Jeśli nie Trampek, to co...

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: piotreklodz »

Jeśli ktoś poczuje jak to jest latać szutrowymi drogami 110-130 km/h to żaden lekki piździk mu tego nie zastąpi... no chyba że pomarańczowy :) co innego na krętych, ciasnych ścieżkach i w błocie :wink:
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
leopoldos
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 71
Rejestracja: 03.10.2012, 09:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Skierdy
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: leopoldos »

Ja już znalazłem swoją odpowiedź na zadane w tytule wątku pytanie. Jeżeli nie trampek to VFR800 :grin:
Awatar użytkownika
Remi
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1073
Rejestracja: 19.09.2008, 17:46
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: Remi »

leopoldos pisze:Ja już znalazłem swoją odpowiedź na zadane w tytule wątku pytanie. Jeżeli nie trampek to VFR800 :grin:
Można i w tą stronę :)
Będziesz musiał się tylko pogodzić z tym że szutry będą nie dla Ciebie, na "tarce" będą Ci wypadały plomby z zębów (jesli masz) i odkręcaly wszystkie śrubki, na piachu nie pomoże nawet dodawanie gazu :) a krawężniki zrobią się kłopotliwe :) no chyba że nie będziesz chciał mieć ładnej vfrki to i na szutrach dasz rade.
Na poważnie to świetne moto do asfaltowych podróży.
edit*
przypomniało mi się że na swojej jak musiałem przejechać przez błoto to najpierw modlitwa o cudowne ocalenie plastików :) bo nawet jadąc na listonosza potrafiła dosłownie wyśliznąć się spod tyłka.
leopoldos
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 71
Rejestracja: 03.10.2012, 09:16
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Skierdy
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: leopoldos »

Remi. Szutry, błoto itd. nie są jakoś specjalnie przeze mnie lubiane. Zresztą na anakach 3 jest to dość uciążliwe. Zdecydowanie bardziej kręci mnie asfalt. Krawężniki - no cóż mam nadzieję, że nie będzie aż tak źle. Wszak to nie jakaś straszliwa przeszkoda.
Ale co tu się nastawiać. Ten sezon jeszcze na pewno na trampiszonku pocisnę. Przyszły - to się jeszcze okaże.
Awatar użytkownika
gajos007
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 749
Rejestracja: 17.11.2010, 20:47
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Węgorzewo

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: gajos007 »

Ja się pytam dlaczego nie ma trampka w około 80konnym silniku...
A tak serio to przewaliłem temat od początku i nie odpowiedziałem sobie na pytanie.Brakuje mi mocy niestety brakuje,tęsknie za tenerą a z drugiej strony wiem czemu wróciłem do transalpa. Napaliłem się na vstroma ale ten chyba nie dla mnie tak samo jak caponord i varadero. Czy serio nie ma alternatywy? Nawet triumph odpada? Czy do 10-13tyś nie ma alternatywy?
XL600V '90r - XTZ750 '90r - XL650V '00r - DL650 '04r - XL650V '01r - XL700V '10r - XRV750 '02r
prochu
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1049
Rejestracja: 21.06.2011, 22:52
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kaszebe

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: prochu »

gajos007 pisze:Ja się pytam dlaczego nie ma trampka w około 80konnym silniku...
A tak serio to przewaliłem temat od początku i nie odpowiedziałem sobie na pytanie.Brakuje mi mocy niestety brakuje,tęsknie za tenerą a z drugiej strony wiem czemu wróciłem do transalpa. Napaliłem się na vstroma ale ten chyba nie dla mnie tak samo jak caponord i varadero. Czy serio nie ma alternatywy? Nawet triumph odpada? Czy do 10-13tyś nie ma alternatywy?
Może GS 1100, tyle że trza poszukać zadbanej sztuki :crossy: Najbardziej uniwersalny z tego co wymieniłeś :smile: . Taki większy Trampek :lol: .
Nie łam się
- Wajdek
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: ArturS »

Ja tam za 13tys. widziałem już zgruzowane LC8 :lol: Za 17-18kPLN można już nabyć takowego i mocy nie zabraknie :grin:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
martes
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 227
Rejestracja: 07.07.2012, 12:49
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: martes »

Co sądzicie o CRF250L?
Awatar użytkownika
gajos007
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 749
Rejestracja: 17.11.2010, 20:47
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Węgorzewo

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: gajos007 »

Triumph Tiger 900 lub 955i ?? Choć tak jak prochu pisze i BMW po głowie chodzi i 1100 i 1150 :wink:

ps w ramach offtopa, ile Wam pali 650'ka tak normalnie odkręcana z zamiataniem szutrów i na czarnym do 120km/h :)
XL600V '90r - XTZ750 '90r - XL650V '00r - DL650 '04r - XL650V '01r - XL700V '10r - XRV750 '02r
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: mishieck »

gajos007 pisze: ps w ramach offtopa, ile Wam pali 650'ka tak normalnie odkręcana z zamiataniem szutrów i na czarnym do 120km/h :)
5,5-6l/100km
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/60231
Awatar użytkownika
gajos007
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 749
Rejestracja: 17.11.2010, 20:47
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Węgorzewo

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: gajos007 »

No to czyli moje 5,5-6l to norma :smile: Bo dziwiłem się pojemność baku 19l a wskaźnik paliwa leci na rezerwę już po przejechaniu 130km...dziwny ten wskaźnik jest lekko... po 200-220km leży prawie na samym dole a niby powinno być jeszcze 6l w zbiorniku,ale to tak już moje olśnienia połączone ze zdziwieniem :grin:
XL600V '90r - XTZ750 '90r - XL650V '00r - DL650 '04r - XL650V '01r - XL700V '10r - XRV750 '02r
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: mishieck »

Ten typ tak ma :)
Awatar użytkownika
skarp
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 220
Rejestracja: 18.07.2012, 06:54
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Parczew

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: skarp »

W powyższej kwestii to jest tak, jak kolega pisze. A nawiasem mówiąc, po dzisiejszym wypadzie do Białej Podlaskiej na open sezonu to by się przydało drugie moto, hmmm najlepiej caferacerowoboberowe :grin:
Suzuki DR 650 SE 1997r. -> Honda XL 650 V 2000r. -> Suzuki DL 650 K7 - > BMW R 1200 GS K25 2005r. Desert Yellow.
modern25
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 942
Rejestracja: 07.12.2011, 17:03
Mój motocykl: nie mam motocykla

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: modern25 »

ja tam se trampka sprzedałem i se kupiłęm yamahe tt z 2001r . 600ccm . bak poj butelki po pepsi :) plastiki... jakieś tam mam ,pali hmmmm ile wleje tyle wypali. dzielny bardzo ale noge złemałem i już mam po sezonie :) . Chce ktoś kupić ?:)
Konto dezaktywowane na prośbę użytkownika
Awatar użytkownika
matt28
romeciarz
romeciarz
Posty: 28
Rejestracja: 30.01.2014, 13:53
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: matt28 »

Miałem okazje pojeździć odrobinę Triumphem Tiger - i muszę przyznać - jestem zauroczony.
Trójtłokowy silnik zapewnia całkiem inne doznania niż TA.
Może kiedyś, lecz na pewno nie teraz.
Lepsze jutro było wczoraj....
Awatar użytkownika
teo
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 370
Rejestracja: 14.06.2011, 09:36
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: teo »

matt28 pisze:Miałem okazje pojeździć odrobinę Triumphem Tiger - i muszę przyznać - jestem zauroczony.
Trójtłokowy silnik zapewnia całkiem inne doznania niż TA.
Może kiedyś, lecz na pewno nie teraz.
Zgoda, ale pod warunkiem akcesoryjnego wydechu, bo na oryginalnej puszce brzmi beznadziejnie
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: zimny »

Ja to jeśli nie trampka 600 to chciałbym 650 lub 700. Dla mnie jest tak że 600-tka pozwala na komfortową jazdę autobanem 120kmh, 650 - 130kmh, 700 - ???, nie wiem, jeszcze nie miałem :wink: . De facto na większości autostrad jest dopuszczalne chyba 130kmh i to jest optymalna, fajna przelotowa prędkość.

Nie kumam co wielu ma tak z tą mocą...jeździłem 600-tką z full załadunkiem i plecakiem i cóż - nie jest jak pocisk ale przyspiesza jak dobry samochód czyli wystarczająco do turystyki. A przy wyprzedzaniu trzeba po prostu myśleć. Dla mnie optimum to była moc Afryczki. Te 10km i większy moment były odczuwalne w jeździe z pasażerem (jej masa i wysokość niestety też :sad: ). W 600-tce jeśli już czegoś to trochę momentu mi brakuje, 650tka miała zwyczajnie max moment przy niższych obrotach i to było fajne, 600tkę trzeba nieco mocniej kręcić. Zapas mocy przydałby się o tyle że przy pełnym załadunku silniczek nie byłby tak przemęczony :egh:

Ale faktem jest że jest całe stado motocykli lepszych na asfalt niż trampek. Przejechałem się swego czasu CBR600 w wersji stuntowej (tylna zębatka ponad 60 zębów!), po kawałku jazdy stwierdziłem że ta moc i kosmiczne odejście jest chyba nie dla mnie :ysz:

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 811
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: mirekm71 »

W 700ce trakcja nie sprawia problemow przy 140-150 km/h ale wibracje powyzej 120km/h zaczynaja dobijac wiec jezdze max 110.
Jak dla mnie to 600ka lepiej sie zachowuje nawet przy tych 140km/h.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: zimny »

mirekm71 pisze:W 700ce trakcja nie sprawia problemow przy 140-150 km/h ale wibracje powyzej 120km/h zaczynaja dobijac wiec jezdze max 110.
Jak dla mnie to 600ka lepiej sie zachowuje nawet przy tych 140km/h.
O, a to ciekawe. Możesz coś więcej napisać? Od jakich prędkości, obrotów? W 600-tce do 140km/h tudzież 7 tys obr temat wibracji które byłyby uciążliwe de facto nie istnieje.. w 650-tce też. Afryka nieźle masowała powyżej 6 tys obr. ale to był jednak trochę inny, większy piec.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
martes
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 227
Rejestracja: 07.07.2012, 12:49
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Jeśli nie Trampek, to co...

Post autor: martes »

martes pisze:Co sądzicie o CRF250L?
Przymierzałem się wczoraj do niej:
* siedzenie deska (a ponoc trampek ma niewygodną)
* hamulce słabsze niż w TA (albo muszą się dotrzeć, bo to nówka salonówka była)
* biegi chodzą przyjemnie, ale wrzucić luz to jakaś tragedia (uwaga j/w)
* tył, zegary, lusterka, kierunki i silnik z motocykla szosowego
* nie brzmi na oryginalnym wydechu
* lepsza pozycja niż na TA (w teren i na ciasne manewry), ale...
* ...z drugiej strony przy moich 193cm wzrostu CRF jest za mała
* w off nie było dane mi wjechać
* ponoć schodzą jak ciepłe bułeczki
* silnik 23KM, remont ponoć dopiero po 100 000km
* cena 18800zł, zakup na stronie modelu 2013 za 17500zł to mrzonka

Po paru przemyśleniach - odpada.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości