Przywrócenie do życia Trampka
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Czy mógłbym kogoś poprosić o zdjęcie okolic akumulatora, chodzi mi dokładniej o połączenie plastiku (air boxa) w którym zamontowany jest aku z ramą. Jest tam gwint M6 w airboxsie, a w ramie jakiś duży otwór. I nie pamiętam co tam dokładnie powinno być? Z góry dzięki za pomoc
Z postępów: gaźniki wyczyszczone na miejscu, cewki na miejscu, mocowania silnika, inne drobne blaszki podpory itd wyczyszczone i pomalowane. Pozostał stelaż pod zegary- dzisiaj trafi na śrut i malowanie proszkowe.
Z postępów: gaźniki wyczyszczone na miejscu, cewki na miejscu, mocowania silnika, inne drobne blaszki podpory itd wyczyszczone i pomalowane. Pozostał stelaż pod zegary- dzisiaj trafi na śrut i malowanie proszkowe.
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Przywrócenie do życia Trampka
tulejka gumowa amoryzująca + tukejka stalowa
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Na pierwszy rzut oka pasawałArtek pisze:Wychodzi na to, że ramę masz z PD06 1988-1989. Mocowania srebrnego silnika z przodu silnika pasują? PD06 ma inny rozstaw śrub.
Ma ktoś już z wymiarowane mocowania do górnego przedniego mocowania silnika (rama PD06, silnik PD10)
a było słuchać "starszych" kolegów...
PS
chłodnice na miejscu, silnik kręci
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Stelaż pod zegary już odświeżony, piaskowanie i lakier proszkowy. Mocowanie górne przednie silnika postaram się ogarnąć w przyszłym tygodniu, postaram się zrobić dwa komplety jak by ktoś miał podobny problem:)
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
W weekend były pierwsze testy, JEŹDZI i lubi wodę i błoto:)))
Z kilkoma rzeczami mam problem:
- z górnej części gaźników wychodzą przewody gumowe, łączą się w jeden, biegną w stronę airboxa i tam jest wstawiony kolejny trójnik (na wysokości śruby od baku), jeden z przewodów przechodzi na drugą stronę moto (dł ok 15cm), drugi idzie jeszcze z 10 cm po lewej stronie moto. czy to jest odpowietrznik? Tylko po co ten trójnik?
-kolejny z problemów, gaźnik do synchronizacji, ale do tego wrócę na koniec
-kontrolka luzu pokazuje bzdury, po wciśnięciu sprzęgła zapala się (pokazuje jałowy), wcześniej było ok, macie jakieś sugestie gdzie mogłem źle podłączyć?
- w airboxie jest otwór wykonany na przelot (oryginał), co tam przechodzi?
Nie znalazłem rysunków w manualu, więc może Wy pomożecie.
Z kilkoma rzeczami mam problem:
- z górnej części gaźników wychodzą przewody gumowe, łączą się w jeden, biegną w stronę airboxa i tam jest wstawiony kolejny trójnik (na wysokości śruby od baku), jeden z przewodów przechodzi na drugą stronę moto (dł ok 15cm), drugi idzie jeszcze z 10 cm po lewej stronie moto. czy to jest odpowietrznik? Tylko po co ten trójnik?
-kolejny z problemów, gaźnik do synchronizacji, ale do tego wrócę na koniec
-kontrolka luzu pokazuje bzdury, po wciśnięciu sprzęgła zapala się (pokazuje jałowy), wcześniej było ok, macie jakieś sugestie gdzie mogłem źle podłączyć?
- w airboxie jest otwór wykonany na przelot (oryginał), co tam przechodzi?
Nie znalazłem rysunków w manualu, więc może Wy pomożecie.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2510
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Przywrócenie do życia Trampka
-odpowietrznik/przelew. Zostaw jak jest.
-...
-nie wiem.
-przechodzi śrubokręt do synchronizacji gaźników.
-...
-nie wiem.
-przechodzi śrubokręt do synchronizacji gaźników.
Dominator.
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 838
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Obstawiam diody, jest ich trzy sztuki, jedna pojedyncza, w starszych rocznikach w panelu bezpieczników, w innych, tak jak i ta podwójna - na razie nie mam pojęcia, gdzie są umieszczone. Ale poszukam jeszcze.kulfon pisze:(....) -kontrolka luzu pokazuje bzdury, po wciśnięciu sprzęgła zapala się (pokazuje jałowy), wcześniej było ok, macie jakieś sugestie gdzie mogłem źle podłączyć? (....)
Edyta: Poszukałem, może / mogą być pod prawym boczkiem, nad akumulatorem. Ale to zależy chyba od rocznika...
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
- chuck
- wiejski tuningowiec
- Posty: 88
- Rejestracja: 24.04.2016, 07:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: DTR
Re: Przywrócenie do życia Trampka
U mnie diody były po lewej stronie na ramie pod bakiem (kostka z trzema pinami)
Jedna była uwalona i właśnie takie cyrki były z kontrolką luzu
Przez jakiś czas jeździłem z odpiętym czujnikiem sprzęgła na kierownicy bo mimo że był na biegu to po wciśnięciu sprzęgła zapalała się N-ka
Po wymianie diody wszystko wróciło do normy
Jedna była uwalona i właśnie takie cyrki były z kontrolką luzu
Przez jakiś czas jeździłem z odpiętym czujnikiem sprzęgła na kierownicy bo mimo że był na biegu to po wciśnięciu sprzęgła zapalała się N-ka
Po wymianie diody wszystko wróciło do normy
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Dzięki za podpowiedzi.
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
udało się ogarnąć mocowanie silnika, pozostał hamulec tył, synchronizacja gaźników i polepienie owiewek.
Ma ktoś na zbyciu uchwyty dla pasażera?
Kontrolka luzy też ogarnięta- przyczyną był/a dioda, opornik coś w skrzynce bezpiecznikowej, wymieniłem skrzynkę bezpiecznikową i jest OK
Za to pojawił się kolejny problem, mianowicie stacyjka- uszkodzone przewody przy lutach i czasem nie potrzeba kluczyka aby odpalić motor- zdemontuje, naprawię przewody. I tu mam pytanie, bo brakuje dekielka ochronnego od dołu- czym można zalać płytkę do której są wlutowane przewody? Może być żywica epoksydowa?
Ma ktoś na zbyciu uchwyty dla pasażera?
Kontrolka luzy też ogarnięta- przyczyną był/a dioda, opornik coś w skrzynce bezpiecznikowej, wymieniłem skrzynkę bezpiecznikową i jest OK
Za to pojawił się kolejny problem, mianowicie stacyjka- uszkodzone przewody przy lutach i czasem nie potrzeba kluczyka aby odpalić motor- zdemontuje, naprawię przewody. I tu mam pytanie, bo brakuje dekielka ochronnego od dołu- czym można zalać płytkę do której są wlutowane przewody? Może być żywica epoksydowa?
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Trochę żywicy i jest już do czego przykręcić nową szybkę.
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Wymienione zgodnie z forumową instrukcją:)
Efekt finalny...
Piękny nie jest ale jeździ. Trochę jeszcze zostało do poprawienia ale to już kiedy indziej:)
Efekt finalny...
Piękny nie jest ale jeździ. Trochę jeszcze zostało do poprawienia ale to już kiedy indziej:)
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Nooo, Panie, coraz ładniej to to wygląda . Kiedy kolega rozbija o niego "butelkę szampana" ?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
O ten aspekt dbałem przez cały okres remontu i każdy etap był oblewany złocistym trunkiem
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Ostatnio pojawił mi się problem wyciekającego oleju przez odmę odpowietrzającą, przyczyną była uszczelka pokrywy zaworowej. Niestety okazało się że nie tylko. Dodatkowo pierścienie na tłokach również są do wymiany. Wytwarza się spore ciśnienie w komorze korbowej, a za motorem siwo. Liczyłem że ten sezon uda się jeszcze przejeździć, bo w planach była/jest wycieczka w Alpy. Termin wycieczki 03-07...
Od dziś zaczynam szybki remont silnika...
Od dziś zaczynam szybki remont silnika...
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Zwariowało chłopisko? No, ale dawaj Waść...kulfon pisze:Liczyłem że ten sezon uda się jeszcze przejeździć, bo w planach była/jest wycieczka w Alpy. Termin wycieczki 03-07... Od dziś zaczynam szybki remont silnika...
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Żeby nie było że nic nie robię)
Głowice wróciły z regeneracji
Nowe używane cylindry z tłokami.
Pomierzyłem pierścienie, wygląda na to że są jeszcze w dobrej kondycji
Przy okazji wymiany opony, zmieniłem łożyska w przednim kole
Nie zbyt obiecująco to wygląda, a do wyjazdu 6dni...
Głowice wróciły z regeneracji
Nowe używane cylindry z tłokami.
Pomierzyłem pierścienie, wygląda na to że są jeszcze w dobrej kondycji
Przy okazji wymiany opony, zmieniłem łożyska w przednim kole
Nie zbyt obiecująco to wygląda, a do wyjazdu 6dni...
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
jeszcze tylko test drive i w drogę:)
- kulfon
- osiedlowy kaskader
- Posty: 119
- Rejestracja: 30.05.2017, 14:24
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Jelcz Laskowice
Re: Przywrócenie do życia Trampka
Motor przeżył trasę około 3300km po górach:)
Zdarzyła się jedna awaria, brak ładowania przy włączonych światłach mijanie. Kupiłem drugi akumulator który ładował się na motorze kolegi, raz dziennie zmiana i szedł jak burza po winkielkach.
Widoki przepiękne, drogi idealne na motor:)
Polecam
i takie widoki były;)
Zdarzyła się jedna awaria, brak ładowania przy włączonych światłach mijanie. Kupiłem drugi akumulator który ładował się na motorze kolegi, raz dziennie zmiana i szedł jak burza po winkielkach.
Widoki przepiękne, drogi idealne na motor:)
Polecam
i takie widoki były;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości