Pierwsze moto i od razu Trampek 600 :)

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
Awatar użytkownika
m4R3k
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 09.01.2022, 23:11
Mój motocykl: XL600V

Pierwsze moto i od razu Trampek 600 :)

Post autor: m4R3k »

Siemanko.
A co tam, pochwalę się co zrobiłem przez ostatni weekend i co jest w planach.
Prace prowadziłem przez dwa dni a w zasadzie półtora. Na rozgrzewkę po długiej warsztatowej bezczynności (kiedyś miałem "malucha", w którym zawsze trzeba było coś pogrzebać) wymieniłem filtr powietrza oraz stopkę centralną. Ta zamontowana w moto była jakaś dziwna albo ja mam za mało mocy, bo przy wzroście 174 i około 77 kg wagi nie mogłem sobie poradzić z postawieniem Trampka na centralce. Teraz mam od Darkojak i problem zniknął. Poprzedni właściciel sobie radził ale jest gabarytowo większy.
Dzień drugi to już w mojej ocenie poszedłem po bandzie, wymiana osłon gumowych lagów oraz ślizgu łańcucha. Przyznam, że umordowałem się i gdyby nie serwisówka mógłbym polec. Do pełni szczęścia zabrakło klucza dynamometrycznego z niskimi njutami ale kupi się. Do tego obejrzałem sobie napęd i wygląda, że jeszcze ten lub przyszły sezon pojeździ. Profilaktycznie kupiony wcześniej, więc jeśli coś się zadzieje będę natychmiast interweniował.
W planach wymiana oleju z filtrem, płynu hamulcowego i chłodniczego, montaż wysokiej szyby i zrobienie pozycyjnego, ale to dopiero kwiecień/maj.
No i właśnie mam małą zagwozdkę. Po włączeniu świateł pozycyjnych nic mi w przedniej lampie nie świeci, dopiero po włączeniu mijania/drogowych. W Polskiej instrukcji nie ma osobnej pozycji do wymiany żarówki pozycyjnych tak jakby wszystko było w jednej bańce ale z taką żarówką jeszcze nie spotkałem się. Dodatkowo zastanawia mnie coś co przypomina żarówki umiejscowione po bokach w środku lampy, z których wychodzą jakieś cienkie kabelki ale nigdzie nie widzę złączek a patrząc przez klosz do środka mam wrażenie, że te elementy są wklejone. Generalnie dostęp do żarówki jest kiepski.

I teraz ogłoszenie:
Jakby ktoś potrzebował stopki centralnej mogę wymienić się na klucz taśmowy filtra oleju. Niestety nasadka, którą kupiłem jest tak długa, że po założeniu na filtr nie ma miejsca na klucz.
I to by było na tyle, trochę chaotycznie.
Awatar użytkownika
dareckihdi
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 84
Rejestracja: 14.03.2021, 18:39
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pierwsze moto i od razu Trampek 600 :)

Post autor: dareckihdi »

Kolego jestem zdecydowany na stopkę centralną,
Podaj telefon zadzonię dogać szczegóły lub mój 660464826
Darecki
Awatar użytkownika
m4R3k
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 09.01.2022, 23:11
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwsze moto i od razu Trampek 600 :)

Post autor: m4R3k »

Taka myśl mnie naszła... jak mogę się dowiedzieć jaki fabrycznie kolor miał mój Trampek ? W nr VIN nie ma "zaszytego" malowania. Obecnie oklejony jest folią mat a mam chęć doprowadzić go do stanu jak wyglądał w oryginale.
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Pierwsze moto i od razu Trampek 600 :)

Post autor: wilq.bb »

Zerknij pod kanapę - tam fabryka dawała naklejkę z kodami kolorów
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
m4R3k
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 09.01.2022, 23:11
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwsze moto i od razu Trampek 600 :)

Post autor: m4R3k »

wilq.bb pisze: 02.06.2022, 21:18 Zerknij pod kanapę - tam fabryka dawała naklejkę z kodami kolorów
Dzięki wilqu za podpowiedź ale ciągle jakoś nie po drodze mi aby tam zajrzeć. W międzyczasie (18.06) wymiana łożysk (trzech) tylego koła, a dziś blisko trzy godzinna walka przy wymianie zębatki tylnego koła oraz łańcucha. Zębatkę wałka zdawczego wymieniłem tydzień wcześniej bo okazało się, że jest odwrotnie założona. Na dodatek wychodzi, że mam źle wklejoną naklejkę zużycia łańcucha. Łańcuch nowy a wg naklejki nadaje się do wymiany. Wrzucę zdjęcie kiedy ogarnę jak to się robi.
Awatar użytkownika
m4R3k
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 09.01.2022, 23:11
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwsze moto i od razu Trampek 600 :)

Post autor: m4R3k »

Chyba tak będzie najszybciej
https://photos.app.goo.gl/JWtKCZE8drLjaAgXA
Dlugi1
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 414
Rejestracja: 14.06.2017, 09:52
Mój motocykl: XL650V

Re: Pierwsze moto i od razu Trampek 600 :)

Post autor: Dlugi1 »


m4R3k pisze: Na dodatek wychodzi, że mam źle wklejoną naklejkę zużycia łańcucha. Łańcuch nowy a wg naklejki nadaje się do wymiany.
Nie wiem, czy sugerował bym się naklejką - jaki model TA?

Awatar użytkownika
m4R3k
Czytacz
Czytacz
Posty: 8
Rejestracja: 09.01.2022, 23:11
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwsze moto i od razu Trampek 600 :)

Post autor: m4R3k »

Dlugi1 pisze: 02.07.2022, 22:33 Nie wiem, czy sugerował bym się naklejką - jaki model TA?
PD10 z 1999 roku.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość