producent zaleca stosowanie olejów w klasie wg API SF, SE lub niższych. Zalecany jest również do stosowania w silnikach Diesla w samochodach osobowych i dostawczych lekko doładowanych starszych typów, w których producent zaleca stosowanie olejów w klasie wg API CC lub niższych. Dzięki swej wysokiej lepkości doskonale uszczelnia luzy w wyeksploatowanych silnikach starszych typów.
Na pierwszy rzut oka spełnia wymagania z serwisówki:
Engine oil grade: Brand-name HD oil for four-stroke spark-ignition engine, API classifications SE,SF,SG; combination with CC or CD specification.
Jak myślicie - dobry będzie?
Podpis zastępczy. Wyrób sygnaturko-podobny.
Awatar użytkownika
mazi
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 310
Rejestracja: 22.06.2008, 18:33
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: mazi »

Osobiście nie testowałem, ale jak spełnia specyfikację to możesz śmiało lać.
Awatar użytkownika
vertus72
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 528
Rejestracja: 16.07.2010, 17:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Litzmanstad

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: vertus72 »

Panowie ten lubro jest jak znalazł, jeżeli chodzi o olej do gs to nie ma co rozbijać gówna na atomy, no chyba że wyższy rachunek za olej lub dopisek motocyklowy wpłynie na lepsze samopoczucie użytkownika.
Prędkość nie zabija, tylko nagłe zatrzymanie.
Awatar użytkownika
Baran
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 12.01.2010, 19:46
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW GS1100 - lifting?

Post autor: Baran »

Jak czytam Waszą dyskusję, to aż chętnie przysiądę się do GS'a 1100 (jeśli ktoś z Was pozwoli).
Nie żebym chciał zmienić Tygrycha (sorry, uwielbiam swojego kocura), ale jak to fajne moto to chętnie przyłożę swoje dupsko dla rozeznania,
bo póki co, siedziałem na 1150 i 1200, a tamte mnie przytłoczyły swoim rozmiarem :)
__
... >> Transalp XL650V >> Triumph Tiger 955i + bzyk-smrodziuch (Honda Pantheon 150 2T)
Startujemy z polskim forum Triumph Tiger - http://www.tigerforum.pl/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość