Problem z odpaleniem

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.

Problem z odpaleniem

Postprzez everlast » 16.10.2017, 10:55

Cześć.

Panowie i Panie, podpowiedzcie co może być i od czego zacząć sprawdzanie?
Dzisiaj po 2 tygodniach przerwy chciałem odpalić Trampka i... dupa. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Dwa tygodnie temu zrobiłem nim ok 400km bez żadnych problemów, po czym odstawiłem (garaż podziemny, nie pod chmurką) i ze względu na gorszą pogodę nie jeździłem. Dzisiaj korzystając z hojności pogody, chciałem sobie ruszyć do pracy na 2oo ale musiałem odpuścić?

Pierwsze co przyszło mi do głowy (nauczony doświadczeniem z F4) to pompa paliwa i śniedziejące od wilgoci styki (nie wiem czy problem ten dotyczy trampków - mam go za krótko, ale w F4 był to standard), jeśli Waszym zdaniem to nie to, to gdzie jeszcze poszukać przyczyny?
everlast
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 01.08.2017, 16:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez Biedron » 16.10.2017, 11:09

Na pewno problemem nie jest pompa paliwa, bo w 650 jej nie ma.
Problem może być brak paliwa (czy kranik puszcza paliwo przy kręceniu rozrusznikiem) lub to, że nie zamyka się kranik i mógł się zalać podczas postoju.
Sprawdź też czy gaśnie kontrolka od HISSa. Ja jako zapasowy nam dorobiony kluczyk i czasem "nie zaskakuje" HISS. Wtedy mogę kręcić do końca aku a i tak nie odpali.
Biedron
XL 650
Awatar użytkownika
Biedron
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 891
Obrazki: 53
Rejestracja: 20.05.2010, 12:56
Miejscowość: Pruszków
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez wojtekk » 16.10.2017, 11:22

1. Jak pisze Biedron - sprawdź, czy paliwo dopływa?
2. Sprawdź, czy masz prąd. Może stary aku? Ile ma V akumulator? Może padł regler i nie ładuje?
3. Jeżeli nic z powyszsych zaczyna się zabawa - wymiana świec. Nadal nie działa. Pomiar iskry.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE i na tym koniec. Jestem zaspokojony. Teraz na zlotach trasa do baru. Qter -mogę prosić o tracki?
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 5692
Obrazki: 0
Rejestracja: 22.08.2009, 14:17
Miejscowość: Warszawa / Saska Kępa
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez everlast » 16.10.2017, 12:34

Dzięki! Po pracy będę sprawdzał. Mam nadzieję że to kwestia kranika.

Przy okazji dowiedziałem się że powinienem go zakręcić jak odstawiam moto
everlast
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 01.08.2017, 16:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez HarryLey4x4 » 16.10.2017, 13:09

Przynajmniej się dowiedziałem po kilku latach jeżdżenia 650tką ,że mam kranik paliwa i trzeba go zakręcać :pob:
Awatar użytkownika
HarryLey4x4
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
 
Posty: 790
Obrazki: 1
Rejestracja: 30.01.2015, 00:45
Miejscowość: spod Poznania
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez tomekpe » 16.10.2017, 13:18

everlast napisał(a):Cześć.

Dzisiaj po 2 tygodniach przerwy chciałem odpalić Trampka i... dupa. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Dwa tygodnie temu zrobiłem nim ok 400km bez żadnych problemów, po czym odstawiłem (garaż podziemny, nie pod chmurką) i ze względu na gorszą pogodę nie jeździłem.


Zawsze i wszędzie - najpierw akumulator.

Jeśli kręci naprawdę żwawo - sprawdź, jak napisano, czy gaśnie lampka Hiss. Może coś masz ze ssaniem? Czy w ogóle "załapuje" cokolwiek, czy tylko kręci i nic? Jak długo próbujesz? Podczas odpalania możesz spróbować lekko odkręcić manetkę gazu, ale podczas, nie przed.

U mnie ostatnio wkradła się jakaś wredna wilgoć i odpalał gorzej. Ale generalnie mało rzeczy jest w stanie unieruchomić trampka, który chwilę temu jeszcze jeździł, i na szczycie takiej listy jest akumulator.
Awatar użytkownika
tomekpe
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2505
Obrazki: 1
Rejestracja: 30.07.2010, 12:40
Miejscowość: Warszawa - Ursus
Mój motocykl: XL650V

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez Fizolof » 16.10.2017, 16:46

Zobacz czy kill switcha nie zostawiles włączonego.
Awatar użytkownika
Fizolof
miejski lanser
miejski lanser
 
Posty: 404
Rejestracja: 25.06.2013, 23:39
Mój motocykl: XL600V

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez Qter » 16.10.2017, 19:27

Jak by kill switcha zostawił włączonego to by rozrusznik nie kręcił. Ja bym zaczął od paliwa. Zmierzył bym aku - jak kontrolki przygasają to rozładowany. Potem świece i iskra...


Pzdr

Qter

piję bro i palę sziszę
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
 
Posty: 2953
Obrazki: 269
Rejestracja: 12.05.2011, 13:07
Miejscowość: Reguły
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez everlast » 17.10.2017, 09:47

Cześć, udało się odpalić z problemami ale zapalił (bez dotykania czegokolwiek) wygląda na to że się zalał podczas przerwy
everlast
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 01.08.2017, 16:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez wojtekk » 17.10.2017, 10:27

Nie bagatelizuj. Samo to się niewiele dzieci. Świece nie schną (tak łatwo ). Może odparowało paliwo z gaźników ...
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE i na tym koniec. Jestem zaspokojony. Teraz na zlotach trasa do baru. Qter -mogę prosić o tracki?
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
 
Posty: 5692
Obrazki: 0
Rejestracja: 22.08.2009, 14:17
Miejscowość: Warszawa / Saska Kępa
Mój motocykl: nie mam już TA

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez everlast » 17.10.2017, 23:01

wojtekk napisał(a):Nie bagatelizuj. Samo to się niewiele dzieci. Świece nie schną (tak łatwo ). Może odparowało paliwo z gaźników ...


Nie mam zamiaru bagatelizować :) jak pisałem w innym poście, będę rozbierał trampka bo bierze morze oleju, więc zajmę się nim kompleksowo (jak rozbiore i zrobię pomiary to zdecyduje czy robić remont czy też nie)

Miałem zrobić to po sezonie ale właśnie go skończyłem bo po problemie z uruchomieniem teraz ma problem z za niskimi obrotami (rozregulowały się tak nagle?) więc zapowiada się pracowity "off season"

P.S. Moto stoi we wspólnym garażu podziemnym i zaczynam się zastanawiać czy nie mam jakiegoś uczynnego sąsiada... Albo jakaś pociecha sąsiada bawi się w majsterkowicza :D

P.S2. W związku z moim brakiem wiedzy mechanicznej pisząc "będę robił Moto" mam na myśli brata mechanika :) Ale ja pewnie będę się was radził na forum, więc bądźcie proszę wyrozumiali.
everlast
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 01.08.2017, 16:11
Mój motocykl: XL650V

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez kapsun » 02.01.2018, 21:36

HarryLey4x4 napisał(a):Przynajmniej się dowiedziałem po kilku latach jeżdżenia 650tką ,że mam kranik paliwa i trzeba go zakręcać :pob:

Gdzie jest ten kranik?
Awatar użytkownika
kapsun
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 515
Obrazki: 0
Rejestracja: 27.11.2017, 16:01
Miejscowość: Poznań
Mój motocykl: XL650V

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez Solidworks » 03.01.2018, 00:03

To był zapewne ironiczny tekst bo kranik jest podciśnieniowe i nie ma co zakręcić :lol:. Przy wyłączonym silniku nie leci paliwo. Lewa strona pod zbiornikiem tam gdzie idzie wąski wężyk z króćca. Znajdziesz napewno.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 760
Rejestracja: 04.02.2014, 00:09
Miejscowość: Trzebnica
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Problem z odpaleniem

Postprzez kapsun » 03.01.2018, 01:10

Łykłem jak młody pelikan :mouthshut:
Awatar użytkownika
kapsun
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
 
Posty: 515
Obrazki: 0
Rejestracja: 27.11.2017, 16:01
Miejscowość: Poznań
Mój motocykl: XL650V


Wróć do Mój motocykl



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość