Trampek Zimnego - kolejny... :-)
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Witajcie,
jak to w życiu bywa - w okolicach sylwestra 2015/2016 kupiłem Trampka. Poniekąd w wyniku tego wątku:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 91&t=19819
Wiem, wiem...ciężkim jestem przypadkiem.
Miało być XT600, wyszedł znowu Trampek, tym razem pełnoletni, rok 1995 z dowodu, modelowo chyba 94. Pacjenta przywiózł mi TomekV4 z Belgii. Nalot wynikający z licznika to 45 tys km, czy realny - nie wiem, ale wiele wskazuje na to że tak. Wiem tylko że piec trampka pracuje najlepiej ze wszystkich 600-tek jakie dotychczas miałem/słyszałem i to mnie przekonywało. Sprzęt od lat chyba prawie nie jeżdżony lub niewiele - zapyziały był, na szczęście tylko zewnętrznie. Druga rzecz że to japoński trampek, mam wrażenie że jakoś tak lepiej spasowany i wykonany - ale może to tylko efekt placebo, nie wiem, nieistotne.
Świeżo po dostawie od Tomka:
Generalnie wizualnie plastiki w pięknym stanie, ileś nalotów rdzy na ramie, 20-to letni syf w wielu miejscach do czyszczenia. Hurra - będzie co robić!
Kolektory - Belgia to prawie jak wyspy - generalnie klimat robi swoje.
Pod kanapą było ze 2mm syfu (tu już po czyszczeniu), nie wiem kiedy ktoś tam zaglądał...tłumik w stanie niewiele lepszym od kolektorów
Przykład - prawa strona po czyszczeniu, lewa strona przed czyszczeniem:
CDN.
jak to w życiu bywa - w okolicach sylwestra 2015/2016 kupiłem Trampka. Poniekąd w wyniku tego wątku:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 91&t=19819
Wiem, wiem...ciężkim jestem przypadkiem.
Miało być XT600, wyszedł znowu Trampek, tym razem pełnoletni, rok 1995 z dowodu, modelowo chyba 94. Pacjenta przywiózł mi TomekV4 z Belgii. Nalot wynikający z licznika to 45 tys km, czy realny - nie wiem, ale wiele wskazuje na to że tak. Wiem tylko że piec trampka pracuje najlepiej ze wszystkich 600-tek jakie dotychczas miałem/słyszałem i to mnie przekonywało. Sprzęt od lat chyba prawie nie jeżdżony lub niewiele - zapyziały był, na szczęście tylko zewnętrznie. Druga rzecz że to japoński trampek, mam wrażenie że jakoś tak lepiej spasowany i wykonany - ale może to tylko efekt placebo, nie wiem, nieistotne.
Świeżo po dostawie od Tomka:
Generalnie wizualnie plastiki w pięknym stanie, ileś nalotów rdzy na ramie, 20-to letni syf w wielu miejscach do czyszczenia. Hurra - będzie co robić!
Kolektory - Belgia to prawie jak wyspy - generalnie klimat robi swoje.
Pod kanapą było ze 2mm syfu (tu już po czyszczeniu), nie wiem kiedy ktoś tam zaglądał...tłumik w stanie niewiele lepszym od kolektorów
Przykład - prawa strona po czyszczeniu, lewa strona przed czyszczeniem:
CDN.
Ostatnio zmieniony 14.02.2016, 21:36 przez zimny, łącznie zmieniany 1 raz.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Czas zatem zabrać się za robotę - wiele miejsc na ramie miało rdzawe naloty które zostały wyczyszczone i pomalowane. Nie zdecydowałem się na piaskowanie ramy bo moim zdaniem nie ma sensu, za mało tego było aby wybebeszać całą ramę.
Kosmetyki i zaprawek nie dokumentowałem. Natomiast równolegle rozebrałem cały tył - zadaniem była całkowita rozbiórka wahacza i kiwaczki, przegląd i smarowanie wszystkich łożysk, weryfikacja stanu. Co się okazało - kiwaczka w bardzo dobrym stanie (w sensie łożysk), nasmarowana nadal tylko że smar baaardzo stary. Zatem płukanie, czyszczenie, wkurzenie nad wypadającymi igiełkami i mozolne składanie Podobnie z łożyskami wahacza, stan bez zarzutu. Poprzedni trampek z nalotem 95kkm nadal miał zdrowe łożyskowanie tych elementów ale już nie wyglądało to aż tak dobrze - stąd wnioskuję że przebieg tego PD06 może być realny??? Zresztą jakie to ma znaczenie...
Wszystko się udało
Zwróćcie uwagę na amor tylny, szkoda że nie zrobiłem zdjęcia po wymontowaniu. Tłumi dobrze, ale wyglądał strasznie - farby na sprężynie nie stwierdzono i ogólnie duuużo czyszczenia.
Postanowiłem go odświeżyć, zdaje się że wyszło nieźle:
Piaskowanie, malowanie, picowanie:
Huzar od Zbyszka, tłumik w którym pokładam spore nadzieje akustyczne
...........i efekt końcowy:
Oczojebny różowy:
CDN.
Kosmetyki i zaprawek nie dokumentowałem. Natomiast równolegle rozebrałem cały tył - zadaniem była całkowita rozbiórka wahacza i kiwaczki, przegląd i smarowanie wszystkich łożysk, weryfikacja stanu. Co się okazało - kiwaczka w bardzo dobrym stanie (w sensie łożysk), nasmarowana nadal tylko że smar baaardzo stary. Zatem płukanie, czyszczenie, wkurzenie nad wypadającymi igiełkami i mozolne składanie Podobnie z łożyskami wahacza, stan bez zarzutu. Poprzedni trampek z nalotem 95kkm nadal miał zdrowe łożyskowanie tych elementów ale już nie wyglądało to aż tak dobrze - stąd wnioskuję że przebieg tego PD06 może być realny??? Zresztą jakie to ma znaczenie...
Wszystko się udało
Zwróćcie uwagę na amor tylny, szkoda że nie zrobiłem zdjęcia po wymontowaniu. Tłumi dobrze, ale wyglądał strasznie - farby na sprężynie nie stwierdzono i ogólnie duuużo czyszczenia.
Postanowiłem go odświeżyć, zdaje się że wyszło nieźle:
Piaskowanie, malowanie, picowanie:
Huzar od Zbyszka, tłumik w którym pokładam spore nadzieje akustyczne
...........i efekt końcowy:
Oczojebny różowy:
CDN.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Wątek ten ma mi służyć głównie jako dokumentacja prac nad motocyklem i serwisu zatem...
Styczeń 2016. przebieg 45kkm:
- nowy napęd 15/48 dedykowany do 650tki (łańcuch DID VX, zębatki Sunstar, zabezpieczenie Thorgala),
- nowe opony Heidenau K60 Scout,
- centralka Darkojak,
- niska szyba oryginał zamiast wysokiej MRA,
- nowe klocki Brembo przód / tył,
- nowy olej 5100 10W40, filtry, płyn chłodniczy, hamulcowy,
- serwis zacisków,
- pełen serwis zawieszenia przód - wymiana oleju w lachach Motul 10W,
- kontrola i smarowanie - wahacz, kiwaczka, główka ramy, linki,
- sprawdzenie i regulacja zaworów, sprawdzenie napinaczy rozrządu (4,5mm),
- gaźniki, regulacja, synchro,
- przegląd i konserwacja całej elektryki,
- ileś innych drobnych kosmetycznych spraw...
Pozdr
zimny
Styczeń 2016. przebieg 45kkm:
- nowy napęd 15/48 dedykowany do 650tki (łańcuch DID VX, zębatki Sunstar, zabezpieczenie Thorgala),
- nowe opony Heidenau K60 Scout,
- centralka Darkojak,
- niska szyba oryginał zamiast wysokiej MRA,
- nowe klocki Brembo przód / tył,
- nowy olej 5100 10W40, filtry, płyn chłodniczy, hamulcowy,
- serwis zacisków,
- pełen serwis zawieszenia przód - wymiana oleju w lachach Motul 10W,
- kontrola i smarowanie - wahacz, kiwaczka, główka ramy, linki,
- sprawdzenie i regulacja zaworów, sprawdzenie napinaczy rozrządu (4,5mm),
- gaźniki, regulacja, synchro,
- przegląd i konserwacja całej elektryki,
- ileś innych drobnych kosmetycznych spraw...
Pozdr
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Będziesz zapodawał jakieś gmole? A co do tłumika, hmmm, chyba jednak jestem konserwatystą w tej kwestii i podoba mi się dubeltówka. Ale cały wygląda i tak ładnie, wrzuć jak pracuje wydech .
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Co do gmoli to pewnie tak - z jednej strony nie chciałbym dokładać masy, z drugiej wydaje się to koniecznością bo plastików szkoda. Wybiorę albo Henrego albo Givi.
Co do wydechu - założeniem była redukcja masy i to wyszło. Dźwięk jest zacny, mimo dwóch db killerow całkiem donośny. Mam wrażenie że trampek jest nieco zamulony - ale to raczej kwestia regulacji składu lub "efekt fazera". Zawsze miałem tak że ile bym nie mieszał z tłumikami w trampkach to najlepsze osiągi były na seryjnym. Ale teraz skupiając się na jeździe poza czarnym nie ma to dla mnie aż takiego znaczenia.
Mój seryjny uległ uszkodzeniu przy rozlaczaniu z kolektorami. Więc pojeżdżę z huzarem, zobaczę jak mi się to będzie sprawdzało...do serii zawsze można wrócić. A wizualnie to ja też wolę dubeltówkę
Co do wydechu - założeniem była redukcja masy i to wyszło. Dźwięk jest zacny, mimo dwóch db killerow całkiem donośny. Mam wrażenie że trampek jest nieco zamulony - ale to raczej kwestia regulacji składu lub "efekt fazera". Zawsze miałem tak że ile bym nie mieszał z tłumikami w trampkach to najlepsze osiągi były na seryjnym. Ale teraz skupiając się na jeździe poza czarnym nie ma to dla mnie aż takiego znaczenia.
Mój seryjny uległ uszkodzeniu przy rozlaczaniu z kolektorami. Więc pojeżdżę z huzarem, zobaczę jak mi się to będzie sprawdzało...do serii zawsze można wrócić. A wizualnie to ja też wolę dubeltówkę
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- gerard
- łamacz szprych
- Posty: 695
- Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
bardzo ładny, Tomek chyb zawsze sprowadza odpowiednie sztuki. Gratulacje. Niech zostanie na zawsze hehehe
- Marcin 78
- osiedlowy kaskader
- Posty: 113
- Rejestracja: 08.06.2014, 23:23
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
zimny mój prawie bliźniaczy
http://olx.pl/oferta/honda-transalp-600 ... dWMi1.html
http://olx.pl/oferta/honda-transalp-600 ... dWMi1.html
zwyczajnie HONDA
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5547
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
I tym oto sposobem mamy nowy kolor:
- zimny róż,
albo imię:
- zimna Róża.
Tak czy siak róża Róży się należy...
Co do czyszczenia (np. pod kanapą), jest nieźle, ale w razie czego służę "podstawami techniki", rzecz jasna T.Apacz jako model.
Co do serwisu, to ooogromny szacunek ,mało kto w ogóle takie rzeczy robi, zwłaszcza przed... sprzedażą.
Się spotkamy, pogadamy, pomacamy, pośmiejemy.
Udanego sezonu!
- zimny róż,
albo imię:
- zimna Róża.
Tak czy siak róża Róży się należy...
Co do czyszczenia (np. pod kanapą), jest nieźle, ale w razie czego służę "podstawami techniki", rzecz jasna T.Apacz jako model.
Co do serwisu, to ooogromny szacunek ,mało kto w ogóle takie rzeczy robi, zwłaszcza przed... sprzedażą.
Się spotkamy, pogadamy, pomacamy, pośmiejemy.
Udanego sezonu!
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Kawał dobrej roboty wykonałeś, bardzo ładny trampiszon, mam w tym samym malowaniu. Tylko że jeszcze przede mną sprawdzenie zaworów i łańcuszków oraz przegląd wahacza. Myślę że się gdzieś spotkamy na trasie, często zaglądam do Łaskarzewa, a to zdaję się twoje okolice.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Ojjj..., się bojam Falco, że za te słowa Zimny "przegryzie Ci tętnicę w trzech miejscach" żeby nie można było odratowacfalco pisze: Co do serwisu, to ooogromny szacunek ,mało kto w ogóle takie rzeczy robi, zwłaszcza przed... sprzedażą.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Barry
- naciągacz linek
- Posty: 60
- Rejestracja: 14.04.2015, 18:50
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Piękna sztuka. Szacun za ogarnięcie i doprowadzenie do świeżości
Jakbyś za rok sprzedawał to rezerwuję bo będę szukał takiego jako pary do mojej TDM=ki
Jakbyś za rok sprzedawał to rezerwuję bo będę szukał takiego jako pary do mojej TDM=ki
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Po wyczyszczeniu rdzawych nalotów, stosowałeś podkład i następnie farbę?zimny pisze:...wiele miejsc na ramie miało rdzawe naloty które zostały wyczyszczone i pomalowane...
Napisz jakich środków użyłeś (podkład, farba, może odrdzewiacz).
Czytam uważnie i "patrzę Ci na ręce".
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Spoooko, my się z falco lubimygrad74 pisze:Ojjj..., się bojam Falco, że za te słowa Zimny "przegryzie Ci tętnicę w trzech miejscach" żeby nie można było odratowacfalco pisze: Co do serwisu, to ooogromny szacunek ,mało kto w ogóle takie rzeczy robi, zwłaszcza przed... sprzedażą.
Dzięki, nie robiłem wszystkiego sam bo nie mam czasu/umiejętności/narzędzi, zatem tematy silnikowe i gaźnikowe robił kumpel mechanik.Karolek1 pisze:Kawał dobrej roboty wykonałeś, bardzo ładny trampiszon, mam w tym samym malowaniu. Tylko że jeszcze przede mną sprawdzenie zaworów i łańcuszków oraz przegląd wahacza. Myślę że się gdzieś spotkamy na trasie, często zaglądam do Łaskarzewa, a to zdaję się twoje okolice.
łaskarzew po sąsiedzku - zapraszam, szuterków trochę w okolicy jest!
Cambriel - czyściłem papierem lub dremelem, zastosowałem podkład akryl Motip (szary) i srebrną farbę Motip. Z racji że to rzadki sprej, to psikałem na kartkę trochę jednej trochę drugiej - tak aby się zmieszały i wyszedł idealny odcień taki jak na ramie. Do odtłuszczania stosuję zmywacz do tarcz hamulcowych Forch (wogóle do wielu rzeczy go stosuję, jest rewelacyjny). Malowałem pędzelkiem po około minucie (farba lekko podsychała na kartce i nie spływała), bo nie było tego dużo i generalnie w przykrytych miejscach więc chodziło mi o aspekt zabezpieczenia ramy a nie aż tak o stronę wizualną. Bo tak najlepiej to wiadomo - piaskowanie i proszek, z tym że dużo za mało miałem tych nalotów żeby się pakować w wyjmowanie silnika.
Barry - ja właśnie trampka do pary dla Fazera kupiłem. Po części też dla ojca bo chciałby wrócić do jeżdżenia na motocyklach po iluś tam latach.
Pozdrawiam
zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Bardzo ładny Trampuś, podoba mi się Mój też jest w trakcie serwisu... jak na razie walczę sam
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 844
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Kierownicę sobie Marcin zmień na jakiegoś Renthala. Wyższą i prostą- a nie te oklapnięte ośle uszy. jak chcesz śmigać po jakimś terenie to się na pewno przyda.
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Ładny sprzęt Jak kupowałem to był w tej kolorystyce do kupienia, ale kiepsko utrzymany więc zanabyłem 650-tkę.I też mi się podoba
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Dokładnie tak, z modyfikacji to jest w sumie główna jaką planuję. Tylko nie bardzo wiem jaką dobrać - miałem kiedyś wysoką kierę Wirtz dedykowaną do quada i była dobra, może w tą stronę pójdę.Marcin-BB pisze:Kierownicę sobie Marcin zmień na jakiegoś Renthala. Wyższą i prostą- a nie te oklapnięte ośle uszy. jak chcesz śmigać po jakimś terenie to się na pewno przyda.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 844
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
Zrób tak jak ja: Wykręć "starą" kierę i jedź z nią do sklepu. Ja kupiłem u Olka aluminiowego Renthala za jakieś 180 zł. Jest niewiele wyższy od oryginału, ale ciut szersza i prosta- nie tak jak w ori, że końce opadają do ziemi. Mam do tego jeszcze podwyższenie 25 mm i jest super!
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2910
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Trampek Zimnego - kolejny... :-)
I pewnie tak właśnie zrobię. Kiera jest do zmiany bo na stojąco aktualnie jest marnie.. ale ogólnie na Trampku marnie nie jest. Powiedziałbym że jest naprawdę fajnie PD06 górą nad nowszymiMarcin-BB pisze:Zrób tak jak ja: Wykręć "starą" kierę i jedź z nią do sklepu. Ja kupiłem u Olka aluminiowego Renthala za jakieś 180 zł. Jest niewiele wyższy od oryginału, ale ciut szersza i prosta- nie tak jak w ori, że końce opadają do ziemi. Mam do tego jeszcze podwyższenie 25 mm i jest super!
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość