Przywrócenie do życia Trampka

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

W maju kupiłem transalpa PD10 w promocji i jak to z promocjami bywa, wymaga pewnych czynności "serwisowych"
Plan akcji:
- wymiana ramy na taką z kwitami (motor ściągnięty z ubezpieczalni z Anglii)
- smarowanie/ wymiana wszystkich napotkanych łożysk
- wymiana akumulatora
- odnowienie metalowych elementów (blaszki, osłonki, podnóżki i inne tego typu duperele)
- wymiana wszystkich płynów
- montaż zegarka oxford
- zrobienie "przejściówki" pod kufer monokey
- jak starczy czasu, dopasowanie stelaży bocznych kufrów hepco becker
- odnowienie tłumika
- wymiana kierownicy
- usunięcie innych drobnych usterek
- szybka rejestracja i wycieczka w ciepłe miejsce:) :



Plan na zimę:
- remoncik silnika- bierze olej
- wymiana cylindrów i tłoków (zakupione)
- remont głowic (szlif, spasowanie zaworów, uszczelniacze)
- może rozrząd
- wymiana szyby na turystyczną
- manetki grzane by się też zdały, muszę dobrze poszukać po regałach...
- i jak bardzo będzie mi się nudziło , może kiedyś odnowie plastiki...



pacjent
Obrazek

nowa rama
Obrazek

Obrazek

cdn...
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: Adam_M »

będziesz robił białą ramę czy to tylko podkład?
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

To tylko podkład. Kolor standart, czyli srebrny, będzie trochę mniej czarnego niż w oryginale, podpórka, podnóżki itd będą ocynkowane, tylko osłony tłumika będą czarne.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: grad74 »

Duży zakres prac, zawsze podziwiałem takich ludzi :thumbsup:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Trochę rzeczy jest do zrobienia, teraz czas na rodzinne wakacje a za tydzień powrót do remontów motoru.
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Żeby nie było że się obijam:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jednak są drobne różnice między PD06 a PD10 np. brak uchwytu na pompkę hamulcową tylną, krótsze śruby w ramie pod regulator, tym samym brak miejsca pod zbiorniczek na płyn ham.
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Obrazek

w weekend udało się parę rzeczy ogarnąć:
- silnik w ramie
- luzy zaworowe ustawione
- podnóżki (z lewej) ogarnięte
- napęd na miejscu (wałek zdawczy OK)
- mocowanie pod kufer prawie na miejscu

Teraz czas na gaźniki: czyszczenie i synchronizacja, ale to raczej bliżej weekendu.
Może w tygodniu uda się inne drobne detale ogarnąć:)
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: Adam_M »

Propsy za pracę włożoną w remont! ale widzę, że w garażu jeszcze jeden projekt stoi, W124 w coupe? dobrze widzę?
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Dokładniej w124 320ce coupe, pełna opcja. Chwile temu żona miał delikatną stłuczkę (wybaczone- nie z jej winy;)) wiec zapadłą decyzja o remoncie auta. Niestety pojawił się problem, rozładował się akumulator i immobilaizer się zablokował (dokładany), został usunięty lecz jest jeszcze jakieś obejście zrobione i nie ma iskry... Cała nadzieja w koledze który w tym tygodniu ma prześwietlać auto. Blacharz starej daty już dogadany, lecz warunek: auto musi być mobile i brak ograniczeń czasowych. Tak więc może za rok uda się wyjechać z garażu:)
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: Artek »

Wychodzi na to, że ramę masz z PD06 1988-1989. Mocowania srebrnego silnika z przodu silnika pasują? PD06 ma inny rozstaw śrub.
Dominator.
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

dolna przednia pasuje, górna nie wiem bo jeszcze do tego nie doszedłem. Rama jest z tego co pamiętam 1989r.
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

albo źle składam, bo puki co większość rzeczy pasuje:)
Kishon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 14.06.2017, 22:35
Mój motocykl: XL600V

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: Kishon »

Wspomniałeś, że tłoki i cylindry będziesz robić. Kupiłeś nowe tłoki i dałeś cylindry do szlifu? Przymierzam się do takiej akcji i może doradzisz mi gdzie kupić tłoki?
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Tłoki i cylindry kupiłem używki i raczej na takich będę składał bez szlifu cylindrów (o ile pomiary zamków na pierścieniach wyjdą w normie), do szlifu oddam jedynie głowice.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: grad74 »

a co i dlaczego chcesz szlifować w głowicach?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: Solidworks »

grad74 pisze:a co i dlaczego chcesz szlifować w głowicach?
Może chodzi o planowanie. :niewiem:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: grad74 »

Solidworks pisze:
grad74 pisze:a co i dlaczego chcesz szlifować w głowicach?
Może chodzi o planowanie. :niewiem:
Ale przy 1 cylindrze? Po co? Prędzej bym szlifa cylindra zrobił, albo choć honowanie. Ale, dajmy się wypowiedzieć wątkotwórcy :)
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Szlifować chcę powierzchnię styku z cylindrem oraz dotrzeć zawory. I owszem chodzi o planowanie czyli... szlifowanie lub frezowanie. Po co, bo moim zdaniem wymaga tego sztuka. Pewnie pomazianie starej uszczelki sylikonem też by wystarczyło, no ale każdy robi wedle uznania:) Wymienię pewnie też łańcuszek rozrządu, bo był już na wierzchu.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: grad74 »

Szlifowanie gniazd zaworowych jak najbardziej.Ale planowanie głowicy ze wzgledu na to ze to 1 cylinder (znaczy dwa ale po jednym) nie potrzebne, bo nie ulegaja takim skreceniom jak w rzędówkach. Za to jednak stanowczo zrobil bym choć honowanie cylindrów przed zalozeniem nowych pierścieni. A z silokonem bym nie przesadzal, choć w niektórych maluchach głowicę nontuje sie na silokon zamiast uszczelki (NX125).
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
kulfon
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Re: Przywrócenie do życia Trampka

Post autor: kulfon »

Chwilowo brakło czasu na dalsze prace, ale wczoraj w końcu coś coś się ruszyło. Przyszedł filtr powietrza, oleju, olej, uszczelniacze do wydechu i akumulator. Ma ktoś na sprzedaż blaszkę do mocowania aku?

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość