Strona 3 z 3

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 23.07.2017, 20:53
autor: dzielus
Cześć!

Trochę czasu minęło, sprzęt udało się poskładać, objeździć i wyciągnąć wnioski :smile:
Szczegółowy zakres prac/ wymienionych części opiszę niebawem.

Większość patrząc na zakres zmian zada sobie pytanie - czy było warto? Odpowiadam - było warto w 100%

Motocykl pozbył się rdzy, przeszedł gruntowny serwis i konserwację wszystkiego co było możliwe. Zniwelowano największą wadę tego modelu, jakim jest gumowe zawieszenie. Dla mnie ważna była też wysokość motocykla i komfort podróżowania.

Jeżeli kogoś interesują szczegóły poszczególnych prac - zachęcam do zadawania pytań!

Tymczasem wygląda to tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam!

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 24.07.2017, 22:39
autor: dzielus
Obiecane krótkie podsumowanie zmian:

Silnik:
-wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
-regulacja zaworów
-wymiana świec
-zmiana gaźników na gaźniki z XL650
-wydech Leo Vince
-kolektor malowany na czarny mat
-wymiana filtrów, oleju + filtry, płyn chłodniczy i hamulcowy
-wymiana sprzęgła EBC

Napęd:
-zębatka przód OEM wklejona na wałek + forumowe zabezpieczenie wałka
-łańcuch przedłużony do 122 ogniw
-aluminiowa osłona łańcucha

Zawieszenie przód, hamulce:
-przód zawieszenie Husqvarna TE610 Marzocchi Shiver 45 mm
-olej w lagach 15W
-półki + sztyca Husqvarna
-koło przód Husqvarna
-zacisk Brembo + nowe klocki

Zawieszenie tył, hamulce:
-wahacz Africa Twin RD07
-kiwaczka Africa Twin RD07
-tuleje poliamidowe w kościach
-amortyzator Ricor USA
-jarzmo zacisku RD03
-pompa hamulcowa RD03
-nowe klocki

Nadwozie:
-gmole Hepco&Becker
-aluminiowa słona silnika SW-Motech
-wysoki błotnik Husqvarna
-stelaże po kufry boczne
-kufer tył
-obicie kanapy
-zabezpieczenie antykorozyjne i malowanie ramy
-folia na plastikach własnego projektu
-przedłużona i poszerzona stopka boczna

Elektryka:
-dodatkowa instalacja elektryczna
-gniazdo USB oraz zapalniczki
-halogeny na gmole
-licznik akcesoryjny - kopia Koso RX2n

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 25.07.2017, 06:58
autor: wojtekk
Czy nie.wlacza Ci się wcześniej wiatrak na.chlodnicy ?

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 25.07.2017, 12:28
autor: dzielus
wojtekk pisze:Czy nie.wlacza Ci się wcześniej wiatrak na.chlodnicy ?
Cześć,

Nie zauważyłem aby włączał się wcześniej. Ciężko to ocenić bo nie mam zbytnio porównania...
A dlaczego miałby się grzać bardziej, z uwagi na powierzchnię nowego błotnika która przepuszcza mniej powietrza?

Pzdr

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 25.07.2017, 12:39
autor: wojtekk
Tak. MIałem taki problem właśnie, że wysoki błotnik zasłonił chłodnicę. Wyjściem była kolejna przeróbka. Przód wysoki i fragment niski. Po środku pełen przelot. Ale... to był inny motocykl, więc pytałem z ciekawości, jak to jest w TA. Powodzenia! Przeróbki, finalny produkt super!

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 25.07.2017, 13:03
autor: dzielus
wojtekk pisze:Tak. MIałem taki problem właśnie, że wysoki błotnik zasłonił chłodnicę. Wyjściem była kolejna przeróbka. Przód wysoki i fragment niski. Po środku pełen przelot. Ale... to był inny motocykl, więc pytałem z ciekawości, jak to jest w TA. Powodzenia! Przeróbki, finalny produkt super!
Będę monitorował, póki co nie widzę wpływu :)
Dzięki!

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 25.07.2017, 22:52
autor: Artek
Bardzo fajnie oklejony. Widać ogrom pracy, jaką włożyłeś w ten motocykl. :thumbsup:
Niech służy! :witch:

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 15.08.2017, 23:10
autor: azure
Zawieszenie to zmiana na plus. Jednak ciulowato to wygląda z ori plastikami... :grin:

Jak przejrzałem zdjęcia to ten motocykl był agonia... ramę mogłeś dać do piaskowania i malowania proszkowego. Wyszłoby ze 200zł, ale efekt raz, że lepszy, dwa że trwalsze byłoby to.

Jak spalanie na tych gaźnikach?

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 16.08.2017, 18:35
autor: dzielus
azure pisze:Zawieszenie to zmiana na plus. Jednak ciulowato to wygląda z ori plastikami... :grin:

Jak przejrzałem zdjęcia to ten motocykl był agonia... ramę mogłeś dać do piaskowania i malowania proszkowego. Wyszłoby ze 200zł, ale efekt raz, że lepszy, dwa że trwalsze byłoby to.

Jak spalanie na tych gaźnikach?
No wygląd full crossa to to nie jest :smile:

Malowanie ramy wyszło przypadkiem. Miały być tylko zaprawki, później pomyliłem kolor i trzeba było malować resztę. W przyszłą zimę też coś trzeba robić :roll:

Spalanie bez zmian w stosunku do serii, dysze zostały przełożone z XL600. Poza dyszami i kilkoma szczegółami to te same gaźniki!

Pzdr

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 29.04.2018, 19:18
autor: dzielus
Witam wszystkich,

W projekcie pojawił się nowy element - silnik od TA650 :thumbsup:
Procedura znana na Forum i szeroko opisywana, jednak jakby ktoś miał pytania - zapraszam.

Po swapie nie zauważyłem problemów, poza regulacją gaźników. Gaźniki pochodzą od TA650, zatem rozmiar dysz odpowiedni. Gaźniki wyczyszczone, wszystko drożne, membrany główne jak i Air Cut całe.
Efekt jest taki, że odkręcając manetkę do końca na 4-5 biegu od 4000 obrotów motocykl zamiast płynnie przyspieszać, zaczyna delikatnie przerywać.

Robiłem synchronizację gaźników, regulacja składu do czasu zakończenia wzrastania obrotów i nic. Króćce całe, wykluczam lewego powietrza. Przepływ z zbiornika również płynny. Linki ssania w porządku, nie zawieszają się.

Poniżej załączam zdjęcia świec - jak na moje - za mało paliwa (szczególnie zdjęcie 2 - tylni cylinder)?

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Damian

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 29.04.2018, 20:19
autor: capri
Może za mało powietrza? Próbowałeś bez filtra?

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 29.04.2018, 21:16
autor: dzielus
capri pisze:Może za mało powietrza? Próbowałeś bez filtra?
Zapomniałem - filtr nowy. Sprawdzę bez.

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

: 05.05.2018, 16:19
autor: dzielus
dzielus pisze:
capri pisze:Może za mało powietrza? Próbowałeś bez filtra?
Zapomniałem - filtr nowy. Sprawdzę bez.
No i sprawa rozwiązana! Po zmianie filtra na stary, motocykl odzyskał moc.
Przestrzegam wszystkich przed zakupem jakichkolwiek filtrów firmy MOTOFILTRO MF9121. Użytkowanie ich może skończyć się niemiłą niespodzianką podczas wyprzedzanie, gdzie nagle motocykl zacznie szarpać zamiast jechać od 5 tys obrotów...

Przy okazji pytanie do Was - jakiego producenta filtra warto brać pod uwagę przy zakupie?