Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Planujesz większy remont? Chcesz prowadzić dzienniczek czynności serwisowych? Chcesz opisywać metamorfozy swojego motocykla, tuning. przeróbki itp? A może po prostu chcesz się pochwalić wymarzoną maszyną? Tu możesz o tym napisać.
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: dzielus »

Cześć wszystkim!

Jakiś miesiąc temu dołączyłem do grona posiadaczy Transalpa XL600V z 1996 roku.
Zakup miał zostać odłożony na wiosnę, ale jakoś trafiła się "okazja" i przy pomocy bardziej doświadczonego kolegi motocykl przyjechał na kołach do nowego domu.
Motocykl kupiony od drugiego właściciela w PL, przywieziony pierwotnie z Włoch. Przebieg 68 tys choć pewnie ma więcej. (jeden z niewielu na Allegro powyżej 40 tys ;)). Trochę zaniedbany, trochę niedopieszczony ale... wiele wskazuje, że się to zmieni!

Plan nadrobienia zaległości za poprzednim właścicielem:
-wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów
-regulacja zaworów
-wymiana świec (obecnie źle dobrane)
-czyszczenie, regulacja i synchronizacja gaźników
-wymiana filtrów, oleju + filtry, płyn chłodniczy i hamulcowy
-nowe oponki
-zajrzenie do sprzęgła - łapie zbyt późno i mam wrażenie, że się ślizga
-demontaż i przesmarowanie tego i owego
-gruntowny przegląd całości

Plan na najbliższe tygodnie jako doposażenie:
-zmodyfikowane gmole Hepco&Becker
-zmiana zahacza tył od RD07 + większa tarcza + serwis amortyzatora fabrycznego
-serwis zawieszenia przód, wymiana oleju, pomiar sprężyn, oględziny panewek, wymiana oleju + forumowy patent z dokładką sprężyn
-dodanie gniazda zapalniczki + ładowarka USB
-grzanetki
-gruntowna renowacja plastików + oklejenie folią (tak, aby zmienić wygląd przy zachowaniu oryginalnego lakieru pod spodem)
-podwyższenie kierownicy
-deflektor własnej konstrukcji

Plany na kiedyś (albo w ogóle):
-modyfikacja zawieszenia przód (Husqvarna? XR600R?)
-stelaże + kufry aluminiowe
-piaskowanie skorodowanych elementów/zabezpieczenie antykorozyjne niektórych miejsc

Większość prac będę chciał wykonać sam, stąd też Wasza pomoc może okazać się nieoceniona. Nie chciałbym rozwodzić się nad zasadnością/kosztem niektórych modyfikacji, bo zdania jak zawsze są podzielone :) Głównym celem jest doprowadzenie motocykla do stanu pozwalającego na bezpieczne i bezproblemowe przemieszczenie się.

Obrazek
Obrazek

A tutaj poprzedni sprzęt :(

Obrazek
plebi
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 213
Rejestracja: 02.10.2010, 16:07
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: plebi »

A ten poprzedni to co to i za ile pogoniles ?
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: Solidworks »

plebi pisze:A ten poprzedni to co to i za ile pogoniles ?
Wygląda na CRF 250 :smile:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: Adam_M »

Ktoś miał niezła fantazję naklejając tankpady w ten sposób na baku, :D sprzęt ładny poza tą jedną modyfikacją, :) szerokości!

Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: dzielus »

Solidworks pisze:Wygląda na CRF 250 :smile:
To CRF 250R z 2008 roku, poszła za jakieś prawie 9 000PLN.
Adam_M pisze:Ktoś miał niezła fantazję naklejając tankpady w ten sposób na baku, :D sprzęt ładny poza tą jedną modyfikacją, :) szerokości!
Właściciel twierdził, że spodnie rysowały mu bak, to nakleił :) Za to zupełnie nie przeszkadzały mu plastiki klejone żelazkiem i łączone na trytytki zamiast śrub :)
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: Adam_M »

dzielus pisze:
Adam_M pisze:Ktoś miał niezła fantazję naklejając tankpady w ten sposób na baku, :D sprzęt ładny poza tą jedną modyfikacją, :) szerokości!
Właściciel twierdził, że spodnie rysowały mu bak, to nakleił :) Za to zupełnie nie przeszkadzały mu plastiki klejone żelazkiem i łączone na trytytki zamiast śrub :)
Z tego co wiem, to są specjalne naklejki na bok baku, a tak nie dość, że to kosztowało trochę $ to jeszcze nie wygląda dobrze. Całe szczęście w miarę łatwo można to zdjąć bez lakieru ;)

Żelazkiem? Tak jeszcze nie próbowałem :D No plastiki niestety pękają w trampkach dosyć często, szczególnie bolce mocujące..

A i ta kanapa jakoś dziwnie wygląda, co ona taka zaokrąglona z tyłu?
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5506
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: wojtekk »

Te naklejki służą do ochrony baku przed rysowaniem ochraniaczami/nakolannikami po baku.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: dzielus »

Adam_M pisze:
dzielus pisze:
Adam_M pisze:Ktoś miał niezła fantazję naklejając tankpady w ten sposób na baku, :D sprzęt ładny poza tą jedną modyfikacją, :) szerokości!
Właściciel twierdził, że spodnie rysowały mu bak, to nakleił :) Za to zupełnie nie przeszkadzały mu plastiki klejone żelazkiem i łączone na trytytki zamiast śrub :)
Z tego co wiem, to są specjalne naklejki na bok baku, a tak nie dość, że to kosztowało trochę $ to jeszcze nie wygląda dobrze. Całe szczęście w miarę łatwo można to zdjąć bez lakieru ;)

Żelazkiem? Tak jeszcze nie próbowałem :D No plastiki niestety pękają w trampkach dosyć często, szczególnie bolce mocujące..

A i ta kanapa jakoś dziwnie wygląda, co ona taka zaokrąglona z tyłu?
Jak wkleję tutaj zdjęcia plastików po ich nieudanej próbie naprawy przez spawacza amatora to padniesz ze śmiechu :)
Kanapa wygląda jakby była obszywana na nowo przez tapicera amatora, na nią też przyjdzie czas.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: Adam_M »

wojtekk pisze:Te naklejki służą do ochrony baku przed rysowaniem ochraniaczami/nakolannikami po baku.
Akurat te tak, bo kierownik tak sobie wymyślił :wink: ale ich docelowym przeznaczeniem jest raczej zapobiegnie ślizgania się "brzuchem" :grin: po baku :smile: stąd nazwa TankPad
Do nierysowania baku po bokach lepsze są StopmGripy
XJ600N 94'->TA600V 96'
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: zimny »

dzielus - niech służy Ci trampek!

Ale czy nie będzie Ci brakowało tej swobody w terenie jakie na pewno dawała CRF?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: dzielus »

zimny pisze:dzielus - niech służy Ci trampek!

Ale czy nie będzie Ci brakowało tej swobody w terenie jakie na pewno dawała CRF?
Dzięki ;)
Będzie bardzo brakowało, ale TA to kompromis niezbędny z uwagi na koszty utrzymania sprzętu torowego, potencjalnych remontów, transportu na tor, utrzymania garażu itp.
Transalp zamieszka w mieście, a czasami wjedzie do lasu/w lekki teren, a może czasami gdzieś dalej. Bardziej praktyczny i nieporównywalnie tańszy w utrzymaniu sprzęt (choć to się okaże).
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: dzielus »

Dzisiaj na warsztat wzięty został wahacz. Po zmyciu jakiegoś kilograma brudu (bez przesady) wziąłem się za odkręcanie śrub, które chyba od nowości nie był ruszane.
I tutaj do Was pytanie - jak wykręcić śrubę trzymającą kość jak i kiwaczkę w wahaczu, jeżeli te kręcą się razem z elementem przez który przechodzą?
Kość wraz śrubą ochoczo wędruje w górę i dół do oporu po czym nie ma możliwości dalszego kręcenia.
W wahaczy po potraktowaniu kluczem pneumatycznym i sporą ilością WD40 śruba kręci się, ale w żaden sposób nie można jej wykręcić/wybić. Jakieś porady? Większy młotek? Grzanie?
Poprzedni właściciel do łożysk nie zaglądał, całość nie mogła pracować poprawnie, bo ani kiwaczki ani kości nie da się poruszyć ręką...

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: Next22 »

Tak jest : młotek duży kontówka i naprzód
Śruba zapiekła się w tulejce :) trzeba kombinować
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: dzielus »

Next22 pisze:Tak jest : młotek duży kontówka i naprzód
Śruba zapiekła się w tulejce :) trzeba kombinować
No i niestety mimo usilnego grzania o walenia sporym młotkiem śruby nie udało się wybić. Zaczęła już się zaklepywać na końcu, chyba będzie trzeba podejść ją w jakiś sposób sprytem :)
Tymczasem na warsztat została wzięta zębatka przednia celem inspekcji wałka i solidnego wyczyszczenia całości. Tym samym przedstawiam porządek jaki zostawił po sobie poprzedni właściciel:
Obrazek

Zabezpieczenie (a raczej to co z niego zostało) + zębatka:
Obrazek

I standardowo proszę o ocenę wałka:
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: Next22 »

odetnij łeb śruby i nakrętke kontówką delikatnie odegniesz boki i wyjdzie :smile:
Tego z zewnątrz nie dogrzejesz bo tam jest przerwa między tuleją a kiwaczką ( spawarka i palenie śruby a później do wody pomaga)
Nowa zębatka na klej typu " super metal " i będzie ok następne 20 lat ludzie piszą że tej firmy "Loctite"
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: dzielus »

Next22 pisze: Nowa zębatka na klej typu " super metal " i będzie ok następne 20 lat ludzie piszą że tej firmy "Loctite"
Czyli że wałek nie wygląda najlepiej? Jak łopatologicznie wytłumaczyć jak wygląda zużycie?
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
Awatar użytkownika
Krzych BBI
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 481
Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: Krzych BBI »

dzielus - zębatkę i zabezpieczenie na złom :thumbsdown: WD40, trochę czyściwa (szmat) i koniecznie szczoteczka do zębów coby pozbyć się tego syfu :thumbsdown: dalej oryginał zębatka i nowe forumowe zabezpieczenie, wtedy wszystko się wyjaśni czy kleić czy nie (będziesz widział luz).
Pochwalę się wałkiem XL 600 (mojej połówki) jeszcze przed wymianą oleju i filtra :smile:
Obrazek
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2910
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: zimny »

Luz na wałku (tzn. zębatce) to nie jest wyznacznik... Zawsze nieco go będzie.

Wałek ze zdjęć nie wygląda źle, jest trochę ruszony ale ogólnie jest OK. Poczyść to porządnie i wrzuć fotkę :smile:

Zdjęcie KrzychaBBI pokazuje wałek w stanie idealnym. U mnie w Trampku z przelotem 80 tys wyglądał bardzo podobnie do tego Krzychowego. Dlatego powtarzałem i powtarzam - kluczowy jest właściciel i to jak traktuje sprzęt i podchodzi do wymiany przedniej zębatki - zużycie wałka nie jest wprost proporcjonalne do przebiegu.. Ja zawsze wymieniałem po 10-12kkm razem z zabezpieczeniem + pasta molykote gn plus i nigdy nie zauważyłem znaczącej zmiany stanu wałka.

A z kiwaczką - powodzenia, widać że nieźle to zapyziałe jest. Ale głowa do góry, zrobisz i będziesz miał święty spokój a następnym razem pójdzie łatwo. Powodzenia!

Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: dzielus »

Dzięki Panowie za odpowiedź :)
Zobaczymy jak to wyglada po czyszczeniu!
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
dzielus
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 114
Rejestracja: 10.10.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Pierwszy sprzęt drogowy - PD06 z 1996r.

Post autor: dzielus »

Krótka aktualizacja.

W ostatnich tygodniach prace skupiały się głównie na rozbieraniu wszystkiego "jak leci" i ocena stanu poszczególnych elementów.

Było też trochę zakupów, więc z nowości pojawią się między innymi:

-wahacz tylny + jarzmo + naciąg z Africa Twin RD07. Zacisk, ośka i koło zostają z TA (do kompletu ciągle szukam kiwaczki z RD07 i ślizgu łańcucha)
-amortyzator tylny - akcesoryjny Ricor z USA, nie mogę znaleźć o nim żadnych ciekawych materiałów - słyszał ktoś? Prezentuje się jak na zdjęciach niżej, koszt nowego to ponad 500$
-zawieszenie przód Marzocchi Shiver 45mm od Husqvarny TE610. Co powinienem osiągnąć? W pełni regulowane zawieszenie (odbicie, kompresja) przy nieznacznie dłuższych lagach (+35mm) i całkowity skok zawieszenia 185mm. Planowany przeszczep łącznie z półkami, kierownicą, błotnikiem i handbarami. Jak wyjdzie, zobaczymy w praktyce :)
-solidna, aluminiowa płyta pod silnik SW-Motech MSS.01.016.100

(zdjęcia przykładowe)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Deflektory.com
Profesjonalne deflektory motocyklowe. Dwa rodzaje mocowań, pięć kształtów, łącznie 15 rozmiarów!
Rabaty dla użytkowników Forum!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość