Strona 1 z 1

XL700VA sidewinder

: 18.09.2016, 17:28
autor: sidewinder
Motocykl zakupiony w sierpniu 2016 w Redzie (woj. pomorskie), od handlarza. Kraj pochodzenia - Holandia, data pierwszej rejestracji - 2011
Przebieg - 28 kkm i rośnie
Kolor - PB-296M
FOTO:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Z wyposażenia ponadstandardowego występują:
- ABS
- akcesoryjna przyciemniana szyba
- grzane manetki od Hondy
- centralna stopka
- kufer GIVI V46 oraz podstawa
- o dziwo wszystkie narzędzia (!)
Na plus zaliczam również niedawno wymieniony napęd, świece oraz oleje, co zaobserwowałem przy zakupie, do filtrów jeszcze nie zaglądałem (liczę na miłą niespodziankę). Do motocykla dostałem trochę papierków po holendersku, ale poza instrukcją nic interesującego, żadnej historii napraw, obsług itd. Na szczęście poza wersją holenderską, włoską i francuską jest również zrozumiała dla mnie niemiecka.
Z rzeczy do zrobienia zidentyfikowałem:
- pękniętą opaskę na kolektorze wydechowym
- uszkodzone urządzenie wskazujące stan paliwa w baku
- tu i ówdzie ślady korozji

Stan ogumienia oceniam na dobry z małym minusem. Na przedzie Bridgestone BT45, na tyle Anakee III. W przyszłym sezonie powinna zawitać nowa przednia oponka, tył - jak się zużyje. Jako że planuję w 80% poruszać się po asfalcie, opony będą raczej z tego segmentu rynku.
W długie zimowe wieczory planuję wymianę:
- uszczelek i oleju w przednich amortyzatorach
- oleju silnikowego i filtra
- filtra powietrza, paliwa
- ogólną obsługę i konserwację, w zależności od tego co życie pokaże...

Re: XL700VA sidewinder

: 21.09.2016, 19:24
autor: sidewinder
W ciągu ostatnich kilku dni motór otrzymał:
- nową opaskę na kolektorze wydechowym, bo stara pękła, skorodowała i generalnie szlag ją trafił. Generalnie, śruby (90112MCA000 -ponoć specjalne, choć rzeczywiście korozja się gwintu nie ima) mocujące tę małą nierdzewną osłonkę na kolektorze też kwalifikują się do wymiany, na razie od biedy można się posłużyć nierdzewkami z sześciokątnym łbem, bo takie jak oryginalne ciężko kupić.
Obrazek Obrazek
- zaślepki kierownicy w postaci ciężarków firmy Oxford - w sumie bardziej niż o dociążenie, chodziło mi o zaślepienie nieestetycznie wyglądających końcówek kierownicy. Nie obyło się bez dewastacji rolki od gazu, ale osiągnięty efekt końcowy jest tożsamy z oczekiwanym.
Obrazek Obrazek
- zatrzask do gumek mocujących w kufrze - oryginalne okazały się być połamane, natomiast żeby zawartość kufra się nie przemieszczała, nabyty został w pasmanterii zatrzask od kamizelki ratunkowej, a z pomocą pogotowia krawieckiego na nowo zszyto owe gumki. Niby drobiazg, ale usprawniony.
Obrazek

Re: XL700VA sidewinder

: 23.12.2016, 19:18
autor: sidewinder
Od października Transalp pozostaje w garażu, gdzie sukcesywnie poddawany jest najróżniejszym zabiegom. Do chwili obecnej (kolejność przypadkowa):
- wymiana oryginalnego filtra powietrza (!) na HIFLOFILTRO 1714;
- wymiana oleju silnikowego na MOTUL 10W40 i filtra (też oryginalnego!) HIFLOFILTRO HF 204;
- inspekcja świec zapłonowych;
- wymiana płynu chłodzącego na różowy borygo;
- naprawa wadliwego mechanizmu pływaka w baku (posiłkowałem się TYM POSTEM). W przeciwieństwie do rozwiązania pokazanego na filmie, ja rozwierciłem otwór w plastikowym korpusie i wcisnąłem tam aluminiową tulejkę, którą wykonałem z szyjki nakrętki popularnej whisky;
- mycie łańcucha, zębatek, osłon i okolic, inspekcja napędu i wałka zdawczego, kuracja LOCTITEM, smarowanie S100;
- przy okazji zdjęcia baku, osłon itd. - inspekcja ramy, wyczyszczenie i zamalowanie ognisk rdzy;
- odkręcenie osłon wydechu, polerowanie chromów; nieoryginalne śruby, które stawiały opór z powodu nadmiernej korozji albo urwania łba zostały rozwiercone, gwinty poprawiłem gwintownikiem M6, śruby zastąpiłem nierdzewnymi, te z soczewkowymi łbami wypolerowałem pastą AUTOSOL Metal Polish,
- montaż gmoli GIVI TN 455
Obrazek Obrazek
- montaż poszerzenia stopki własnego pomysłu
Obrazek Obrazek

Re: XL700VA sidewinder

: 27.01.2017, 21:41
autor: Mazak
siema
powiedz mi dużo było zabawy z tymi ciężarkami kierownicy, tam coś przy rolce gazu było nie halo? mam to samo nie mam jednej zaślepki i chyba założe ciężarki bosłabo wygląda
dzięki

Re: XL700VA sidewinder

: 27.01.2017, 23:19
autor: sidewinder
Zabawy jest... na jedno piwo, czyli nie więcej niż 15 minut. Generalnie w kierownicy są już fabryczne ciężarki ( por. rys "handle pipe/top bridge (F-6) w katalogu części), z gwintem M5. U mnie (oryginalnie zamontowane grzane manetki) dostęp był po zdjęciu plastikowych zaślepek był do lewego ciężarka, natomiast do prawego, po odłupaniu z rolgazu krążka średnicy pięćdziesięciogroszówki. Należy pamiętać, że w fabrycznych ciężarkach 53104KT7010 występuje ustęp, który przy montażu zewnętrznych ciężarków należy zniwelować, np. za pomocą przeciętej na pół podkładki M6.

Re: XL700VA sidewinder

: 28.01.2017, 00:05
autor: Mazak
dzięki za info już wiem o co kaman, też mam fabryczne grzane manetki (które właśnie przestały grzac)więc bedzie identycznie :thumbsup:

Re: XL700VA sidewinder

: 09.04.2017, 15:52
autor: sidewinder
Sezon można uznać za rozpoczęty. Wskaźnik paliwa pokazuje tak jak powinien, płyny ustrojowe nie wyciekają, więc OK.
Na przód trafiła Anakee III w miejsce BT45, tu i ówdzie dokonałem małej kosmetyki, jestem także w trakcie prac nad małą dolną osłoną silnika, coś na kształt osłony Touratecha.

Re: XL700VA sidewinder

: 10.04.2017, 19:49
autor: Payter
To ja czekam i bacznie obserwuję co wyrzeźbisz z tą osłoną. Też nad tym myślę, więc jestem ciekaw efektu :)